De klok

Hallo allemaal, ik heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd maar even snel de laatste reacties gelezen. Ik zag laatst toen ik bij de huisarts zat dat er een cursus is: slapen kun je leren. Misschien is het wat voor jou Danielle voor jezelf? En voor de rest voor jullie kindjes?
Je kan het als het goed is bij elke huisarts aanvragen en als je slapen kun je leren intikt op google krijg je ook genoeg resultaten

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Mriek, Ren♪0 is een hele grote lieverd En gelukkig iemand die 's avonds ook een keer vroeg naar bed kan gaan om half 9 bv, dat kan ik dus echt niet, loopt meestal toch wel naar half 11. Maar hij is wle blij dat hij na vandaag nog maar 3 dagen hoeft te werken en dan heerlijk 2 weken vakantie heeft. Aleen hebben we het niet goed gepland want Dylano moet nog een week na school, aan de andere kant is dat ook wel weer lekker want dan hebben we 3 ochtenden samen

@Goudvisje Dylano slaapt wel alleen niet langer dan 10a 11 uur per nacht en later op laten blijven is nu eenmaal geen optie, omdat hij dan net zo vroeg wakker is. Hij is gewoon uitgeslapen dan dus zo’n cursus heeft ook weinig zin.

Liefs Michelle

quote:
@Goudvisje Dylano slaapt wel alleen niet langer dan 10a 11 uur per nacht en later op laten blijven is nu eenmaal geen optie, omdat hij dan net zo vroeg wakker is. Hij is gewoon uitgeslapen dan dus zo'n cursus heeft ook weinig zin.

Liefs Michelle

Hier idem dito.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@goudvisje: bedankt voor die tip ik zal vanavond eens gaan googlen!

@Sandra< lief hoor!

Hier ligt ie alweer plat…MET een zaklamp en heb gezegd dat ik snachts niet meer kom…hij gaat alleen plassen (zegt ie nu)…
Ben benieuwd!

Gr, danielle

Hier ook al plat, de vingers gaan weer crossed

Liefs Michelle

hier ook snurken in bed hahaha!

ja ik kan op me werk ook wel ff ikkebenne natuurlijk nie uitgebreid, maar ff chekke en reageren is geen problema zit toch heel de dag achter da scherm he ! …
nah morgen geen problemen te verwachten, papa om 7.10 uur van huis mama en pippy om 7.25 uur pleitos voor kdv en daarna mama door naar het werk… dus alle 3 vroeg !
vanavond gaat mama lekker met een bak chocolade in haar bedje love actually kijken, (al 100 x gezien maar blijft een heerlijke film vind ik …lekker zoetsappig en iedereen blij-film)

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier gaat het de laatste nachten bijna “eng” goed. Ik leg ze rond 7en in bed ik op een zware hoestbui van een van kids na slapen ze hier goed. Onze kleine meid is nu elke morgen 10 voor 6 wakker! Ik sluip er dan heel stilletjes heen, plug die speen er nog een keer in en sluip dan heel stilletjes terug naar mijn eigen bedje.
Op het moment zijn de dames steeds tussen 6.45 en 7.15 wakker.
Ik mag dus zeker niet klagen! Morgen moet ik nog werken, dus nog 1 dagje vroeg. Hopen dat ze het weekend ook zo meewerkend zijn…zou niet raar zijn

@danielle…hoe ist gegaan op school met Aaron?

Haha Pjukje, ‘plug er een speen in’

Succes dames allemaal weer, ook hier fingers crossed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Haha, wat beuren we elkaar allemaal op “fingers crosed”! haha

Nou hier was het wegbrengen een ramp weer!
Brullen brullen…erg verdrietig en de juffen zeiden ook “de ene keer is het helemaal goed en de andere keer is het helemaal fout”.
Maar verder was het goed gegaan toen ik weg was en hij zei thuis dat het leuk was op school.

ze gaan nu alleen weer veranderen van uren en een juf gaat weg in januari…dus komt weer een nieuw gezicht voor terug…krgen we vanstraks een brief van mee.

Gr, Danielle

Hier was het half 6 Nou ja beter als half 5

Echt als hij slaapt ligt hij ook echt in coma geloof ik, vannacht om kwart over 3 gillende brandweer sirenes hier. Was bij een andere flat maat zowel rené als ik wakker , nou ja René half en ik klaar wakker. Ben nog op het balkon gaan kijken maar zag nergens vuur of rook. Maar duurde wel heel lang voor ik terug in slaap was.

Liefs Michelle

Half 6, kan erger inderdaad. Irritant van die brandweersirenes! Is het je kind niet, dan zijn het wel anderen. GRRRR!!!

Hier was het 6.25 uur en gewoon lekker doorgeslapen. Goed!

Groetjes,
M

ow lkkr ja. slaapt je kind door, gaat dr weer iemand nepfikkies zitten stoken, fijn !
nou bij ons was het gisteren een komen en gaan van straaljagers, denk dat ik er wel 10 gehoord heb, en die dingen gaan best hard eigenlijk… heel vaag… maar goed, ik plug nie de speen dr in bij pip
ik plug me oren doppen bij mezelf dr in, en snurken maar… maar goed, vanmorgen waren we alle 3 tegelijk wakker… dus om 06.30 wast, dringen in de badkamer, proppuh in de keuken hahahahaha,. ook weer appart, want aangezien manlief normaal altijd later is, heb ik dan in iedergeval de ruimte… maar nu liep ie in de weg (gerum ze doen het ook nooit goed ) … maar ging redelijk voorspoedig… pipzilla wilde alleen dr broek nie aan… maar ik had een dreiging,want ze mocht ff zandkasteeltijd, terwijl mama dr gezicht zat te sminken, … dus ik zeg, geen broek zet mama die tv uit, nou nou die broek was steller aan dan dat ik broek kon zeggen hahhahaa…

pippy hoest ook nog steeds flink hoor, meestal word ik smorgens vroeg wakker van haar wakker, en dan kan je bijna zeker zijn dat ze binnen 10 minuten gaat pieppe dat ze wakker is, dan word ik al gewaarschuwd zeg maar

Hier was het vanmorgen 4.50 uur … en Papa nam haar in bed. Mama zat gelijk rechtop en zei; papa dat vind ik geen goed idee! Was als een speer uit bed en Fabienne met de nodige protest weer in bed gelegd, kus, ander knuffeltje er bij en ze liet het toe … snel naar bed!!! Zo zie je maar, soms werkt het ineens voorbeeldig. Wist ook niet wat ik me maakte

Hier was het vanmorgen 6.10
Vannacht 1e keer alleen naar zijn potje gelopen op zijn kamer maar meneer vergat de zaklamp mee terug in bed te nemen waardoor ik er toch heen moest omdat ie niet meer uit bed kwam.

Daarna 10 minuten later riep ie: mijn dekbed zit los!
Moest ik erheen om de aangezette kussenslopen er strak onder het matras te leggen.

nog niet een echt geslaagde nacht maar al wel beter dan gister!

Gr, Danielle

Durf het bijna niet te zeggen, hier was het vanmorgen weer iets voor 7en! En geen 1x wakker geweest vanacht! Morgen ben ik vrij…I hope sooooo dat de dames het nu ook tot 7 uur vol houden.

Voor alle hele vroege mama’s…succes ik hoop zo dat jullie kindjes ook weer eens wat beter gaan slapen!

Zo ff klagen ben kapot nu al en het is pas kwart over 7. heb een nacht van 5 uurtjes achter de rug zo ongeveer. Wel langer op bed gelegen maar niet meer dan 5 uur geslapen dus.

Gisteravond weigerde meneer weer zijn warm eten het zit echt in het warm eten want de dag ervoor waren Dylano en ik samen en dacht even uittesten wat hij doet als we brood oid eten. Had krentebollen gehaald en gingen er zonder moeite in.
wat mijn hart gisteravond wel brak is dat hij zei misschien morgen mama Eten we vanavond totaal weer niet gezond omdat René de hele week vuil ophaalt bij de oliebollenkraam heb ik die vrijdag’s altijd gratis en die gaan we dus vanavond eten.
ik ben redelijk op tijd naar bed gegaan en nog wat gelezen en in slaap gevallen wat niet in de planning lag omdat Madelon altijd nog even smst als ze thuis is van der werk 23.15 dus toen weer een tijd wakker gelegen en om 4 uur was meneer al weer wakker en krijsen dat hij niet meer ging slapen toen we hem terug gelegd hadden uiteindelijk toch rustig gekregen en toen kwam hij om half 6 weer

Dus wij zijn al aangekleed, afgewassen en gedroogd en gestoft, dat is dan weer een voordeel
Heb al wel een potje janken achter de rug want we slapen zo geen een nacht meer door dus ben doodmoe, het weer is funest met me rug dus ook nog een hoop pijn erbij.
Ach eens zal het wel weer beter gaan(positief blijven denken)

Liefs Michelle

Jeetje Michelle, het zit bij jou ook echt niet mee met Dylano he!
Ik heb ook huilbeurten hoor zeker na 2 nachten ofzo.
Lucht altijd weer even op.

Even ene vraag: kijken jullie steeds (jij) op dylano’s bord of hij wel eet?
Ik doe dat dus total niet en zie het wel als hij zegt klaar te zijn met eten.
Ik zou het zelf ook vervelend vinden als iemand telkens naar mijn bord kijkt en zegt: pak nou een hap!

Misschien is dat bij jullie het geval waardoor hij zich opgelaten voelt ofzo?
Denk ook maar iets mee hoor.

Hoop voor jou dat ie eens van 7.00 tot 6.30/7.00 slaapt…zal jullie allen goed doen!

Hier sliep meneer vannacht van 7.00 tot 5 voor 6 want toen moest ie voor de 1e keer plassen en was ie meteen uit wakker.

Gr, danielle

Danielle, nee let niet op hem wat dat betreft, maar hij begint al als hi. j aan tafel moet, met hoesten (je hoort hem bij wijze heel de dag niet) Hij kijkt en zegt hoef niet meer

We hebben gister besloten om zaterdag(vandaag zal hij wel eten) hem volkomen te negeren althans zijn eten hem niet natuurlijk de pest is dat hij nog zo vaak geholpen wilt worden, dus leg zaterdag zijn vork met een hap eten klaar en dan zoekt hij het maar uit
En dat hij niet eet vind ik het ergste nog niet al word ik er niet vrolijk van maar hij weegt al niets. Nou ja 2 januari wegen en als ze wat te zeiken hebben komen ze hier 's avonds maar zitten

Liefs Michelle

Ik kreeg gisteren al een stootje van manlief, want pip lag kei hard te hoesten en papa vond dat ij om 22.00 uur hoestdrank moest geven, na da wilde ze nie, en toen moest hij voorlezen , wilde ze naar beneden en wast gillen toen hij weggng en ze moest gaan slapen (5 minuten vol gas, daarna viel ze in slaap…) dan zit ik al tegen het plafond… denk dat we alles bij mekaar 3 nachten hebben gehad dat ze ons echt heb wakker gehouden zeg maar… , maar ik zat gisteren alweer helemaal te stresse… dat dat zou gebeuren, na die 5 minuten gillen…en ik schaam mij dan diep (schaam schaam…) als ik jou verhaal lees michelle… ik voel echt met je mee, ookal weet ik eigenlijk niet uit ervaring hoe je je voelt… maar ik snap dat je doodmoe ben en dat je een keer moet brullen nou echt , lekker doen, da snap ik, ik zou heel de dag brullen denk ik !!!

pfhhhh meis je bent een topppertje!!!

Pffff Michelle, vind het zo sneu voor je! Logisch dat je een potje moet janken, vreselijk toch ook? Ik herken het qua eten wel een beetje van Erik; hij loopt ook te miepen, zuchten en kreunen als we aan tafel gaan (ook alleen met avondeten). Alleen als we pasta eten zit hij er als eerste, maar dat is natuurlijk niet elke dag (twee keer per week ongeveer). Bij mijn ouders at hij laatst wel een bord aardappels met groente en vlees weg, terwijl hij dat thuis echt niet moet. Ik denk toch dat ik/wij er te veel druk op leggen thuis en dat dat ermee te maken heeft. Inderdaad, wat Danielle zegt: “Neem even een hap”, “Als ons bord leeg is, ben jij ook klaar”, etc. Wij moeten dat meer loslaten, in ieder geval.

Erik was vanmorgen om 6.15 uur wakker en we hebben nog tot 9.30 uur in ons grote bed gelegen, heerlijk! Ik lag er pas om 23.30 uur in gisteravond, dus vond het wel fijn. Meneer heeft in bed ontbeten, de kleine diva

Groetjes,
M