hoi hoi,
vanaf wanneer mogen de kleintjes onder een dekbedje slapen ipv deken ??
groetjes Deborah

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:37:21
hoi hoi,
vanaf wanneer mogen de kleintjes onder een dekbedje slapen ipv deken ??
groetjes Deborah

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:37:21
hoi sje,
bedankt…was wat ongeduldig want vlak nadat ik het geposted had las ik het op babyinfo.nl…
groetjes Deborah

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:37:56
hoi, ik heb sinds kort voor Puck een dekbed. 18 maanden dus.
Ik heb niet de indruk dat dit te snel is.

ik heb het ook gelezen op internet…zal netjes tot de 2 jaar wachten
dank jullie wel

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:38:28
ja ik zit ook te popelen om Amy een lekker warm zacht dekbedje te geven maar ik doe het ook niet. veel te gevaarlijk. Verstandig dat je ook nog even wacht.

Ojee wat zullen jullie mij een ontaarde moeder vinden .
Ook ik weet dat geadviseerd wordt om kindertjes tot 2 jaar onder stoffen dekentjes te laten slapen (katoen of wol). Dit ivm verstikkingsgevaar en 't niet kwijt kunnen van de warmte, dus zweten, wat niet goed is.
Maar mijn droppie had 't gewoon koud!! En ik luister niet naar wat alleen hier in Nederland gezegd wordt. Ik heb enige jaren in Duitsland gewoond. Hét land van testen en onderzoeken, noem maar bijvoorbeeld de TÜV!
Daar in Duitsland worden zelfs dekbedjes voor pasgeborenen verkocht. Zelfs ook van die “stootranden” voor in 't ledikantje, je weet wel, soort van kussentjes die rechtop worden vastgeknoopt aan de randen. Nou ja, die heb ik dan niet, want dat zie ik niet zitten.
Maar ik volg nog 't meeste m’n gevoel en instinct!!
Mijn jochie had 't koud. Dus toen hij 10 maanden was (eind oktober vorig jaar) heb ik een 4-seizoenen dekbedje gekocht. Hij heeft tot nu toe aldoor onder maar 1 deel gelegen, nooit onder die 2 tegelijk.
Meerdere dekentjes op één gestapeld hielpen 'm niet… 't werd uiteindelijk alleen maar te zwaar.
Ik heb 't eerst overdag geprobeerd om te kijken hoe 't beviel. Als hij 't niks vond, of hij reageerde er slecht op, dan kon ik altijd nog terug naar de reguliere dekentjes.
Maar hij sliep als een roos… Zo heerlijk. Helemaal niet bezweet of wat.
Nou moet ik er ook bij vertellen dat 't nogal een woelwater is. Hij ligt nooit recht, laat staan stil onder z’n deken. Hij ligt er over 't algemeen nog altijd bovenop. Maar dan nog lig je bovenop een dekbed warmer dan bovenop een katoenen dekentje.
Was heel mooi om te zien, 't hele dekentje zat nog keurig ingestopt en meneertje lag er bovenop! Nou ja, en dat deed ie bij 't dekbedje dus ook.
Maar ja, geen kind is 't zelfde. Als je zelf een rustig kindje hebt die wel lekker onder 't dekentje blijft liggen… dan kan een dekbedje idd gauw te warm zijn.
Nou goed. Ik zal niemand aanraden om een dekbedje te kopen voor de 2e verjaardag hoor, maar zo is mijn ervaring in ieder geval.
Ik kan ook niet wachten, maar wacht toch lekker tot 2 jaar!
even een rare vraag misschien maar mag je wel een dekentje in overtrek stoppen?
Lieke is ook zo’n woeler en ligt soms achterste voren in bed.
groetjes Gytha

nou nou wat is daar mis mee nog meer kommentaar tjonge tjonge meiden ik trek me terug ik ga hier niet meer op in
tis toch zo je kunt een kind een dikke slaapzak aan doen en dan een dekentje erover dan kan het ok niet te koud hebben
Ik zou eerlijk gezegd ook eerder een dikker slaapzakje aanschaffen dan een kind vroegtijdig onder een dekbed te leggen. Die slaapzakjes zijn niet voor niks ontwikkeld. Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind, zeg ik altijd maar.
Groetekes, Sje
Ja wij geven onze jongste ook een dikke slaapzak als het wat kouder weer is met een dekentje erover heen en anders zonder dekentje als de temperatuur dat toelaat. Ik vind dat iedereen daar gewoon zijn mening mag geven dus waarom zou jij je terugtrekken Lieke 33 ?
Niet doen, gewoon lekker je mening blijven geven daar is het forum voor.
Alleen soms even goed nalezen hoe je iets formuleerd, want er zijn altijd mensen die denken dat je probeert te kwetsen. Ik zelf lees altijd eerst mijn stukje na voor ik hem post, misschien een tip ?
Groetjes van Miranda

nou nou dames laten we het gezellig houden…het was slechts een simpele vraag en iedereen moet doen wat het goed acht voor de kleine…

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:36:00
klopt sje goed gezien…
damian is door zijn vader gebombardeerd tot feyenoorder…

Gewijzigd door - Asje op 10 Sep 2008 13:35:26