Coco pops

van kellogs. Dat is wat bo heerlijk vind als ontbijt. Tijdje terug hier de vraag gesteld wat te doen met ontbijt, want bo vind brood in de ochtend echt niet lekker, met name als hij naar het kdv gaat. Hij doet er dan mega lang over en eet meestal haast niet. Vandaar dat wij elke keer als hij naar het kdv ging, pap gaven. Maar nu hebben we de oplossing. Kellogs coco pops!! met melk!!
Schijnt nog een goede start te zijn ook nog!! Dus bo blij, mama blij!! hahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Woezel, fijn dat je iets gevonden hebt wat Bo lekker vind, hou er aub wel rekening mee dat er best veel suiker in dat soort ontbijtjes zit

ja doe ik, krijgt het ook alleen als hij naar het kdv gaat wanneer ik nachtdienst heb!, en dat is niet zo heel vaak gelukkig!!

liefs woezel

@Maliwimamajada: juist omdat er suiker in zit geeft het een energieboost voor de heeeeeeele dag

@Wil: toppie!

Fijn hoor! Op de dagen dat ik vrij ben, eten Erik en ik tussen de middag altijd een bakje cruesli. Hij met melk en ik met yoghurt, vindt 'ie voor de afwisseling ook helemaal lekker.

Groetjes,
M

Coco pops lijkt me een ongezonde SUIKER bom. Er zitten maar weinig voedingsstoffen in. Eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten en vind ik dat mijn dochtertje maar gewoon een broodje moet eten 's-morgens maar dat doet ze nauwelijks, nooit gedaan ook. Terwijl ze brood wel lekker vind maar dan tussen de middag … dus lange tijd at ze niets. Ik probeerde een stukje banaan, ontbijtkoek, biskwietje, wit bolletje, krentebol … ze heeft gewoon geen honger. Ze is een flink dametje dus maak ik me er geen zorgen over. Al probeer ik haar natuurlijk wel goede voeding te geven zo een aantal keer op de dag. Is het niet om half 9 dan probeer ik het wel een uurtje later.

Tja niet om Woezel te veroordelen, want dat wil ik echt niet doen. Ik zou zoiets niet geven, hier is het havermout, griesmeel, rijstepap. (J is ook geen broodmens, krijgt meestal een boterham rond 10 uur bij de thee )
@ Inge; ik heb bij J gemerkt dat als je zoiets geeft, ze de komende 2 uur vreselijk hyper is en daarna vreselijk moe (ja sommige mensen zeggen dat het onzin is, maar ik kan dat dus echt zien) hier krijgt ze dus alleen een heel klein beetje honing in d’r pap en daarmee basta.
@ Esther; hier eet ze het liefste ook pas 1 uur na het opstaan, als ze naar schooltje gaat kan dat eigenlijk niet; dan gaat het of a; mee naar school en krijgt ze het rond 8 uur, of b; ik vraag de nanny of ze haar rond 8 uur wil brengen ipv dat ik het doe om 7:15.

Ik snap wat jullie zeggen mbt de suikers. Hebben jullie ook gelijk in, maar we gebruiken het dus alleen als hij naar het kdv gaat.
Hij moet daar dan al om 700 zijn, en om 615 uit bed. Ontbijten is er dan niet bij, want dan heeft hij geen honger, als je een boterham geeft. Het is geen optie om te zeggen, dan krijgt hij het later wel, want dat doen ze niet op het kdv. Als hij ontbijt, dan moet het thuis zijn. eerder uit bed halen , dus rond 5:30 is in mijn ogen ook geen optie, dan wordt het nachtwerk.
Alle andere gezonde opties die hier gegeven worden, die heb ik dus echt allemaal wel geprobeerd, maar dat wil hij niet.
De pap fles die ik er af wilde hebben, is dus een pyama pap van de nestle. Ook bom vol suikers dus.
Aangezien ik in de nachtdiensten zit, is het 7 nachten op, en 14 nachten af. In die 7 nachten zit ook een weekend, dus hij gaat dan 5 dagen, waarvan de eerste dag hij pas uiterlijk rond 830/900n er hoeft te zijn. Dan kan hij dus gewoon brood eten. Het gaat dus in principe om 4 ochtenden in de 3 weken, en dan heb ik er dus geen problemen mee. Als we gewoon thuis zijn (zoals de komende 5 weken) dan krijgt hij dus echt wel een boterham, alleen dan een uur later nadat hij al uit bed is, eerst even spelen en dan eten, dat werkt goed voor hem.
Op brood eet hij in het algemeen v oornamelijk gezonde dingen, zoals kaas en worst. Zoetigheid eet hij op dat gebied niet zoveel. Hij heeft wat dat betreft een hartige voorkeur.

Wilde toch even uitleggen dat het dus niet elke dag is.

liefs woezel

In jouw geval snap ik het wel Woezel … je wilt dan toch graag dat Bo iets eet. Ik ben thuis en nu om half 10 staat er een broodje pindakaas nog steeds te wachten en heb ik geduld, hoef immers niet weg. Dat ligt even anders. En als Bo om 7 uur op het KDV moet zijn, pfffff wat een tijd. Heel begrijpelijk en heerlijk dat hij dan de coco pops eet

Ik snap h’m

boeie Wil… als bo het lekker vind om het zo nu en dan eens te eten, lekker interesant, laat m Rico vind honey hippers ook lekker en krijgt af en toe een handje van mij als ik het eet. dat is ook niet dagelijks maar zelden maar toch. of ze nou een suikerspekje eten of een keer dat spul. ze gaan er echt niet dood aan en het is niet dat je het standaard continue geeft ipv brood.

Ik geef ze nauwelijks zoete rommel dus ook geen spekkie en/of snoep omdat kinderen naar mijn idee idd hyper kunnen worden van suikers. En wat ze niet kennen, kennen ze niet. Als je de etiketten nauwkeurig gaat bekijken dan schrik je waar suiker in zit en dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid! Voor mij is het gewoon een principe kwestie …

Met dit soort topic moet je altijd oppassen met wat je zegt, zoals ik al zei in mijn vorige reactie want je wil niemand voor het hoofd stoten, en daarom geef ik dus ook voorzichtig mijn mening. Ik geef ook zo min mogelijk suiker, voornamelijk fruit (groente wil hier niet echt) en daarom zou ik zelf niet voor zo’n ontbijt kiezen, dat neemt niet weg dat Woezel het volste reacht heeft om haar kind te geven wat ze maar wil, en zo te zien heeft ze deze keuze na lang nadenken gemaakt dus ik vind idd dat mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen. Inge; hier word ook geen spek, snoep etc gegeven, chocomel is een “snoepje” en af en toe een broodje met jam, ohhh en mlambe (vrucht van boabab) en dat soort dingen, heel af en toe krijgt ze een stukje chocholade, maar daar is het ook mee gedaan, wij hebben geen aanmaaklimo, snoejes etc. Ik koop het niet dus heb het ook niet in huis! (anders zou mama er teveel van snoepen denk ik )

Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten … we allemaal de keuze om te bepalen wat we onze kindjes geven of juist niet. Een boterham met pindakaas vind ik ook een gezond snoepje en er is lekker fruit. Idd een broodje jam. Biskwietje of als het lekker warm is een waterijsje. Er is eigenlijk best veel keus zonder gelijk naar de chips en de snoep te pakken. Maar ik denk wel; als je het eenmaal gegeven hebt dan smaakt het bij de kids naar meer. Misschien niet zo erg op deze leeftijd maar over een paar jaar? Ik ben opgegroeid met het snoeptrommeltje waar ik er 1 a 2 uit mocht kiezen als ik uit school kwam !!! Ik vond dat hartstikke leuk en wat een moeite met kiezen. Ik bedacht me al helemaal wat ik de volgende keer zou nemen! Dat heeft meer waarde voor mij dan een bakje snoepjes die luk raak leeg gegeten worden.

iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, rico eet 9 van de 10 keer alleen gezond op zijn boterham, dus kaas en vlees, of dubbel vlees. soms geef ik hem pindakaas op zijn boterham maar dan nog moet hij op zijn eerste gezond hebben gehad. Rico vraagt namelijk vaak om gewoon dubbel gezond en ja je streeft natuurlijk naar gezonde dingen voor je kind.
Maar ik vind het wel gewoon onzin (mijn mening) om je kind nou nooit iets te geven. ik bedoel je moet dan wel echt ALLES nakijken bij wat je koopt. Rico drinkt sinds kort s’middags milk en fruit. Daar zit ook suiker in, maarja hij drinkt s’ochtends wel gewoon melk. hij mag van mij ook (zelden hoor!) wel eens chocolademelk.
Wat iem. van jullie zei over dat druk worden van suikers. dat heeft Rico ook, daarom beperk ik het ook. maar om ze nou nooit eens iets te geven vind ik ook zoiets. Je kunt het nu eenmaal niet altijd in de hand hebben. Als iemand op school b.v. snoep trakteerd, hebben ze het vaak al op voordat je je kind komt ophalen. Je kunt moeilijk zeggen: ja jij mag het niet hebben en alle andere kindjes eten het wel op zo’n moment. ik doe dan ook niet moeilijk als ze op school gesuikerde snoep getrakteerd hebben. so be it, kan het toch niet tegenhouden. Rico vond het lekker, en ja hij was die dag wel wat drukker maar goed wat ik al zei in mijn vorige bericht ze gaan er echt niet dood aan. En als Wil nou soms op dat soort momenten dat spul aan Bo geeft, wat goed gaat, kun je ook zo denken: beter dat hij IETS binnen heeft gehad dan helemaal niets, zeker als hij naar het KDV gaat waar hij energie voor nodig heeft. Nou…haha…dat zit dan wel goed met die coco pops

och dames, ik voel me echt helemaal niet voor het hoofd gestoten hoor!! Wilde alleen maar uitleggen dat ik begrijp wat jullie zeggen, zeker als hij dit elke dag zou krijgen! Wilde alleen duidelijik maken dat hij dit zeker niet elke dag krijgt, en idd wat inge zegt, beter iets dan niets wanneer hij naar het kdv moet.
Maar in principe ben ik ook van zo min nmogelijk snoep. Hij mag het best hebben hoor, op verjaardagen, of afgelopen vrijdag , met het afscheid van de gym. (zomervakantie) , er kwam een hoeveelheid snoep voorbij waar je u tegen zegt! Heeft hij ook wat van gehad, maar dan is hij er ook super blij mee, want het is geen gewoonte. Wil ik ook niet hebben ook. Idd, liever fruit, of een tarwe koekje ofzo. Of een luchtige cracker

liefs woezel

Rico krijgt alleen tarwekoekjes bij de kassa in de supermarkt, ik haal ze niet in huis ofzo. want thuis eet ie ze niet. dan wil hij liever een blokje kaas ofzo.
Krentjes eet rico overigens wel bijna elke dag 1 doosje, maar volgens mij is dat best gezond, jammer alleen dat rico’s ontlasting er dunner van wordt. ook van druiven trouwens, en die eet hij zo graag!! Rico had gisteren trouwens ook chips gehad. maar dan ben ik weer een zeur, want dan mag ie van mij alleen gewone chips pakken of hooguit nibbits. geen paprika chips ofzo, ik weet niet waarom dat is. is denk ik psychisch

@ Woezel, dat wist ik wel, maar weet je zo vaak worden hier topic totaal uit het verband gerukt, met over en weer verwijten, daar had ik geen zin in dus wilde het er even heel duidelijk in zetten!

@malawimamajada, dat is waar, maar de manier waarop julllie het brachten kwam totaal niet beledigend over hoor, denk dat daar de problemen namelijk liggen, als je het hebt dat mensen soms beledigd raken

liefs woezel

Dat gaat vaak over opvoedkundige zaken maliwimama maar ik vind net als jij dat iedereen gewoon moet doen waar je je goed bij voelt, iedereen wil immers dat zn kindje gezonde dingen binnen krijgt, ik denk dat daar iedereen het wel mee eens is