Dag begint om 3.30 uur

Demi zijn dag begint de laatste dagen al om 3.30 uur! Eerst babbelt hij zachtjes wat, maar langzaam wordt dit steeds harder. Eerder kon ik hem gewoon laten liggen, dan viel hij vanzelf weer in slaap. Maar de laatste dagen gaat dit echt niet meer. Vanmorgen heb ik heb om 5.00 uur maar een fles gegeven (eigenlijk fout natuurlijk). Hier werd hij lekker loom van en kon ik hem weer terug op bed leggen. Vervolgens heeft hij tot 8.oo uur geslapen. Hij werd wakker omdat wij gingen douchen.

Hoe krijg ik z’n dagritme weer goed?
Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

Misschien kun je hem 's nachts wanneer hij wakker word een speentje of een paar slokjes water geven? Hoe laat krijgt hij de laatste fles dan? Misschien kun je die (tijdelijk en dan langzaam weer vervroegen) wat later geven? Maar ik zou dit niet te snel doen, want ze zijn daar zo aan gewend…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Een speentje wilt ie niet (helaas!).
Zijn laatste fles krijgt hij nu om ± 21.30 uur. Dat is volgens mij al aan de late kant. Ik wil hem inderdaad niet laten wennen aan drinken in de nacht. anders zit ik dadelijk elke nacht weer een fles te geven. Wat wel weer vervelend is, is dat zijn hele dagritme weer in de war is. Ik geef hem vandaag dan maar weer 5 flessen van 150 cc (ipv 4 flessen van 180cc). Dat zal geen probleem zijn, want hij laat meestal ook wat van die flessen staan.

Ik ben benieuwd naar de rest van de dag en vanacht…

Saskia

Je kan daar wel eens gelijk in hebben, Wil. Demi slaapt overdag best veel. Ik zal hem eens wat eerder zijn bed uit halen. Misschien dat het werkt. Ik heb het nooit gedaan omdat ik dacht dat hij die slaap wel nodig zou hebben. Maar ja, als het ten koste van zijn (en onze) nachtrust gaat…

Jou zoontje is een week ouder dan Demi. Hoeveel slaapt hij?

Dani wordt heel af en toe 's nachts wakker. Ik haal hem dan even uit zijn bedje, verschoon zijn luier. Vaak gaat hij dan al weer gapen. Neem hem even bij me en leg hem dan weer in bed. Meestal slaapt hij dan weer verder.

Ik wil hem inderdaad ook niet eerder dan 07.00 de fles geven, omdat ik bang ben dat hij daaraan went. Nodig heeft hij het ook niet.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als ik dan kijk is eigenlijk het enige verschil dat Bo laat in de middag nog een keer slaapt. Verder is het bijna hetzelfde als Demi. 's Ochtends een lang slaapje van ± 9.30 - 12.00 uur, dan 's middags nog een keer van ± 14.00 - 16.00 uur. Daarna slaapt hij niet meer (hooguit ±20 min. in de auto van de oppas tot thuis). Demi is dan om 19.00 uur al heel erg moe en gaat dan naar bed.

Ik zal eens proberen om z’n middag slaapje wat te verkorten zodat hij later nog een uurtje slaapt. Dan kan hij misschien ook wakker blijven tot z’n laatste fles (ik moet hem er nu voor wakker maken, en doe dat dan pas om 21.30 uur).

En Saro, als jij Dani z’n luier verschoont, wordt hij dan niet extra wakker?

Saskia

Rare vraag, maar krijgt ie wel genoeg te eten?? Misschien de laatste fles verhogen of nutrix geven. Morgan ging ook spoken, maar die bleek echt trek te hebben. Toen we Nutrix door haar laatste fles gingen doen was dat over.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Nee eigenlijk niet. Hij wordt wel meer wakker, maar soms is dat ook wel goed. Want hij kan nog erg overstuur zijn en dan nog half slapen.
Klein lichtje aan en rustig verschonen en dan weer rustig in slaapzak (in ons geval 's nachts nog een inbakerdoek) en bedje weer in.

Het gebeurt niet vaak. De afgelopen weken/maanden is het 2 keer voor gekomen. Gelukkig. O ja vanochtend werd hij op 06.00 wakker (geen idee waarom). Toen hetzelfde geprobeerd, maar werd wel steeds weer even wakker en viel daarna weer in slaap. Uiteindelijk heeft hij toch nog in bedje gelegen tot 07.30.

Hoi Michèle,

Demi krijgt 4 flessen van 180 cc met 6 schepjes, waarvan de 4e met 2 schepjes rijstebloem. ook krijgt hij een potje fruit (4+) en een potje groente (4+). Denk je dat hij honger heeft?

Het zou kunnen… Gisteren heeft hij om 23.30 uur nog een flesje gehad van 150 cc met 2 schepjes rijstebloem (ik heb hem vandaag even 5 flessen gegeven omdat hij vanmorgen om 5.00 uur zijn eerste al op had). Vannacht werd hij weer om 3.30 uur wakker. Ik heb hem toen laten liggen, en hij viel uiteindelijk weer inslaap. Ik heb hem om 7.00 uur zijn fles gegeven, omdat hij toen echt heel hard ging ‘praten’. Daarna heb ik hem nog op z’n bedje gelegd en wat denk je? Hij heeft tot 8.30 uur heerlijk zachtjes liggen spelen. Ik heb hem er toen uit gehaald om te gaan douchen…
Misschien moet ik zijn laatste fles inderdaad verhogen naar 210 cc…

Wat goed Saskia. Lekker dat Demi toch nog tot 08.30 in zijn bedje heeft gelegen. Wakker worden baby’s 's nachts wel vaker. Net als Demi. Als Dani 's nachts wakker wordt en hij begint te piepen dan laten we hem ook even en meestal valt hij wel weer in slaap.

Gister was bij ons een drama avond en nacht . Ik weet niet wat hij had, maar was helemaal van de rel. Normaal gaat hij na zijn laatste slaapje gelijk slapen. Nu begon hij na 5 minuten al de brullen…echt helemaal overstuur…getroost…schone luier…even uit bedje genomen…maar het bleef doorgaan. Uiteindelijk lag hij er om ongeveer 22.00 weer in na veel huilen in slaap gevallen. Wordt hij om 23.30 weer hysterisch wakker. Daarna steeds om ongeveer de 2 uur…We moesten hem dan echt eruit halen en we liepen dan even met hem door zijn kamertje. Als hij weer rustig was weer in bedje. Om 06.00 weer erg huilen, maar toen had hij een behoorlijke poepbroek (hij heeft sindskort veel hardere ontlasting…misschien heeft hij daar last van??) Daarna is hij blijven huilen, maar hebben we hem toch maar laten liggen. Na ongeveer 10-15 minuten is hij is slaap gevallen en rond 08.30 was hij uiteindelijk weer wakker en was hij ook weer gewoon vrolijk.
Vanochtend wel wat jammerig en pieperig maar dat kan misschien omdat hij niet zo’n lekkere nacht heeft gehad. Na zijn fruithapje vanochtend weer in bedje gedaan. Gelukkig is hij toen zonder commentaar gaan slapen en hij slaapt nu ongeveer een uurtje. Dat is netjes, want dat doet hij 's ochtends altijd…hopelijk was het eenmalig, want jeetje wat een nacht…

Heftig hè, dan hoop je zo dat de volgende nacht rustig blijft. Dani gaat natuurlijk richting 6-maandensprong, dus kan heel goed daarmee te maken hebben. Ik duim dat het vannacht een rustig nachtje wordt voor jullie!

Groetjes!

Lastig hè, als ze 's nachts wakker worden. Het liefste wil je ze lekker bij je nemen, maar ja, als je daar eenmaal aan begint…
Demi heeft sinds kort ook dikkere ontlasting, ik heb bij hem niet het idee dat ie er last van heeft. Hij poept als vanouds (±3x per dag).

Ik hoop dat je vannacht lekker kan slapen…

Alvast welterusten!

Ik heb gisteren Demi zijn laatste fles verhoogd naar 210cc + 3 schepjes rijstebloem. Hij heeft geslapen tot 6.45 uur!!!
Ik geef zijn laatste fles nog wel laat (±21-30 -22.00 uur). Ik zou eigenlijk moeten proberen om deze vroeger te gaan geven, maar omdat Demi al zo vroeg wakker wordt durf ik dat niet aan. Dan ben ik ban dat hij nog vroeger wakker wordt.
Zijn 3 flessen van 180 cc + 1 potje fruit 4+ + 1 potje groente 4+ + 1 fles van 210 cc met 3 schepjes rijstebloem genoeg voor een baby van 5,5 maand?

Groetjes
Saskia

En Saskia lekker geslapen??

@ Mriek: gelukkig is vannacht echt super goed gegaan. Overdag eigenlijk ook alweer. We gingen naar mijn broer in Amsterdam ivm zijn verjaardag. Dus ik dacht al…o jee als dat maar goed gaat. Maar voordat we heengingen heeft Dani 2 uurtjes geslapen en nog heel even in de auto (is voor ons ongeveer 45 minuten rijden naar A’dam). Daar is hij super vrolijk geweest en heeft zelfs nog ongeveer 45 minuten in zijn campingbedje geslapen en de hele terugreis. 's avonds lag hij er om 20.45 in en vanochtend om 08.00 uur uit zijn bedje gehaald en toen sliep hij nog. Wat een verschil he…echt er is geen peil op hem te trekken…maar ja dat zijn baby’s denk ik…je weet nooit waar je aan toe bent… en die 6 maanden sprong…ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij daarna terug kan rollen van buik naar rug en dat hij misschien een beetje kan tijgeren. Hij wil nu echt alles ontdekken, maar kan het zelf nog niet…

Kun je rustig gaan proberen gewoon iedere keer met 10 a 15minuten vervroegen en dan kijken wat hij doet gaan de eerste 10 minuten een aantal dagen goed doe je weer 10 minuten, Ik heb het bij dylano met 20 minuten per keer gedaan en dan om de 2 dagen (heb geen geduld daarmee hahahaha) en hij krijgt nu al anderhalve maand om 7 uur zijn laatste fles en slaapt da ndoor tot 6 a 7 uur. Hij krijgt de eerste fles pas om 7 uur ook als hij om 6 uur wakker is want da ngaat hij meestal gewoon spelen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Het lijkt me dan Demi genoeg voeding krijgt hoor. Bij Dani is het ook ongeveer zo. Hij krijgt alleen iets meer in zijn flesjes (210 + 7 schepen bij alle vier flessen).
Is bij jou de late fles de 4de of de 5de?
Als het de 5de fles is zou je 2 dingen kunnen doen. Of helemaal laten vervallen en kijken wat hij doet of hem steeds iets vervoegen.

Als het de 4de fles is kan je deze natuurlijk niet laten vervallen en zal je hem kunnen vervroegen, maar hoe zien zijn etenstijden er dan uit? Want een 4de fles om 22.00 uur lijkt me erg laat.

Ik heb heerlijk geslapen! Ik schrok eerlijk gezegd vanmorgen een beetje toen ik hem voor het eerst hoorde. Je bent zo gewent dat hij 's nachts wakker wordt. Hopen op meer van die nachten.

Ik zal toch eens gaan proberen om die laatste fles te gaan vervroegen.

Hoe doen jullie dat als je 's avonds weg gaat? Geven jullie hem dan ook om 20.00 uur zijn laatste fles of geven jullie ze een extra flesje als je thuiskomt? Afgelopen zaterdag zijn we bij vrienden geweest. Ik heb hem toen voor één keer 5 kleinere flessen gegeven ipv 4. Hij heeft heerlijk geslapen in een campingbedje. Toen we thuis kwamen (±00.00 uur) heb ik hem zijn laatste (pap)fles gegeven zodat hij weer een beetje moe werd om te gaan slapen. Hij heeft toen goed verder geslapen…

Ik heb dat eigenlijk nog niet aan de hand gehad. We geven zijn laatste flesje altijd thuis (dus rond 20.00). Als wij met z’n 2-en weggaan dan hebben we mijn schoonouders die oppassen en dat ligt Dani dus gewoon in zijn eigen bedje.
Ben ook wel benieuwd hoe jullie dat doen?
Want die kleine slaapt waarschijnlijk dan op de plek waar je op visite bent, daar maak je hem wakker en dan weer naar huis. Misschien ipv een flesje een beetje water geven of diksap en dan weer lekker in bed stoppen en gewoon hopen dat ze weer lekker gaan slapen? Ik heb er nog geen ervaring mee.

He Saro, was net een reactie aan het maken toen jij terug schreef…

Demi zijn eetschema is ongeveer als volgt:
7.00 - 8.00 uur 1e fles 180 cc
12.00 uur 2e fles 180 cc (omdat hij vaak tot 12.00 uur slaapt)
14.00 uur fruithapje 4+
16.30 uur 3e fles 180 cc
18.30 uur groentehapje 4+
(19.00 - 19.30 uur naar bed)
21.30 - 22.00 uur 4e fles 210 cc + 3 schepjes rijstebloem

Ik geef die laatste fles zo laat omdat Demi al om 19.00 uur naar bed gaat, dus moet ik hem voor deze fles wakker maken. Als ik dat toch moet doen laat ik hem liever een paar uurtjes slapen voordat ik hem wakker maak.

Vind je het een prettig schema? Want dan zou ik het gewoon zo houden. Als je het zou willen aanpassen zou je eens kunnen kijken of je het fruit toch niet 's ochtends kan geven? Gaat Demi gelijk na zijn ochtend fles weer naar bed?

Dan zou je kunnen kijken om de fles van 16.30 iets te vervroegen, daardoor zal het groentehapje ook eerder komen (bijvoorbeeld fles om 15.30/16.00 en dan groente hapje om 17.30/18.00). Dan zou je het 4de flesje kunnen gevenn voordat hij naar bed gaat. En trekt hij dat bijvoorbeeld niet. Dan zou je nog kunnen kijken of hij een uurtje kan slapen van 18.00/18.30 tot 19.00/19.30 en dan om 20.00 het flesje en dan weer naar bed?

Wat ik al zei, als je je prettig voelt bij het schema gewoon lekker zo houden hoor! Ik geef alleen een alternatief, haha. Ik denk dat je straks er toch in zal moeten rommelen als Demi ongeveer 6 maanden is. Dan gaan ze nl (hoeft volgens mij niet gelijk bij 6 maanden) naar 3 flessen en zijn de fruit en groente verhoogd. Volgens mij is het dan de bedoeling om de fles van 16.00 te laten vallen. Hierdoor zal de groente hap automatisch eerder komen en de laatste fles ook.