De klok

Na het uitslapen van maandag ben ik de afgelopen dagen weer vroeg gewekt door de kids. Ergens tussen 6 en 6.30 is de ploeg hier wakker. Ach ik mag niet klagen maar zo rond 7en zou best wel lekker zijn.

Onze oudste had net een mega woede aanval, huilen schoppen slaan. Kon der niks mee! Stond bijna op het punt om haar onder de koude douche te zetten. Man kan er zo slecht over zulk gedrag. Heb haar laten gillen!! Na 20 min werd het stil. Ik zit nu nog opgefokt op de bank. Sorry hoor…dan komt er toch nog ergens een verdwaalde hormoon opzetten.

Maar goed, zo lekker slapen. Nu maar hopen dat ze lekker slapen vanacht

Hier is het al dagen rond kwart over 5 Nu heeft rené daar het meeste last van want die gaat er rond half 6 uit.

Meneertje kruipt al wel een paar nachten tegen vieren bij ons in bed en papa merkt dat niet en ik heb de puf niet om hem terug te leggen

Heb helemaal geen puf overdag ook niet. Nou ja vanmiddag ha en dan zien we wel wat die er van zegt.

Liefs Michelle

ow pjukje ik heb dat ook hoor, ik trek die buien ook very very slecht…verschrikkelijk… maar ja ik ben van het volhouden, en papa kan nog wel eens go with the flow, en dan ist snel afgelopen…dus meestal laat ik het papa maar oplossen die is er wat beter mee, pip wilde gisteren ook nie in haar bed blijven legge en ikke moest weg… me gordijnen ophalen, ik zat net als jij nog helemaal opgefokt in de wagen … hahahhaa weee zijn gebeente degene die me dan afsnijdt… want de adrenaline giert dan ook nog door me lijf !!!
papa heb haar ff mee naar beneden genomen toen ik weg was, 5 minuten met haar op de bank gezeten en dr toen op bed gelegt… en natuurlijk gaf ze daarna geen kick meer, en madam heb heel de nacht doorgemaft! het loeder !
(aangezien ik nie meer gewent ben heel de nacht door te slapen lag ik zo nokkie dat ik me wekker nie hoorde om 06.20 uur , en daar werd natuurlijk het godsganze huishouden van wakker, zucht !! )

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou, hier is het ook de laatste dagen weer raak. Dochterlief is elke ochtend rond half 6 wakker en niet meer te troosten en niet meer van plan om te gaan slapen. Pff, ze krijgt er wel weer tanden door, maar goed. Hopelijk gaat dit snel over!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Yahhhhh…Halleluja (sugars term)…hier na 2 nachten een ziek kind te hebben gehad heeft ie vannacht van half 8 tot kwart voor 7 gepit!
En gistervan 3 tot 4 OOK nog eens op de bank geslapen…nou…dan heeft ie het echt nodig hoor!

Gr, Danielle

super van aaron !!!

@mooiezoon_2010, je dochter zit ook in een sprong, dat kan het vroege wakker zijn ook verklaren. En ja die vervelende tanden. Onze kleine smurf heeft er ook zo last van.

Hier was die kleine vanmorgen 5 uur wakker. Gelukkig nadat ik haar had rechtgelegd wel weer geslapen…tot 6.15! Om half 7 was de oudste ook wakker, dus toen maar uit bed gegaan.

Ben wel blij dat de nacht is goed gegaan, na de woede aanval van mijn oudste gister avond!

@Michelle, ga je naar de ha voor Dylano dan?

Fijn dat alle nachten zo goed gingen! Hier was het 6.10 uur, dus klaag ook niet. Lag wel laat in bed, want ben uit eten geweest met collega’s, maar dat is dan m’n eigen schuld

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Pjukje: ze is 2 mnd te vroeg geboren, dus volgens mij zit ze nog niet in een sprong (hoewel dat niet lang meer gaat duren denk ik). Maar haar tanden heeft ze eigenlijk altijd last van. Er zijn er nu 4 door (boven 2 en onder 2) en de bovenste tanden aan weerszijden komen er ook al door. Pff, waarom krijgen we niet gewoon in één keer het juiste gebit.

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Toppie Aaron

Nee Mriek was voor mezelf, alle holtes zijn weer ontstoken dus weer kuur gehad. En de ha zei al komt vaak diaree en misselijk bij voor. Nou zijn we lekker mee dan Hopelijk houden mijn maagmedicijnen een deel tegen En anders is het 1 dag innemen en dan schrijven ze maar lekker wat anders voor want daar heb ik echt geen zin in.

Dadelijk Madelon mijn haar ff verven want heb net de medicijnen ingenomen en wie weet hoe de nacht gaat en morgen

Liefs Michelle

Hopelijk niet al te veel bijwerkingen van de kuur en slaat 'ie snel aan. Beterschap Michelle! En vanavond lekker vroeg naar bed. Ik duik er zometeen ook al in, de afgelopen paar avonden was het veel te laat en ben moe en voel me ook niet echt 100%.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

nou dat had ik graag gewild vroeg naar me bed maar daar werd de 2e avond op een rij een stokje voor gestoken door peuterlief hier… nu krijgen we dit weer,madam wil niet naar bed… en dan pipzilla style he…bedoel drie deuren verder hebben ze het zeker gehoord! 21.00 uur lag ze er eindelijk in … ik was echt helemaal over de zeik en heb er de halve nacht wakker van gelegen… echt waar het is niet normaal als die een driftbui krijgt…
toen ik dr eindelijk in bed had , heb ik nog een kwartier boven staan pielen met het traphekje want dat was totaal ontwricht…
de techniek laat maar gillen werkt hier gewoon niet want ze breekt gewoon alles af, lijkt wel een meid van 16 ipv 2.5… het kdv had gevraagd of ze misschien hulp konden bieden en dan komme 1 van die juffrouwen langs… denk dat ik dat toch ga doen… want ik word gewoon bang van mezelf als zij zo uit haar pan gaat…want ik kan haar wel wat…rustig blijven is dan al zo ver paseee…

de afgelopen weken breken me zo op dat ik het aan elke vezel in me lijf voel, sta half op instorten! nu ist al 2 dagen van 06.00 uur tot 21.00 uur krijg echt geen moment rust voor jezelf… tijd voor mekaar al helemaal niet ! ik word dr echt zo chagarijnig van, dat ik gewoon nie meer normaal kan doen, voel me echt klote !

Ik kan het me helemaal voorstellen Sugars Is ook wel een beetje extreem, de driftbuien van Pippy. Maar ja, wie ben ik? Erik is op die momenten ook zeker heel pittig en gooit ook z’n rugzak door de bijkeuken, maar echt dingen slopen gebeurt hier (nog) niet. Lijkt me inderdaad goed als je kijkt of je adviezen kan krijgen, want je moet niet zodanig uit je slof schieten dat je achteraf spijt krijgt, zeg maar…sterkte meissie! Knuffel!

Zal maar niet vertellen hoe goed ik geslapen heb

Groetjes,
M

nou heerlijk toch miek ik gun je een goede nachtrust hoor meid…opzich had ik gewoon een dikke slaappil moeten nemen en moeten gaan liggen maar als ik zo over de zeik ben en me maag op hol is durf ik da nie, want voordeel is wel dat ze dan de nacht doorslaapt…
die driftbuien zijn wel herkenbaar hoor manlief had ze vroeger ook, echt dan stond hij te trillen van woede… helemaal gespannen, boos op alles en iedereen, ken hem al vanaf zijn 15e dus heb er wel een paar meegemaakt (maar ook zo k dat me schoonloeder nie meer leeft voor advies, want die had 3 van die types!.. dus die had me wel wat tips kunnen geven ) jammere is dan ook dat ik zelf ook niet de ‘rustheid’ ben en ik natuurlijk de afgelopen tijd al op me tenen loop van de spanning hier in huis met manlief…

kan zo’n bui ook niet van me afschudden, alle adviezen op internet dan denk ik ja… gemiddelde driftbui maar hier ist top of the world driftbui! … rustig blijven haar uit de situatie halen,kan niet eens want ik kan haar niet eens oppakken want ik hou het gewoon niet…zo gaat ze tekeer… en na 10min is de rust die ik nog kon bewaren echt over… heb haar gisteren met haar kop onder de kouwe kraan gehouden, ook geen effect… alle dingen die effect zouden moeten hebben zijn gewoon een beetje op … manlief zegt 'ff 5minuten haar zin geven en dan weer proberen waar je mee bezigwas… maar bij mij voelt dat nog steeds als toegeven …
aan de andere kant denk ik, maybe dan maar zo want mijn manier werkt dus ook niet, dat is duidelijk !

En kan je haar niet afleiden voordat ze zo driftig wordt? Je zou zeggen dat er wel een opbouw zit in haar boosheid en dat als je er op tijd bij bent, het niet zo heftig doorzet. Of is dat niet zo?

Groetjes,
M

Pittig dametje die Pippy! Jeetje zeg. Dat zijn idd lange dagen van 6.00 tot 21.00.
Onze oudste heeft heel af en toe een aanval van woede. Dan pak ik haar bij kop en kont en zet ik haar met kleren en al onder de koude douche. Afkoelen jij! Gelukkig voor haar is het nu 2x gebeurd. Als ze nu een bui krijgt en ik zeg tegen haar, je doet normaal of ik zet je onder de koude douche houd ze meestel direct op!
Zal allemaal wel bij deze fase van het leven horen en iedereen zegt, och zo leuk die kleintjes, ze zijn zo snel groot en ach meid er moet ook wat inzitten.
Nou dan gaat mijn nekhaar overeind staan hoor!

Maar goed, hier waren de kids vanmorgen weer 6.10 wakker! Mijn vriend had gister gezegd dat hij de vroege dienst op zich ging nemen. Maar uiteindelijk stond ik er 6.10 naast. Morgen heb ik ook vroege dienst, dus jammer genoeg deze week geen uitslaap dag voor mij!

Jee Sugars hefftig Kan me voorstellen dat je er door heen zit. Dylano is heel makkelijk wat dat betreft die heeft geloof pas 1 keer een driftaanval gehad en dat hield op met stampvoeten, terwijl ik in een deuk lag.

Zou zeker kijken of hun wat kunnen doen.

Hier was het 4 uur!!!
Madelon is blijven slapen en dan moet er altijd 1 op de bank. Was dit keer rené omdat hij dacht opgeroepen te worden voor te strooien maar is niet gebeld) Dus meneer kwam om 4 uur naar mij toe en indien Madelon en ik het nu met 1 dekbed moesten doen(ben ik niet gewend) was Dylano bij ons geen succes dus ik hem terug gelegd. Was krijspartij. Toen hoorde ik hem naar René toe schieten dus ik supersnel me bed uit en weer teruggelegd. En zo zijn we bezig gebleven tot half 6 en toen heeft René het opgegeven en is er uit gegaan. Madelon en ik hebben toen nog tot 9 uur geslapen.

De bijwerkingen van de ab kuur vallen mee. Wel veel krampen en een paar keer naar de wc, maar dat is het tot nu toe. Verwacht ook niet dat het nu nog echt erger gaat worden. (hoop ik toch)

Liefs Michelle

nou michelle ik hoop dat het inderdaad blijft bij een paar keer op de pot zitten… en bedankt meiden voor jullie begrip in dit topic over mijn kleine duiveltje,in topic 'onhandelbare 3jarige, kreeg ik alweer lekker de schuld in me schoenen geschoven,door een ander mama met een kind wat dat noooit doet… want ja dan moet er toch iets mis zijn in het gezin, blablabla…sorrie maar onbegrip en vingerwijzen van mama 's met peuters zonder driftbuien halen het bloed onder me nagels vandaan,lekker makkelijk !!

er was totaal geen aanleiding gisteren avond,papa was relaxt mama was chill… we hebben na het eten wat voorbeeldig ging … lekker zitten knutselen, en mevrouw gaf zelf aan om half 7 dat ze naar bed wilde, dus flessie gemaakt… en lekker voorgelezen samen gezongen…niks aan de hand … en toen begon het, ze wilde gewoon niet alleen in die kamer blijven ofzo…zou het 'verlatingsangst moment daar zijn denk ik,de 2 dagen kdv afscheid nemen ging ook niet van een lije dakkie terwijl ze normaal gewoon doeg zegt, en dan ist klaar… ik weet het niet

we moeten het inderdaad in de kiem zien te smoren voordat het begint, maar dat is hier moeilijk omdat ze van vrolijk ineens patboem er midden in zit…en kop onder de koude kraan heb ik ookal gedaan …toen ik dr wel een keer vast kon houden, maakt totaal geen indruk ! nog een keer …? loopt ze zelf naar de kraan het ken dr echt niet verrekken…(nou moet ik zeggen dat IK dat weer heel erg herken, want zo was ik vroeger ook, zeg ff tiener jaren, kreeg ik huisarrest, klom gewoon uit het raam…) kon me echt nie bommen … en dat zie ik wel duidelijk terug, de ontploffingen komen dus blijkbaar van papa 's kant…

pfhhh maar goed, ze sliep wel door, want dat geroes om 4 uur snachts is ook niet tof!!!

gelukkig is papa nu ff naar de beessies met haar en legt mama in haar lollypoptrainingspak op de bank! ff rustmomentje

Klote Sugars…die driftbuien herken ik niet overdag maar wel snachts…en zo ook afgelopen nacht(kan geen huilpoppetje vinden)…maar jee das ook nie tof hoor!
Heeft gebruld/geschreeuw/gekrijst///////van 3 uur tot 5 over half 4 en (ja stom) ben er in ene opwelling toch weer heen gelopen en echt ik stond van boosheid zo te trillen bij dat bed en heb ik hem in zijn wang geknepen uit onmacht…“weg jij” riep hij toen terwijl ie heel die tijd om mij riep onophoudend.

Net heeft ie weer een uur geslapen want hij is nog steeds niet de oude en hij eet al 4 dagen niks (ook geen snoep oid)…dus hij is al niet te best maar vannacht was het niet iets wat te maken had met zijn ziekzijn maar IK en niet PAPA moest hem opnieuw onderstoppen…maar ja…dara wilde ik niet aan toegeven (omdat papa er al was geweest) mar ja…toen kreeg ie dus die driftbui.

Ow…was ie maar wat ouder…al 3 en ahlf jaar gezeik snachts.

Gr, Danielle

@sugers, ik volg al een tijdje de andere topics niet meer. Schiet direct naar deze topic! Het is altijd makkelijk gezegd door moeders die zelf geen driftige peuterpuber hebben hoe het moet. Jullie zullen misschien 3 jaar terug ook wel geroepen hebben, dat gebeurt ons niet. Maar ja de kleine mensjes in ons leven bepalen wel een beetje hoe ons leven er dan vanaf dag 1 uitziet.
Zou soms ook wel willen dat ze uitslapen tot 9 uur, dat ze alles eten wat mama hun voorzet, enz enz. Maar zo zijn mijn dochters ook niet.
Die kunnen ook heerlijk de supermarkt bijelkaar schreeuwen als het niet snel genoeg gaat.

Ach ik mopper zo nu en dan wel, maar heb twee heerlijke meiden. Die pittig zijn. Nu maar hopen dat ze in de echte pubertijd iets makkelijker zijn.

Gewijzigd door - Pjukje op 28 Jan 2012 15:36:32