Nou wist ik al dat ik een diva heb, maar de laatste dagen gedraagt ze zich toch wel als een echte Paris Hilton. Wat doet ze?
- Ze eet haar fruithapje niet meer. Ik had gisteren met de babycook (jaja, gescoord op Marktplaats) een heerlijk vers hapje gemaakt van banaan en appel. Ze haalde haar neus er voor op, pakte de lepel en ging ermee zitten keten. Ik pakte daarna de Olvarit en die wilde ze ook al niet.
- Ze weigert te drinken uit een andere ding dan een fles. Geen tuitbeker, geen gewone beker. Ze wil niks anders dan melk, geen thee, diksap of water. Ze pakt de beker om mee te spelen en dan mietert ze 'm weg.
- 's Avonds gaat ze goed slapen, maar na een uur of twee begint ze keihard te huilen. Wordt ze helemaal overstuur. Als ik haar oppak, wat ik doe als ze helemaal rood gehuild is, is ze meteen stil. Ze mag dan mee naar beneden en dan laten we haar wat melk drinken. Dat doet ze nu dus bijna elke avond. Moet zeggen dat de nachten prima gaan nu!
- Het duurt lang voor ze gaat slapen. Gistermiddag lag ze een half uur te spelen in bed, gisteravond een uur. Dat vind ik niet zo erg verder, maar daar is ze ook opeens mee begonnen!
- Ze huilt zodra je haar kamer uitgaat. Ze huilt ook vaak met dichte ogen en haar speen in.
Nu kan het komen dat ze minder eet doordat ze een beetje ziek is geweest en ze heeft ook nog geen laatste voeding meer. Dan krijgt ze yoghurt. Ze is wel meteen stil als ze toch gedronken heeft nog, dus ik denk dat ik dat er maar in laat. Dat mag ze volgens mij ook nog. Maar wat moet ik met dat niets willen drinken? En dat gejengel rond 22.00 uur? Kijk, met de koorts was er een reden en gisteren had ze ook gewoon dorst. Maar hoe herken ik divagedrag en echt dat er iets is?
Groetjes Rainbow, trotse mama