Dekentje in bed, met slaapzak, zonder slaapzak?

Als je het maar laat

Vanmorgen heb ik het bedje van Erik opgemaakt met dekbedje en een leuk hoesje er omheen. Hij was erbij en raakte helemaal enthousiast. Hij wilde er even in liggen en riep toen: “Mama weg! Erik slapen!” Maar goed, het was 9.30 uur dus dat vond ik toch nog niet zo’n goed idee. Nu ligt 'ie er sinds 12.30 uur in en het was direct stil. Fijn! Helemaal enthousiast over het dekbedje, beneden vroeg 'ie direct na het broodje eten: “Slapen?” Het lijkt dus wel goed te gaan, nu nog even zien of 'ie net zo lang slaapt als anders (tot 14.30/15.00 uur).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ooh helemaal super Mriek! echt leuk!
hopelijk gaat de nacht ook perfect, denk aan jullie hoor!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat zijn de eerste goede berichten nu wachten we op de rest

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Nou, zet je schrap! Ik moest hem om 15.00 uur wakker maken, want hij sliep nog! Had nog geen kikje gegeven. Dus ik voorzichtig om het hoekje kijken, lag hij nog net zo als hoe ik hem had neergelegd. En hij werd langzaam wakker en ik zei dat 'ie eruit ging, omdat hij al zo lang lag te slapen. En wat denk je? HUILEN!!! Hij wilde niet: “Mama slapen, weg!” Dat ik hem wakker moet maken komt wel vaker voor, maar dan wil 'ie altijd wel mee naar beneden, dus dit was even nieuw. Het huilen heeft wel 10 minuten geduurd nog. Tegen dat hij in de kleren was en een beetje drinken kreeg, werd het beter.

Ik was van plan om hem vannacht bij opa en oma gewoon nog in een slaapzakje te laten slapen, maar gezien het doorslaande succes van het dekbedje heb ik dat ding maar meegegeven. Ben benieuwd of hij daar vannacht bij opa en oma ook zo goed onder wil slapen.

Tot zover de 1e succesverhalen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

geweldig Mriek! haha en wat een boefje : mama slapen weg hahahaha
echt prachtig!
ik ben zoo benieuwd… ik hoop echt heel heel hard met je mee dat het slapen voortaan geweldig gaat…
moest net in het dorp aan je denken en vertelde dat verhaal tegen mijn moeder.
en dat ik zo hoopte dat het nu eindelijk goed ging met slapen.

Je bent een lieverd. Dat je zelfs met je moeder erover praat. Het houdt jou misschien nog wel meer bezig dan mij. Nee hoor, geintje. Vind het alleen maar lief. Dikke knuffel voor jou! {{Inge}}

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Top Mriek

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Zeker top! Nu nog afwachten hoe het bij opa en oma gaat. M’n moeder belde net en zei dat 'ie lekker in z’n bedje lag en geen kik meer gaf. Ben benieuwd tot hoe laat 'ie morgen slaapt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja ik weet niet heb gewoon veel met je op

Hoe is het gegaan Mriek??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Inge: ik ook met jou hoor!

Ik weet nog niet hoe het gegaan is, Melanie. Geen bericht, goed bericht. Toch? Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad geen bericht is goed bericht haha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Nou, inmiddels weet ik méér. Erik heeft zonder een kik gegeven geslapen tot 6.30 uur. Niets langer dan anders dus, dekbedje of niet. Erik slaapt bij mijn ouders op de slaapkamer; m’n moeder hoorde hem brabbelen, deed haar ogen open en toen zei Erik: “Ja!” Helemaal enthousiast. Ze zijn vanochtend naar de schaapskooi geweest op de fiets en daarna nog lopend naar de hertjes. Dus hij zal nu wel weer uitgeteld in z’n nestje liggen. Om 15.30 uur ga ik er ook heen en dan na het eten neem ik hem weer mee naar huis. Ook weer heel fijn, ik vind het maar stil zo zonder hem. Ga nu nog maar even met een boekje in de tuin zitten, nog even profiteren van de laatste vrije uurtjes…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nouja, hij heeft in iedergeval wel goed geslapen, je had er toch niet aan moeten denken dat hij moest wennen en om het uur wakker werd?
hee maar had je m toch in een dekbedje laten slapen daar? ik dacht met een slaapzak toch, en dan thuis weer met dekbed… of ik heb het laatste stukje gemist.
hee maar boeiend het is verder gewoon goed gegaan!
en in zn eigen bedje slaapt hij toch het lekkerste… misschien slaapt ie thuis wel gewoon langer! enne half 7 is nog altijd beter dan tussen 5:45/6:15 uur niet waar? haha!

@Inge, ik had hem daar toch maar onder z’n dekbedje laten slapen. Hij was na z’n uitprobeer-middagdutje thuis zo overstuur dat 'ie niet verder mocht slapen (moest 'm wakker maken) dat ik dacht: meenemen dat ding naar opa en oma, dat komt vast goed. En zie, het kwam idd goed. Super hoor, dat hij niet hoefde te wennen. Ik klaag niet!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ohja op die manier!
nee haha je hebt ook niks te klagen
Geef m maar een knuffel van mij en rico

Doe ik morgen, goed?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nee doe nu maar

Nou, vooruit. Omdat je het zo lief vraagt. Ga zo nog even bij hem kijken voordat ik ga slapen en zal dan heeeeeel voorzichtig een knuffie geven.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker