Doorslapen/hoeveelheid voeding

Daar kan ik me even niets over herinneren dat daar iets specifieks over gezegd werd. Ze vond het geen probleem als ik dus zou overslaan, maar dan moeten we de 4 voedingen overdag groter. Daarbij dacht zij ook dat hij dan zowiezo niet doorslaapt tot 7 uur in de ochtend (vanaf half 8 in de avond). Dat is vannacht dus ook gebleken, toen kwam hij zonder avondvoeding ook tegen 4 uur (en toen echt met honger). Lastig, hoor! Weet gewoon eigenlijk niet waar ik goed aan doe. Mijn gevoel zegt nu, gewoon de avondvoeding geven en vannacht blijven troosten totdat het niet meer werkt (ben morgen toch vrij). Absoluut geen zin in natuurlijk, maar ja…hopelijk is het voor een goed doel! Het kan gewoon bijna geen honger zijn in de nacht…

Tja, ik weet ook niet of ik die rijstebloem ga gebruiken. Ik heb het nu al twee avonden niet gebruikt, maar merk wel dat mijn zoontje de hele tijd windjes laat en geen poepbroek produceert. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Misschien heeft hij daar 's nachts ook gewoon last van en wordt daar wakker van. Er zijn honderden redenen te bedenken, vrees ik.

Je kunt ook nutrix (johannesbroodpitmeel) proberen… dit maakt de voeding ook dikker en zou tegen darmkrampjes zijn. (zit ook in dieetvoeding tegen spugen en darmkrampjes). Alleen hoor ik de ene erover dat het stopt en bij de andere dat ze juist aan de diarree raken…
Pff… tis ook altijd iets hè?
Enne vanavond gewoon doen waar jij je goed bij voelt… enne, ze slapen altijd door op het moment dat jij het niet verwacht…

Nutrix = rijstebloem.

Ik denk dat je Nutriton bedoelt? Dat maakt de voeding dikker, maar zorgt niet voor een meer verzadigd effect. Nutriton is om spugen tegen te gaan en helpt niet bij voor een voller buikje-gevoel…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Als ik jou was zou ik nu even een tijdje hetzelfde ritme aanhouden en niet de ene nacht dit en andere nacht dat. Lijkt me nu allemaal erg verwarrend voor je kindje. Ons kindje is 17 weken en krijgt al ongeveer 4 weken geen nachtvoedingen meer. Deze hebben we weten te rekken met een speen (was ook niet iedereen op het forum mee eens). Wij maken haar ook wakker om 23h00 voor de laatste fles (gaat sinds een weekje 2 a 3 schepjes pap in). Ze wordt nog steeds rond 4 of 5 uur wakker maar slaapt dan wel verder tot de eerste fles van 06h30. Daar moeten we haar zelfs wel eens voor wakker maken. Overdag krijgt ze trouwens om de 4 uur 180cc + 6.

Nogmaals, ik denk dat het belangrijk is even te stoppen met ‘experimenteren’. Ik hoop voor je dat ze snel zonder de nachtvoeding kan! Probeer anders eens een schone luier, kusje en weer in bed met speentje?

Groetjes Annemiek

@Mriek: Ja ik bedoel idd nutriton…

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 24 Mar 2010 18:12:03

@Zwelgje: en samen komen we er wel…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek:

Update!

Gisteravond gewoon om 22.30 uur voeding gegeven, werd meneertje weer wakker om 4 uur, toen 90 ml water met 1 (!!!) schepje poeder gegeven. Daarna geslapen tot iets van 5.15 uur. Toen maar bij ons in bed genomen, omdat ik anders heen en weer blijf lopen voor de speen. Ging helemaal goed, hij sliep tot 7.15 uur!

Dus…ik ben afgestapt van de avondvoeding overslaan en ga maar weer verder op de oude weg door 's nachts te troosten of wel te voeden, maar dan heel weinig!

Gistermiddag had hij trouwens onwijs last van zijn buik, denk ik (veel huilen, niet te troosten). Zou dat kunnen als hij de hele dag al windjes laat en nog geen poepbroek heeft gehad (normaal 1x per dag)? Misschien toch door de rijstebloem (alhoewel ik die al een paar dagen niet gebruikt heb).