Doodziek kind, kan er ook nog wel bij

Pffff wat heftig is ons leven nu zeg… Zoals jullie al lezen in mama’s hoekje sta ik er alleen voor omdat Danny mij niet meer wil, nu word ik ook gelijk flink op de proef gesteld en heb ik hem eigenlijk ekihard nodig!

Joey was gisterochtend al niet lekker, en we zagen hem met de minuut zieker worden. We waren de middag nog bij mijn ouders, waar hij in zijn stoeltje zat en zomaar ineens vanuit het niet keihard met zijn hoofd tegen de rugleuning sloeg. Er zit een ijzeren deel in dus hij begon te huilen van de pijn.
Toen mijn moeder hem naar huis bracht was hij in de auto tijdens een gesprekje zo in slaap gevallen, en savonds had hij koorts, 39.2 (waarschijnlijk de hele dag al wel een beetje, maar aangezien hij er best vrolijk onder bleef gewoon nog niks gedaan) en heb ik hem pcm gegeven. Hij werd rond half 2 huilend wakker, en was erg verward, tem was toen 39.6 en ik heb mijn moeder nog gebeld of die wartaal die hij uitsloeg ijlen kon zijn. Ik heb hem weer pcm gegeven en hij sliep gelukkig gewoon weer verder.
Vanochtend had na het opstaan weer 39.2 maar ik wou hem nu even geen pcm geven omdat koort natuurlijk ook een goede werking heeft.
Hij stond met een bekertje drinken in de hand tv te kijken en sloeg zomaar vanuit het niets, stijf als een plank achterover! Ik schrok me dood, hij was ook weer even kort verward en besefte toen dat hij koortstuipen heeft gehad. Dat heeft hij precies een jaar geleden ook gehad, 4 keer in 1 nacht, waarna hij de laatste keer met ambulance naar het ziekenhuis is gegaan. Ik heb de huisarts gebeld (die er niet was --> vervanger) en we konden langs komen. Hij heeft zijn keel een beetje rood, ze legde uit dat een stuip niet erg was, maar dat het hier nu wel bij moet blijven. Nog een stuip zou niet goed zijn, dus in de gaten houden.

We waren net weer in huis toen ik met mijn moeder koffie dronk in de keuken, toen mijn moeder riep dat ik naar Joey moest gaan, hij lag heftig te schokken op de grond! Nu had hij een hele duidelijke en best wel lange stuip! Gelukkig ben ik in staat om rustig te blijven en wist ik wat ik moest doen (we hebben diazepam in huis voor als de stuip langer dan 5 minuten duurt)
Ik heb nogmaald die huisarts gebeld, en als hij het nog een keer krijgt moet ik weer langs komen… Nou ja, ik ben niet gek natuurlijk, mocht hij er nog 1 krijgen dan bel ik een ambulance! Hij zit nu, na een uur heel vast geslapen te hebben, behoorlijk lam op de bank. De pcm werkt wel want hij voelt niet meer zo warm.

Pffff wat eng, nu zit ik dus alleen met 2 kids in huis, geen auto en geen fiets (bij de fietsenmaker, gisteren voor de 3e keer band lek) Ik hoop maar dat het hier bij blijft, ik zal hem in ieder geval tot morgen om de 6 uur pcm geven!

Groetjes Anouk

verdorie meid! wat onwijs schrikken moet dat geweest zijn!
hee maar… weten jullie zeker dat dit koortsstuipen zijn en geen epileptie? ik bedoel…rico heeft nog nooit koortsstuipen gehad ofzo… maar wel 41,2 koorts gehad als baby. en mijn neefje zelf heeft wel koortsstuipen gehad maar dat bleek later epileptie te zijn en als hij ziekig was dat zn epileptie meestal dan op kwam zetten.
ik vind het zo rot voor je meid… maar wat je al zegt je kind gaat nu voor he, laat de boel de boel en ben er voor je mannetje, die heeft je harder nodig dan wie ook nu.
sterkte meisie

he gets meid wat een schrik.
maar wil toch zeggen dat je het echt supergoed doet, natuurlijk is het niet tof om dit alleen te moeten doen maar zo zie wel maar dat het je wel lukt.
idd gewoon de eerstvolgende keer de ambulance bellen, beter het zekere voo het onzekere. echt goed van je dat je zo rustig bent gebleven ik zou volgens mij echt in paniek raken. heb t dan ook nog niet eerder meegemaakt.
succes ook met de kleine man!

liefs,
Rinske

Wat een ellende meid, kun je er nu juist niet bij hebben.
Wat die pcm betreft. Je moet dat niet af en aan geven. Je houdt het een paar dagen vol of niet. Want anders krijgt je kind juist te grote temperatuurschommelingen waardoor die koortsstuipen ontstaan. Dus beter geef je hem gewoon wel regelmatig die pcm; niks mis mee. Ook al heeft koorts een functie, hij zal zich beter voelen als hij een goede temp heeft door die pcm.

@CHrista: koorts heeft inderdaad een functie. maar als het over de 39,5 heeft en het langer aanhoudt dan 3 dagen heeft het geen functie meer. geeft het alleen maar last en blijft het zitten en komt het er niet uit.
inderdaad Anouk, daarom gewoon geven met regelmaat anders creeer je onbewust dat koorts zijn functie gaat verliezen

Als je het echt erg eng vind…kan je dan Danny niet bellen en uitleggen wat er aan de hand is?
Misschien wil hij wel (op de bank ofzo) vannacht komen slapen voor als er echt iets is/gebeurt.
Geeft jou misschien een veiliger gevoel.

Gr, Danielle

Anouk mocht je een auto nodig hebben dan kun je een taxi bellen. Je verzekering is verplicht in geval van nood, en dit is nood de kosten te vergoeden. Alleen wel een nota vragen.

Groetjes,

Michèle

Wat schrikken, Joey die ineens stijf als een plank achterover valt en ligt te schokken op de grond. Knap dat je zo rustig kan blijven! Poe zeg, dat kan er ook nog wel bij, inderdaad. Heel veel sterkte meis, ik hoop dat Joey vannacht zonder problemen doorslaapt en niet opnieuw zo’n enge stuip krijgt!

Groetjes,
M

Meiske toch… Soms zou ik willen dat de wereld niet zo groot was en ik letterlijk even bij je kon komen! Wat moet jij het moeilijk/pittig hebben. Lees elke keer vol bewondering je verhaal én het super knap hoe je alles zelf doet.

Heeft Joey epilepsie (of hoe schrijf je dat?) of zijn het echt alleen koortsstuipen?

@Michele: hoe zit dat dan? hoef je dan niets te betalen en krijgen zij hun geld gewoon later van de verzekering? had ik eerder moeten weten

Nee helaas Inge, meestal zul je het wel voor moeten schieten, maar een chauffeur kan een bon uirschrijven voor je en die declareer je. Kijk je polis maar eens na, als ze het vergoeden staat het er in.

Groetjes,

Michèle

Joey heeft na die stuip van vanmiddag om kwart voor 12 een pcm gehad en daarna knapte hij op, hij heeft een uur heel vast geslapen op de bank (omdat zo’n stuip heel veel energie kost) en later heeft hij nog geverft en gekleid, beetje hangen voor de tv enzo. Om half 6 zag ik hem weer inkakken, werd hij weer warmer en oogde hij weer echt ziek! Kwart voor 6 dus (precies 6 uur later) weer pcm gegeven, en dan ga ik hem vanavond om half 12 en morgenochtend om kwart over 5 ook een geven. ik heb nu echt gezien hoe hij in een paar minuten tijd weer zo snel uitgewerkt is die pcm, dat ik ipv 6 uur, er nu 5 uur en drie kwartier er tussen laat. Ik hoop dat hij geen stuip meer krijgt, want dan bel ik gewoon een ambulance! Datr heeft de ambulancebroeder ons vorig jaar ook gezegd, daar zijn ze voor en de huisartsenpost kijkt alleen alles na en stuurt je weer naar huis.

Bedankt voor je tip michele, ik zal het onthouden voor minder spoedeisende dingen Al moet ik het geld dan ook in huis hebben, en dat is momenteel een heel groot probleem er valt een fulltime inkomen weg, en de bijstand heeft ook niet bepaald haast zeg maar

Groetjes Anouk

Jeetje meis wat heftig dat Joey nu juist ziek is. Natuurlijk nooit leuk, maar nu je er alleen voor staat helemaal niet. Idd zou ik wel frequent de paracetamol geven en niet zo nu en dan.

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij geen stuip meer krijgt, maar snel opknapt. En idd wat Michelle zegt gewoon een taxi bellen mocht het nodig zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

@ Anouk je kan altijd een keer informeren bij een taxi bedrijf hoe het zit bij nood en je het geld niet hebt op dat moment. Leg je situatie uit, Nee heb je ja kun je krijgen dat ze achteraf een rekening sturen.

Maar laten we hopen dat het niet nodig is.

Groetjes,

Michèle

Ik heb totaal geen verstand van koortsstuipen e.d., maar ik zou idd de ambulance bellen als het nogmaals voorkomt! Heel veel sterkte en beterschap voor je mannetje!!!

Meisie hoe heeft Joey nu geslapen en hoe gaat het nu met hem? Heb jij ook een beetje kunnen slapen?

Met Joey gaat het alweer stukken beter! Hij heeft gisteravaond om half 12 nog een pcm gehad en sliep ook gewoon weer verder. Hij had toen alweer 39.2 dus het wasook wel nodig. Ik had mijn wekker om kwart over 5 gezet voor de volgende pcm, maar die heeft hij niet gehad…

Mijn telefoon lag vanmorgen op het kussen naast mij, dus ik heb hem wel van mijn nachtkastje gepakt, maar ik kan em er niks van herinneren! Hij heeft dus geen pcm gehad en ik schrok me rot toen ik om 7 uur wakker werd! Gelijk naar hem toe gegaan, maar hij lag gelukkig lekker te slapen en voelde koel aan. Ik wou weer zachtjes weg sluipen maar toen werd hij wakker. Gelijk praatjes en dat hij in mijn bed wou enzo, dus toch maar uit bed gehaald en even opgemeten. Hij had 37,4!!! Nu nog steeds geen koorts of verhoging, dus ik hoop dat hij er weer vanaf is! Zijn keel is nog wel dik volgens mij, want zijn stem klinkt nog raar, maar hij is weer helemaal het mannetje!

Groetjes Anouk

Oh gelukkig maar dat zn temp gezakt is. Hopen dat het zo blijft…

Liefs, Melanie

Da’s schrikken dan inderdaad, dat je niet wakker werd van je wekker. Gelukkig gaat het beter met 'm, hopelijk blijft dat zo!

Groetjes,
M

Oh fijn dat het beter gaat. Ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het heerlijk dus even lekker naar buiten gaan meid.

Groetjes,

Michèle