Dat ik niet snap

michele wat ik me dan afvraag he , als je een kind zoiets wilt leren hoe leer je dat dan zonder dat je je kind bang (te bang ) maakt.kijk op je hoede zijn moet je in deze tijd wel maar ik zou niet willen dat mijn kinderen altijd bang moeten zijn.
wel zeg ik altijd als ze naar buiten gaan , praat niet met vreemde mensen ga met niemand mee ook al hebben ze een puppy snoepje of wat dan ook maar kom in dat geval direct naar huis of bel me (nu dat hij een mobieltje heeft)
dus wat ik eigelijk bedoel is hoe maak je onderscheid bij kinderen tussen opletten op je hoede zijn en bang zijn als je ze wilt leren hoe te reageren bij een situatie waarbij de veiligheid van het kind in gevaar komt zoals dat een vreemde je vast grijpt of mee wilt lokken

before you judge me, try hard to love me

Nou wat je zegt niet met vreemde meegaan en zo is prima enne als je je kind echt meesleuren dan weet je kind wel dat het fout is hoor. Zelfs op Morgan der leeftijd. Kijk als iemand gewoon de weg vraagt kan ze antwoorden maar zegt iemand stap maar in dan kun je het laten zien moet ze weglopen of een keel opzetten. Ze is nu daar nog te jong voor maar ik snapte het al heel snel donders goed.

Groetjes,

Michèle