Constant weglopen

@Mriek: haha ja wel he, je moest es weten wat hij gister weer zei,
hij zat aan zn plassertje en ik zo: tja dat is raar he!
rico zo: ja!
ik zo: wat is dat dan? hij zo kutj, (Ik heb m dat niet geleerd was gewoon toeval hoor haha maar ik dacht wat zeg je nou?!?!)
ik zo: neeeeee joh dat is een plassertje,
en toen zei hij: passe

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Over zeggen gesproken. Ik kom net thuis met morgan dus ik doe de poort open zo zeg ik we zijn weer thuis. Ja Thuis hoor ik achter me dus dat zit er ook weer in

Groetjes,

Michèle

@Inge, hoe komt Rico erbij? Grappig! Erik zat net z’n broodje te eten en zei ineens: “Erik jongen, Erik piemel.” Haha, daar is 'ie erg mee bezig. Jongens, meisjes, etc. En toen zei 'ie: “Mama meisje, mama nie piemel.” Proest, lachen toch? Zomaar uit het niets. Zal mij benieuwen of 'ie dat soort dingen ook ineens op het kdv uitkraamt.

Maar goed, dit is wel erg off-topic…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha die Erik!!! Zolang hij het alleen thuis zegt
Straks gaat Jesse hem nog na praten.

Liefs

Haha, zal ik Erik vragen of hij het Jesse wil leren? Kunnen ze tijdens het aapjes kijken direct samen proberen uit te zoeken of het nou een jongens- of een meisjesaapje is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat is een goed idee!! Ik zie ze al helemaal staan. Moeten we dan eigenlijk wel filmen voor later.

Liefs

Uiteraard! Voor hen of voor ons? Heb je het kaartje al gekocht? Ik nog stééds niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Later voor Erik en Jesse en nu voor ons als we even willen lachen. Heb ook nog steeds geen kaartje gekocht. Van de week ga ik het echt doen! Zal de rest het wel hebben gedaan?

Liefs

Later voor Erik en Jesse en nu voor ons als we even willen lachen. Heb ook nog steeds geen kaartje gekocht. Van de week ga ik het echt doen! Zal de rest het wel al gedaan hebben?

Liefs

Gewijzigd door - kikie op 29 May 2010 13:04:04

@Mriek: hahaha, dat is grappig! en wat knap dat ie dat al zo zegt zou ook echt in een deuk liggen als rico dat zo zou zeggen.
ik stond alleen wel met een mond vol tanden toen rico kutj zei.
ik weet niet hoe ie erbij komt, dat is hetzelfde als dat hij dingen waar hij de naam niet van weet: “tip” noemt. ik zou ook niet weten hoe die daarbij komt. hij zegt nu bij bepaalde dingen JE erachteraan.
een koekje was eerst: koek!
nu nog wel hoor maar soms zegt hij ook heel lief: koekje…
en dan de “je” op zo’n schattige manier en echt heel snel zegt ie dat dan.
hetzelfde als pop,
hij heeft van die duplo stenen en daar zitten soms ook poppetjes bij.
dat is dan : pop, en vandaag zei hij ineens: popje.
hij verkleint dingen dus vaker.
tut is ook steeds vaker tutje

Wat kunnen jullie hier toch heerlijk offtopic gaan…gaat het over weglopen, gaat het opeens over rare woorden reacties hahaha. Ik moet wel bekennen dat ik er hartelijk om heb zitten lachen, zo herkenbaar dat praten!

Maar ontopic…het weglopen.
Deze ‘fase’ heeft Julian ook gehad. Heel consequent blijven heeft hier effect gehad. Liep hij weg, dan kreeg hij één waarschuwing met de boodschap: als je nog een keer wegloopt ga je in de buggy of aan het polsbandje. Het heeft denk ik een kleine week geduurd voor hij het begreep (wilde begrijpen) en loopt nu netjes mee. Ik geef hem thuis ook vaak de keuze: ga je zelf lopen of wil je in de buggy? Merendeel kiest ie voor de buggy, kan ie gezellig om zich heen kijken en kletsen tegen alle mensen die hij tegenkomt. Kiest hij er voor om toch zelf te lopen, dan zeggen we er wel gelijk bij: en wat als je niet luistert buiten? Hij: dan in buggy zitten, mama duwen.
Die kleintjes snappen het drommels goed!

In de winkel zit Julian of in een karretje of in de buggy. Behalve als we even met de fiets snel een boodschap halen. Bij Kruidvat enzo mag hij wel even zelf lopen, dit doet hij ook wel netjes en pakt niets uit de schappen (kijken doe je met je oogjes, niet met je handjes…de spullen zijn van de winkel, niet van jou…alleen grote mensen mogen er aankomen, kindjes alleen als mama het aan je vraagt…)

Misschien heeft Eva wel door dat je even iets minder mobiel bent door je buikje en probeert ze daar op haar manier gebruik van te maken…

Over het polsbandje, wij hebben hem maar gebruiken hem niet zo veel. Maar als we in een dorpje zijn en hij wil even zelf lopen zonder handje vasthouden, dan gaat het bandje om de buggy en zijn polsje/bovenarmpje zodat hij geen handje hoeft te geven maar wij hem ook niet kwijt raken (en ik de buggy kan manouvreren zonder zelf een bandje om mijn pols te hebben…)

hahaha ja erg he! dat is zo lekker aan vrouw zijn vind je niet?

Over die polsbandjes, jij bedoeld een wandelkoortje ipv polsbandje toch? dat wandelkoortje bevestig je wel aan een bandje voor je pols, maar ik sprak eerder in mijn berichten over een polsbandje zonder koort
waar je zeg maar de naam enzo op kon zetten voor het geval je kind zoek raakt (en niet dat dat gaat gebeuren…maar zeg nooit nooit).
ik had nog es zitten kijken, en zag al helemaal voor me als ik wel zo’n wandelkoortje aan zou doen, maar dat gaat hem echt niet worden

Mriek: ik heb hem ook nog steeds niet besteld

Enne… Ik zou het knap vinden als hij het ook aan Seth kan leren Haha, hij praat nog steeds niet. Alhoewel hij wel meer gericht gaat brabbelen, dus hij probeerd wel veel te zeggen. En hij knikt nu ja en nee, en gaat voor zichzelf klappen als hij iets goed heeft gedaan, dus er zit nog vooruitgang in.

Over het weglopen ed. Wij hebben het stafhoekje geïntroduceerd. Hij was op zijn kinderstoel aan het klimmen en over de bank aan het lopen, en dat mag niet!
Voorheen zette we hem in de kinderstoel, maar dat vind ik nu een beetje gevaarlijk.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dames, de komende week gaan we het kaartje écht kopen hè? Ik beloof dat ik het zal doen. Denk eraan: hoe eerder besteld, hoe hoger de korting!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

eeh ik heb het even niet gevolgd… welk kaartje kopen?

@ Mriek: hier ook beloofd!

Gewijzigd door - kikie op 29 May 2010 21:16:37

Ik mis ook een stukje welk kaartje??

Groetjes,

Michèle

@kikie: ik beloof het ook!

Sorry dames, ik vrees dat we iets te ver off-topic zijn gegaan. Op 19 juni gaan we met een aantal meiden van hier naar de Apenheul met de kindjes, vandaar dat gedoe over kaartjes.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ah op die fiets, ik snapt hem. Gezellig.

Groetjes,

Michèle

hee dat is leuk! wie gaan er allemaal?