Dagje weg

Hallo mama’s,

Wij willen binnnkort graag een dagje weg, met de trein naar Den Haag / Scheveningen ofzo. Dat is ruim 2 uur reizen (vanuit Enschede) en ik vraag me af of we Joey (3 maanden) dan wel mee kunnen nemen. Hij zal die dag voornamelijk in de kinderwagen liggen… Wanneer wij ergens wat drinken of eten kan hij natuurlijk wel even op schoot, maar goed, dit duurt ook geen uren.
Zijn jullie al wel eens een dagje weg geweest met de baby er bij? En kan dat geen kwaad zo lang in de kinderwagen? Ik zou eventueel de buikdrager mee kunnen nemen, zodat we kinderwagen en buikdrager af kunnen wisselen… maar ik twijfel erg… Joey is natuurlijk altijd welkom voor een oppasdagje bij opa en oma, maar met z’n drietjes weg lijkt me ook zo leuk… Help!

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Geen nood… hij kan gewoon mee! in de wagen mogen ze liggen zolang jij het wil… want het is plat. Maxicosi is max 2 uur ivm het ruggetje.

Wij zijn weleens weggeweest dagje naar dierentuin… ach voor heb had het niet gehoeven want hij merkte er niks van maar ik kan ook niet altijd de oppas inschakelen. Dus hebben we hem gewoon meegenomen. Hij slaapt wel minder op zo’n dag, maar hij krijgt op zijn eigen tijd drinken etc. dus dat gaat echt wel goed!

Zelf had ik er meer moeite mee dan Jurian

Als-ie het grootste gedeelte van de dag plat ligt is er niks aan de hand hoor. Hele dag in maxicosi en buikdrager is geen goed idee voor zijn rugje. Maar als je zoveel mogelijk probeert hem lekker te laten liggen, lekker meenemen die kleine man! Hebben opa en oma gewoon pech!

Groetekes, Sje

wacht maar tot je zelf oma ben Sje … dan heb je gewoon pech… maar je hebt gelijk hoor die opa’s en oma’s die willen ze wel hebben! Ook makkelijk soms…

Nou zal ik het je sterker vertellen: ik ben al sinds de geboorte van onze oudste, thuisblijfmoeder, maar mijn ouders hebben al die tijd al een wekelijkse oppasdag.

Gewoon omdat ze dat leuk vinden om 1 dag in de week de kleinkinderen te hebben, de kindjes zelf vinden het heel leuk en ik heb een dag in de week voor mijn poetswerk, boodschappen, op pad met een vriendin, wat dan ook.

Dus ik vind dat ik mijn ouders, ondanks dat ik thuisblijfmoeder ben, heel erg verwen! Zijn zat opa’s en oma’s jaloers op!

Groetekes, Sje

Zoals Sje en Mini-boy al zeggen, gewoon lekker meenemen. Ze liggen tenslotte de hele dag in de bak, dus gewoon plat met hun rug. Wij zijn ook wel eens een hele dag weggeweest met Tim en dat ging prima. Alleen de 1e 3 maanden kon dat bij ons wat lastiger omdat ik alle borstvoeding afkolfde (rechtstreeks lukte niet). Als je onderweg bent gaat dat lastig, maar als je flesvoeding geeft is het geen probleem om ergens je flesje te laten opwarmen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi hoi
onze dochter is nu ook 3 maanden en gaat vanaf de geboorte overal mee heen. We zijn al 2 keer op vakantie geweest ( reizen van 4 uur) We doen haar 2 uur in de maxi cosi, gaan dan ergens wat eten zodat ze lekker op schoot kan en blijven dan een uurtje. Zijn we op de plaats van bestemming dan gaat ze lekker in de kinderwagen bak en 's nachts is dat op vakantie haar bedje. Vind ze prettig want is lekker klein. Kan prima hoor, gewoon doen heeft de kleine helemaal geen last van. buikdrager hebben we ook maar dat moet echt per 5 inuten opbouwen want dat is op deze leeftijd nog niet zo goed voor het ruggetje.
veel plezier met z’n 3tjes.
knuf duvelmama

gewoon doen ben laats ook met de kleine weggeweest ik vond het enger dan hij heeft in de auto 2uur geslapen toen we daar aan kwamen was die even wakker en sliep meteen weer verder en op de terugweg sliep gewoon nog 2uur en smiddags had ik een heel vrolijk ventje haha je zal alleen met voeding op moeten letten maar elk tankstation heeft wel een magnetron

veel plezier :smiley:

Morgan hebben we laatst een dag meegenomen naar Rotterdam. Ze heeft bij de Hema gegeten, ze heeft in de wagen gespeeld (woezel en pip slinger) en in de wagen geslapen. En allemaal zonder mopperen en morren.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

wanneer je een thermosfles met warm water meeneemt en een flesje spa blauw kan je je flesjes maken zonder magnetron. 1/3 warm en 2/3 koud en je fles is klaar. Veel plezier en geniet ervan.

Hey loesie … dat is een goed idee! ik ga nu elke keer nog op pad met de flessenwarmer (want met magnetron geen ervaring) maar … deze ga ik onthouden!

handig he…zo hebben wij het altijd gedaan. In zo’n thermosfles blijft het de hele dag gloeiend heet.

Goedemorgen!

Nou als ik jullie reacties zo lees, maak ik me om niks zorgen. We nemen Joey dus gewoon mee, gezellig!
Ik sleep Joey ook al vanaf de geboorte overal mee naar toe hoor, maar een hele dag naar een andere stad,. hebben we nog nooit gedaan.
Joey is wel heel makkelijk, ook in de kinderwagen, maar als ik in Enschede ga winkelen ofzo, dan ben ik na een paar uurtjes wel weer terug in huis.
We hebben geen auto, dus dat word een treinreisje, en dan kan Joey natuurlijk ook lekker op de arm. En ach, als hij begint te huilen, dan proberen we maar zo veel mogelijk te troosten, en verder kan dat gewoon gebeuren toch, dat een baby huilt… Ik zit er namelijk over in dat Joey huilt in trein of restaurant, en dat mensen dan last van hem hebben… Belachelijk eigenlijk… sorry!

Maar we zijn er uit hoor, we gaan gewoon, lekker! K’heb er zin in!

Groetjes Anouk

He den haag is een heel makkelijke stad hoor Officieel zijn we zelfs nog steeds een dorp. Dus lekker meenemen die kleine. Zeelucht slapen ze lekker van

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Een dorp jaah?!
Jeetje, ik kijk er elke keer mijn ogen weer uit, zo groot en druk:D En dat terwijl Enschede toch ook best een grote stad aan het worden is… Haha, maar die zeelucht is inderdaat goed, ik slaap zelf ook altijd zo goed als ik een dagje aan zee ben geweest. Heerlijk, ik verheug me er nu al op. Voor dat we Joey hadden gingen we elke maand wel een keer naar Den haag en Scheveingen, maar daar hoeft Joey dus helemaal geen verandering in te brengen

Groetjes Anouk

Den Haag heeft in 1973 nog een keer stadrechten aangeboden gekregen, maar die zijn wederom geweigerd dus technisch gezien is den haag nog steeds een dorp.

Ha ha ha maar daar merk je niks van… En waarom zou je dat veranderen. Morgan gaat elke zondag mee naar de voetbal. Dat deed ik toen al dus nu ook, alleen in het eerste begin niet natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Als mensen zich er aan storen is dat hun probleem. Ik heb me nooit er iets van aan getrokken daar ik altijd mijn dochter heb geprobeerd te troosten en lukt het een keer echt niet dan gewoon even naar buiten lopen nou is dat in de trein wat moeilijker maar in restaurant te doen. Trouwens als het niet te druk is kan je de bak van de wagen gewoon op de bank van de trein zetten. Wel is het met in en uit stappen prettig een buikdrager te hebben en de wagen vast zo klein mogelijk te hebben gemaakt. Dit versoepeld het in en uit stappen. Maar dat zal je inmiddels wel hebben gemerkt.
En die kleine merk nietzo veel dat ie in de wagen ligt de hele dag misschien dat ie wakkerder is dan normaal ivm andere geluiden.

groetjes

lon106

Ha ha ha zo mijn verhaal dat Morgan zat te kleien in het restaurant van de Hema en een man zich daar aan stoorde. Hallo het is een baby, en waar kom jij vandaan uit een ei???

Nee hoor mensen die dat doen zijn zelf vergeten hoe of hun kinderen waren of dat ze zelf kind geweest zijn.

Groetjes,

Michèle

Tja ik zou me er ook eigenlijk niet druk over moeten maken, maar sommige mensen kunnen zo overduidelijk laten merken dat ze last hebben van mijn kind… Omdat wij geen auto hebben en het nog te koud is voor de bakfiets, gaan we nu meestal met de bus als we ergens heen willen. Dan begint het al bij de chaufeur die sjagrijnig wordt omdat we met de kinderwagen achter in moeten stappen, en dan weer naar voor moeten lopen voor een kaartje. Dan zijn er vaak mensen die er zichtbaar van balen dat ze aan de kant moeten om plaats te maken voor de kinderwagen, en het gezucht en gesteun als Joey eens huilt… flauw eigenlijk ja, iedereen is kind geweest, en leg een baby maar eens uit dat hij nu even stil moet zijn… ach ik stel me aan… We gaan gewoon lekker genieten van ons dagje weg, en wat anderen denken, dat moet ons maar niet intereseren…:smiley:

Groetjes Anouk

Oh meid daar erger ik me allang niet meer aan. Al geef ik soms wel eens commentaar hoor. Als er inderdaad overdreven geluid gemaakt wordt of zo. Zo kan ik ook echt een kreng zijn met de tram. Soms maakt niemand aanstalten om te helpen en dan vraag ik gewoon hardop of er nog iemand gaat helpen. Zet wel de wagen zo dat de deur niet dicht kan en als ze op de buggy plek staan stuur ik ze gewoon weg. Deed ik ook toen ik zwanger was eiste ik ook gewoon mijn plekje op. Je weet wat ze zeggen brutale mamma’s hebben de halve wereld

Groetjes,

Michèle