Doorslapen 12 weken

Ik vraag me echt af of het normaal is voor een 12 weken oude baby om zo veel te slapen door een nacht. Glenn slaapt van 22.00 tot 8.30. Soms ben ik wel bang dat dit misschien helemaal niet goed is…

Slaapt door zonder te wakker te worden van de honger? Geef je nog een fles 's nachts?

Danielle sliep ook al snel door. Ik zou er van genieten.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Ja zonder nacht voeding. Slaapt echt van 22.00 uur tot 8.30… maakt het niet uit dan? dacht eigenlijk wel dat ze snachts gewoon nog moesten blijven eten… Tja ik weet ook niet waarom! Hihi…

Als ze goed groeit zou ik zeggen; geniet er van, mijn dochter is voorbij de 2,5 jaar en komt nog elke nacht 2 keer! Heerlijk zou ik zeggen, als ze de nacht doorslaap, Ik weet niet hoe het zit met flesvoeding, heb zelf altijd borstvoeding gegeven en dan komen ze vaker! Zoals ik al schreef, als ze goed groeit zou ik er lekker van genieten!

Groeien doet hij wel. Het is een flinke kerel van over de 7 kilo.
En aangezien papa en mama zelf heel graag slapen vind ik het ook niet echt raar. Vroeg me alleen af of het niet erg is. Genieten doen we zeker, maar als ik dan s’morgens wakker word (nog voor Glenn) ben ik wel meteen onderweg om te kijken of alles goed is. En meestal moet ik hem dan echt wakker maken…
Beetje bezorgd dus…

Fijn, Bedankt voor de gerust stelling.
Voel me weer een stuk beter.
Groetjes Kristine

Nou heerlijk toch! Inderdaad lekker van genieten!
Je kindje geeft zelf wel aan wanneer hij honger heeft.
Mijn zoontje is bijna 11 weken en die krijgt rond 20.00 een fles en gaat om 21.00 naar bed en dan komt hij om 3.00 nog een keer voor de fles. En 's ochtends wordt hij rond 7.00/7.30 wakker.
Als ik hem om 23.00/24.00 wakker maak voor zijn laatste fles dan komt hij rond een uurtje of 5.00 weer…heel typisch. Dus ik laat het lekker zo en dat wordt steeds iets later… Heb ik met zijn broer ook gehad en die sliep met 3 1/2 maand ook klokkie rond!

Niet om nou mensen toch weer ongerust te maken, maar als zo’n heel kleintje zolang geen voeding krijgt kan dat invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en kan een kindje mogelijk een hypo krijgen.

Dus het lijkt inderdaad heerlijk als een kindje al zo snel zolang doorslaapt, maar hou wel in de gaten of het kindje geen verschijnselen van een hypo vertoont bij het wakker worden.

Zolang het kindje 's ochtends bij het wakker worden gewoon alert, fit en uitgerust oogt is er niks aan de hand.

Groetekes, Sje

Met 12 weken moet dat toch kunnen als hij op gewicht is en er zelf geen problemen mee heeft? Ik deed dat zelf ook, vertelde mijn moeder, en met mij gaat het goed:D maar dat zal dan wel per baby verschillen ofzo… Geniet er van!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ach ja, iedereen ziet het dus anders blijkt wel…
Gaat een blauw wolkje toch snel weer weg…

lekker laten liggen en genieten van de nachtrust!!! zou ik zeggen
pippy deed dit met 11 weken, ik heb haar nooit wakker gemaakt voor voedingen, als ze honger hebben dan hebben ze een ingebouwd alarmsysteem, dan gaat de sirene vanzelf wel af!

Dankjewel…
Zal goed komen denk ik zo.

Mijn oudste zoon sliep met 3,5 maand ook klokkie rond. Vond het cb prima en was gewoon allert verder dus lekker blijven doen. Mijn zoontje is 11 weken en kijk er naar uit dat hij zo lekker lang gaat slapen…ben stiekum een beetje jaloers!

Haha, ja inderdaad.
Had er ook even over na gedacht, volgens mij was het bij de eerste ook zo. Maar ja dat is 9 jaar geleden dus ja weet het allemaal niet meer zo goed…
hopelijk gaat ie nog even lekker door.
Groetjes Kristine

Dat van die bloedsuiker geldt voor kindjes die laag in gewicht liggen. Levi telt daar ook niet in mee met zijn 6 kilo ruim!! Deze meneer liet ons dan ook na 6 of 7 weken lekker slapen snachts. En deze mama gaat echt geen slapende kindjes wakker mken want dan heeft het voeden geen nut (nat washandje etc om meneer wakker te houden )…

Dus genieten meis!!!

Ik zou er ook heerlijk van genieten! Wat een ideale baby! Max komt nog gezellig 2x per nacht, hij is bijna 7 weken…GRRRR. Ik zou al blij zijn als hij het bij 1x zou laten. Bofkont ben jij, dat Glenn zo’n slaapbeestje is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Raar he. Had even de gebroken nachten uit mijn geheugen gewist!
Wat kan je nachtrust je heilig zijn!
Zat ik soms te klagen op mijn werk als ik niet genoeg had aan 8 uur slaap en nu hunker ik er naar…

Hier ook al met 5 weken doorslapen hoor. Zolang de plasluiers voldoende zijn dan is er niets aan de hand. Moppie kreeg om 22:30 uur nog een slokje waar ik haar echt wakker voor moest maken en daarna sliep ze lekker door tot 08;00 uur ongeveer. Lekker genieten dus!
Oja met 8 maanden ging moppie hier opeens een tijdje spoken en s nachts wakker worden dus dubbel genieten nu!
groetjes,
Wendy

Zal ik ff opscheppen?
Mijn oudste sliep na 3 nachten huilen door toen we hem gingen inbakeren
In het begin slapend nog een voeding gegeven om 23uur, maar omdat hij zo diep sliep (en doet hij nog steeds, kind is niet wakker te krijgen hahahh) hebben we dat er maar snel afgelaten.
En idd met een week of 12 sliep hij het klokje rond, van 9 - 9, heerlijk!

CB mopperde toen ook wel, dat het niet goed zou kunnen zijn. Maar eh… als mijn kind giga sagerijnig is omdat hij uit zn slaapje gewekt werd… dan laat ik hem liever even liggen.
Overigens was hij al 8 pond bij de geboorte, en groeide meteen als kool. Dus is ook niet zo dat hij extra risico had ivm ondergewicht ofzo.

Ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt verder.
Lekker van genieten!

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers