vanaf welke leeftijd mogen de kleintjes een dekbed in bed? soms liggen de dekens zo door elkaar in zijn bedje… hij gaat steeds meer liggen draaien etc.
bedankt!
vanaf welke leeftijd mogen de kleintjes een dekbed in bed? soms liggen de dekens zo door elkaar in zijn bedje… hij gaat steeds meer liggen draaien etc.
bedankt!
Inderdaad twee jaar als ze naar een groter bed gaan. Maar heeft hij dan geen slaapzak??? Want dat scheelt al een stuk. Minder draaien en geen dekens die weg kunnen.
Groetjes,
Michèle
ok… dan blijven we het nog even volhouden …
Ja hij heeft wel slaapzak aan maar hij trekt met zijn handjes het laken over zich heen (soms) … en zelf vind ik het vaak lastig opschudden… 3 dingen (2 dekentjes + een laken). Daarom dacht ik een dekbedje zou makkelijk zijn… toen hoorde ik dat dit niet meer mag bij kleine kinderen en wilde ik weten vanaf wanneer dan wel…
bedankt!
Morgan rolt nog niet, maar probeert wel steeds het laken over zich heen te trekken. Im leg haar nu wat hoger en stop haar strak in. Juriaan is wel wat ouder dus ook wat sterker denk ik, maarbij haar helpt het. En ik heb 1 grote deken die ik dubbelvouw dat scheelt misschien ook in plaats van 2 dekens. Minder schudden in ieder geval
Groetjes,
Michèle
quote:
ok... dan blijven we het nog even volhouden...
Ja hij heeft wel slaapzak aan maar hij trekt met zijn handjes het laken over zich heen (soms) … en zelf vind ik het vaak lastig opschudden… 3 dingen (2 dekentjes + een laken). Daarom dacht ik een dekbedje zou makkelijk zijn… toen hoorde ik dat dit niet meer mag bij kleine kinderen en wilde ik weten vanaf wanneer dan wel…
bedankt!
Dat zelf de deken/lakens over zich heen trekken zal alleen maar beter gaan de komende tijd. En als ie het toch te koud krijgt: dan hoor je het wel
2 dekens? Is dat niet wat veel van het goede?
M.

Morgan heeft er ook twee. Zonder heeft ze het te koud. En nee het is niet echt koud in haar kamertje. Ze is een koukleum, net als mamma.
Groetjes,
Michèle
via winkel en kraamverzorgster deze aangeschaft… zomers 1 deken en in de winter 2 die je aan elkaar kan klikken ( winterdekbed )…
waarom mogen babys eigenlijk geen dekbed?
Ah op die fiets.
Een dekbed is vrij ligt, dus makkelijk over zich heen te trekken, aan de andere kant verstikt het ook sneller door de stuctuur waar het van gemaakt is. Het ademd niet. Wol ademt wel en laat zuurstof door. Is ook niet goed als ze daar onder liggen, maar gaaft meer tijd zeg maar. Ook zijn die willen dekens wat zwaarder en trekken ze die wat minder makkelijk over zich heen.
Groetjes,
Michèle
Ik heb op veel kinderdagverblijven gewerkt, en daar slapen de baby’s onder een wollen deken in een dekbedovertrek. Niet te warm, en het blijft goedzitten. Is eigenlijk vergelijkbaar met twee lakentjes en een deken.
Als jullie je baby een slaapzak aan trekken snachts, doe je er dan ook nog een dekentje bij? Of word dat dan te warm? En heb je dan een slaapzak met mouwen of zonder?
groetjes Anouk
Is dat echt een wollen dekentje of zo’n katoenen ledikantdekentje? Die katoenen ledikant-dekentjes hebben namelijk ook een wol-achtige uitstraling dus die willen nogal eens voor wol aangezien worden.
Groetekes, Sje
Geen idee eigenlijk… Ik werk er al een tijd niet meer en heb er toen nooit op gelet. Ik heb zelf een katoenen deken voor Joey, en die lijkt inderdaat op wol. Maar zou ik die beter niet met een dekbedovertrek samen kunnen gebruiken dan denk je…?
En als ik Joey een rompertje, pyama, sokjes en slaapzak zonder mouwen aantrek, moet ik hem dan wel of niet een deken en/of laken over doen? Ik doe hem nu (10 weken) nog geen slaapzak aan, maar hij word vaak wakker óp zijn deken doordat hij zo veel trappelt… het is niet koud op z’n kamer, en hij heeft zelf ook alleen soms koude handjes.
Groetjes Anouk
Koude handjes is niet erg!
Ik heb bij onze dochter een slaapzak (zonder mouwen) aan. Een dikkere. Ze slaapt daarin in pyjama, lange mouwen eh pyjamabroek. Ik doe haar zonder sokken daarin.
Koude handjes is inderdaad niet erg. Ze hebben bijna allemaal koude handjes. Als het nekje maar lekker warm is, ligt de kleine mop warm genoeg.
Groetekes, Sje
Baby’s mogen niet onder een dekbed omdat het niet ademt. Ze kunnen dan de warmte niet kwijt en raken oververhit. Dat KAN wiegendood in de hand werken. Vreemd genoeg verkopen ze in babywinkels vaak gewoon dekbedjes…vreemd. Maar dat zouden dan weer ‘speciale’ zijn. Hmm, hmm, ik doe Julia toch maar veilig onder een laken met een dubbelgevouwen dekentje van de Prenatal. En in een slaapzak. Ze blijft redelijk liggen, maar ze gooit altijd meteen haar handjes buiten de deken en trekt het laken dan een beetje slordig omhoog. Haar handjes zijn altijd ijsklompjes, maar haar nekje is lekker warm!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Koude handjes is heel normaal op die leeftijd omdat de doorbloeding nog niet optimaal is hebben kleine babies heel veel koude handjes en voetjes.
Wij hebben de dekens (winter en zomer met klitterband) en die doen wij in een dekbedovertrek, dus geen gedonder met lakentjes over hoofdje trekken dat is een tip die wij kregen van onze kraamzorg.
Boris heeft een pyjama in 1 stuk aan, die zijn in NL lastig te krijgen en als je ze al vind heel duur en niet in de grotere maten, daarom heb ik ze tijd geleden in Belgie gekocht in de Carrefour. Je hebt ze in dat zachte fluweel en katoen. Mijn moeder heeft ze voor ST KLaas gekocht, 2 voor 9 euro. Ze zijn ideaal en lekker helemaal ingepakt. Ik heb er toen een heleboel aangeschaft waren met de koopjes 3 euro t stuk.
Hoi Rainbow,
Dus een slaapzak onder een deken en laken kan wel? Dat lijkt me wel fijn omdat Joey zich vaak onder de dekens vandaan trappelt. En gebruik je dan een slaapzak met of zonder mouwen?
Groetjes Anouk
die dekentjes met klitteband aan elkaar hebben wij ook… mag je die wel in een dedbedhoes stoppen? vind dit echt irri nu… en voor mij gevoel ook niet veiliger dan wanneer ik het evt in een dekbedhoes stop… dus geen dekbed zelf maar de dekentjes erin!
Ik heb die ledikantdekentjes altijd gebruikt in een dekbedovertrekje. Nooit apart lakentje. Is altijd goed gegaan een ook de kraamzorg heb ik er niet over gehoord.
Groetekes, Sje