Divagedrag

Nou wist ik al dat ik een diva heb, maar de laatste dagen gedraagt ze zich toch wel als een echte Paris Hilton. Wat doet ze?

• Ze eet haar fruithapje niet meer. Ik had gisteren met de babycook (jaja, gescoord op Marktplaats) een heerlijk vers hapje gemaakt van banaan en appel. Ze haalde haar neus er voor op, pakte de lepel en ging ermee zitten keten. Ik pakte daarna de Olvarit en die wilde ze ook al niet.
  • Ze weigert te drinken uit een andere ding dan een fles. Geen tuitbeker, geen gewone beker. Ze wil niks anders dan melk, geen thee, diksap of water. Ze pakt de beker om mee te spelen en dan mietert ze 'm weg.
  • 's Avonds gaat ze goed slapen, maar na een uur of twee begint ze keihard te huilen. Wordt ze helemaal overstuur. Als ik haar oppak, wat ik doe als ze helemaal rood gehuild is, is ze meteen stil. Ze mag dan mee naar beneden en dan laten we haar wat melk drinken. Dat doet ze nu dus bijna elke avond. Moet zeggen dat de nachten prima gaan nu!
  • Het duurt lang voor ze gaat slapen. Gistermiddag lag ze een half uur te spelen in bed, gisteravond een uur. Dat vind ik niet zo erg verder, maar daar is ze ook opeens mee begonnen!
  • Ze huilt zodra je haar kamer uitgaat. Ze huilt ook vaak met dichte ogen en haar speen in.

Nu kan het komen dat ze minder eet doordat ze een beetje ziek is geweest en ze heeft ook nog geen laatste voeding meer. Dan krijgt ze yoghurt. Ze is wel meteen stil als ze toch gedronken heeft nog, dus ik denk dat ik dat er maar in laat. Dat mag ze volgens mij ook nog. Maar wat moet ik met dat niets willen drinken? En dat gejengel rond 22.00 uur? Kijk, met de koorts was er een reden en gisteren had ze ook gewoon dorst. Maar hoe herken ik divagedrag en echt dat er iets is?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Volgens mij is het deels uitproberen en deels verlatingsangst krijgen. Dat met dat eten is uitproberen. Zoals morgan spetterd met haar eten. Wij zij keihard daarin, klooien met eten is geen eten pech gehad. En troosten tuurlijk maar morgan gaat echt niet meer mee naar beneden. Zelfs afgelopen nacht ben ik met haar op der kamer gebleven want ziek of niet ze pakken die gewoontes snel op. Niet dat ik zeg dat je haar niks meer moet geven want als ze lekker slaapt oke. Bedenk je wel dat ze geen tandjes meer poetst dat en dat melk heel slecht is voor het slapen gaan zonder poetsen. En dat huilen na twee uur das waarschijnlijk meer dromen en dan ineens pappa of mamma willen. Wij gaan ook hoor maar wat ik zeg ik laat haar niet uit der kamer. Want op deze leeftijd nemen ze geen handen maar hele armen als je ze een vinger geeft.

Groetjes,

Michèle

Verlatingsangst misschien in combinatie met uitproberen is het eerste wat in mij opkomt. Sprong kan het niet zijn (heb het boek niet bij de hand, maar dat denk ik), dus zou het niet weten.

Dat niet willen drinken, tja…gewoon blijven aanbieden en volhouden. Sapje verwarmen, melk door de thee, misschien helpt dat. En dan maar in het flesje aanbieden als ze de tuitbeker nog niet wil. Misschien kan je alvast beginnen met oefenen met drinken uit een gewone beker? De oefenbeker van difrax hebben wij net gekocht, misschien vindt ze (als echte diva) dat wel VEEL stoerder dan zo’n domme tuitbeker…

Dat drinken rond 22.00 uur zou ik bij water houden en dan op haar kamertje. Niet mee naar beneden nemen en daarna direct weer naar bed en verder slapen.

Zolang ze geen koorts heeft en niet ziek is, lijkt het me echt een combi van haar leeftijd waarop dus verlatingsangst en uitproberen aan de orde kunnen zijn.

Sterkte met Paris!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad niet mee naar beneden nemen rainbow want dan kom je er niet meer vanaf, als dylano zo krijst troost ik hem op zijn eigen kamertje maar ga die kamer niet af met hem, want dat hebben ze snel door

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

verlatingsangst begint te komen rond 8 a 9 maanden. toch ook wel met de 29 weken fase, maar dat is weer net iets anders.
dus het zou goed kunnen.
maar dat heeft niks met het eten te maken natuurlijk.
misschien komt er een tandje aan jeuu!!
een sprong kan het volgens mij niet zijn want daar zou ze juist uit moeten zijn.
ik zou extra veel kiekeboe gaan spelen met haar.
het valt te proberen niet waar? en als ze niet wil eten? prima dan niet bied je het de volgende keer weer aan.
oh en volgens mijn HA heerst buikgriep en vooral bij kleintjes op’t moment, en dat is dus hier het geval van het niet willen eten.
misschien is er een griepje stilletjes aan aan het insluipen. zou het wel even in de gaten houden, Dat dus in combinatie met de verlatingsangst die op komt spelen.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze is gewoon aan de volgende sprong bezig! Die begint ongeveer nu voor haar!

Groetekes, Sje

He kap nou sje, dat wilde in niet horen Dat betekend dat Morgan ook weer komt en ik was net zo blij dat ze er net uit was

Groetjes,

Michèle

Nee lieve schatten, ik zit hier gewoon realistisch te zijn en er komt een stevige sprong aan. Kan tot week 46,5 duren!

Eva is bijna 41 weken en de sprong begint bij 41,5! Dus het is gewoon die sprong!

Veel sterkte en succes!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jun 2009 12:55:46

nou ja laat Morgan eerst maar eens uitzieken. Enne divagedrag mag alleen mamma tentoonspreiden hier

Groetjes,

Michèle

hahahahaha Michèle das en voordeel van ene jongen die hebben dat gedrag niet (nog niet) ik zat al te kijken maar volgens het oei ik groei boek heb ik hierna nog 4 sprongen te gaan als ik goed geteld heb pffffffffff

Groetjes Michelle

Ze gaan tot 17 maanden Michelle. Enne mannetjes kunnen ook diva’s zijn hoor

Groetjes,

Michèle

Oooooooo Sje! Zeg dat nou niet! En dan ook nog dat 'ie heel lang duurt! Maar ik ben er klaar voor hoor, laat maar komen! Ik volg de sprongen niet meer zo eigenlijk…Hopelijk gaat madam nu eindelijk proberen om zich wat op te trekken enzo, want ze hangt gewoon op de grond en vindt het allemaal wel best zo. Lekker laten hangen dat lijfje, waarom zou je jezelf met veel kracht omhoog trekken he? Luiwammesje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@michèle dat klopt tot 17 maanden dan zijn het er nog maar 4 hierna 11, 13, 15 en 17 maanden dus aftellen geblazen hahahahahah

Groetjes Michelle

Eh ja je hebt gelijk… ik heb geslapen nu

Groetjes,

Michèle

en heb je goed geslapen? Je maakte me aan het twijfelen dus ff gauw in het boek gekeken

Groetjes Michelle

[img]http://lilypie.com/pic/090522/TG12.jpg" alt=“Lilypie Kids birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://my.lilypie.com/aKlHp2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Lilypie - Personal pictureLilypie

pfoe nou dan ik hier dus ook alweer binnenkort m’n borst natmaken. heb idd ook even gecheckt (was vanacht ook een en al drama hier) en sprongentijd (de drie H’s dan iig) begint weer vanaf week 40. we proberen maar weer positief te blijven door te bedenken dat ze hierna weer wat nieuws kan. misschien gaat Lindsey wel kruipen…

liefs,
Rinske

dylano kan zijn sprong nog niet uit zijn volgens mij maar kan sinds gister wel goed zelf rechtop gaan zitten eerst ging hij wel zitten maar hield zijn handjes op de grond nu niet meer, en sinds gister kruipt hij ipv tijgeren
Ben helemaal trots

Liefs Michelle

Ha ha ha bofkont ach troost je jij zit ook zo weer in de volgende sprong Morgan had nog niet de kracht om te gaan staan (helemaal wel op de knieen) maar ze heeft wel weer even opzichzelf gespeeld vanavond en dat terwijl ze vanmiddag alleen maar wilde schoothangen.

Groetjes,

Michèle

michelle: wat goed zeg van Dylano, echt superknap. enne mag idd trots op zijn hoor. lijkt me zo bijzonder als je ze ineens echt ziet kruipen.

michèle: toch ongelooflijk eigenlijk hoe snel die kleintjes weer op kunnen knappen.
zodra ze zich weer een beetje beter voelen zie je dat gelijk.
hoop dat t beter blijft gaan.

liefs,
Rinske

Fijn dat er weer vooruitgang inzit Michèle en morgen staat die kleine morgan weer op haar pootjes let maar op.

Is ook heel leuk om te zien Rinske was het al wel een tijdlang aan het proberen maar lukte niet wel het tijgeren en gister lukte het opeens wel

Liefs Michelle