Nu Eva heel goed kan lopen, vindt ze het natuurlijk geweldig om te rennen en te stappen. Prima, ik wil ook dat ze het goed leert. Dus als we boodschappen gaan doen bij de AH op de hoek (5 minuten lopen), mag ze van mij alleen lopen. Ik ga dan met de wagen aan de straatkant lopen, zodat ze niet de straat op rent. Wij wonen in een rustige wijk en dat gaat dus goed qua auto’s. Maar ze is al een paar keer hard weggerend en wat kan dat vrouwtje hard lopen zeg! Ze gilt dan ook van enthousiasme: WAAAAAH en hup gaan die beentjes! Ik met mijn dikke buik er achteraan, de wagen met tas achterlatend. Ja, liever dat daar iets mee gebeurt dan met Eva natuurlijk! Doordat de wagen topzwaar was door alle boodschappen, viel 'ie wel achterover! Moest ik dat ding ook weer als een sukkelmama ophijsen!
Als we naar de AH lopen, komen we langs allemaal opritten en tuintjes vol bloemen en grind, langs deuren met honden etc. Reuze interessant vindt Eva. Bij ELKE deur wijkt ze dus af van ‘de route’ en loopt ze de oprit op of de tuin in. Ik wil dat niet. Ik wil niet dat ze zomaar bij vreemde mensen het pad oploopt en het duurt ook een eeuw eer ze weer na me toe komt. Uiteindelijk moet ik haar overal weghalen en duurt het i.p.v. 5 zeker 15 minuten voor we bij de AH zijn. Daar rent ze dan ook meteen naar binnen, om alles uit de rekken te trekken. Laatst bij ETOS pakte ze de blikjes gel (die Murray-blikjes) en begon ze daar een toren mee te bouwen. Twee oudere mensen zagen het en zeiden vol bewondering: ‘Wat goed van jou!’ Eva klapte voor zichzelf. Maar ja, mama kon alles weer opruimen!
Als ik het zat ben, moet ze terug in de wagen. Soms gaat dat met veel gegil gepaard, soms vindt ze het wel goed. In winkels laat ik haar niet los, dan gaat ze in de kar of, zoals bij ETOS, in de wagen. Die keer van die toren dacht ik even snel binnen te wandelen en dacht ik dat dat wel kon met mijn druktemakertje los! Ik vind dit een moeilijke, want ze moet natuurlijk wel lekker lopen, maar hoe hou ik haar bij mij in de buurt? En hoe voorkom ik dat ze alle tuinen in banjert? Als we bv in de speeltuin zijn en ze overal heen MAG rennen, blijft ze dan juist weer heel afwachtend bij papa en mama in de buurt! Gek kind!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 27 May 2010 21:09:12