Depressief

Nou, ik heb de bui hier weer hangen hoor.
Ik zie het allemaal weer zwaar in. Kan in huis niks meer gedaan krijgen, doe aan mezelf helemaal niks meer. Loop tegen mijn man en kinderen te schreeuwen en kan alleen nog maar op de bank hangen.
Weet echt niet meer wat ik ermee aan moet en nu heeft mijn man ook nog net vakantie dus die zal ook wel blij zijn.
Zit me ook af te vragen of dat het geen post natale depressie is, moet wel zeggen dat Justin al 13 maanden is.
Maar ik zie het allemaal weer niet zitten.

Dianan.

hoi meid,
ik heb ook een periode gehad nog niet zo lang geleden, denk niet dat het een post natale depressie is. Mijn dochter is al bijna 3 en heb het zelf een half jaartje geleden gehad en heb nu nog af en toe last. Ik heb daarbij ook nog eens last van hyoerventilatie dat op de gekste momenten op komt zetten. Wat misschien helpt is gewoon even een rondje gaan lopen, of even lekker achter de pc kruipen, blijf afleiding zoeken en ik denk dat als je het tegen je man zegt hij wel begrijpt dat je het niet zo bedoelt. Ook dat schreewen ken ik , ik heb het een maand geleden nog gehad ik werd echt boos om niks tegen me dochter en mijn vriend die heb ik uitgelegd dat ik het niet zo bedoel maar me gewoon nutteloos voelde en dacht dat ik niks goed deed. Ik ging toen regelmatig even wandelen of een uurtje naa een vriendin zo ben ik er beetje bij beetje weer bovenop gekomen. Bij mij kwam het omdat ik een best stres tijd heb gehad misschien kan dat ook een oorzaak zijn. succes ermee hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

postnatale depresssie is het zeker niet,ik ken het ook puur stress meid probeer te ontstressen.

ga eens voor jezelf wat doen zonder man en kids overle het eens met je man ik heb het ook gedaan zo af en toe tijd voor jezlef moet je echt doen hoor ga alleen weg als je dat kunt of iets anders

maar meid toch,

probeer echt eens dingen voor jezelf te doen of met je man samen en breng de kids even weg als dat mogelijk is.
Ga even genieten !!! En even weg tussen dei 4 muren zeg ik dan altijd!
Ik heb het soms ook even gehad en kan dan ook flink uitvallen tegen mijn man.
Als ik merk dat ik dat ga doen ga ik even wandelen of id.
Soms is het mij ook even genoeg om in huis te zitten en wil dan gewoon even weg.

Probeer dat eens te doen en zoals de andere al zeiden zoek afleidng!

ALLE STERKTE GEWENST MEIS!

groetjes GYtha

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie steun dat doet een mens ook al goed om te horen dat je niet de enigste bent met dit probleem.
Maar iets voor mijzelf doen valt echt niet mee, ik weet nooit hoe laat hij thuis is, meestal al niet voor 7 uur. Als ik dan meteen vertrek dan krijg ik van hem commentaar dus ik weet het niet meer.
Ik hoop dat ik straks kan gaan werken en dat dat dan mijn afleiding is.

Diana.

daar moet je gewooon afspraken over kunnen maken meid jij bent d thuis de hele dag met justin jij mag ook weleens iets voor jezelf doen hoor

laat anders je huishouden eens voor wat het is,en als je kunt justin bij je moeder ofzo ik noem maar wat en ga echt ontspannen als je zo door gaat komt het niet goed en blijfje gestressd.

Tja dat is ook nog eens een probleem, ik weet nog niet meer hoe ik moet ontspannen. Is echt erg hé?

ga eens lekker alleen op de koffie bij iemand,of lekker de stad in met vreindinnen en ga zo maar door.

inderdaad zoiets wat lieke zegt het zijn maar kleine dingen diana, maar daar kun je al van genieten!

Of met je man samen iets gaan doen en justin bijv naar oma brengen.

Ga echt aan jezelf denken meid en praat erover met je man.

succes en hou je haaks

gr gytha

hé bah!
vervelent meid, dat je niet lekker in je vel zit.
maar het zou misschien wel een post natale depressie kunnen zijn hoor.
bij mij kwamen ze er pas na 8 maanden achter.
dus alles is mogelijk.

probeer van de kleine dingen te genieten en als het even lukt ga er even lekker een dagje uit, en besteed even tijd aan jezelf.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Bij iemand koffie gaan drinken gaat niet want ik heb geen vriendinnen. De stad ingaan geef ik ook niks meer om vind het niet leuk meer.
Eens samen met mijn man weggaan ook niet want die wil altijd de kinderen erbij hebben.
Als ik het met hem erover hebt snapt hij het toch niet en zegt dan altijd standaard, dan ga jij maar werken en blijf ik wel thuis.
Dus tja wat moet je dan???

Diana.

dat is moeilijk meid, geen vriendinnen?? niet in de buurt of heb je moeite met contact maken met andere want dat ken ik dat je man zo reageert snap ik niet zo, hij hoort er (vind ik ) voor je te zijn als jij je rot voelt Helaas heb ik geen tips voor je vind het echt rot voor je meid.Je zou eens lekker kunen gaan knutselen ofzoiets als je daar van houd.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

wat vind je leuk om te doen?
er moet toch iets zijn, effe lekker naar het strand, bos, auto rijden, muziek luisteren, tuinieren, met je haar prusten of make-up,
anders even lekker naar een familielid, of iets creatief,
of koop anders een box bal, heb ook zo’n ding in de garage hangen is soms wel eens even lekker om er tegen aan te slaan

Groetjes Marianne mama van Ruben

dat je man reageerd snap ik ook niet zo,wat vindje zelf leuk om te doen

mijn man snapte het altijd heel erg goed,praten en praten doet ook wonderen

ik zit er nu zel ook midden in hoor kevin is super vervelend heb hem vanmorgen een flinke tik tegen zijn achterwerk verkocht.

hij voeld zulke dingen feilloos aan,komt bij mij door gezondheidsproblemen mijn man snap het heel goed moet morgen naar de orthopeed en kevin kan naar mijn vriendin

Hoi,

Ik heb dinsdag een reiki behandeling gehad en toen ik buiten kwam voelde ik mij echt geweldig ik was helemaal relaxed… Dat heeft tot net na de middag geduurd en toen was het alweer bal met de kindjes dus het gevoel was snel weg.
We zijn nu een paar daagjes weggeweest maar dat heeft me ook niet echt goed gedaan.
Ik heb het er nog wel met mijn man over gehad en die zegt dan alles komt goed. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd. Ik zei hem ook dat het toch niks zou uitmaken als ik er niet meer zou zijn, en dat niemand mij zal missen, want zo voel ik mij op dit moment echt.
Het heeft wel een voordeel hij is wel een stuk liever voor me.

Hobby.s heb ik niet, ik heb jaren op de vrachtwagen gereden en toen was er nooit tijd voor hobbys.
Vriendinnen heb ik niet om naartoe te gaan en familie eigenlijk ook niet. Ik heb van mijn kant alleen nog mijn ouders maar dat botert op dit moemnt ook niet. En van mijn man zijn kant is er genoeg familie maar niet echt iemand met wie ik echt goed contact heb.
Op dit moment vind ik ook niks meer leuk, zelfs winkelen vind ik verschrikkelijk word er gek van als ik tussen die kledingrekken loop.

Depritje

Goh joh, dat is wel ontzettend vervelend. Ik ken ook wel van die dagen dat ik gewoon niet van de bank te branden ben, maar dat duurt vaak 1 hooguit 2 dagen. Misschien heeft het toch iets met postnatale depressie te maken, maar dat weet ik ook niet.
Misschien kun je doelen voor jezelf opschrijven, bijvoorbeeld: het volgen van een cursus, een boek schrijven, iets maken, of een kamer of tuin compleet veranderen. Zodoende kun je je gedachten op iets anders zetten, en het geeft je ook voldoening om een doel te bereiken.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte, en laat ons weten hoe het met je gaat.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi diana,

Zou je eens met je huisarts hierover gaan praten!
Lijkt me wel verstandig als ik eerlijk ben.
Misschien heb je even hulp nodig uit een andere hoek meid!

Toi toi toi

Liefs,

Gytha

Ik ben wel van plan om morgen naar de huisarts te gaan, kijken wat die hiervan zegt.
Enne bedankt voor al jullie steun meiden.

Diana.

Hoi Dian,
Ik heb dit wat je schrijft ook gehad na mijn bevalling. Ik was ook naar de huisarts gegaan die mij ook vertelde dingen alleen met mijn man te gaan doen en meer gaan doen met vriendinnen. Hij vond mij als een zombi uitzien. Hij had mij aangeboden om met maatschappelijk werk te gaan praten en als dat niet hielp kon ik antidepresiva krijgen. Ik wilde absoluut niet aan de antidepresiva! Na dit gesprek met de huisarts was ik zo een kruidenzaak binnen gelopen die mij aanrade de tabletjes Stemming Plus te gaan innemen. Dit was een homeopatisch middel. Deze tabletten had ik 3 weken geslikt en ik voelde me stukken beter en ik had ook weerzin om dingen te gaan ondernemen. Ik klede me weer aan maakte me weer op ging wandelen met Nina, naar de speeltuin met haar, kinderboerderij. Ik had ook veel vaker gesprekken gevoerd met mijn partner dit ging ook vaak moeizaam maar het lukte wel. Kom op meid! Jij komt er ook uit! groetjes chantal

Chantal