Constant weglopen

Nu Eva heel goed kan lopen, vindt ze het natuurlijk geweldig om te rennen en te stappen. Prima, ik wil ook dat ze het goed leert. Dus als we boodschappen gaan doen bij de AH op de hoek (5 minuten lopen), mag ze van mij alleen lopen. Ik ga dan met de wagen aan de straatkant lopen, zodat ze niet de straat op rent. Wij wonen in een rustige wijk en dat gaat dus goed qua auto’s. Maar ze is al een paar keer hard weggerend en wat kan dat vrouwtje hard lopen zeg! Ze gilt dan ook van enthousiasme: WAAAAAH en hup gaan die beentjes! Ik met mijn dikke buik er achteraan, de wagen met tas achterlatend. Ja, liever dat daar iets mee gebeurt dan met Eva natuurlijk! Doordat de wagen topzwaar was door alle boodschappen, viel 'ie wel achterover! Moest ik dat ding ook weer als een sukkelmama ophijsen!

Als we naar de AH lopen, komen we langs allemaal opritten en tuintjes vol bloemen en grind, langs deuren met honden etc. Reuze interessant vindt Eva. Bij ELKE deur wijkt ze dus af van ‘de route’ en loopt ze de oprit op of de tuin in. Ik wil dat niet. Ik wil niet dat ze zomaar bij vreemde mensen het pad oploopt en het duurt ook een eeuw eer ze weer na me toe komt. Uiteindelijk moet ik haar overal weghalen en duurt het i.p.v. 5 zeker 15 minuten voor we bij de AH zijn. Daar rent ze dan ook meteen naar binnen, om alles uit de rekken te trekken. Laatst bij ETOS pakte ze de blikjes gel (die Murray-blikjes) en begon ze daar een toren mee te bouwen. Twee oudere mensen zagen het en zeiden vol bewondering: ‘Wat goed van jou!’ Eva klapte voor zichzelf. Maar ja, mama kon alles weer opruimen!

Als ik het zat ben, moet ze terug in de wagen. Soms gaat dat met veel gegil gepaard, soms vindt ze het wel goed. In winkels laat ik haar niet los, dan gaat ze in de kar of, zoals bij ETOS, in de wagen. Die keer van die toren dacht ik even snel binnen te wandelen en dacht ik dat dat wel kon met mijn druktemakertje los! Ik vind dit een moeilijke, want ze moet natuurlijk wel lekker lopen, maar hoe hou ik haar bij mij in de buurt? En hoe voorkom ik dat ze alle tuinen in banjert? Als we bv in de speeltuin zijn en ze overal heen MAG rennen, blijft ze dan juist weer heel afwachtend bij papa en mama in de buurt! Gek kind!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 27 May 2010 21:09:12

Ik herken het probleem. Ik probeer Tim ook wel eens lopend mee de winkel in te nemen, maar dat is echt geen doen. Kan hem overal vandaan plukken, want hij rent overal heen en zit overal aan. Hij blijft echt niet netjes naast me lopen. Hij vind het overigens geen enkel probleem in de wagen te zitten. Maar soms heb ik zoiets van hij moet toch leren dat hij overal vanaf moet blijven en naast me moet lopen. Maar goed komt vanzelf wel. Ik laat hem nu niet meer lopen in de winkel. Hij gaat gewoon in het winkelwagentje of in de buggy.

Groetjes,
Sandra

Rens mag nu van mij ook wel kleine stukjes lopen zoals bv naar de winkel. Ik zeg dan dat hij mijn hand moet vasthouden en als hij dat niet doet dat hij dan in de wagen moet en tot nu toe werkt dat goed. Bij de prenatal kun je trouwens polsbandjes krijgen met een telefoonsnoer eraan. Die maak je dan aan jouw en aan haar pols vast zo kan ze in iig niet erg ver weglopen. Maar goed het duurt idd wel lang om ergens te komen. Ik doe het dan ook alleen als ik voldoende tijd en een goed humeur heb, anders gaat hij gewoon in de buggy.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Arme Rainbow! je zit precies in de fase die ik heb gehad toen ik zwanger was van Neeltje en Minke zo oud was als Eva nu… vermoeiend ja, ik weet het nog goed!
Wat ik deed was Minke duidelijk vertellen dat ze bij me moest blijven en dat ze anders in de buggy moest. Uiteindelijk gebeurde dat meestal wel en ging dat ook altijd met een driftbui van Minke gepaard en dan was ze net een plankje wat ik amper met die toeter in de buggy gepropt kreeg
Maar veiligheid voor alles! Ik dacht soms echt : al gil je de hele buurt bij elkaar, als je niet luistert en je rent de weg op ga je gewoon in de buggy! Klaar! Dan maar die blikken negeren op straat van mensen die denken voed je kind op ( dat doe ik juist! dacht ik dan hahaha)
Ik moet zeggen dat Minke nu wel goed luistert, dus het komt vanzelf dat ze beter bij je blijft denk ik, maar als ze net kunnen rennen roept de vrijheid he…

succes met mede-diva Eva!

Oeps wat heb ik dan een voorbeeldig kind (afgezien dat ze hard kan gaan gillen in een winkel) blijft ze wel bij me. Soms staat ze wel eens te kijken bij iets en dan roept ze me en dan moet ik het even bekijken met haar maar verder blijft ze overal van af. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik heel streng ben in de regel kijken doe je met je oogjes en niet met je handjes.
Alleen gisteren snapte ze het even niet. Er stond zo’n hollederscooter voor de deur van de htm winkel en morgan dacht dat zo’n apparaat was waar ze op kon dus die kon ik van die scooter plukken en dat was wel even brullen, overigens een heel begrijpelijke vergissing van haar.

Groetjes,

Michèle

Tja, als je wilt dat ze bij je blijft ( wat ik ook wil en normaal vind trouwens) dan zul je een lange adem moeten hebben en het duidelijk moeten zeggen. Bij Jack zei ik dan: als je niet bij mama blijft zet ik je in de buggy, en nu blijft hij eigenlijk altijd wel bij me moet ik zeggen, zowel op straat als in de winkels. Kijk hij kijkt soms heus wel even rond in een winkel maar bij mij in de buurt. Dat is geen probleem.
Enne, ik heb ook een soort bandje ( geen tuigje, het is geen hond) die je aan je pols kan bevestigen en aan de pols van je kind, met daartussen een soort telefoonkabel ( althans die je in vroeger tijden had haha). Dat moet je willen maar goed ik zou gek worden van dat gehobbel met een zwangere buik.
Ik heb hem overigens nooit nodig gehad. Zijn te koop bij Prenatal. Maar in feite moet ze het gewoon leren dat als jullie samen op pad zijn dat ze bij mama blijft. Ik leg het ook uit aan Jack, dat er auto’s rijden en dat dat gevaarlijk is. Of dat als hij bij mama weggaat dat mama hem dan kwijt raakt en dat mama dan heel verdrietig is. Hij zegt het nu zelf al: Auto Vaarlijk!
Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

haha herkenbaar
als rico niet luisterd moet hij de wagen in.
dat weet hij ook dus vaak luisterd ie dan wel.
In de winkel gaat hij 9 van de 10 keer in de wagen.
en rico heeft vooral dat hij moeilijk doet met loslopen tijdens het oversteken
wil hij ineens midden op de weg gaan liggen of zitten, tja dat werkt dus niet he.
dus dan pak ik bij zijn jas en “sleur” hem een beetje mee zeg maar. niet dat hij over de grond ligt dan maar dan loopt ie iets sneller dan hij aankan hahaha, hij vind dat niet leuk, maargoed ik kan m ook niet laten liggen, en oppakken is geen optie met zware boodschappen tassen en een buggy dat duurt te lang en sommige automobilisten kijken niet uit en rijden als een malloot door de buurt heen.
Ik zou gewoon zeggen dat als ze niet kan luisteren ze netjes in de buggy mag.
Ik heb dat probleem namelijk hier achter op het veldje, Rico wil persee elke keer naar een bepaald huis in de tuin lopen,
ja doei denk ik dan; die mensen zijn niet de vriendelijkste hahaha.
dus dan zeg ik ook: rico als je niet kan luisteren dan ga je naar binnen!
meestal werkt dat niet dus moet ik hem gigantisch afleiden en uiteindelijk gaat ie dan toch naar binnen.
dan is hij boos maar de keer daarna laat hij het het eerste half uur wel uit zn hoofd naar dat huis te gaan.
ik denk dat hij nu expres richting dat huis gaat als hij moe is zovan; kan ik toch mama even sarren want ik ben toch moe
nee zonder gein, ik vind wel dat in deze situaties we concequent moeten zijn.
't zou wat zijn dat ze bij een of andere freak in de tuin gaan banjeren en die gozer er met een bulderstem achterna komt…nee dank je feestelijk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Christa, ik heb wel een tuigje, gelukkig nog nooit mnodig gehad alleen in het begin wel eens gebruikt toen ze hier blijven nog niet snapte, maar ik vind die juist weer prettiger dan zo’n ding om je pols.

Groetjes,

Michèle

Ik wist niet eens dat die dingen bestonden maar vind het alle 2 niet echt geweldig zat het net op prenatal te kijken. Ik weet niet ik zou het niet gebruiken… die polsbandjes die ze hebben daar dan weer wel, dat als hij kwijt raakt er een telefoon nummer opstaat weet je wel, dat ze je kunnen bellen. voor als je kind op het strand zoek raakt ofzo, niet dat ik dat zie gebeuren maar zeg nooit nooit.

Ja, ik denk dat de meeste moeders met kinders in deze leeftijd dit probleem wel herkennen.

Ik moet zeggen dat ik dan ook wel makkelijk ben met de buggy hoor. Ik moet sowieso zeker een kwartier lopen naar de winkel (dus ga meestal met de auto haha) maar als ik dat op vrijdag doe dan gaat ze lekker in de buggy. Vind ze geen probleem. We gaan wel vaak gewoon een stukje lopen, ijsje halen of naar het strand. dat duurt een minuut of 5 en dan nemen we de buggy niet mee.

Als ik met de auto naar bijvoorbeeld de drogist ga, dan struint ze ook de vakken wel af. Soms laat ik haar haar eigen tasje meenemen, dan heeft ze al iets in haar handen en hoef ik haar niet steeds weg te plukken. Maar goed, in de winkel blijf ik het ook lastig vinden zonder buggy. Er zit denk ik niets anders op dan vol blijven houden, corrigeren waar nodig en vaak aan de hand laten lopen. Nora heeft er de laatste tijd ook een handje van om als ze geen zin heeft mijn hand te pakken zich dramatisch op de grond te gooien, leuk voor in de winkel… Met al je tassen en in zo’n klein gangpad bukken om je brullende kind op te rapen… Natuurlijk valt er dan net weer iets uit je tas en slaat Nora nog net even de haarlak uit het schap…

We moeten er even doorheen, denk ik. Verder is Nora best voorbeeldig, maar er zitten buien tussen… :-S

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Oh ik laat haar dan ristig voor de winkel liggen. Ze kiest dan snel eieren voor der geld als ze geen aandacht krijgt.

Groetjes,

Michèle

Tja… het is dan net op een moment dat je gewoon snel weer door wilt… In de winkel gelukkig nog maar 1 keer gebeurd, hoor! Thuis laat ik haar ook liggen, maar in de winkel doe ik dat toch niet zo snel. Niet bang wat mensen zullen denken, maar eerder dat ik haar niet meer kan zien in zo’n drukke openbare omgeving. Zometeen neemt iemand haar mee ofzo, ik ben daar dan niet gerust op.

liefs

quote:
Hij zegt het nu zelf al: Auto Vaarlijk!

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/13/wu0g.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/u4e0p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Net of ik Erik hoor, die zegt precies hetzelfde! Ik heb hem ook uitgelegd dat hij bij mama moet blijven en op de stoep moet lopen, want auto’s kunnen gevaarlijk zijn. Dus als er een auto aankomt, blijft hij stokstijf staan tot de auto voorbij is gereden en zegt dan: “Auto vaarlijk!”

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Rainbow
Het lijkt wel of dit verhaal over Marijn gaat dus heeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Hier was het precies hetzelfde. Moe werd je er van en je hoort jezelf weer zeggen Kom hier, niet doen, blijf af, als…ga je in de buggy, enz enz.
Maar ik had het niet verwacht (stiekem wel gehoopt) maar het gaat over. De laatste 2 maand luisterd Marijn een stuk beterder en blijft steeds meer van spullen af in de winkel en hij mag dan dus ook vaker “los” lopen. En als ik hem roep komt hij ook 4 van de 5 keer gelijk.
Loopt niet meer zo de straat op bij ons vanaf de afrit.
Ik denkt dat herhalen en herhalen erg belangrijk is en dus ook consequent zijn hoe moelijk dat soms ook is. 9 van 10 gevallen ligt het ook niet aan de opvoeding dat het ene kind het wel doet en de andere niet het zit gewoon in het kind.

Pff… hier nog zo één!!
Meestal zit hij gewoon in de wagen, want anders wordt ik gek, maar als we van de auto naar de voordeur lopen, dan heb ik het al!
Oversteken det hij heel netjes, hij loopt snel over en gaat dan weer op de stoep staan (op 1 bekende oversteek plek voor hem), maar om hem vervolgens binnen te krijgen… Hij blijft gewoon buiten staan. Hij krijgt altijd 1 kans, en anders gaat hij onder mijn arm mee naar binnen. De deur valt namelijk gelijk achter je dicht, dus als ik naar binnen ga, kan hij niet meer zelf komen…

Verder loopt hij ook alle tuinen in ed.
Tjaah, Seth is ook heel erg aan het uit proberen en ontdeugend aan het zijn!

Liefs, Anne

@Mriek: haha ja dat maakt het duidelijker, Rico zegt geen auto maar broem broem, en als iets gevaarlijk is zegt hij boem,
dus hij zegt als hij auto’s ziet rijden over de weg en ik zn hand vasthoudt:
broem broem BOEM

Aaah fijn, ik ben dus weer niet de enige met zo’n ontdekkingsreizigster die echt al-les wil zien! Om gek van te worden soms ja! Vandaag waren we bij IKEA en ze mocht van de parkeerplaats naar binnen, waar ze alle trappen (toch 4) opklom. Ik dacht dat ze wel moe zou zijn, maar nee hoor…ze rende door. We hielden haar in het begin op het pad, maar ja, toen kwamen de banken en riep ze: ‘titten’. Vanaf toen hebben we haar mee moeten dirigeren! Bij de kasten trok ze echt alle lades open enz. Uiteindelijk hebben we haar toch maar in de wagen gehesen en dat vond ze wel okay. Behalve toen we de auto volstauwden met dozen en ze licht claustrofisch werd! Het hoort er ook wel bij, maar het duurt allemaal zo lang soms! En je zegt wel 1000x inderdaad ‘Nee, kom hier. Niet doen. Mag niet. Luisteren!’ en zij heeft de grootste lol! Ze zijn ook allemaal hetzelfde he! Dat tuigje of die lijn zie ik zelf niet zitten, al zou het eigenlijk wel handig zijn. Maar ik vind het te hondjesachtig…Ik denk bovendien dat Eef daar niet tegen zou kunnen, die wil los! Er zit denk ik inderdaad niets anders op dan consequent zijn en blij-ven her-ha-len! Zucht.

Knap dat Jack en Erik al ‘aiuto vaarlijk’ zeggen! Eva houdt het bij ‘auto’. Zij snapt ook niet dat die gevaarlijk zijn helaas…

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahahaha rico doet dat ook alle laadjes open rukken,
hier in huis ook en als ik zeg dat dat niet mag en hem apart zet en wat ik ook doe… hij rent er mee weer heen om ze weer open te trekken.
laatst had ie een laatje zover open getrokken dat hij met inhoudt en al op zn voet viel, en denk je dat dat werkte? nee tuurlijk niet!
Ik vond het ook idd hondjes achtig dus ik doe dat liever ook niet. alhoewel het idd erg handig lijkt, maar ik denk dat rico net als eva gaat protesteren en op de grond gaat liggen NNNNNNNNNNNNNNNNN roepen

quote:
Tja... het is dan net op een moment dat je gewoon snel weer door wilt... In de winkel gelukkig nog maar 1 keer gebeurd, hoor! Thuis laat ik haar ook liggen, maar in de winkel doe ik dat toch niet zo snel. Niet bang wat mensen zullen denken, maar eerder dat ik haar niet meer kan zien in zo'n drukke openbare omgeving. Zometeen neemt iemand haar mee ofzo, ik ben daar dan niet gerust op.

liefs

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/4SIQp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Ik ga wel zo staan dat ik haar wel kan zien. Maar dit is als ik geen haast heb als ik haast heb zet ik haar meteen in een wagentje.

Groetjes,

Michèle

@Inge: grappig! Broem broem BOEM!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker