Pffff wat heftig is ons leven nu zeg… Zoals jullie al lezen in mama’s hoekje sta ik er alleen voor omdat Danny mij niet meer wil, nu word ik ook gelijk flink op de proef gesteld en heb ik hem eigenlijk ekihard nodig!
Joey was gisterochtend al niet lekker, en we zagen hem met de minuut zieker worden. We waren de middag nog bij mijn ouders, waar hij in zijn stoeltje zat en zomaar ineens vanuit het niet keihard met zijn hoofd tegen de rugleuning sloeg. Er zit een ijzeren deel in dus hij begon te huilen van de pijn.
Toen mijn moeder hem naar huis bracht was hij in de auto tijdens een gesprekje zo in slaap gevallen, en savonds had hij koorts, 39.2 (waarschijnlijk de hele dag al wel een beetje, maar aangezien hij er best vrolijk onder bleef gewoon nog niks gedaan) en heb ik hem pcm gegeven. Hij werd rond half 2 huilend wakker, en was erg verward, tem was toen 39.6 en ik heb mijn moeder nog gebeld of die wartaal die hij uitsloeg ijlen kon zijn. Ik heb hem weer pcm gegeven en hij sliep gelukkig gewoon weer verder.
Vanochtend had na het opstaan weer 39.2 maar ik wou hem nu even geen pcm geven omdat koort natuurlijk ook een goede werking heeft.
Hij stond met een bekertje drinken in de hand tv te kijken en sloeg zomaar vanuit het niets, stijf als een plank achterover! Ik schrok me dood, hij was ook weer even kort verward en besefte toen dat hij koortstuipen heeft gehad. Dat heeft hij precies een jaar geleden ook gehad, 4 keer in 1 nacht, waarna hij de laatste keer met ambulance naar het ziekenhuis is gegaan. Ik heb de huisarts gebeld (die er niet was --> vervanger) en we konden langs komen. Hij heeft zijn keel een beetje rood, ze legde uit dat een stuip niet erg was, maar dat het hier nu wel bij moet blijven. Nog een stuip zou niet goed zijn, dus in de gaten houden.
We waren net weer in huis toen ik met mijn moeder koffie dronk in de keuken, toen mijn moeder riep dat ik naar Joey moest gaan, hij lag heftig te schokken op de grond! Nu had hij een hele duidelijke en best wel lange stuip! Gelukkig ben ik in staat om rustig te blijven en wist ik wat ik moest doen (we hebben diazepam in huis voor als de stuip langer dan 5 minuten duurt)
Ik heb nogmaald die huisarts gebeld, en als hij het nog een keer krijgt moet ik weer langs komen… Nou ja, ik ben niet gek natuurlijk, mocht hij er nog 1 krijgen dan bel ik een ambulance! Hij zit nu, na een uur heel vast geslapen te hebben, behoorlijk lam op de bank. De pcm werkt wel want hij voelt niet meer zo warm.
Pffff wat eng, nu zit ik dus alleen met 2 kids in huis, geen auto en geen fiets (bij de fietsenmaker, gisteren voor de 3e keer band lek) Ik hoop maar dat het hier bij blijft, ik zal hem in ieder geval tot morgen om de 6 uur pcm geven!
Groetjes Anouk