Hallo dames,
Ik heb even een vraagje. Tot op de dag van vandaag heb ik eigenlijk alleen nog maar slaapzakken gebruikt, en geen dekens in bed. Dit omdat ik het eigenlijk altijd heel erg eng vond , bang dat hij er onder zou komen, en geen lucht meer zou krijgen, met alle gevolgen van dien.
NU is hij echter 1,5, en vorige week heeft hij bij opa en oma geslapen. ZIjn neefje had daarvoor bij hun geslapen en die heeft dus altijd een laken en dekentje in bed. Ze is er dus vanuit gegaan, dat Bo dit ook had. Met andere woorden, Bo heeft dus voor het eerst met een lakentje en dekentje geslapen (en een aantal knuffels die niet van hem waren hahahahaha). Dit ging dus goed.
Nu had ik er laatst met het kdv er ook over. Zij gaven aan dat de richtlijnen weer anders zijn, en dat ze ipv 2, nu met 1,5 jaar al een dekbedje mogen. Nu sprak ik mijn zus vandaag, en die heeft onlangs de kraamhulp op gesprek gehad, omdat zij over 5 weken is uitgerekend. Die hadden tegen haar gezegd dat het dus al vanaf 1 jaar mag!!!
Nu was ik nog niet van plan om een dekbed te gebruiken. Maar eventueel wel een lakente en een dekentje, en dan eventueel dunne slaapzak, of geen slaapzak. Dit om hem alvast wat te laten wennen aan het feit dat hij toch binnen nu en een half jaar, met een dekbedje gaat slapen. Daarnaast als het buiten straks 35 graden is, is het wel lekker als hij alleen een lakentje heeft, en geen slaapzak.
Ik zit echter te twijfelen, vind het namelijk nog wel eng, maar ik vraag mij af of die angst wel gegrond is. Wat ik net ook al zei, de richtlijnne zijn namelijk nu nders dan 2 jaar terug. (alhoewel ik dit niet zo 1 ,2,3 terug kan vinden op internet).
Mijn vraag dus, hoe slapen jullie kinderen, en wat zouden jullie doen?
liefs woezel