Ik ben inmiddels weer uit de bossen en ik heb als vanouds weer met verbazing de berichtjes gelezen en gelachen!
Eerst dat gezeik altijd over het gewicht van baby’s. Waar halen mensen het lef vandaan om baby’s op hun uiterlijk te beoordelen? Toen ik zwanger was vonden ze me een dikke koe (dames, ik was maar liefst 10 kilo aangekomen, abnomaal veel he, NOT) en moest ik aanhoren dat ‘het straks allemaal vanzelf goed zou komen meid’. Toen ze geboren was, 4015 gram, schreven mensen ook op de kaart ‘Gefeliciteerd met jullie flinke dochter’. Goed, ze was behoorlijk, maar zoiets doet er toch niet toe? En nu over Eva hebben mensen ook weer wat te zaniken. Ik heb het hier al vaker gezegd. Net wat jij zegt Inge, zo van: ‘ach, als ze straks gaat lopen komt dat weer goed joh’. Wat ‘dat’? Dat ze babyvet heeft of Hollandse bolle wangetjes? Nu vinden de mensen Eva wel mooi meestal, wat het enigzins goed maakt, maar ik ben het zat! Laatst zei zo’n vrouw ook weer: ‘Wat een Hollands walvaren he? Die wangen! Maar een prachtig kindje hoor, werkelijk waar!’ Ze zei dat ze op papa leek, nadat ze me van top tot teen had bekeken. Ik kopte in: ‘En de wangetjes heeft ze van mij!’ en weet je wat ze zei? ‘Dat wou ik niet zeggen…’ Wat een .****! Eva is gewoon een gezond kindje, ze ziet er goed uit. ‘Gezond’ zeggen mensen dan. Dat staat voor mij gelijk aan ‘vet’. Ze zit gemiddeld op de curves. Ik kan me voorstellen dat de mama’s van de echte binkies en grote meiden er gestoord van worden! Gelukkig kunnen we hier onze frustratie kwijt!
Gelukkig heb ik ook nog gelachen! Om de mooie mini stofzuiger van Inge! Ik lag in een deuk, omdat je zo uit het niets vertelde hoe blij je er mee was! Normaal slachten we mensen af die zomaar uit het niets rare opmerkingen maken (remember een vrouwtje dat een paar weken terug opeens vanuit het niets postte dat baby’s goed moeten eten of zoiets - de ?-s waren niet van de lucht haha), maar bij jou Inge kan dat he! ![]()
Groetjes Rainbow, trotse mama