Hoi allemaal,
Vandaag nieuw op dit forum, omdat ik graag ervaringen van anderen wil horen. Waarschijnlijk staat het hier vast al ergens vermeld op dit forum, maar heb weinig tijd (tja…wat wil je met een kleintje) om het heeeeeele forum door te spitten.
Het zit zo: wij hebben een zoon van 14 weken, zit op 6 voedingen per 24 uur (slaapt namelijk niet door). Zijn schema is als volgt: 7, 11, 15, 19, 22.30 uur (zo gemiddeld genomen) en dan ergens in de nacht komt hij nog een keer (vaak tussen 4 en 5 uur). Overdag krijgt hij flessen van 180 ml (met 6 scheppen), dus eigenlijk mag hij die nachtvoeding niet meer hebben volgens de “regels” (want dan krijgt hij meer dan 1 liter per 24 uur). Nu krijgt hij 's nachts wat meer water met minder schepjes (vannacht kreeg hij bijvoorbeeld 120 ml water met 3 schepjes). Ben toch erg onzeker over alles, doen we hier goed aan? Moet ik overdag minder geven om 's nachts te kunnen compenseren? Speen hebben we 's nachts ook al geprobeerd, maar vaak komt het er toch op neer dat we hem een voeding geven (ook al is het een kleine voeding).
En is het echt waar dat nachtvoedingen ineens verdwijnen? Ik hoor iedereen in mijn omgeving dat zeggen, maar kan me er zo weinig bij voorstellen.
Ook lees ik dat kindertjes 's nachts gewoon laten huilen de beste oplossing is en dat je er binnen een paar nachten vanaf bent. Het probleem is dat wij dat gewoon niet kunnen, ons kindje laten huilen, en zeker niet in de nacht!
Gewoon maar afwachten totdat we hij doorgeslapen heeft en wij de vlag kunnen uithangen? En dus per 24 uur over de liter uitkomen? Of toch iets gaan forceren?
Nou, het is misschien een beetje een hak op de tak verhaal (hoor m’n zoontje alweer door de babyfoon, dus even snel), maar hoop op jullie reacties!
O ja, voeding voor hongerige babies in de laatste flessen (van 19 en 22.30 uur) hebben we al geprobeerd (doen we nog, maar helpt dus niet echt) en sinds twee dagen doen we al rijstebloem in de fles (eerst 1 schepje, vannacht 2 schepjes en wie weet vanavond wel 3…).
Groetjes,
Iris