Doodsbang voor het badje en de douche

Dramatijd wat betreft bad en douche zit er wat ons betreft net weer op! Nora was geschrokken van het geluid dat het putje maakt als het laatste water wegloopt nadat mn schoonmoeder haar in bad had gedaan. Toen stond ze nog in bad namelijk. Daarna was het keer op keer drama, maar ja, in bad moet ze toch. Toen ben ik ook weer samen met dr in bad gegaan en hebben we heel lang gespeeld, met ook de kraan aan, zelfs de douche aan. Sindsdien kan ze weer niet wachten om in bad te gaan. De douche vindt ze nog steeds niet niet zo.

Samen in bad is dus een goede tip en verder weer even volhouden, want het gaat weer over. Denk dat ze op deze leeftijd fantasie ontwikkelen en daarmee ook angsten.

succes!

Lilypie Second Birthday tickers

En gaat het alweer een beetje met Eva in bad??
Ik denk ook dat je gewoon geduld moet hebben hoor. Ik heb Nick in die drama tijd gewoon iedere keer mee onder de douche genomen. Wel met papa erbij ernaast zodat hij er ook gauw weer onderuit kon. En het was hier gauw over. Hij geniet weer enorm van het bad. Het is voor hem 1 groot feest.

Groetjes Bianca

Het badje vindt ze nog niks, maar vandaag ging het zwemmen wel weer goed. Ze heeft daar ook onder de douche gestaan en ze wilde er zelfs niet meer onder uit! Misschien kwam het doordat ze daar meerdere kindjes zag staan? Het valt me wel op, dat ze opeens niet meer wil drijven, op een band of slurf ofzo. Dat vond ze eerst super, nu niet meer. En ze mochten bij de juf, die ze dan van een mat af lieten glijden. Eva huilde al toen de juf, een andere dan normaal, haar optilde en huilend stortte ze de mat af! Raar. Maar gisteren was er op het kdv ook een andere leidster en niet die waar ze erg aan is gehecht, dus dat was ook even huilen. Het zal een fase zijn. We blijven het badje natuurlijk gewoon doen, al gaat ze vanwege haar droge huid niet elke dag, dat scheelt weer! Ik was haar op die dagen met zo’n Zwitsal-washandje en dat vindt ze een leuk en grappig dingetje.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker