Ik zie niet dat hij suf is, vanmorgen lag hij ook gewoon te lachen en druk te doen in de box!
Ik twijfel nu weer om vanavond wel of niet te voeden om half 11…
Zucht…onzekerheid!
Ik zie niet dat hij suf is, vanmorgen lag hij ook gewoon te lachen en druk te doen in de box!
Ik twijfel nu weer om vanavond wel of niet te voeden om half 11…
Zucht…onzekerheid!
Iris, mijn dochter krijgt vanaf 15 weken ook 4 voedingen (laatste om 19.00u) van 180cc. Nooit een probleem geweest en ook het CB vond het oke aangezien mn dochter het zelf goed aangaf niet meer te willen en ze zoals Mriek zegt, smorgens heel allert en wakker was.
Groetjes Nacny
Julian sliep niet door, totdat hij met 6 maanden eigenlijk snachts meer begon te kletsen dan echt hongerhuilen. Toen een keer een speentje geprobeerd en hij pakte m. Normaliter was hij overstuur en speen viel er meteen weer uit. Dat een weekje gedaan, totdat het echt duidelijk was dat hij niet door honger maar door gewoonte wakker werd (fles was toch al niks meer dan water met een scheutje melk). En toen met angst en beven gestopt, omdat hij de hele nacht zou gaan huilen. Uiteindelijk een kwartiertje jengelen geworden en hij slaapt nu door (7 maanden oud). Denk gewoon kwestie van je kind afwachten, moment zal er toch echt ene keer moeten komen.
Het gekke is dat hij niet aan gaf niet meer te willen om half 11. We haalden hem uit bed, schone luier en daarna de fles, die hij wel gewoon opdronk, maar wel slapende. Het rare gewoon is dat hij dan wel 's nachts wakker wordt en als we het hem niet geven om half 11 (hem dus niet oppakken enzo) hij wel doorslaapt. Raar, toch?
En overdag om de 3 uur voeden (misschien 150), zou dat helpen (5 voedingen)? Op zich heb je dan bijna hetzelfde als 4 x 180. Geloof dat die suikerspiegeldaling te maken heeft met het niet meer voeden om half 11. Op internet lees ik veel verhalen van kindertjes die zo lang doorslapen op die leeftijd en daar gaat het ook goed bij…
Hoe moet een kindje wakker worden na zo’n lange nacht? Hij begint niet gelijk te brullen, maar na een paar minuutjes merk ik wel dat hij honger heeft. Zou dat huilen dan te maken hebben met die suikerspiegel?
Hoi Iris,
persoonlijk zou ik niet naar 5 x 150cc gaan aangezien je zoon de 4x 180cc ook goed drinkt. Heb je geprobeerd om de laatste fles met 30cc te verhogen? Enne, als je zoon zoveel moeite heeft met wakker worden èn er zelf niet om vraagt om 22.30u zou ik hem laten liggen hoor!
Mijn CB heeft mij verteld dat, ivm de bloedsuikerspiegel, het aantal pond van je baby het aantal uur is wat hij/zij door mag slapen met een max van 12 uur.
Hij weegt nu iets van 6,7 kilo, dus dat zou dan wel kunnen, toch? Volgens mij CB mag een kind van 3,5 maand dus niet meer dan 8-9 uur doorslapen. Vreselijk dat verschillende CB’s zulke verschillende adviezen geeft, he? Jonge moeders zijn toch al zo onzeker (ik wel tenminste) en die worden daar alleen maar meer onzeker door…
Ja klopt wat je zegt van het CB, verschillende adviezen maar uiteindelijk doe ik zelf wat mij het beste lijkt voor mn dochter. Niet onzeker worden, gewoon je gevoel volgen.
Maar als ik jou was zou ik je zoon dus lekker laten liggen, hij heeft zijn gewicht mee en mag dus het klokje rond zonder eten!
Als hij moeilijk wakker zou worden en suf zou zijn of telkens weer indommelt, dan is z’n bloedsuikerspiegel te laag. Als 'ie goed wakker blijft en na een paar minuten ‘aanwezig’ is, dan is er niets aan de hand. En, wat ga je doen? Straks voeden of toch niet?
Groetjes,
M
moeilijk om hier antwoord op te geven,
ik heb gelezen dat niet alle baby’s al de nacht doorslapen, als je " pech " hebt kan dat wel tot ongeveer 6 mnd duren,
zelf eet Demi 5x per dag (5x 180 cc) en ik maak hem idd voor de laatste voeding wakker (hij krijgt in de ochtend en de laatste voeding de borst, daartussen de fles/friso)
Demi slaapt gelukkig wel de nacht door en werd soms om half 9 pas wakker (gelukkig werk ik middag/avond)
maar als je dan gaat tellen zou zijn laatste voeding om half 1 zijn
Daarom wekken wij hem om 7 uur in de ochtend zodat hij om een uur of 11 zijn laatste voeding krijgt.( en ja even wekken)
zelf vind ik 4 voedingen voor een baby wel weinig, en blijf daarom de 5 voedingen aanhouden.
en ik heb tot nu toe geluk dat Demi doorslaapt (sinds hij ongeveer 2 mnd was) heb er niks voor hoeven te doen, het gaat vanzelf alleen bij de 1 sneller dan bij de ander.
Gewijzigd door - mama van Demi Jay op 22 Mar 2010 23:41:28
Beste Iris,
Volgens mij geef je je kindje echt veel teveel voeding. Ook al drinkt hij alle flesjes leeg betekent niet dat het gezond is.
Het is gewoon slecht voor zijn nieren. Je maakt ze gewoon kapot op deze manier. In principe mag je kindje maar 150 ml water per kilo. Ik weet niet hoeveel je kindje weegt maar reken maar uit.
Als je kindje met minder niet verzadigd raakt dan zou ik toch overstappen op voeding voor hongerige babies en dan in elke fles.
Wij gaven onze kleine meid 130 ml met 4 scheppen x 6.(met voeding 145 ml dus). Maar de Kinderarts vond dat echt teveel. Je kan het vergelijken met een volwassene die dan 20 liter vocht wegdrinkt per dag. Ze krijgt nu 110 ml water met 3 1/3 schepje x 6 (120 ml voeding). Ze weegt overigens 4.6 kilo.
Bij ons is minder voeding wel gelukt en ze vraagt niet om meer voeding. Zou ze dat wel doen dan stap ik ook over op die zwaardere melk.
Wat het in de nacht niet doorslapen betreft. Zwaardere voeding geven helpt hier idd niet voor. Het is eerder een gewenning dat ze eten krijgen in de nacht. Maar ik weet niet wat je verstaat onder doorslapen maar een nacht duurt voor zo’n jonge baby 5 uur.
Dat er kinderen zijn die slapen van 8 uur in de avond tot 7 uur in de ochtend is fijn. Als jouw kindje slaapt na de voeding van 22.30 en dan om 4 of 5 uur wakker wordt is dat heel normaal.
Dat echte lange doorslapen komt nog wel. 14 weken is nog erg klein.
heel veel succes ermee.
Gisteravond weer voeding gegeven in de late avond en hem wakker gemaakt, maar toen werd hij dus weer in de nacht wakker!
Vandaag weer gebeld naar de infolijn van het CB en kreeg een andere dame aan de lijn. Volgens haar mocht ik het wel gewoon doen, de laatste voeding niet geven. Omdat hij al 7 kilo is kan hij de uurtjes die hij slaapt makkelijk halen, zonder voeding en zonder daling van suikerspiegel. Heeeeel vreemd dat men daar elkaar tegenspreekt. Daarom besloten om morgen ook maar naar het inloopspreekuur van het CB te gaan!
Vanavond wel weer gewoon proberen om de voeding weg te laten en kijken hoe laat hij dan komt vannacht.
Vier voedingen mag trouwens al vanaf 4 maanden, zag ik op een voedingsschema wat ik van het CB gekregen heb.
Doe wat goed voelt en wat naar jullie idee werkt! Jullie kennen je kindje het beste. Als ik inmiddels iets weet, is dat CB’s elkaar voortdurend tegenspreken en dat zelfs artsen/verpleegsters bij nota bene hetzelfde CB verschillende adviezen geven over hetzelfde onderwerp. Gewoon vanavond niet die voeding geven en kijken wat er gebeurt!
Groetjes,
M
Hoi iris,
ook ik loop te rommelen hoor met de voedingen. Neeltje krijgt 5 flessen van 180+6 schepjes en komt de ene nacht wel en de andere niet, hierdoor krijgt ze er soms een extra en drinkt ze vervolgens de rest van de dag steeds niet helemaal leeg ( 30-40 cc over). Neeltje is overigens flink, ruim 7 kilo al . Hollands glorie zal ik maar zeggen!
's nachts heeft ze soms echt honger ( drinkt ze echt die 180 op) dus ik heb ook elke dag een ander schema omdat ze dus dan weer niet en dan weer wel doorslaapt. Wat ik je wil meegeven; maak je er niet te druk om! Ik weet van mijn eerste dochter dat je hier over een tijdje gewoon om moet lachen, want deze fase gaat gewoon weer voorbij. Over een paar maanden eet ze al fruit en groente en heb je steeds meer een schema. En voor nu; kijk gewoon naar je kind! Als ze honger hebben laten ze zich echt niet 'afkopen"met een speentje, daar zijn ze veel te jong voor. Dus als ze soms nog een nachtvoeding nodig hebben, so be it. Kijk, als Neeltje over 3 maanden nog steeds voor nachtvoedingen komt is dat natuurlijk wel iets wat ik moet gaan aanpakken, maar nu, ach. Het komt goed, echt. Houd vol

Nou nou…gisteravond hem maar weer niet wakker gemaakt, werd hij toch tegen 4 uur wakker en nu had hij ECHT wel honger, speentje was niet voldoende. Maar een grote fles van 180 ml gegeven en die dronk hij helemaal op. Toen in slaap gevallen tot half 8. Snap er werkelijk niets van! Ga straks naar het inloopspreekuur van het CB, voor de zekerheid toch maar vragen hoe of wat. Geen zin in natuurlijk (omdat ik inmiddels niet echt fijne verhalen hoor over CB’s en dat zelf ook meemaak), maar doe het voor mijn gemoedsrust toch maar even…
Vandaag dus om 4 uur begonnen met fles 1, tegen 8 uur fles 2, straks tegen 12 uur fles 3, tegen 4 uur fles 4 en tegen 8 uur fles 5. Dan zou ik ook op 5 flessen komen in plaats van 4.
ben ook zeer benieuwd wat CB zegt…
voor joep heb ik namelijk ook 5 flessen van 200 cc,… maar dan ook de eerste rond 5.00-6.00 uur en de laatste rond 21.00 uur
(lees wij zijn ook begonnen met laatste om 21.00 uur en dan sliep hij 2 nachten tot 4.00 daarna werd het later en soms nog om 4.00 maar das niet erg als je er na 21.00 in kan)
nou benieuwd…
liefs
Ladies, ben zojuist terug! Kreeg het advies om toch gewoon de avondvoeding te blijven geven en in de nacht toch te rekken door een speen, te troosten, met hem te gaan lopen, etc. Het hoeft echt geen honger te zijn, gezien het feit dat hij wel zoveel uur zonder kan (van half 8 tot minstens half 4). Zouden bijvoorbeeld krampjes kunnen zijn. Hij woog 7 kg en dat is echt een gewicht om door te slapen. Of ik moest gaan minderen met de melk 's nachts (steeds meer water, steeds minder poeder). Nu waren wij daar al mee bezig.
Ze was niet negatief tegenover het feit dat wij een avondvoeding gingen weglaten, maar dan zouden we wel overdag grotere flessen moeten geven (iets van 201 ml x 4 flessen). Maar ja, dat krijgt hij waarschijnlijk niet op!
Kortom, mijn gevoel zegt nu toch weer om in de avond te geven en vannacht maar een slapeloze nacht tegemoet te gaan. Moeilijk, hoor! Laten huilen vond ze in ieder geval geen optie, dat is helemaal niet nodig. Eerst troosten, als dat echt niet lukt, een kleine fles.
O ja, mocht ook proberen om in ELKE fles 1 of 2 scheppen rijstebloem te doen, zodat hij wat meer verzadigd is overdag!
Hou er wel rekening mee dat rijstebloem stoppend kan werken op de ontlasting. Dus als je zoontje daar al problemen mee heeft, dan zou ik er niet aan beginnen. En anders stoppen zodra je merkt dat hij moeilijker kan poepen.
Groetjes,
M
Rijstebloem heeft hier ook nooit geholpen, maar bij jouw zoontje kan het natuurlijk net voldoende zijn!
Misschien een dag 210cc aanbieden om te kijken of hij ze leeg krijgt (of misschien net iets meer drinkt dan de 180?
Wat zeiden ze ervan dat je zoon wel doorsliep als je hem niet wakker maakte om 22.30u, maar mèt een avondvoeding juist wel weer kwam snachts?