Dekentje in bed, met slaapzak, zonder slaapzak?

Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Tot op de dag van vandaag heb ik eigenlijk alleen nog maar slaapzakken gebruikt, en geen dekens in bed. Dit omdat ik het eigenlijk altijd heel erg eng vond , bang dat hij er onder zou komen, en geen lucht meer zou krijgen, met alle gevolgen van dien.
NU is hij echter 1,5, en vorige week heeft hij bij opa en oma geslapen. ZIjn neefje had daarvoor bij hun geslapen en die heeft dus altijd een laken en dekentje in bed. Ze is er dus vanuit gegaan, dat Bo dit ook had. Met andere woorden, Bo heeft dus voor het eerst met een lakentje en dekentje geslapen (en een aantal knuffels die niet van hem waren hahahahaha). Dit ging dus goed.
Nu had ik er laatst met het kdv er ook over. Zij gaven aan dat de richtlijnen weer anders zijn, en dat ze ipv 2, nu met 1,5 jaar al een dekbedje mogen. Nu sprak ik mijn zus vandaag, en die heeft onlangs de kraamhulp op gesprek gehad, omdat zij over 5 weken is uitgerekend. Die hadden tegen haar gezegd dat het dus al vanaf 1 jaar mag!!!
Nu was ik nog niet van plan om een dekbed te gebruiken. Maar eventueel wel een lakente en een dekentje, en dan eventueel dunne slaapzak, of geen slaapzak. Dit om hem alvast wat te laten wennen aan het feit dat hij toch binnen nu en een half jaar, met een dekbedje gaat slapen. Daarnaast als het buiten straks 35 graden is, is het wel lekker als hij alleen een lakentje heeft, en geen slaapzak.
Ik zit echter te twijfelen, vind het namelijk nog wel eng, maar ik vraag mij af of die angst wel gegrond is. Wat ik net ook al zei, de richtlijnne zijn namelijk nu nders dan 2 jaar terug. (alhoewel ik dit niet zo 1 ,2,3 terug kan vinden op internet).
Mijn vraag dus, hoe slapen jullie kinderen, en wat zouden jullie doen?

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan heeft beide. Een slaapzak en een deken, de deken hing van de winter al over der voeteneind en toen ineens is ze hem gaan pakken en als kussen gaan gebruiken en sinds een week of 2 wil ze hem over der heen. Ze heeft alleen nog der winterslaapzak aan dus ik denk dat ik die van de week maar even ga wisselen voor der lente zak zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Nou toen ik vroeg (toen rico nog geen anderhalf was)
aan het cb of ik een deken mocht gebruiken zeiden ze: ja zolang het maar NIET gewatteerd is.
dit mag dus echt pas vanaf 2. een gewatteerde deken/dekbed.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jesse heeft ook beide. Slaapzak zonder mouw en pyamstruitje. Als het koud is heeft hij romper lange mouw en een pyamabroekje. Onder de deken slapen gaat hier prima. Soms als ik ga kijken ligt hij er niet meer onder te slapen, maar meestal wel.

Liefs

Dylano slaapt ook met deken en slaapzak. Nou ja hij ligt alleen 5 minuten onder de deken volgens mij als ik hem 's avonds goed leg als ik zelf ga slapen. Ik heb Dylano zijn deken in een dekbedovertrek zitten.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Erik slaapt nu nog met slaapzak, zonder deken, maar binnenkort gaat hij slapen onder een dekbedje zonder slaapzak. Hij is tenslotte bijna 2 en ik weet ook niet beter dan dat het dan pas mag. Tegelijkertijd, die paar maanden maken vast het verschil niet.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heeft hij zijn slaapzak nog uitgedaan Mriek?

Liefs Michelle

Hij ritst hem wel helemaal open, maar echt uitdoen nog niet. Nou ja, het is wel duidelijk dat 'ie er klaar mee is en we gaan maar eens een dekbedje proberen binnenkort. Ben benieuwd!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik wacht jou reactie wel ff af Mriek

Liefs Michelle

ik ben blij dat rico hem niet open ritst hij was al wel zo’n houdini met dat rubsenzakje weet je nog? kwam ie ELKE Keer uit, op 1x na dan.
werd er niet goed van

maar een deken mag gerust doe ik ook bij rico maar de deken is niet gewatteerd dus dan is het geen probleem.
sommige pakken ook een fleesh kleedje pakken en daar gewoon een hoeslakentje overheen.

Dus het s net gvaarlijk als ik bo onder een laken of deken laat slapen? En als hij er nou onder komt? kan hij dan niet stikken? of laat dat wl genoeg lucht door? Sorry dat ik zo onzeker ben daar over, maar vind het echt eng, maar waar Mriek bv ook tegen aanloopt, wanneer ze 2 zijn, krijgen ze een dekbedje. Dat is bij bo al over 6 maanden, dus ik moet er een keer aangeloven, moet alleen wat zekerder worden daarover!

liefs woezel

Toen Noah in het grote bed ging, vlak voordat hij 2jaar werd, heb ik hem een dekbed gekocht… in het ledikant had ie een dekentje… nu een echt dekbed… en geen slaapzak meer… dit gaat prima hoor… als een kind geen lucht zou krijgen, draaien ze zich wel om… een beetje vertrouwen in je kids…:smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik heb vanmiddag voor Erik een dekbedje gekocht. Ik had nog 2 dekbedhoesjes liggen van toen 'ie nog klein was (daar deden we toen het dekentje in, zodat 'ie lekker ingestopt lag). Toch nog 1 nieuw dekbedhoesje erbij gekocht, kon het niet laten…

Vanaf morgen gaan we het proberen. Eerst bij het middagslaapje: zonder slaapzakje en met dekbedje. Als datgoed gaat, dan gaan we het ook 's nachts proberen. Als het nou niet lukt, dan hebben we in ieder geval niet 's nachts gelijk gedoe. Ik ben benieuwd hoe het hem bevalt zonder slaapzakje en of hij onder het dekbedje blijft liggen. We zullen zien!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/MYDMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 21 May 2010 19:24:31

@Woezel: nee juist niet
een dekentje en lakentje is helemaal niet gevaarlijk, hij kan daar geowon doorheen ademen. MAAR het dekentje mag NIET gewatteerd zijn (zoals een dekbed dus) want dan wordt het al gauw een dekbedje ipv deken snapje?
en een fleesh dekentje kun je ook nemen met daarover een hoeslakentje.
rico trekt dat altijd over de helft van zn gezicht omdat hij dat lekker knus vind.
doordat het niet gewatteerd is kan hij gewoon goed ademen.
maar als dat wel het geval was (dat hij onder een gewatteerde deken sliep), blijft de lucht te benauwd waardoor ze bewusteloos kunnen raken en dus stikken.

@Mriek: ooh spannend! veel succes! misschien (haha!) slaapt ie dan wel door tot 8 uur

@Inge, als dat zo zou zijn dan spring ik een gat in de lucht!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha ik ook voor jou springen we samen hihi

Gezellig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha dat wordt via hyves een buddypoke animatie

Heb geen buddypoke…