Domme cakejesvraag

Ik ga vandaag of morgen voor het eerst cakejes bakken… Nu staat in het recept x aantal gram stukjes zachte boter toevoegen. Nu gebruik ik om te koken altijd vloeibare boter, dus heb geen gewone boter in huis. Weet iemand of het ook lekker is met vloeibare boter?

Geen ervaring met vloeibare boter, maar ik zou het er niet op wagen.

Is het echt vloeibare boter of is het bakboter? Bakboter is namelijk heel wat anders dan gewone boter.

Ik denk persoonlijk dat het beter gaat en lekkerder is met gewoon een stuk roomboter. Zorg dat zowel boter als eieren op kamertemperatuur zijn. Dus leg alles vast buiten de koelkast.

Groetekes, Sje

Domme vragen bestaan niet

Ik gebruik om te koken ook altijd vloeibare boter. Maar als ik taarten/cakejes bak dan haal ik pakjes boter in huis. Ik denk niet echt dat het wat is om vloeibare boter te gebruiken. Ik kan niet uitleggen waaorm, is meer een gevoel dat dit niet kan. Ik laat de boter ook altijd even op kamertemperatuur worden, dat schijnt het beste te zijn.

Groetjes,
Sandra

@ Sje: Idd bakboter. Geen goed plan dus Dan haal ik maar echte boter in huis. Ga het er niet op wagen. Zou zonde zijn als ik alles zou moeten wegkieperen omdat het niet te eten is…

Dat van op kamertemperatuur stond ook in het recept

Vloeibare boter kan wel hoor! Gebruik ik ook altijd. Maar dan moet je wel vloeibare margarine hebben en idd geen bakboter…
Heb je ook geen smeermargarine in huis, gewoon wat je op je brood smeert? Dat kan ook goed hoor, je hoeft niet perse van die harde blokken te hebben!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

je kan het ook met Olie doen (wel smaakloze zoals zonnebloem olie) maar dan moet je wel het recept een beetje aanpassen want dan heb je minder nodig, bakboter is idd om vlees etc mee te doen niet voor taart etc, vloeibare magarine kan dan idd weer wel, maar olie kan dus ook goed! succes!

Of met appelmoes i.p.v. boter kan ook!
Ik heb het een keer geprobeerd, en het was lekker

Link:

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Kijk wel uit dat je geen dingen als dieetboter ofzo gebruikt. Daar lukt het ook niet toppie mee.

Groetekes, Sje

lalala, met appelmoes??? Wat apart! grappig dat dat ook kan.

Hoop mogelijkheden dus maar… het lekkerst is het toch met roomboter!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

appelmoes? Kan eigenlijk niet slecht zijn…
Smeerboter heb ik wel in huis.
Maar moet sowieso naar de winkel voor eieren, dus zal maar voor roomboter gaan denk ik!
Die appelmoes ga ik ook wel een keer proberen denk ik.

Zo’n appelmoescake is ook erg lekker! Niet vet en gewoon net zo smakelijk! Mooi alternatief voor als je vet wilt vermijden.

Groetekes, Sje

Jep, ik vond die appelmoescake ook erg lekker!
Enne… dit is 1 recept ervan, je hebt op internet ook andere recepten o.a. ook met vanillesuiker ed.
Ik ga binnenkort ook maar weer wat bakken met Seth! Hmm!

Liefs, Anne

Gisteren cakejes gebakken! Beslag maken ging goed, maar toen moest ik het verdelen over 12 cakevormpjes… In het boek stond wel niet hoe groot de vormpjes waren, maar ik gok dat ze de helft groter waren dan de mijne…
Ik vulde ze alle twaalf en had nog net iets meer dan de helft van m’n beslag over. Dus ik dacht: ik zal te weinig beslag in de vormpjes gedaan hebben.
Ik vulde ze dan maar allemaal bij en at de rest van het beslag lekker zelf op

Met als gevolg: ik kijk na 5 minuten in de oven en alle cakejes waren overgelopen… Veel te vol gevuld dus. Beginnersfoutje
Volgende keer de helft van het beslag maar maken dus…

en dan vergeet ik nog het ergste! De cakejes waren erg lekker, maar Noa lustte ze niet! Papa en ik hebben ze allemaal zelf moeten opeten!

Welke maat cupjes je ook hebt: hou aan dat je ze voor max. tweederde moet vullen.

En kijk uit met het eten van dat deeg: zitten rauwe eieren in!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Feb 2012 20:49:01

Ik weet het, maar het deeg is zoooo lekker. Ik vind het persoonlijk zelfs lekkerder dan de cakejes zelf…
Vanavond denk ik het appelmoesrecept proberen…

ik zie net dat het recept voor een grote cake is. Maar kan dat toch ook voor kleine cakejes gebruiken hé? Maar dan toch niet een uur in de oven…

Het kan inderdaad ook voor kleine cakejes en dan ongeveer 20-30 minuten in de oven. Je kunt dan even met een sateprikker erin prikken om te kijken of ze gaar zijn (als er geen deeg aan het stokje blijft plakken zijn ze gaar).

Liefs, Anne

Wel, heb het appelmoesrecept geprobeerd… En heb alles net weggegooid… Ze zijn mislukt. Ik zag het al aan het beslag. Het was helemaal lopend. In de oven zijn ze wel mooi opgesteven, maar eenmaal uit het vormpje waren het sponsjes ipv cakejes…
Volgende keer terug boter dus!

En nu heb je nog geen lekkere cake voor bij de koffie! Voorlopig dan toch maar beschuit met muisjes blijven smeren!

Groetekes, Sje