Dikke ontlasting

Aaron is al zo’n 2 weken niet de oude…heeft griep gehad en erg verkouden.
Hierdoor had hij veel spuitluiers en heb ik door zijn fles smorgens en savonds Nutrix rijstebloem gedaan (2 schepjes)
Ik was hiervan afgestapt omdat hij er erg dikke ontlasting van kreeg.
Maar nu hij die luiers had dacht ik: dat is wel even goed om te gebruiken.
Maar nu heeft hij weer zo’n dikke poep dat hij er moeilijk af kan komen en ik gebruik het natuurlijk niet meer!

Mijn vraag is: welke olie mag je op zijn poepgatje smeren om het te stimuleren?
Is dat natusan of zwitsal olie of zonnebloem of sla olie ofzo?
Ik vind het zo zielig dat hij er slecht vanaf kan komen.

Gr, Danielle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi, van vsm hebben ze druppels die de ontlasting dunner maken. Werkt erg goed.

die druppels van vsm schijnen goed te zijn hoorde ik van een vriendin van me

maar nooit zelf gaan stimulren met olie

Kindocol heten ze en werkt als een tierelier. Morgan poepte knikkers voordat ze nu aan de spuiters ging. 's morgens een paar druppels bij haar fles en een fles later gegarendeerd dat ze poepte. Enne anders ‘temperatuurde’ ik haar even. Ik hoef maar met een termometer naar haar bips te wijzen en ze poept

Groetjes,

Michèle

Met de thermometer moet je zeker niet te vaak doen en goed mee uitkijken, want je kan het slijmvlies in de anus beschadigen. Flesjes aanlengen met extra water werkte hier altijd goed. Enne Danielle, je kan Aaron ook roosvicee laxo geven. Hij drinkt al sap toch?

Groetjes!

Ik tempte natuurlijk alleen 's savonds Mriek, en dan hoefde ik alleen maar het puntje te laten voelen en dan ging ze al poepen

Nu is ze veel minder warm dus in temp nu ook even niet. Maar de oplossing gebruik ik alleen maar als niks anders werkt. Als het te hard is dan leng ik ook aan met water en ik geef kindicol.

Groetjes,

Michèle

hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ga het vanmiddag meteen halen!

Bedankt!
Danielle

hier ook poepdrama gehad… van dun naar dik/ van niks naar … nog steeds niks!

maar de tips:
*extra water
*een theelepeltje slaolie door de flesvoeding geven
*en die laxo roosvicee
*buikje masseren tijdens drinken

Maar pas op alles maar korte poosjes want je kan de darmen ook lui maken (zeiden ze tegen mij) nou hier zijn de darmen nog zo lui dat ze zelfs van kiwi niet op gang komen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier vanadaag zowaar GEEN spuitluier met het ontbijd en zo. Hoop dat ze nu ook weer een beetje in gaat dikken.

Groetjes,

Michèle

Kijk wel even op het etiket van de Roosvicee laxo want dat mag je maar een bepaalde hoeveelheid per dag geven geloof ik.

Olie door de flesvoeding heeft weinig zin. Dat mengt niet met elkaar en de olie blijft aan de binnenkant van de fles en de speen zitten. Alleen maar meer schoonmaakwerk en geen makkelijkere stoelgang.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2009 15:01:00

Ik hoop met je mee op konijnekeuteltjes Michele!

hoi…

Hij heeft een hele dikke drol gepoept…misschien vies om te weten maar ik heb hem met een doekje ingedrukt…nou…echt knoelhard…snap niet dat die uit zijn poepgatje heeft kunnen komen!

Gr, Danielle.
Vandaag 2x 3druppeltjes van dat vsm spul gegegevn…ben benieuwd.

Ik hoop met je mee Danielle!

Hoi…

Vanmorgen in bedje weer gepoept…deze was al smeuiger!
fijn om te weten he!..hahaha…

Maar ik ben er were blij mee!

Gr, Danielle

Fijn!

Haha … dat wij blij kunnen zijn met poep… … weet hoe het voelt je kan je kindje wel knuffelen van geluk dat het dan weer wat beterder gaat toch? Ben erg blij voor je kleine vent want die dikke poep is geen pretje!! En nu nog vol blijven houden he… blijf die druppels gerust een week geven en daarna naar 1x daags ipv 2 kijken hoe hij dan reageerd. En vervolgens stoppen!

Hoe gaat het nu met slapen snachts?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

mooi zo houden zo

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,
Nou…vanmiddag met ons Aaron plots naar de huisartsenpost gemoeten…blijkt hij ineens (binnen 12 uur) vol te staan met exeem.!!
Gisteravond na het badje zag ik iets bovenop zijn voetje waarvan ik niet wist wat het was…vanmiddag stond hij ineens op armen en benen kompleet vol!
Ik schrok me rot!
Mochten meteen komen.

Blijkt of iets in de VSM produkten te zitten of in zijn voeding waar hij uitslag van heeft gekregen…de dokter zei: dan kunen de darmen het niet verteren waardoor het uitbreekt in exzeem.

Ik denk nu zelf…of iets in de VSM produkten of in de rijstebloem waar hij weer ontzettend harde ontlasting van kreeg.

Heb zalf meegekregen moet ik hem 3x per dag mee insmeren.

gossie…gaat het ene over…komt er weer iets anders voor terug!

Gr, Danielle

Jee meid, dat is ook wat. Het lijkt wel of iedereen op dit forum met z’n kindje naar de ha is geweest de laatste tijd. Sneu, heeft Aaron er veel last van? Jeuk enzo? Hmm, dus zalfje smeren. Maar toch ook uitzoeken waar het van komt denk ik? Wat ga je nu doen? VSM laten staan of eerst de rijstebloem? Ik zou denk ik de rijstebloem doen, was tenslotte ook al niet goed voor z’n poep. Trouwens, Aaron mag de bambix ook al hoor. Lekker dat gaan geven, die granen daarin werken niet stoppend en kunnen zelfs bevorderlijk werken voor de ontlasting.

Sterkte ermee!

Hey Mriek,

De rijstebloem heb ik 2 dagen geleden al in de prullebak gegooid…ik gebruik eht echt niet meer.
Welke Bambix bedoel je…die pyama papje?..die heb ik wel maar nog niet gebruikt…of bedoel je een ander?
De VSM produkten bewaar ik wel maar ik gebruik ze nu niet meer want zijn ontlasting is nu weer goed sinds vandaag en de neusspray is ook niet meer nodig alleen nog wel de slaappilletjes…die krijgt hij smorgens en savonds eentje.
Ik durf het bijna niet te zeggen omdat het dan vaak misgaat maar hij slaapt nu sinds 4 nachtjes best door…word 1x wakker!
Ik ben smorgens best goed uitgeslapen nu…sinds lange tijd.

Laaat je even weten welke Bambix je bedoelt en vervangt die een fles ofzo?

Gr, Danielle