Doodsbang voor het badje en de douche

Eva heeft weer wat hoor. Ze is opeens doodsbang geworden voor het badje en de douche. Eerst vond ze het heerlijk, pakte ze haar eendje en kon ze niet wachten voor ze er in mocht. Dan was het brullen als ze er uit moest. Nu gaat ze al huilen als ze het badje ziet! En van een kletterende waterslang is ze ook al bang! Ze wil niet meer in bad zitten, ze blijft staan en krijst alles bij elkaar. Ze lijkt helemaal in paniek te raken. Totaal niet ontspannend! Vorige keer was het water wel wat warm, deze keer niet. Zou ze dan terugdenken aan dat hete water? We hebben haar natuurlijk wel gewassen en afgespoeld, maar het was drama. Waar komt dit zo van de ene op de andere dag vandaan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja het kan goed zijn dat ze van het warme water is geschrokken meid,
maargoed dat kun je niet aan dr vragen
ik doe altijd rico in bad met een klein laagje water dat hij gewoon alleen met zn beentjes in het water zit
wat je kunt doen is gewoon even wennen aan water en dan gewoon aan lauw water
desnoods leg je haar op de grond op een handoek en doet een washandje in een tijltje nat maken en wringt dat op haar buikje uit zodat ze voelt dat water ook fijn kan zijn.
ik zou het zo weer rustig aan proberen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou het geheugen schijnt nog niet zo ver terug te gaan. Dus ik denk niet dat het is. Waarschijnlijk weer een fase waarbij jullie je niet in de kaart moeten laten spelen. Ze zal er toch doorheen moeten anders heb je straks een kind met watervrees.

Groetjes,

Michèle

Ze zeggen dat het geheugen indd niet zo ver terug gaa maar heb daar mijn twijfels over, ook bij Dylano hebben we het meegemaakt. Zit altijd in zijn badje en dan haartjes wassen en de rest en dan moet de sproeier uit en afspoelen, maar René had hem ook een keer te heet staan en toen hebben wij dus ook een paar weken drama gehad. Vooral als de sproeier kwam, zodra die weg was het goed, dus toch leggen ze de link wel volgens mij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben het ook gehad met Nick al maanden terug. Hij zal vast ergens van geschrokken zijn want toen de volgende dag was het ook gillen geblazen. We zijn toen maar samen onder de douche gegaan een dag of 2 achter elkaar en daarna het bad weer geprobeerde en alles was weer in orde.
Geen flauw idee wat er aan de hand geweest is

Groetjes Bianca

idd dat zeggen ze wel maar ze zeggen ook vaak dingen dat kindjes “bepaalde” dingen niet begrijpen nog, terwijl ik dat wel duidelijk bij rico merk.
hij heeft 2 weken terug zijn handjes aan de verwarming verbrand, een paar dagen terug liep ie weer naar de verwarming, keek er even naar en keek mij toen aan en zei toen; nee nee en zette een paar stapjes terug en rende toen weg.
ik denk dat hij dat echt nog wel weet anders had hij er zo weer aangezeten

Wat vervelend!
Misschien een afwasteiltje/badje op de grond zetten met wat warm water erin en haar daarmee lekker laten spelen? Popje erbij en zeggen: ‘we gaan pop in badje doen, kijk eens hoe fijn pop het vindt?’ Gewoon in haar rompertje zodat ze niet het idee heeft dat zij ook in bad moet. De volgende keer in alleen haar luier en daarna in haar blootje? Water moet ten slotte leuk blijven. Wie weet klimt ze dan wel opeens bij pop in het teiltje/badje. :smiley:

Succes!

Denk dat de tip van Bianca de enigste is waarmee je het vertrouwen in water etc weer terug kan winnen. Gewoon lekker samen in het bad…

maar het punt is denk ik wat rainbow bedoelt zogauw ze het bad al ziet dat het al drama is.
ik zou die tip als 2e stap proberen en wat ik zei eerst aan water laten wennen
gewoon washandje uitwringen met lauw warm water terwijl ze op een handdoek ligt uit het oog van het bad en daarna als dat allemaal goed gaat weer in bad proberen met mama samen

Weet niet of rainbow samen met manlief de meid in bad doet … anders kan rainbow er evt vast in gaan zitten voor manlief met de meid in aantocht komt. Zorg er dan voor dat de kraan niet meer aan hoeft … dus ze daar niet bang van is … en als ze mama ziet wil ze vast wel bij mama zitten

Maar wat Inge zegt is ook een optie … denk alleen dat ik dat geduld niet zou hebben

hahaha nou
ik had al het geduld met een vingerborstel rico’s tanden poetsen (bijt bijt AUW AUW!!) en door blijven gaan totdat hij eindelijk wat kon verdragen tijdens het poetsen. dus dat op de grond leggen kan er ook nog wel bij
en ipv met de sproeier haartjes uitspoelen gewoon een dop van de scheerschuim ofzo water in doen en dat over dr hoofje laten lopen
maakt geen herrie

Hier gewoon weer in bad gezet hoor, ben niet zo van de softe methodes Nee is gekheid natuurlijk. Ik ben een heel geduldig persoon , maar in bad is in bad desnoods met drama, dan is het snel wassen en hup er weer uit

Liefs Michelle

Aaron zit in bad in zo’n babylig ding?!?!?!
Hij zit er gewoon in maar dat geeft hem vertrouwen dat hij niet onder water schiet.
Als hij met papa samen gaat en hij zit zonder dat ding dan is hij bang…zet je het meteen onder zijn billen dan moet je hem na een uur echt zelf eruit vissen want hij blijft gewoon zitten bubbelen!
Heb je voor Eva ook zo’n ding?
Misschien vind ze gladde billen eng ofzo?!??! dat ze schuift.
Maar misschien is het toch wel het warme water van de vorige keer…als het pijn heeft gedaan vergeten ze het niet snel!

Gr, Danielle

@Michelle: zo zou ik ook zijn als het vanaf het begin al drama was
maar als het INEENS drama is moeten ze blijkbaar weer vertrouwen krijgen ofzoiets.
kijk…voorbeeld: rico’s tandenpoetsen is ALTIJD drama geweest,
vond ie nooit leuk en tja dan maar drama
maar als ie het eerst heel leuk vond en daarna ineens niet meer. ja dan doe ik blijkbaar wat anders of heeft ie ergens last van (tanden of kiezen geirriteerd tandvlees of iets dergelijks).
bedoel gewoon dat als er een rede is waarom ze moeilijk doen of zelfs bang zijn ervan, dat je ook op een rustige manier de angst moet kunnen wegnemen, en samen weer vertrouwen in datgene krijgen.
en ik denk toch dat dit in eva’s geval is

dat is hier ook een tijdje geweest eigelijk begonnen na de vakantie daar was het drama met douchen en dat bleef ook thuis nog een tijd aanhouden maar douchen is douchen dan maar even snel met drama maar je kan dr toch moeilijk maanden zonder douchen rond laten lopen hahaha en nu is het weer goed tot op het moment dat hij dr uit moet dan is het weer huilen. dus waarschijnlijk gewoon een fase waar je even door heen moet

suc6

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ja, wat een gedoe weer he? Ik zag vorige keer wel dat haar beentjes best rood waren van het water (ze bleef staan), maar het water was gewoon handwarm en natuurlijk niet gloeiend! Ik denk toch dat het daarmee te maken heeft. Sindsdien schreeuwt ze dus. Wij hebben hier in de flat alleen een douche met een pisstraaltje, dus daar kunnen we niet goed samen onder. Straks hebben we een douche en een ligbad, dus dan kunnen we kiezen. Ik hoop dat het voor die tijd wel is opgelost! Maar dinsdag gaan we weer zwemmen. Het valt me op dat ze de laatste keer ook wat banger was, zich aan me vastklampte. Ze wil ook niet meer op de speelkussens in het water? Terwiijl ze wel onder water durft? Afgelopen week gingen we niet vanwege haar soepoogjes, maar dinsdag wel weer. ben benieuwd hoe dat gaat. Daar wil ze ook altijd lang douchen! En anders, tja, dan is het ook maar gewoon even snel, snel hoor, ze moet toch lekket schoon! En natúúrlijk ben ik weer niet de enige met die badprobleem, dat is dan altijd weer fijn om te weten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Inge ik begrijp wat je bedoeld, maar ik wist bij Dylano waar het aan lag en dus wist ik ook dat gebeurt geen tweede keer meer, dus vandaar gewoon gelijk weer in bad en de sproeier. Na 3 keer drama was het weer over. En zodra de sproeier geweest was, was het ook goed. Dan wist hij dat hij niet meer kwam

Liefs Michelle

ja precies maar dan ligt het idd anders.
kleine draakjes soms he pff

Noah heeft nu ook een periode dat ie niet meer onder de douche wil. We hebben een antislip matje en daar staat hij op.
Tja ik zet hem er gewoon onder en dan is het even brullen, maar vaak ook met een paar minuten weer over, en dan is hij heerlijk aan het spelen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)