Contact?

heey allemaal,
ik ben een meisje van 17 en super zwanger!
super alsin, ik ben altijd misselijk ik ben nu al dik (na nog maar 9 weken) en ik eet alsof ik morgen doodga.
ik voel me best wel eenzaam, niet omdat ik het aan niemand kan vertellen (mijn ouders/vriend/collega’s/ familie steunen mij enorm).
maar omdat niemand weet hoe ik me voel.
zijn er misschien nog meer meiden van mijn leeftijd ouder of jonger maakt neit uit, die ook ongewenst zwanger zijn waarmee ik kan praten erover?

groetjes

Ik denk dat je voor contacten met andere tienermoeders veel beter op je plek bent op een tienermoedersite. Zie daarvoor via Google.

Groetekes, Sje

Ik heb onderbuik gevoel… hier nl volop carnaval

Lief Sje dat jij een doorverwijzing stuur… je heb ook altijd je hart op de goede plek…

Ik heb ook een onderbuikgevoel maar Eva woont in Amersfoort en daar is het nog geen vakantie dus het kan geen vakantieverveling zijn.

Groetekes, Sje

Een dank je wel voor de tip zou in ieder geval wel op zijn plek zijn

Groetjes Bianca

quote:

ik ben altijd misselijk ik ben nu al dik (na nog maar 9 weken) en ik eet alsof ik morgen doodga.

groetjes

Dit zegt me dat het niet klopt …
Misselijk en eten alsof je doodga (klinkt nogal grof) … en deze moeder is mega misselijk waardoor ze echt niet kan eten…

Maar ik kan het mis hebben …

Je eet heel erg veel maar je bent altijd misselijk? Hoe doe je dat?
En kan je met 9 weken al dik zijn dan? Ik snap het even niet.
Ook schrijf je dat je ongewenst zwanger bent. Waarom zeg je dan dat je super zwanger bent. Ben je er wel blij mee dan?
En als je vrienden je steunen kun je dan niet bij hun terecht?
Maar als je contact zoekt. Ik woon ook in amersfoort dus als je iemand wil om
mee te praten. Ik ben 16 en zwanger en kan je best wat tips geven of gezellig praten. Sterkte met alles.

MamaLindy

@Mini-boy, inderdaad “altijd misselijk” + “heel veel eten” combineert naar mijn idee ook niet.

Groetekes, Sje

En ik eet alsof ik morgen doodga… mmm ik zou in hongerstaking gaan ipv eten. Maar goed dat is ook mijn interpretatie dus … ik zwijg eventjes…

Dames, dames, dames…wat zijn jullie streng! Morgen is het geen carnaval meer, maar haringhappen. Misschien ook lekker als je zwanger bent? En ze heet Eva he, dus ik geef dit meisje het voordeel van de twijfel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 16 Feb 2010 20:54:42

In amersfoort vieren ze geen carnaval he. En tjaah ze heeft nog niet terug gereageert. Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Misschien kan je je beter eerst even voorstellen in het voorsteltopic voordat je verder schrijft?

Hoe gaat het eigenlijk met jou zwangerschap Lindy?? Al een beetje in rustiger vaarwater gekomen??

Groetjes,

Michèle

Heej, Jaah met mij gaat het prima. Ik voel me tenminste beter dan een paar weken geleden. Ben nu ruim 15 weken zwanger en begin me ook steeds meer zwanger te voelen. De misselijkheid is steeds minder aan het worden, wel veel pijn in mijn rug. Ik heb echt het idee dat mijn buik flink begint te groeien en alles kost 3x zoveel energie lijkt het wel. Inmiddels zijn we begonnen met het uitzoeken van de kinderopvang en het schilderen van de babykamer.
Ik vind het heel leuk om zo bezig te zijn met mijn toekomstige kindje,
zo voel ik me steeds meer mama. Hoewel school nu steeds zwaarder word
ik ben al die pesterijen nu wel zat hoor. En ook de instanties zoals de
ggd en de leerplicht die aan mijn hoofd blijven zeuren. Ze vragen zo veel van me.
Maar ik blijf vechten voor mijn kindje.

MamaLindy

Gewijzigd door - MamaLindy op 17 Feb 2010 17:49:54

Probeer goed op je houding te letten met lopen, vraag desnoods tips aan je verloskundige/ gynocoloog dat scheelt rugpijnen. En pesterijen op school?? Ik neem aan dat je van de kleuterschool af bent toch?? Niet naar jou bedoelt maar als iemand jou hiermee pest vind ik dat een kleuter, ze zouden je juist moeten respecteren omdat je verantwoording voor je daden neemt.

En als het kan geef toe an vermoeidheid. je hoeft niet altijd te gaan slapen maar even met je benen omhoog op de bank scheelt ook wel. Zwanger zijn is een gezonde ziekte maar wel eens die best veel van ons vrouwen kan vergen en dat moet je niet vergeten.

Groetjes,

Michèle

@Lindy:
Lastig hoor dat je er zo hoor moet vechten!
Goed van je dat je zo doorzet.

En wat Michele ook zei, probeer af en toe even rust te nemen!
Ik had ook last van rugklachten tijdens mijn zwangerschap, en zeker toen we aan het klussen waren in huis. Ik ben toen naar een chiropractor gegaan, en dat hielp goed, misschien een tip

Je woont nog thuis toch?
En hoe zat het ook alweer met de vader?
Sorry, kan me even niet meer herinneren…:S

Hoe ga je het verder doen met school? Moet je nog elke dag naar school als het kindje er is, en kan je wel gewoon 3 maanden met verlof?
Sterkte nog!
En trek je niets aan van die pesterijen!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heej bedankt voor de tips. Ik zal er aan denken, Ik zit voor mijn rug bij de fysiotherapeut omdat ik door mijn erfelijke aandoening meer kans heb op rugklachten. En ja die zijn niet te voorkomen.
Die pesterijen zijn heel vervelend ja, gelukkig
heb ik hele lieve vriendinnen en een goede mentor waardoor het minder word.
Ik woon inderdaad nog thuis maar ik heb een hele eigen verdieping. Met een woonkamertje en twee slaapkamers. Vandaar dat ik mijn oude studieruimte nu om kan bouwen tot babykamer. Ik heb ook nog niets gezegd over de vader. En eigenlijk wil ik er ook niet meer aan denken. Het is een aangetrouwd familielid en in vind het nog steeds heel naar om er over te praten/aan te denken. Want het is heel erg naar voor mij geweest. Op school krijg ik gewoon 3 maanden verlof, ik doe een jaar langer over mijn school waardoor ik geen werk in hoef te halen en alle rust heb voor mij en mijn kindje. Na mijn verlof ga ik nog 3 dagen in de week naar school om toch mijn examens te kunnen doen. Dit is al helemaal afgesproken met school maar nu moet de leerplicht nog accoord gaan.
Verder gaat het trouwens goed met mijn kindje. Af en toe voel ik hem nog draaien en schoppen. Echt heel speciaal gevoel.

MamaLindy

Je bent boven de 16 toch??? Dan moet je 1 dag per week naar school tot je een diploma hebt. Dus ik denk dat ze geen probleem maken in jou situatie.

Groetjes,

Michèle

Jeetje, wat naar!
Ik ga er dan verder ook niets over zeggen, alleen dat je op tijd hulp moet zoeken om het te verwerken, zo nodig!

Fijn dat je thuis een hele verdieping hebt, dan kan je toch lekker je ‘eigen’ ding doen met je kindje.
Lekker genieten ook van je zwangerschap, en probeer er dingen ver op te schrijven, want je vergeet het te snel weer, is mijn ervaring
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Michèle: Ja ik ben in oktober 16 geworden, van die regeling wist ik niets af maar ik heb nu met school afgesproken 3 dagen in de week. Als dat niet haalbaar is kan ik altijd naar 2 of 1 gaan natuurlijk. Maar ik wil ook weer niet te lang doen over het halen van mijn diploma.

@lalala: Ik heb een tijdje gelopen bij een psygologe maar dat hoeft nu niet meer. Ik ben er maar 10x geweest en ik vond het ook wel fijn om er met iemand over te praten. Maar ik vond dat ik het zelf wel kon verwerken. Als ik er nu nog eens over wil praten ga ik naar mijn moeder of vriendin toe.
Mijn eigen verdieping voelt ook al echt als mijn eigen huisje. Vanmorgen is de keuken geleverd en die zijn ze er nu aan het inzetten. Ik hoef lekker niet te helpen want het is veel te zwaar werk voor mij. Het scheelt dat ik meer ruimte heb dan de meeste meisjes van mijn leeftijd, hoef ik voorlopig nog niet te verhuizen en heb ik toch mijn eigen plekje voor mij en het kindje.
En ik hou inderdaad een dagboekje bij. Met fotos en echos en al mijn afspraken. Want dat was ook al de tip van mijn moeder, want je vergeet zo snel alles. Het begint er al heel leuk uit te zien. Ik heb voorgenomen elke week wat te schrijven maar helaas kom ik er niet altijd aan toe.

Trouwens ff ontopic, nog helemaal geen reactie van eve34, jammer hoor.

MamaLindy

@ mammalindy. Dat was al toen ik op school zat dat je tot je 18e naar school moest maar vanaf 16 dat tot 1 dag per week kon beperken alleen moest je wel werken dan. Leerlingwezen heette dat, ik weet niet of het nog zo is. Nu hebben ze gezegd dat als je na je 18e nog steeds geen diploma hebt je leerplichtig blijft. Nu moet je niet bang zijn dat je straks moet werken hoor omdat je maar 2 tot 3 dagen naar school gaat, het is alleen om aan te geven dat het kan

Groetjes,

Michèle