Contact?

@Mamalindy, ik wil je even zeggen dat ik het super van jou vind hoe je omgaat met jouw zwangerschap. Je bent pas 16 jaar, maar je bent echt al een mama aan het worden! Ik hoop dat het goed gaat met jou en je baby en dat jullie straks gezellig met z’n tweetjes bij je ouders kunnen wonen in jullie eigen ‘huisje’! Je doet het goed zo hoor en hopelijk lukt het je ook op je school af te maken, zodat je straks ook alleen voor je kindje kunt zorgen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hey Michelle, Je bent toch niet meer leerplichtig na je 18e?
Ik ben op mn 19e van school gegaan, omdat ik de opleiding niks meer aan vondt en ik niet wist dat je je zwangerschap kon combineren met school.

Ik heb dus ook geen diploma, maar ben er nooit op aangewezen door de leerplicht-ambtenaar.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lindy,

Ik heb respect voor hoe je jouw zwangerschap aanpakt. kan me voorstellen dat het op school wel moeilijk kan zijn, niet iedereen is zo volwassen als jij op deze leeftijd, jammergenoeg.

Over de leerplicht: In principe moet je tegenwoordig met een zogenaamde startkwalificatie de arbeidsmarkt op. Dat is minimaal mbo niv. 2 maar een havo diploma voldoet ook. in dat geval ben je na je 18e niet meer leerplichtig. Voor mensen die na hun vmbo eigenlijk direct willen werken, heb je bbl opleidingen. Dan werk je 4 dagen en kom je 1 dag naar school. Er zijn veel bedrijven die op deze manier mensen aannemen.

Als je na de havo bij de AH gaat werken,en daar carriere wilt maken, kan dat ook. Al bieden supermarkten vaak ook bbl trajecten aan.

misschien heeft eve ondertussen een site gevonden waar ze zich beter thuisvoelt, en misschien heeft ze ondertussen alweer wat beters te doen. waarschijnlijk komen we er nooit achter…

Lilypie Second Birthday tickers

@Lindy,

Heb respect voor je hoe je “vecht” voor alles, voor het kleine pukje in je buik maar ook voor school.
Hoop dat je het een beetje red en dat je ondanks de pesterijen, wat ik overigs niet snap kunt genieten van je zwangerschap.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Hey Michelle, Je bent toch niet meer leerplichtig na je 18e? Ik ben op mn 19e van school gegaan, omdat ik de opleiding niks meer aan vondt en ik niet wist dat je je zwangerschap kon combineren met school.

Ik heb dus ook geen diploma, maar ben er nooit op aangewezen door de leerplicht-ambtenaar.

Als je zoals Liske zegt een basisdiploma hebt dan kan je ook gewoon van school. Maar ik weet niet hoe zwaar ze er aan tillen bij een situatie met een kind krijgen. En ik weet ook nog niet of al deze dingen ook daadwerkelijk al in de wet opgenomen zijn.

Groetjes,

Michèle

Oke, ja ik weet het ook niet, ben al 3.5 jaar van school af inmiddels… en uiteraard kom ik zonder diploma niet snel ergens aan het werk.

Ik heb alleen mn vmbo diploma

Nou ja dat is al iets toch? Enne het is niet makkelijk maar je bent jong dus je kunt altijd nog een diploma halen al dan niet via een werkgever toch?

Groetjes,

Michèle

Jaa absoluut, dat is mogelijk… maar ben er nog steeds niet uit wat ik wil gaan doen… we blijven ons oriënteren.

Das de enige manier he

Groetjes,

Michèle

Wauw wat een lieve reacties allemaal. Ik word er helemaal blij van.
Ik vind het echt super dat ik hier ook ff mijn verhaal kwijt kan af en toe,
en tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van alles.
Ik zit nu in het examenjaar van de havo maar gelukkih heb ik besloten hier twee jaar over te doen. Dat scheelt wel in wat ik moet doen
ik kan me nu in alle rust voorbereiden op alles wat komen gaat. En zo te lezen
kan ik na mijn havo gewoon gaan werken.
Vind het heel fijn dat jullie meedenken. En over mijn ‘huisje’. Mijn keukentje zit er in en werkt! en ook de nieuwe vloer ligt. Daar ben ik echt heel blij mee want zo schiet het wel op. Ook met het ukje gaat het goed, binnenkort een afspraak maken voor de 20 weken echo. spannend! Ondertussen draait en schopt hij/zij in het rond. Ondanks alles ben ik nu toch wel aan het genieten.

20 weken alweer wat gaat dat snel. Wil je weten wat het is?? Wij wilde het toen niet, maar mijn of eigenlijk ons gevoel zei dat het een meid werd. We hadden gelijk.

En ja genieten moet je ook doen het is toch heel bijzonder. Hoe vinden je ouders het nu het allemaal steeds dichterbij komt, Zijn ze al de nerveuse opa en oma?? Hier werden we op het laatst bijna gek gebeld. Wel lief maar ook heel hinderlijk

Groetjes,

Michèle

Ik had vanaf dat ik wist dat ik zwanger was het gevoel dat ik een jongen kreeg, en dat gevoel werd bevestigd door de echoscopist.

Mn ouders wisten dat ook, die waren mee geweest, maar voor de rest was het nog een geheim! :smiley:

Het gaat echt snel he. Nu 16 weekjes maar met de echo ben ik 19 weekjes.
Ik wil heel graag weten wat het is maar ik denk dat ik het dan niet meer geheim kan houden voor mijn vrienden. Terwijl ik het wel een verrassing wil laten.
Ik heb ook heel sterk het gevoel dat het een jongetje word al heel lang. Maar mij maakt het niet uit hoor, zolang het maar gezond is. Mijn moeder vind het heel leuk als toekomstige oma, al had ze er in het begin natuurlijk veel moeite mee nu is ze echt mijn grootste steun. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heb ik al heel lang niet meer gezien, hij weet het dus ook nog niet. Maar binnenkort komt hij toch een keer langs zodat ik het kan vertellen (of eigenlijk laten zien) dat vind ik best wel spannend want ik heb hem al zo lang niet meer gezien.

MamaLindy

Misschien bemoei ik me nu ergens mee hoor, en ik weet niet wat de reden is dat je hem zo lang niet gezien hebt, maar mijn persoonlijke mening is dat als een ouder zich zo lang distantieerd van een kind hij of zij ook geen rede tot oordelen heeft. Hij mag het in mijn ogen aanhoren, en er wel of niet blij mee zijn maar niet oordelen. Snap je me??

Groetjes,

Michèle

Ja ik snap het. Hij is bij mijn moeder weggegaan toen ik 6 was en daarna hertrouwd en nooit meer contact gezocht. Eerst wilde ik het ook niet vertellen maar het lijkt me heel wat om opa te zijn en het niet eens te weten.
Maar ik ben het met je eens hoor. Hij mag het weten maar er niet over oordelen.

MamaLindy