Doorslapen op 4 flessen

Goedemorgen,

Even een vraagje. Op dit moment krijgt Morgan 4 flessen op de dag en 1 in de nacht. We beginnen om 6.00 en eindigen om 19.30. Morgan is niet echt een ontbijter zeg maar dus 's morgens eet ze tussen de 160 en de 180 cc. Heel soms 200. De overige 3 flessen van 200 cc gaan wel tot de bodem leeg. En dan gaat ze om 20.00 naar bed en dan laat ik haar komen wanneer zij wil. Ik maakte haar daarvoor wakker, maar dan at ze te weinig of ze was te wakker en dan zat ik de hele nacht op met haar.

Nou komt ze meestal rond 1.00, maar vanacht was het ineens 3.00. Nou weet ik niet of het een ‘foutje’ was omdat ze zo moe was, maar als dit vaker voorkomt of ze slaapt ineens wel door kan dit dan kwaad??? Want ze krijgt dan ineens nog maar 4 flessen en nog geen bijvoeding.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

4 flessen lijkt vrij weinig voor een beebje van 3 maand, maar Quinty was niet zo veel ouder toen ze ook op 4 flessen zat.(nachtvoeding was ze al heel snel van af) Ze was sliep heel vast en dronk gewoon bijna niet als we d’r wakker maakten rond 23 uur. Overdag had ze vaak ook nog geen honger, als ze “volgens schema” moest drinken. We hebben er toen meer tijd tussen laten zitten en Quinty zelf laten bepalen wanneer ze honger had. We kwamen toen (en nog steeds) met de 4de (laatste) fles rond 20:00 uur uit en ze sliep gewoon door tot de volgende ochtend 6 uur. Nu is dat vaak tot 7 uur. Het consultatiebureau deed daar eerst moeilijk over en we moesten haar toch wakker maken. Hebben we niet gedaan want ze zat aan de bovengrens qua lengte en gewicht en rust is bijna net zo belangrijk dan voeding. We hadden en hebben er nog steeds een heel tevreden kindje aan Ik denk dat Morgan zelf aan het aangeven is, dat ze de nacht wil gaan doorslapen.
Het blijft net als zoveel dingen een beetje uitproberen, goed kijken wat je kindje aangeeft. Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou dat is toevallig.
Dinant maken wij ook altijd wakker om 23 uur en dan is het niet zo super, want dan is hij heel onrustig daarna dus ik dacht gisteravond van "ik wacht wel wanneer hij zelf komt"en wat denk je 4.15 dus toen heb ik hem voeding gegeven en eigenlijk ging dat helemaal super, maar volgens CB mag dit idd niet, maar als ze daar vrolijker en uitgeruster door zijn dan vind ik het wel prima. Ik zou zeggen gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Hij had gisteren om half 8 de laatste dus hij heeft een flinke ruk gemaakt. Was er eerst geen voorstander van, maar het lijkt wel of hij meer uitgerust is en dus niet uit zijn slaap is gehaald.
Gr. Natasja

[/url]

Ja ik kijk het maar even aan. misschien komt ze inderdaad ineens weer in 1 uur vanacht en was het een ‘foutje’ anders hebben we mazzel. Morgan is niet echt groot dus 1000 is best veel voor haar. Enne als ze honger heeft trekt ze haar mond wel open en krijgt ze toch wel.

En dat doorslapen maakte Morgan ook uitgeruster hoor. Ook al is het om 1 uur eten, doordat ze zelf wakker wordt is ze veel fitter. Alleen 's morgens om 6.00 moet ik haar meestal wel wakker maken, maar dt vind ze niet erg

Groetjes,

Michèle

Waarom maak je haar wakker dan ? Kan je haar niet rond de klok van 7 uur half 8 pakken ?
Dinant krijgt 150CC per voeding dus precies volgens het boekje per kilo en idd wat je zegt als ze honger hebben komen ze wel en krijgen ze het ook. Het wordt idd afgeraden om niet om 23 uur te voeden, maar merk dat Dinant het ook beter doet als ik hem vanaf 19 uur zelf zijn ritme laat bepalen. Niet leuk om er 's nachts uit te gaan, maar beter 1x dan tig keer en die voeding van 23 uur wel doen.
Nou we zien het allebei vannacht wel.
Succes

[/url]

Dat doen we nu al. Haar ritme is nu 6.00, 10.30, 15.00 en dan 19.30 en dan naar bed en dan laat ik haar zelf kom voor die vijfde fles. En gewoonlijk komt ze dus om 1.00/ 1.30, maar vanacht was het dus ineens 3 uur. Zou was ze ook wel heel moe hoor gister dus wat ik al zei het kan een foutje zijn geweest. Want ik denk niet dat ze al zonder die vijfde kan. Het is best een hongerlapje. Maar klinkt raar ik heb liever dat ze weer om 1 uur komt want van half twee tot half zes is lekkerder verder slapen dan van half vier tot half zes.

Groetjes,

Michèle

He Michele,
Hoe is het bij jou gegaan vannacht ??? Hier was de laatste om 19.30 en toen kwam hij pas om 3 uur weer, dus was ff benieuwd hoe het bij jou gegaan is.
Gr Natasja

[/url]

Morgan kreeg de laatste ook om 19.30 en kwam om 2.22 (leuke tijd he ). Ze is wel heel veel aan het slapen. Vanmorgen om 6.00 fles gehad in slaap gevallen daarna en tot en met de creche geslapen en daar kon ze meteen weer naar bed. Ik hoor vanmiddag wel hoeveel ze daar geslapen heeft en gegeten.

Groetjes,

Michèle

Hallo,

Mijn Joey is 8 weekjes, en slaapt al een paar dagen de hele nacht door, klokje rond!
Hij krijgt 's avonds om 20.00 uur de laatste fles, en word dan 's morgens om 08.00 uur weer wakker. Dan krijgt hij weer een fles, en slaapt weer door tot ongeveer 10.00 uur. Daarna om 11.00 uur een fles, om 14.00 uur, om 17.00 uur en weer om 20.00 uur. Hij drinkt 150cc, en weeg 5250 gram.
Van 10.00 uur tot 20.00 uur doet hij een paar hazenslaapjes van en kwartiertje, en is verder heel wakker en vrolijk. Hij lacht veel, en vermaakt zich prima in de box, in het schommelstoeltje en op de arm.
Ik heb het CB gevraagd of dit geen kwaad kan, maar ze zeiden dat hij best zo lang mag slapen, zolang hij maar niet suf is, en wel minstens 5 flessenper 24 uur drinkt.
Ik geloof dat wij wel superveel geluk hebben met dit ideale ritme…:smiley:

Groetjes Anouk

Dat denk ik ook Anouk!

Geniet er maar van, van zo’n goeie slaper 's nachts en dat al op deze leeftijd!

oei anouk jij heb een paar mensen jaloers gemaakt… wow dit is de top… geniet ervan!

hoe heb je dit schema zo gekregen joh! ik heb ook niet te klagen hoor maar mijn manneke is nu bijna 5 maanden en is net van de laatste voeding af… die om 23 uur … krijgt nu de laatste om 21.00uur… maar 20.00 tot 8.00 uur dat durf ik toch nog niet te proberen doe ik wel als hij de papfles mag hebben!

Morgan krijgt hem nog steeds gewoon 's nachts. Vanacht kwam ze om 0.45. Ik wil ook wel zo’n ritme van 20.00 tot 8 hoor. Of tot kwart voor zes want dan moet ze klaar gemaakt worden voor de creche door de weeks. In het weekend mag ze uitslapen tot 7 uur als ze het red

Groetjes,

Michèle

??? Kunnen jullie me even uitleggen waarom wordt afgeraden om je kindje om 23.00 uur nog te voeden? Wij doen dat gewoon wel. Julia moet dan meestal wel wakker gemaakt worden, maar na de fles slaapt ze meteen weer in tot…heel verschillende tijden. Soms is het 2.00 uur, soms 3.30 uur en dan weer 5.00 uur…Er zit geen ritme in. Ik begin een beetje te balen van het 's nachts voeden, wat ze elke nacht nog wil (15 weken is ze morgen). Maar ik ben bang dat ze heel vroeg in de nacht wakker wordt als ik haar niet nog om 23.00 uur voed en dat ik dan tegen zessen nog een keer eruit moet…Graag wat uitleg hoor, want ik snap het niet???

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Het heeft volgens mij meer te maken met dat die moeders merken dat als ze hun kleintje er wakker voor maken, hij de rest van de nacht meer spookt. Dus als ze hem zelf laten komen (aan het begin van de nacht soms) dat de kleine de rest van de nacht beter doorslaapt. Toch Michelle?

Niks wordt aan- of afgeraden hoor, het is dus iets persoonlijks. Wij maken onze kleine wél wakker (nou ja, wakker…) voor de laatste fles en dat gaat de rest van de nacht prima.

Groetjes!

Klopt helemaal Mriek. Als ik Morgan om 23.00 wakker maak Rainbow kan ik de klok erop zetten dat ze om 2 uur wakker wordt en tot en uur of 4 half 5 gaat lopen spoken. Door haar zelf te laten komen slaapt ze meteen weer in daarna want ze heeft dan gen honger meer en slaapt ze tot zes uur of langer. Vanmorgen was het 7 uur (het is weekend). Zo hoef ik er maar 1 keer 30 min uit in plaats van de hele nacht. Dus gewoon een keuze. 5 flessen in 24 uur naar eigen inzicht verdeeld. Als ze straks ouder is en wel de 1000 op de dag pakt is ht wat anders. Dan kan ze wel doorslapen (hoop ik)

Groetjes,

Michèle

Ahhh, ik snap het! Wij probeerden om Julia door te laten slapen en haar niet wakker te maken om 23.00 uur. Nou, toen werd ze wakker om 01.15 uur en om 05.00 uur! Papa was de pineut, want mama moest echt slapen om de volgende dag te kunnen winkelen in Groningen! Afgelopen nacht moest mama, nog moe van het winkelen, er om 02.15 uur uit en om 08.00 uur, wat toch een stuk beter was. Bij ons wordt Julia meestal 1x per nacht wakker en zonder fles dus meerdere keren. Inderdaad, iedereen heeft een andere manier van ‘werken’ zeg maar en gelukkig móet het niet, dat zelf laten komen 's nachts! Wij houden toch maar even vast aan het wakker maken om 23.00 uur!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Als dat de manier is bij jullie dan zeker zo doen ja. Wat je zegt ieder zijn ding. Enne hier is mamma altijd de pineut want pappa hoort wel de krolese kat van de buren (hij maakte me vanacht wakker of het bij ons was) maar het huilen van dochterlief slaapt ie doorheen…

Groetjes,

Michèle

Hahahahaha, hier nog zo eentje! Hoort alleen wat 'ie wil horen volgens mij! Hij zegt: ‘Ik kom niet meer in slaap als ik wakker ben geworden’. Verder doet het mannetje wel heel veel met Julia, dus ach, de nachten doe ik dan wel. Maar na 15 weken gaat het redelijk vervelen! Grrrr.

Trotse mama

Oh nee pappa komt wel weer in slaap hoor, gaat ie eerst even roken en daarna weer slapen. Maar hij hoort het gewoon niet. Ja en dan kan ik gaan liggen roepen en stoten, maar als ik het zelf doe gaat het sneller. Enne hier wordt ook genoeg door pappa ondernomen en gedaan hoor dus ook geen probleem om eruit te gaan. Al zal ik blij zijn als het niet meer nodig is, maar ik neem het risico niet door de laatste fles om 23.00 te geven. Vandaag heeft ze ook heel weinig gegeten voor haar doen. Maar zie mijn topic over tanden. Heel vroeg maar waarschijnlijk wel al een euvel enne ik vermoed dat ze op de creche meer energie verbruikt dan op zo’n rustige zondagmiddag thuis.

Groetjes,

Michèle

We zijn ons rotgeschrokken vanmorgen. De wekker liep af en Morgan was niet gekomen. Ze had doorgeslapen op 760cc (4 flessen). Wij meteen zachtjes kijken, maar madame alg nog heerlijk te snurken. Toen ze om half zes wakker werd had ze wel stevige honger dus de 200 was zo weg. Nu alleen kijken of het een incident was of dat het normaal wordt want dan moet ik even gaan kijken hoe of wat want dan is het denk ik wel het beste als ze minimaal 800 cc drinkt???

Moet zeggen mevrouw kann tegenwoordig tegen dingen slaan en heeft zichtzelf ruim 3 kwartier in de box vermaakt gister. Echt het lijkt wel of ze ineens alles tegelijk doet. Tanden, spelen en nu doorslapen. Als ze maar nog niet gaat lopen

Groetjes,

Michèle