Doorslapen op 4 flessen

Nou breekt m’n klomp, slaapt die kleine nu al vanaf kwart over twaalf! En hij slaapt dus nog steeds! En nee, hij leeft nog wel. Heb al een paar keer gecheckt… Weet van gekkigheid niet wat ik met m’n tijd moet doen…dit gebeurt zo ontzettend weinig!

Ze blijven je verbazen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wat vinden jullie Max weegt 4270 Romy weegt 4620
ze zijn 13 weken oud.
ze krijgen 4 voedingen 180cc de laatste voeding zou ik ze voor wakker moeten maken en dat doe ik niet omdat ze dan niet drinken omdat ze te moe zijn moet die 5 de voeding nog of mag ik het met 4 voedingen doen op deze leeftijd en met dit gewicht??
de 4 de voeding krijgen ze tussen 20/21 uur.
en dan de volgende als ze komen maar dat is dan de volgende morgen als rond de klok van 6/ 7 uur.
nou ik hoor het wel bedankt alvast.
ps ik wilde een leuke foto plaatsen maar ze hebben allemaal een te groot bestand jammer genoeg

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Gewijzigd door - britt op 22 Dec 2008 21:34:55

Volgens mij is het nog te vroeg, maar aan de andere kant als een kind honger heeft meld het zich wel hoor. Zo doen wij het bij Morgan nu ook, zij is morgen 16 weken en weegt nu om en nabij 6 kilo. Als ze komt 's nachts staat alles klaar en krijgt ze komt ze niet ook goed. Vanmorgen kwam ze alleen wat vroeger zeg maar. Maar ze had weer een dunne luier en ze is wat warmer dus volgens mij naast de verkoudheid zijn de tanden weer aan het morren.

Groetjes,

Michèle

Als ze honger hebben dan melden ze zich wel Britt. Ze zijn er wel vroeg bij, maar als ze het er goed op doen zou ik zeggen: niets forceren met toch een vijfde voeding.

Groetjes!

Morgan woog afgelopen woensdag op het cb exact 6 kilo en ze heeft haar prikjes gehad. Ze slaapt sinds 2 nachten door. Half 8/ 8 uur laatste fles met nutrix en om 6 uur moet ik haar wakker maken. Ik liet haar altijd zelf komen. Als ze dit doorzet dan slaapt ze in ene keer door en ik hoef geen laatste fles af te bouwen. Ha ha ha wat een mazzel zou dat weer zijn. Ik juig niet te vroeg want ze kan ook wel moeier zijn door haar prikjes. Voor het zelfde geld komt ze van de week ineens weer, maar tot nu toe heb ik al 2 hele volle nachten kunnen slapen. Niet eens een tulledienst, wat een luxe… :smiley:

Groetjes,

Michèle

Lekker is dat he Michele ? Als je weer avond hebt. Dat is zo’n openbaring. Je weet niet wat je overkomt. Ach ja hopelijk gaat het bij iedereen zo lekker !
Geniet er maar van.
Liefs Natasja

[/url]

Oh doe ik zeker, ik realiseer me steeds meer dat ondanks dat ze al een sterke persoonlijkheid en eigen willetje (maar dat maakt haar ook leuk) ik eigenlijk een heel makkelijke baby heb. Het is dat ze bevalling zo zwaar was maar zo wil ik er nog wel 10

Groetjes,

Michèle

Wat fijn!!! En inderdaad, geen gedoe met laatste fles afbouwen zou heel fijn zijn. Haha. Weet wat een geklooi dat is…

Ha ha ha inderdaad, ik lees het bij jullie ja. Ach we zien het wel. Zou mooi zijn als het in ene keer gebeurd zou zijn. Ben ook heel benieuwd wat ze komende nacht gaat doen want ik hoef haar niet om 6 uur wakker te maken. Weekend is 7 uur eerste fles. Of ze zef komt of dat ze dan ook wakker gemaakt moet worden.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat Morgan al een paar nachten doorgeslapen heeft. Ik hoop dat dat zo blijft, maar je moet maar zo denken iedere nacht dat ze doorslaapt is mooi meegenomen. Het is inderdaad een luxe als je niet zelf hoeft af te bouwen met de flessen. Wij hebben Tim de 1e paar weken wakker moeten maken s’nachts en daarna hoefde dat niet meer en kwam hij nooit zelf s’nachts. We hebben hem tot de 5e maand nog wel om 23.00 uur wakker gemaakt. We waren al eerder gestopt met wakker maken voor de 5e voeding. En dan moesten we hem nog steeds de volgende ochtend waker maken. Maar dat mocht niet van het CB. Wel vanwege zijn gewicht, maar nog niet vanwege zijn leeftijd. Het koste ons wel moeite hem wakker de krijgen, maar hij dronk zijn fles van 200 cc wel snel leeg. Dus zijn we hem toch weer wakker gaan maken. Was wel blij dat we hem na 5 maanden gewoon lekker konden laten liggen.

Hoop voor jullie dat ze ook snel door gaan slapen.

Groetjes,
Sandra

Tegen mij hadden ze gezegd met 4 maanden en of 6 kilo. Ze is beide nu. En wat ik zeg ik maak haar niet wakker. Dus als ze komt is het tussen 0.00 en 2.00. Als ik haar wakker maak slaapt ze of heel laat pas weer of ze gaat midden in de nacht spoken. En ik heb geen moeite om haar wakker te maken. Je merkt wel dat ze niet wakker wil worden omdat ze gewoon slapen wil. Ze trekt haar doekje of laken over haar hoofd en dan oogjes weer dicht. En heel overdreven uitrekken

Maar als ik haar uit bed til is het wel meteen lachen en de fles gaat in een normaal tempo. Je merkt dat ze trek heeft maar niet gillen omdat ze moet eten. Die keer dat ze toen doorsliep was echt een foutje want ze schreeuwde echt van de honger. Dus ik denk dat ze er op zich wel klaar voor is.

Groetjes,

Michèle

Ja, wij waren toen ook gestopt omdat hij 6 kilo was. Maar volgens het CB ging het niet op gewicht maar op leeftijd. Maar ja als het aan hun had gelegen hadden we hem tot 6 maanden wakker moeten maken. Dat vonden wij te lang duren, zeker omdat hij met 4 maanden een fruithap moest hebben en met 5,5 maand groente en fruit. Dus ja in sommige dingen moet je gewoon lekker je eigen gevoel volgen. Zolang jij en je baby zich goed voelen is het prima vind ik.

Groetjes,
Sandra

Ja ik heb zoiets van als ze honger heeft komt ze wel en zolang ze geen tekenen van duf zijn vertoond, maar lekker uitgerust is maak ik haar niet wakker hoor. En elk CB zegt weer wat anders volgens mij.

Groetjes,

Michèle

Ja, daarom moeten we inderdaad ons eigen gevoel volgen. Want het ene CB zegt dit en het andere weer precies het tegenover gestelde. Wij hebben ook erg getwijfeld aan het wakker maken voor de 5e fles. Zeker omdat hij op 4 flessen ook gewoon doorsliep. Maar toen het CB zei dat hij hem echt nodig had hebben we hem toch maar weer wakker gemaakt. Hadden wij ook niet gedaan als hij slecht zou drinken of daarna niet meer in slaap viel. Maar hij had de fles altijd binnen 10 minuten leeg en sliep dan ook meteen weer (boeren deed hij ook nooit, want dan sliep hij alweer). Maar de fles was zo snel leeg, dat we zoiets hadden van dan wil hij hem toch wel. Want anders zou hij hem niet zo snel leeg drinken.

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra1980,

Hoe laat maakte jullie je zoon wakker voor de laatste fles?
En hoe oud was hij dan precies toen je dat niet meer deed?
Ons zoontje is nu 6 maanden en 3 dagen en die maak ik zo rond 9 wakker voor de laatste fles omdat hij het niet redt om tot half 8/8uur wakker te blijven.
Ik hoop dat hij straks ook die fles eerder pakt (en overdag wat meer slaapt zodat hij het redt zo lang wakker te blijven) en hem dan niet meer wakker hoef te maken!
Maar de laatste weekjes ligt hij al wakker op mij te wachten als ik binnenkom.(of hij hoort mij aankomen op de trap enslaapt hij erop).

Groetjes, Danielle

Hoi Danielle,

Wat grappig, Tim is van 26 juni dus dan schelen Tim en Aaron bijna niets.

Zijn schema was:

7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur

Hij was op een week na 5 maanden toen we gestopt zijn met het wakker maken voor zijn voeding van 23.00 uur. Nu krijgt hij een groente en fruithap en daarom geven we zijn fles van 19.00 uur meestal om half 8. Ik werk nog 3 dagen en op die dagen krijgt hij zijn groentehap pas om 18.00 uur. Dus ja om ervoor te zorgen dat er niet te weinig tijd tussen zijn voeding zit geven we die fles meestal rond half 8. Hij drinkt die fles net zo snel leeg als de andere dus dan is het niet erg dat er maar 1,5 uur tussen zit vind ik. Hij gaat altijd tussen half 8 en 8 uur naar bed. Als hij heel moe is geven we gewoon 19.00 uur de fles en gaat hij daarna naar bed. Maar meestal gaat hij tussen half 8 en 8 uur. En dan maken we hem de volgende ochtend om 7 uur weer wakker. Overdag slaapt hij nog erg veel, dus het is altijd even puzzelen wanneer we hem zijn fruithap moeten geven. Wat is het schema van Aaron?

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 09 Jan 2009 21:51:55

Gewijzigd door - Sandra1980 op 09 Jan 2009 21:52:31

Hoi sandra1980

Aaron heeft geen schema,slaapt wanneer hij wil en ik pas d efles erop aan.
Wij hebben altijd een wakker kindje gehad en we zijn dus blij als hij eens een keer wil slapen…dan maar zijn eetritme wat aanpassen.

Fijn hoor dat die van jullie zoveel slaapt!

Groetjes Danielle

Morgan kwam vanmorgen om kwart voor vier, maar ze had ook een ontzettende poepbroek. Weet dus niet of ze kwam voor haar fles of haar broek. Hoe dan ook wel de fles gegeven van ze had wel trek. Nu ligt vandaag haar schema door de war, maar gelukkig is ze daar niet zo gevoelig voor. Die broek was trouwens niet te harden. Ze had gister badwater naar binnen gslokt met olie. Die kleine sneak was net zo lang bezig geweest tot ze bijna kopje onder ging. Ha ha ha en die luiers stinken

Groetjes,

Michèle

Smeert lekker door, die olie…

Hou maar op ze heeft nog olie in haar buik of haar tanden gaan weer beginnen, maar ze nieste en plop natte broek en dan niet van het plassen…

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />