Capuchon

Wat naar, vooral voor Mervin. Je moet als ouders toch nooit je ene kind voor de ander plaatsen. Blegh. Dus daar heb je ook niets aan. Nou, lekker dan. Stel nu dat het met haar kleinzoon écht niet goed zou gaan, dan zou ze dat dus maar door laten gaan omdat ze haar zoon niet wil kwetsen? Daar mag wel eens een familietherapeutje tegenaan gegooid worden zeg ik…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Eh ja ongeveer wel want ze is ook bang dat als ze er iets van zegt dat ze Lars niet meer zien mag want beide gebruiken dat jochie wel als een machtsvoorwerp om haar maar te misbruiken. Wat ik zeg bellen met spoed omdat je uit eten wilt. Moet ik bij mijn ma proberen dat breek op ze haags gezegd de pleuris uit hoor.

En Mervin heeft zich erbij neergelegd. Hij heeft zoiets van het zo, ze willen niet veranderen en steekt liever zijn engergie in mij en Morgan. Maar dat daar een dosis therapie nodig is roep ik al sinds dag 1. Of ik denk het want hardop zeggen is natuurlijk not done want het gaat heel goed met ze. Mervin praat gelukkig veel met mij en heeft zoiets van Mich zo wil ik nooit worden en als het wel zo is corrigeer me dan aub. Ach we staan erbij en kijken ernaar, meer kunnen we niet doen, alleen zal ik wel zorgen dat Morgan er nooit de dupe van wordt want wi hebben beide zoiets van ons gezinnetje gaat voor.

Groetjes,

Michèle

ja tuurlijk en zo moet je ook blijven denken, je moet gewoon aan je eigeste kop denken (hoe ego ook maar daar kom je wel het verste mee in dit geval) dus aan jezelf morgan en Mervin, het kost al energie genoeg om je eigenste kleine op te voeden en je gezin te onderhouden, als je dat ook nog es voor jut en jul moet doen kom je dadelijk zelf ook nog in de problemen.
ik ken het verhaal van het zwarte schaap, ik ben het altijd geweest in de familie zovan: inge heeft problemen (gehad) dus behandelen we haar ook voor het gemak maar als een probleemgeval:S echt zo belachelijk, die mensen echt ik hoef ze niet eens meer te zien, zijn er nog maar een paar van de fam. waar ik contact mee heb.
en laatst was ik b.v. bij mn oma, en ja zij wist dus van vroeger een aantal dingen. is het van; kun je wel goed voor hem zorgen? en: je moet hem wel zo en zo een boertje laten doen ipv hoe jij het doet" echt ik zei ook van’luister oma, bemoei je hier niet mee dit is mijn kind en ik bepaal hoe ik hem vasthoudt voor een boertje doen (is immers door de ka aangeraden vanwege het spugen maar oke:S) en ga me niet behandelen als een 14 jarige, heb geen problemen meer (ja tuurlijk iedereen heeft ze wel is maar niet zoals toen)" en dan is het van" ja maar toen en toen" ja oma ik ben er klaar mee nu."
dus dan heb ik er ook al geen zin meer in. alsof ik geen goeie moeder zou zijn omdat ik toen ik jonger was problemen heb gekent. toedeloe!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou ja jij kent mijn verhaal nu dus ik ken wat jij bedoeld. Al neemt mijn familie niet eens de moeite om Morgan te komen bekijken. Echt eerlijk waar alleen mijn moeder, vader, stiefvader, broertje en opa hebben haar gezien verder niemand van mijn fam en aan Mervin zijn kant idem. Daarom Familie kies je niet, je vrienden en eigen gezin wel.

Groetjes,

Michèle

bij mij ook! serieus een kaartje hooguit en nog niet eens van iedereen, stelletje aso’s.
en mijn moeder vader broer, zijn in het ziekenhuis geweest
en ik ben zelf naar mn oma gegaan omda die slecht op been is, en verder kwam per toeval een tante langs toen ik bij mn ouders was met rico maar ja
echt belachelijk, mijn familie is echt zo ernstig. rijco had zn familie NOG langer niet gezien dan ik de mijne en zelfs zijn familie uit rotterdam (wij wonen bij eindhoven in de buurt) kwamen langs

Ach je weet meteen wat je aan ze hebt toch. Zo denk ik dan, Weten we meteen wie we uit moeten nodige als we gaan trouwen ooit.

Lekker goedkoop

Groetjes,

Michèle

ja en weet jewat dan nog het kromste is?
dadelijk op het feest van mn ouders dat ze samen 100 zijn dan ligt rico te slapen waarschijnlijk en zegt iedereen: OOH MAG IK IS KIJKEN?
nee daar heb je 6maanden geleden de kans voor gehad tss (is ong. over een maand dat feest)

Oh ja dan zou ik dan ook lekker iedereen weg houden, hun gemis hoor hadden ze inderdaad toen maar moeten komen kijken.

Groetjes,

Michèle

ja dat is het schijnheilige van mijn familie. als er andere bij zijn doen ze net alsof ze geeintereseerd zijn anders niet, en gaan ze daarna zielig doen maar ik hou niet zo van dat melodrama gedoe van hun. ze kunnen voor mijn part de pot op

Hier hetzelfde, Ze zijn er bij ons als de kippen bij als er iemand doodgaat en dan ook alleen als er iets te halen valt anders ook niet. Dus mijn opa’s crematie zal wel de eerste keer zijn dat ze Morgan zien. Daar valt namelijk genoeg te halen, alleen mijn opa kennende krijgen ze zo min mogelijk Zal me niks verbazen als die lieve oude gek een fonds voor morgan of zo opgericht heeft

Groetjes,

Michèle

hahahaha en dan moet je die gezichten van je familie is zien
ik lach me echt kapot als dat zo is
mag toch wel he

Oh die zie ik zo voor me die gezichten… Ha ha ha zelfs die van me ma

En ach we zien het wel. Van mij mag opa nog even blijven hoor. Alleen hij takelt ineens zo snel af nu.

Groetjes,

Michèle

oh dat is minder goed nieuws! Ik heb nog maar 1 oma, nog volgens mij wel 1 maar die ken ik niet, die heeft ons pap zn gezin in de steek gelaten toen hij 2 jaar was, hij heeft vanaf dat hij 6 was altijd voor zn broertje en zusje gezorgd omdat opa moest werken in een sigarenfabriek om brood op de plank te brengen. vind het dus maar een waardeloze doos

Ik heb nog 1 opa, maar die gaat dus nu dementeren. Hj was gescheiden en hetrouwd en die oma’s zijn beide al overleden. De ouders van mijn vader zijn heel erg jong overleden dus die kende ik niet eens.

Groetjes,

Michèle

de vader van mijn moeder is overleden toen ik 8 was. ik weet nog dat ik super boos werd omdat er mensen voor mij stonden toen de kist dicht ging, ik wilde met opa mee! ik ging er wel bij liggen zodat opa niet alleen onder de grond moest liggen! en ik zou alle wormpjes en miertjes wegjagen
mijn andere opa overleed toen ik 14 was. ik mis hem nog steeds iedere dag, het was echt mijn lieve ouwe opoe.

Ik mis mijn opa van mijn vaders kant. Heel raar, Ik was nog net geen jaar toen hij overleed dus ik weet niks van hem en toch mis ik hem heel erg ook mijn oma zou ik zo graag willen leren kennen, maar ja helaas zit dat er niet meer in.

Groetjes,

Michèle

dat zijn echt droevige dingen he meid.
hetzelfde wat ik zei over de moeder van mijn pa, ik wilde die PERSEE een keer zien, en ik zag haar, en deed ze echt zovan: jou had ik altijd al willen zien meisje blabla, ja het zal wel dan had je me moeten komen opzoeken, toen je hoorde dat mn moeder zwanger was van mn broer zei je al van: ik vind het belachelijk dat jullie een kind krijgen! ons pap zei ook al van: waar bemoei je je mee als je je zo graag had willen bemoeien had je niet de benen moeten nemen! en ze was dus quasi blij dat ze ons zag…jaja

Ja das ook triest. Ja ik weet dat mijn opa heel trots op me was. Ik droeg dezelfde naam als hij M. Stok (mijn naam is later veranderd) en mijn oma zou ook heel trots zijn geweest. Helaas zij was 45 toen ze overleed.

Groetjes,

Michèle

dat is erg jong zeg! was ze ziek?
en ik snap dat hij trots op je was, dat is ie zoiezo wel

Ze kreeg de avond van haar verjaardag toen iedereen weg was een hersenbloeding. 10 dagen later is ze daaran overleden.

En ja ik weet dat ie trots is. Ik heb ook wel het idee soms dat ie er nog steeds is. Hij was 50 toen hij overleed. Hij heeft zich doodgedronken. Toen ik geboren was heeft ze aan hem gevraagd of hij niet kon stoppen met drinken. Hij zei dat dat niet meer kon, er was al te veel beschadigd, maar hij heeft mijn moeder wel beloofd dat ie het goed zou maken met me en dat ie altijd op me zou passen als hij er niet meer was. Vlak voor mijn 1e verjaardag overleed hij dus. Helemaal alleen. Ze vonden hem na 5 dagen op het toilet. En dat omdat ie al 5 dagen niet meer in de kroeg geweest was. De kroegbaas vermoede dat er iets niet goed was. Mijn vader heeft het nooit goed kunnen verwerken en is zelf ook bijna heel jong overleden, maar gelukkig heb ik hem wel hard genoeg onder zijn hol geschopt en hij leeft nog en geniet met volle teugen van Morgan. Ik heb in mijn achterhoofd dat hij ook niet zo heel oud zal worden, te veel roofbouw ook, maar ik zeg altijd elk jaar dat ie ouder wordt is er 1 extra. Zo zijn mijn moeder en ik gaan denken toen hij 51 werd. Hij is nu 58.

Groetjes,

Michèle