Nee, dat zegt nog niets… Eigenlijk zou je dat uit moeten proberen voor hem maar ja, dat is ook geen pretje natuurlijk…
Groetjes van Sascha en Senne
Nee, dat zegt nog niets… Eigenlijk zou je dat uit moeten proberen voor hem maar ja, dat is ook geen pretje natuurlijk…
Spannend!
Fijn dat je zo snel terecht kan! Ik heb toevallig ook vandaag bericht gekregen… maar kan pas 9 juli terecht
Maar ga morgen toch even bellen of ik niet eerder terecht kan. Het gaat mij iets te snel nu.
@ Sascha je ziet nog steeds dat het wat dikker is. En ik neem aan dat als er wat zit het heus wel uit de testen komt
@ Suszje ik moet je topic nog even lezen.
Groetjes,
Michèle
Nou om 9.00 zat ik bij de reumatoloog. Goede nieuws is dat er NU geen ontsteking in mijn hand zit, maar er is wel een ontsteking geweest en mijn pees haakt dus inderdaad. Wat in normale termen betekend dat het niet soepel meer loopt en dus inderdaad er irritaties kunnen ontstaan en verstijving. Daar is niks aan te doen, maar ze wil nu wel kijken of ze kan uitvinden wat het veroorzaakt kan hebben en of er dus kans op herhaling is. Dit houd in dat ik urine en bloed ingeleverd heb en ik moet volgende week naar de dermatoloog. Mijn handen en voeten zijn extreem uitgedroogd en mijn huid laat los als ik niet smeer of scheurt. Dus ik moet laten kijken of het psoriasses is, zo ja kan dat dus de oorzaak voor de onsteking zijn en kan het dus nog een keer gebeuren. Vinden we niks zal het denk ik weer een geval van vette pech zijn. Ik moet 13 juli terug naar de reumatoloog, dus dan weten we alles hoop ik. Oh mijn schildklier wordt ook weer gechecked. Dus de hele mik mak. Maar dat die vinger beschadigd is dat is wel zeker dus de laptop is zeker geen overbodige luxe.
Groetjes,
Michèle
Poe hé, da’s ook wat. Wat een traject nog te gaan. Erg zeg, van die vinger. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Groetjes,
M
Ik ook Mriek aan de ene kant wil ik wel dat ze wat vinden dan heeft het beestje een naam aan de andere kant als ze niks vinden dan blijft het hopelijk hierbij beperkt en dan moet ik er wel mee leren leven maar meer kan het dan niet zo snel worden.
Groetjes,
Michèle
Sterkte met het wachten op de uitslagen!
Hopelijk weet je dan waar je aan toe bent, want zo is het ook niets.
Liefs, Anne
ja het is zuur dat je even in de molen moet, en ik weet er alles van dat het zo rot is om in die onzekerheid te blijven zitten, ik hoop dat er wat zinnigs uitkomt waar jullie wat mee kunnen. maar krijg je wel eerder de bloeduitslagen te weten dan in juli?
nee die krijg ik denk ik ook in juli, maar die weken zijn zo om Inge. Ik kon wel eerder maar dan had ik weer een paar afspraken die moeilijk te verzetten zijn moeten verzetten.
Groetjes,
Michèle
Vervelend zeg die ontzekerheid steeds. Wel fijn dat je nu geen ontsteking meer hebt, maar ja wat is het dan wel.
Sterkte en ik hoop dat ze er snel achterkomen.
Groetjes,
Sandra
@ Sandra ze weet al wel dat het een beschadiging van de pees is. Ze wil nu kijken of ze kan achterhalen wat de oorzaak is dus of het eenmalig is of dat het nog een keer kan gebeuren.
Groetjes,
Michèle
@ yavahn valt mee hoor ik weet het meeste binnen een maand dus dat vind ik met mijn ervaringen nog best vlot.
Groetjes,
Michèle
Ben bij de dermatoloog geweest en ik heb geen psoriasis. Dus de reumatoloog moet verder zoeken, maar ik heb wel een vorm van eczeem. Eentje die mijn handen en voeten extree, uitdroogd. Ik kan namelijk nog geen water op mijn handen verdragen laat staan als ik mijn handen was met zeep. Dan moet ik echt meteen smeren anders scheurt alles open. Ik heb dit al sinds mijn 14e maar nu weet ik echt wat het is. Maar goed ik heb twee cremes meegekregen en over 2 maanden moet ik terug en dan moet ik aangeven welke me het best bevalt en daar zit ik waarschijnlijk mijn hele leven aan vast. Nog ff en ik kan zelf een apotheek beginnen.
Groetjes,
Michèle
Ergens wel fijn dat het geen psoriases is, ik hoop dat de creme zijn werk doet!
Kan dat ook te maken hebben met je diabetes of staat dat er los van?
nee staat los van elkaar Sascha, ik heb ooit op mijne de badkamer schoongemaakt zonder handschoenen en toen ik klaar was zijn een paar uur laten mijn handen gaan zwellen en liet mijn huid los. Waarschijnlijk een reactie op de schoonmaakmiddelen. De dermatoloog heeft het toen afgedaan als allergie voor zeep en schoonmaakmiddelen. Ik heb maanden met teerzalf en handschoenen moeten slapen om mijn huid te laten herstellen. Op de dag zinkzalf gesmeerd om smetten tegen te gaan. Daarna gewoon altijd extreem droge handen gehad. Ik leef met handcreme, nadeel is alleen dat ik om de zoveel tijd een andere moet gaan gebruiken omdat mijn huis er imuun voor lijkt te zijn geworden. Maar goed nu dus na jaren weer bij een dermatoloog en deze vochtherstellende cremes gekregen. Mijn handen en mijn voeten (die zijn namelijk ook zo uitgedroogd) zien eruit alsof se van een bouwvakker zijn. Zo ruw en hard.
Groetjes,
Michèle
Heb je ooit allergietesten gehad, Michèle? Om uit te zoeken waarvoor je precies allergisch bent? Want voor hetzelfde geld ben je ook allergisch voor bepaalde bestanddelen in de handzeep of -crèmes. Ik kan niet tegen handzeep met antibacteriële werking bijvoorbeeld. De vingers van mijn rechterhand zijn ook extreem droog en de kloven schieten er af en toe spontaan in. Pijnlijk! Ik kreeg ureumzalf van de dermatoloog, maar dat hielp maar even. Ik hoop dat de crèmes die jij hebt gekregen hun werk blijvend doen, want niets zo vervelend als extreem droge huid.
Groetjes,
M
@ mriek heb ik toen op mijn 14e meteen gehad. 26 injecties in mijn rug en van die pleisters. Er kwam niks uit alleen huisstofmeid maar dat komt omdat mijn moeder dar erg allergisch voor is. Wel moet ik opletten met chemische middelen, dus schoonmaakmiddelen zijn funest en goedkopen zepen met zware parfums die niet PH neutral zijn moet ik ook mijden. Gelukkig zijn veel douche producten zacht en ik kan goed tegen Oriflame dus dat gebruik ik ook veel.
Groetjes,
Michèle