DKTP-prik

Hallo allemaal,

jullie zullen het ongetwijfeld gehoord hebben van de prikken.
Ik zit nu erg te twijfelen of ik Ryan volgende maand zijn 11 maanden prik laat krijgen.

Ik ben er erg door geschrokken wat er allemaal op tv was.
Hoe denken jullie erover en wat zouden jullie op dit moment doen?

Ik zit er erg over in en ik bel volgende week mijn huisarts even.

Hoi.
Ja goeie Topic!
Ik zit met hetzelfde.Niels krijgt binnenkort een oproep voor zijn 4-jaar prik.
Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet.
Groetjes Eljada

Ik doe het wel.

Liefs, mamma van Stephan

Praat erover met de arts.
Wij hebben het wel gedaan. Zie het als voordeel dat je het kan herkennen wanneer het fout gaat. Je bent er veel sneller bij, dus er kan veel sneller gereageerd worden.
Het risico van kinkhoest krijgen is groter dan iets overhouden aan de prik zelf. (hebben ze mij gezegd)

Liefs Kristel

bij mij hebben ze ze al gehad, en toch zeg ik gelijk doe het weer… weet je de kinderen die problemen er mee hebben is zo veel kleiner dan, de rest, kijk een maar wat dif,kinkhoest,tet of pokken kan veroorzaken, en dan naar het pecentage, wat probelemen heeft met de prik, die is zooooo veel kleiner, en echt als die prikken niet goed zouden zijn zeker hier in nerderland (alles wordt zo goed na gekeken en getest) werden ze echt niet meer gegeven… das mijn mening hoor

Tries

Liefs Tries

Ja, sorry, maar ik moet er dus niet aan denken dat straks geen één kind meer ingeent wordt.
Lekker, dan hebben alle ziektes weer de vrije loop, om het maar zo te noemen.

En wat Tries zegt is wel waar (vind ik dan ): Nederland is erg “precies” in dit soort dingen en had het allang verboden als het echt kwaad kon, schadelijk was.

Maar goed: ieder zijn mening natuurlijk.

Groetjes, mamma van Stephan

Ja maar dat is mijn probleem.
Ik denk niet dat Nederland heel precies is met dit soort dingen,
Het kost namelijk geld om betere prikken te kopen in het buitenland en dat vind Nederland gewoonweg te duur.

Dus ze moeten deze prikken vervangen maar ze doen het niet.
Ik heb echt geen vertrouwen in deze overheid en ik heb echt moeite met deze prik.(ken)

Meid, vraag de symptomen van een verkeerd gevallen prik op aan de arts. Doe er dan je voordeel mee. Ik ben ook bang dat mensen nu gaan wachten tot begin volgend jaar met deze enting. Daar zullen altijd kindjes tussen zitten die overlijden aan kinkhoest.

Liefs Kristel

Ik heb begrepen dat het zo lang duurt om dat vaccin uit het buitenland hier gebruikt te krijgen, omdat elk nieuw vaccin aan strenge eisen moet voldoen van de gezondheidsraad. Dat zou dan dus niet zozeer een geldkwestie zijn, maar meer een veiligheidskwestie.

Ik kan me wel voorstellen dat al die berichten best eng zijn. Maar ik heb zelf het idee dat het vooral door de media groter wordt gemaakt dan het is. De waargenomen bijwerkingen van de prik zijn misschien wel vervelend, maar lang niet zo schadelijk als kinkhoest kan zijn. Het is wel goed om kritisch te blijven, maar laat je niet gek maken door alle berichtgeving.

er zijn dus wel kindjes overleden door deze prik.
en als in nederland van die strenge eisen zouden zijn, dan zou de gezondheidsraad dit niet zeggen , toch??

er kunnen hele heftige discussie’s hier op komen, hoop niet dat dit gebeurd, maar juist in nederland zullen ze er alles aan doen om de kinderen te beschermen, die regels zijn zo onwijs streng, ja het kan zijn dat er kinderen aan zijn overleden maar die door alleen die prik, het is echt 1 op de 100000000 weet ik hoe veel, tuurlijk het zal net jouw kind zijn, maar de schade die er is als er geen inenting zou zijn is veel groter

maar dis mijn mening he… ik recpecteer ieder zijn mening, maar laat je goed informeren

Tries

Liefs Tries

Ik kan wel weer een heel verhaal gaan ophangen , maar het komt op hetzelfde neer als wat Tries zegt.
Ik sluit me daarbij aan.

laat ik er nog even bij zeggen dat ik je ongerustheid snap… denk dat iedereen dat wel heeft maar probeer je dus goed te laten inlichten

Tries

Liefs Tries

Ja, ik kan dat natuurlijk ook best begrijpen.
Je wilt nou eenmaal het beste voor je kind toch?
En als je dan opeens zulke verhalen hoort…

Succes met je beslissing!

Liefs, mamma van Stephan

ja maar bij wie moet ik informatie halen.
Op het bureau zeggen ze natuurlijk dat er niks aan de hand is.
Je kan niet ergens een onafhankelijk antwoord krijgen en daar zit ik mee.

Je Huisarts zou ik het vragen

Tries

Liefs Tries

Ik vind het moeilijk hoor, om ergens een écht onafhankelijk advies te krijgen.
Mijn ervaring met huisartsen is namelijk dat de ene DIT zegt en de ander DAT.
Oftewel: ze hebben allemaal hun eigen ideeen over dingen.
Op zich niet verkeerd natuurlijk, maar dan zou je dit soort dingen dus eigenlijk aan meerdere huisartsen moeten vragen…toch?

je hebt een site kritich prikken heet dat, maar die zijn weer vel tegen vaak, misschien heb je er wat aan

Tries

Liefs Tries

Hallo mensen.
Ik weet niet of jullie vorige week de krant erover hebben gelezen?
De wereld gezondheidsorganisatie heeft Nederland een dringend advies gegeven om hun kinkhoestvaccin te vernieuwen.
Het bleek dat een niet ingeent kind maar 10 procent meer kans heeft om kinkhoest te krijgen dan een wel ingeent kind.
Ook zijn de risicos van het in Nederland gebruikte vaccin zeer groot en voor deze organisatie onaanvaardbaar.
Het blijkt nu dat de Consultatiebureau’s deze info al sinds ong 1996 kennen.Ze hebben alle kinderen dus onnodig aan een verhoogd risico blootgesteld,al die jaren,terwijl er maar een geringe werking van dit vaccin uitgaat!
Ik was ook geschokt toen ik het las.
Was ook niet dol op die vereniging “kritisch prikken”.Maar nu blijkt dat ze al die tijd gelijk hebben gehad.(wat betreft de kinkhoest ).
Vandaar dat ik nu ook twijfel.
Wil Niels alleen voor D,T en P laten inenten,maar weet niet of dit kan.
Ik wil het in ieder geval wel bespreken want ik laat mijn kind niet gebruiken als proefkonijn!
En ik vindt het heel erg dat ze ons al die tijd hebben voorgelogen over de risico’s
Groetjes Eljada

ja dat kan, hoe weet ik even niet maar geloof dat je dat alleen maar hoeft aan te geven… tuurlijk zullen er fouten zijn maar ik wacht het eerst even af… nou zijn ze bij mij al ingeent, maar als ik er nu voor zou staan zou ik het nog steeds doen

Tries

Liefs Tries