Haha Danielle: bepje. Pake en BEPPE. Dat is Fries voor opa en oma
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Haha Danielle: bepje. Pake en BEPPE. Dat is Fries voor opa en oma
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Lekker Pjukje dat de oudste het weer zo goed doet. nu indd de kleine smurf nog
Liefs Michelle
owsorry hoor, echt nog nooit van gehoord…hier is da gewoon opa en oma.
Maar ja…fries is een taal apart he!
Gr, Danielle
Hier is het ook gewoon opa en oma hoor, maar we zitten dichtbij Friesland dus ik ken het wel. En idd, een taal apart. Waarom er ineens een reclame is van Carglass in het Fries is me een raadsel. Vind dat wel zo achterlijk
Groetjes,
M
Ow die heb ik dan weer niet gezien.
Wat wonen jullie dan ontzettend ver bij ons vandaan zeg! (te bedenken dat wij in 10 minuten in belgie staan)
Maarre…effe een vraagje aan jullie allen…hebben jullie nog steeds een babyfoon aanstaan?
Hier dus wel en nu ligt ie er anderhalf uur in en heb ik hem alweer 2x wakker gehoord (of nog niet geslapen) en net riep ie dus alweer…wil weer wat zeggen voor de nacht.
Misschien is het hier een idee om de babyfoon weg te doen want als ikgewoon beneden zit en hij zegt eens wat dan hoor ik het niet want zo hard praat ie dan niet en dan heb ik misschien smorgens een beter idee van "ik heb hem niet gehoord dus hij hefet het goed gedaan"snap je?
Terwijl ie misschien wel 5x iets heeft gezegd ofzo.
Familie van ons vinden een babyfoon maar een stress ding en hebben hem al niet meer terwijl dat kindje 8 maandjes is.
Dus…gebruiken jullie een babyfoon?
Gr, Danielle
quote:
Maar ja........fries is een taal apart he!![]()
Gr, Danielle
Ho ho, geen ruzie zoeken he met een echte friezin! Grapje hoor.
Pake en beppe is opa en beppe. Net als heit en mem, papa en mama.
Kan jullie wel een spoedcursus fries geven. HAHAHAHA!
@danielle, wij gebruiken nog wel een babyfoon. Wij hebben hier een betonplafond. Zonder babyfoon hoor ik mijn kinderen niet. Wil niet de hele avond met gespitste oren moeten zitten omdat er iets met mijn kind kan zijn.
Wij zijn in de fam ook de enigen die gebruik maken hoor. Mijn schoonzusje vind het onzin. Ik niet, ik vind het fijn dat ik mijn kinderen kan horen.
Als jij het fijn vind om Aaron te horen dan moet je hem lekker laten staan. Als je Aaron zonder babyfoon ook wel hoord kun je er over nadenken om hem weg te halen.
mwahaha…heit…haha…dan denk ik aan een geit…haha “papa de geit”.
Hier is het gewoon “ons pap”…ons pap zei dit en dat…
dus jullie zeggen ons heit zei dit en dat!
Leuk hoor!..maar echt fries versta ik niet!
Gr, Danielle
hehehe wel leuk dat fries,ookal heb ik wel ondertiteling nodig… want versta dr niks van, maar ja die ondertiteling is ook wel eens gewenst hier in de friettent, zo plat bosch dat ik het ook nie versta…
wij hebben hier gewoon de babyphone nog staan,en wij wonen in een peperkoekke huissie… vooral met dat hoesten en kotsuhh best makkelijk…ookal ging haar eigen alarm ook af…zeg maar…als ze tekeer gaat zonder reden zet ik hem gewoon op mute… beste uitvinding op de babyphone hahahaa!
nou ik had wel een sjill dagje…maar moest me nog rothaasten…schrok om half 1 wakker en had om kwart voor 1 bij mijn vriendin afgesproken voor me haren, manlief kwam om 3 uur,dus die heb ze ook ff kortgewiekt,en daarna hebben we lekker met zijn alle gesjilt bij me zwagertje…dus was wel okay eigenlijk… (dat gewoon hangen bij iemand thuis, was ook lang geleden, voelde me bijna weer 16, gewoon zitten beetje internet,en computerspellekes spelen hahaha)
maar ik ga ff me pruik wassen want da nephaar ruikt altijd …hummm nie zoals ik wil… en dan lekker knorren en hopelijk weer een hele nacht!!!
suc6 dames,met ook jullie nachtrust
Pippy is geboren 17.07.2009
quote:
mwahaha....heit.....haha.....dan denk ik aan een geit....haha "papa de geit".Leuk hoor!..maar echt fries versta ik niet!
Gr, Danielle
WHAHAHAHAHA, heit/geit. En zo zullen er nog heel veel woorden zijn waarvan iemand anders zoiets heeft van wa???
@sugers, ja dat platte taaltje wat jullie spreken snap ik helemaal niks van. Voel me dan buitenlander in eigen land. Zal niet anders zijn als jullie in friesland komen.
En zo heeft elke streek wel een eigen taaltje/dialect.
Waar spreken ze eigenlijk “gewoon” nederlands??
Onze dochter wordt trouwens in het fries en nederlands opgevoed. Wil niet dat ze haar in het nederlands kan redden omdat we fries zijn.
Wij gebruiken ook nog een babyfoon. Het deel van Erik staat op z’n kamer wegens het muziekje en lampje dat erop zit en dan doe ik automatisch het deel van ons aan. Ik vind het een prettig idee, ik hoor hem niet supergoed zonder dat ding namelijk. En als ik me irriteer omdat ik hem nog hoor terwijl ik eigenlijk vind dat hij moet slapen, dan zet ik hem op mute
Erik was gisteravond naar de disco geweest (op het kdv hadden ze patatjes eten en daarna een nieuwjaarsdisco voor de kindjes) en hij lag om 20.15 uur in bed. Hij vond het heel leuk! Toen we aankwamen zei hij: “Ik vind het een beetje spannend, maar ook leuk.” Mijn kleine man, hij kan al zo goed z’n gevoel uiten! Geslapen tot vanmorgen 6.15 uur.
Groetjes,
M
Hier was het vanmorgen 05.40! De kleine smurf kreeg een hoestbui. Toen die over was dacht ik snel heen, speentje en tukken maar weer. Maar jammer voor mij. De slaap was blijkbaar uit. Omdat ik met mezelf heb afgesproken echt niet voor 6en van bed af te gaan heb ik haar laten feestvieren. De oudste sliep nog. Om 6 uur werd het weer stil, maar 10 over 6 waren ze beide wakker.
Uitendelijk half 7 maar van bed gegaan. Nu wel erg brak, maar dat komt omdat ik pas 1.30 op bed lag! Eigen schuld!
@mriek, leuk een kinderdisco. Zie het al helemaal voor me, allemaal dansende peuters! Mochten de ouders er ook bij, of was het alleen voor de kids?
Aaron is lief geweest. (hij leest nu mee zit op mijn schoot haha…dus kindertaal effe.
Heeft van kwart voor 7 tot half 7 geslapen. met knuffie moet ik zeggen.
Heel lief.
9gr, Danielle
nou nou nou hier wast weer fflichtelijk drama… om 01.15 uur stond mevrouw voor ons neus, gelukkig liet ze zich zo teruglegge maar om half 6 melde ze zich weer…en vanaf half 7 wast vet feest (not, gillen schreeuwen …stampen…) echt die peuterpuberteit vliegt hier een dak uit… we hebben er allebei al dikke koppijn van… ik heb nu gezegt, 1 piep en ze bevind zich in de gang dan maar zo …want wij zijn dadelijk compleet doorgedraaid…
Pippy is geboren 17.07.2009
Hier was het half 6, tuurlijk weekend en dan slaapt hij natuurlijk niet tot half 7. Papa is er uit gegaan want die was op tijd naar bed gegaan Ik heb de tvoh afgekeken dus was laa. Tot 9 uur geslapen en toen is papa terug gegaan tot 12 uur
Liefs Michelle
quote:
@mriek, leuk een kinderdisco. Zie het al helemaal voor me, allemaal dansende peuters! Mochten de ouders er ook bij, of was het alleen voor de kids?
De ouders konden het laatste half uurtje komen kijken en een borreltje komen halen. Ik heb natuurlijk ook nog even met m’n gedanst, dat wil hij nu tenminste nog. Er gaat een tijd komen dat hij niet meer opgehaald wil worden door mama of papa en zeker niet meer met hen wil dansen
Groetjes,
M
Half 6 en vannacht 2 keer Hij is weer snotverkouden en ook bij mij begint het weer. Word tijd voor ZON !!!
Liefs Michelle
Nou Michele; kan je weer een hand geven.
Vannacht 3x en vanaf 4.00 bleef ie roepen "mag ik al komen?"
Nondepie zeg!
Dus ik denk dat ie vanaf 4.00 weinig tot niiks meer geslapen heeft. (en ik al zeker niet )
Vandaag weer zijn storio afgepakt…niet computeren…en papa legt hem in bed.
Kan ie het aankomende nacht weer terug verdienen.
Gr, Danielel
Pfff…hing er iets in de lucht ofzo? Erik kwam ook al om 5.30 uur, maar ik had daar ZOOOO geen zin in. Dus ik zei dat hij moest blijven liggen, hij begon te piepen en ik ben direct weggelopen dat ik daar geen zin in had. Hij lag nog een tijdje te stieren in z’n bed dat hij niet meer wilde slapen, maar hij gaf het uiteindelijk best nog snel op En toen werd het stil tot 6.20 uur, dus ik ben best trots. Haha! En ik mocht lekker uitslapen, dus heb nog tot 9.15 uur gelegen.
Groetjes,
M
Afgelopen nacht zijn de dames uit van huis geweest. Dus wij hebben heerlijk uitgeslapen tot 9.30!
De kleine smurf lag gisteravond 7 uur op bed en die heeft tot vanmorgen 7.15 geslapen. Dan kan ze het wel he!!
De grote meid had om 19.15 gevraagd of ze wel op bed mocht. Die was vanmorgen 6 uur wakker geweest. Mijn schoonouders hadden nog geen zin om van bed te gaan. Dus ze hadden haar bij hun in bed genomen. Daar was ze direct weer in slaap gevallen. Dus met zijn allen om kwart over 7 aan het ontbijt. Gezellig
Moest vanmorgen wel lachen om mijn schoonmoeder. Onze oudste heeft s’nachts geen luier meer om. En dat wist ze ook wel, maar gister avond 7 uur telefoon, dacht nee he! Maar ze moest nog ff vragen of ze echt geen luier om moest. Uhh, nou nee, die heeft ze al 4 maand niet meer om.
Dus toen hun gister avond op bed waren gegaan, had ze nog ff gevoeld of het bed nog droog was en toen ze vanmorgen 6 uur wakker was hebben ze haar direct op de wc gezet. Hoezo onzeker.