Dat ik niet snap

… dat er ouders zijn die hun kind vanaf 4(!) jaar alleen naar school sturen??? Ik rij nu al een week anders dan de 5.5 jaar ervoor. Toen reed ik op een rustige weg en viel het me niet op. Maar de afgelopen week rij ik door de stad (vanwege mijn nieuwe werk) en ook langs veel scholen en kdv’s. Ik rij als ik niet op zou letten echt zonder dollen minimaal 2 tot 4 kinderen van 4 tot 8 jaar aanrijden die zonder ouders naar school gaan of naar de voorschoolse opvang. Ik vraag me dan af intereseren die ouders zich dan niet voor hun kinderen of hebben ze er zoveel dat het ze niet opvalt of zo. Oh ja en als je dan zegt dat ze op zijn minst uit moeten kijken met overstekken dan krijg je een grote mond.

Groetjes,

Michèle

Dat is wel erg jong ja. Madelon ging met der 8 alleen was 2 minuten lopen en hoefde geen drukke weg ofzo over.(dorp) Dus dan kan het maar nu hier in Rotterdam zie ik me Dylano met zijn 8 jaar nog niet alleen gaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oke ben dus gelukkig niet de enige die die ouders debiel vind.

Groetjes,

Michèle

Ik heb bij Nikki altijd gezegd dat ze vanaf dat ze in groep 3 zit alleen naar school mocht. Het is hier letterlijk 1 straat uit en ze is er en dan nog keek ik haar na!!! Toen ze trouwens eenmaal in groep 3 zat, wilde ze na 2 keer niet meer alleen, want dat was niet gezellig hihi! 4 jaar vind ik dus echt te vroeg, hoe dichtbij het ook is!!

mijn kids gaan sinds kort weleens alleen naar school maar de oudste is 9 en de ander 7 het is hier ook maar 4 minuten lopen en hoeven alleen een zebrapad over te steken en ook daar weten ze dat ze onwijs goed moeten kijken ondanks dat ze voorang hebben.

maar ind ook ik zie kinderen van 5 jaar al alleen naar school gaan met name een meisje die hier een blok vandaan woont die gaat op dr driewieler (zit in groep 2 geloof ik) in dr eentje naar school, nou kan je vertellen dat ik en ook andere moeders weleens gegild hebben van kijk uit! maar ook als ze wel met dr moeder gaat laat dr moeder dr rustig midden op de weg rijden ze is van menig dat de auto’s maar moeten opletten! ja daar kan ik met me pet niet bij hoor

before you judge me, try hard to love me

Dat snap ik dus echt TOTAAL niet he. Een kind van vier wordt zo afgeleid, ziet totaal geen gevaar. Nee ik kan daar dus echt niet bij. Ik snap niet wat je als ouder bezielt om je kind zo vroeg al alleen op pad te laten gaan.

liefs,
Rinske

Sommige ouders kennen echt totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Echt niet dat mijn kinderen op die leeftijd alleen naar school gaan. Een kind van 4 jaar ziet idd nog helemaal geen gevaren. Tja als de school aan de overkant van de straat is dan is het een ander verhaal. Maar je laat je kind toch niet alleen een stuk naar school lopen. Ik zou echt doosangsten uitstaan als mijn kind alleen zou gaan. Nee hoor, dat gebeurd echt pas als ze ouder zijn.

Groetjes,
Sandra

[img]http://lb3f.lilypie.com/xJbmp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/PYhYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Zelfs als ze maar 1 straat moeten oversteken, maar het gaat mij niet alleen om het oversteken. Je kind zal maar meegenomen worden. Oke kan ook gebeuren als ze ouder zijn maar een van 4 grijp je makkelijker dan van 8 of zo.

Groetjes,

Michèle

nee dat is zeker iet normaal!
sterker nog, mijn buurmeisje van 12 zei tegen mij dat ze op een 3 jarig jongetje moest passen (noodgedwongen) die was namelijk alleen aan het wandelen?!?!?! en zij vond dat raar en vroeg waar zn moeder was en hij zei: weg met papa.
dat is toch te absurt voor woorden?
het klopt trouwens wel dat verhaal, want ik ben navraag gaan doen omdat ik het niet normaal vond. misschien dom maar hallo!!

@ Bakmamma persoonlijk vind ik dat veel te jong ook met het oog op ontvoeringen en zo. En volgens mij mag je bij wet je kind zo jong niet eens alleen laten gaan. Maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes,

Michèle

ik mocht pas toen ik naar groep 4 ging alleen naar school lopen
maar dan niet alleen alleen… maar zonder ouders, ik moest met mijn broertje mee en onze buurjongens.
maargoed ik was als kleuter al eigewijs want toen de school uit was stapte ik gewoon bij iemand in de auto (aso volk noemde mijn ouders ze haha) en stond mijn moeder met een bezorgde kop bij school zovan: waar is mijn dochter?!
belde mn vader op; ze is thuis hoor. pfff

Ik vind het ook wel een heftig verhaal hoor bakmama. Ook al zou mijn kind met 5,5 jaar alleen naar school willen. Echt niet dat ik dit toesta.

Groetjes,
Sandra

Ow ja hier nog een mama die haar kind alleen naar school laat gaan
Slecht nee School is aan de overkant help hem oversteken en hop hij is er
Maar ik breng hem ook vaak
Ik ben wel van mening als het dicht in de buurt is moet je ze toch soms een beetje verantwoording geven
Robin word 7 jaar
En gaat soms al vanaf dat hij 5 is naar school of komt terug
En hij vind het super
Moet ik wel zeggen dat ik het bij Justin nooit zo doen
Robin komt meteen naar huis
Justin zou gaan spelen denk ik

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Heleen, zoals jij al aangeeft is de school aan de overkant van de straat. Je helpt hem oversteken en dan is hij er. Dat vind ik iets heel anders als dat je kind van 5 alleen de halve stad doormoet om op school te komen.

Groetjes,
Sandra

Ja dat snap ik wel
Maar ja toch ben ik ook een mama die haar kind alleen naar school laat gaan
Maar ik weet ook dat het kan anders zou ik het niet doen

@ Heleen als jij zegt ik help hem naar de overkant breng jij hem in mijn ogen naar school. Bij mij zijn kinderen die als pins op een bolingbaan staan wachtend om omver gekegeld te worden zeg maar.

Groetjes,

Michèle

het is ook best gevaarlijk op sommige plekken
Robin zijn vorige school was aan de ander kant van onze straat en hij ging ook wel eens alleen naar huis omdat ik dan op Justin zat te wachten die thuis kwam met het busje
En ow ik hielt mijn hart vast soms en ow was hij 1 min later stond ik buiten hoor
Tewijl hij vaak met de mama van een vriendje mee liep die woont bij ons in de straat

Zo zag ik gister een moeder met 2 kinderen. Ze liep naast een jongetje van een jaar of 5 en liep een meisje van misschien 2, misschien net 3 achteraan. Nou, dat kan natuurlijk. Maar toen moest ze een weg oversteken, over het zebrapad een drukke weg. Ze liep gewoon door zonder om te kijken naar het achterste kindje, dat ondertussen een meter of 7 achter haar liep. Ze rende zo het zebrapad op, er moest een auto flink op de rem, en die moeder heeft er helemaal NIKS van meegekregen want die liep ondertussen alweer meters verder tussen de mensenmassa. Toen het meisje dr moeder riep, keek ze na drie keer om en wachtte om samen verder te lopen. Ik liep op een meter of 15 afstand en mn mond hing open van verbazing!

Dat kan ik me dus ook niet voorstellen! Dat kind had gewoon doodgereden kunnen worden en die moeder was waarschijnlijk thuis pas erachter gekomen dat ze een kind miste. Het deed me echt pijn om te zien!

Ik ben best voor een beetje zelfstandigheid, maar jouw verhaal en dit ook, ik vind dat echt te ver gaan hoor! Die arme kinderen! Mn collega zei ook: Als dit is hoeveel ze aandacht ze buiten krijgen, zal het thuis waarschijnlijk niet veel meer zijn! Echt heel sneu! Ik snap er ook helemaal niets van!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@ Bakmamma vergis je niet he op een bewoont stuk kunnen ze ook gegrepen worden, ik bedoel sla je arm om een kleuter heen en een over de mond en je tilt ze zo op.

Ik heb het in de hoogvliet (supermarkt) mee gemaakt. Een man liep weg met een jongetje dat ogenschijnlijk gewoon vervelend was omdat ie gilde en schreeuwde. Maar ik vond dat er iets niet klopte mede door de manier waarop dat jochie zich schrap zette. Ik bedoel als je eigen kindje boos is loopt het nog wel mee met je alsje de hand vast hebt en ook door zijn manier van kijken naar de man en manier van jammeren. Bleek dus inderdaad niet zijn pappa te zijn, maar op de een of andere manier was ik de enige wie het opviel of de enige die het wilde zien. Dus vandaar dat ik zeg een drukke weg zegt ook niks helaas.

Groetjes,

Michèle

Ik weet het bakmamma, ik zie het ook liever anders. Ik ben van plan om morgan zo ie zo te leren dat mocht iemand (een volwassene) haar zo maar beetpakken dat ze heel hard moet gillen en schreeuwen en desnoods moet proberen te bijten. Dat leerde mijn pa mij ook al. Gelukkig wordt er over het algemeen nog wel naar het gegil van een kind geluisterd.

Groetjes,

Michèle