Bumbostoel; goed of slecht?


#1

Hallo,

Ik heb van mijn zus een Bumbo-stoel gekregen en nu vraag ik me af of dit wel verantwoord is?
Op de site van de stoel staat dat ze er vanaf 3 maanden in mogen zitten, door de vorm van de zitting.
Nu kan mijn meisje (5 mnd) al heel goed haar hoofdje overeind houden en doet niets liever dan rechtop zitten op schoot, maar net zoals zo’n looprek als kids nog niet zelf kunnen lopen, heb ik hier een dubbel gevoel bij…

Terwijl het kindje van mijn zus er vanaf 4/5 maanden met veel lol in heeft gezeten en ze bij haar op het KDV ze zelfs gebruiken…

Wie heeft hier ervaring mee of misschien info van bijvoorbeeld fysio,osteopaten e.d.?

Dank jullie wel!

Liefs, Lieke

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers


#2

de vraag is al eerder gesteld, misschien heb je er wat aan. Heb zelf geen ervaring ermee overigens!

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=17829

Groetjes Nnacy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#3

Is inderdaad wel een seerder ene topic over geweest.

Ik weet ook nog wel dat er iemand op dit forum (Gytha) er eentje heeft (gehad). Zij was er helemaal weg van. Het is dat ik ze zo duur vond anders had ik er zelf misschien ook wel eentje gekocht. Ideaal voor onder de douche of in bad of zelfs in de kamer zodat ze zelf rechtop kan zitten.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009


#4

Goed of slecht weet ik niet. maar is het nodig denk ik dan?
in bad is een badzitje ook heel handig, en veel beter voor je kind.
In huis heb je misschien een wipper, ook veel beter voor je kind!
Ik heb zo’n ding nooit gehad, en nooit gemist


#5

Dank jullie wel!
Heb het vorige topic ook ff gelezen en ik wacht nog wel even met het stoeltje…

Groetjes, Lieke.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers


#6

Heb even gegoogeld om te kijken wat het is … maar ziet er leuk grappig uit! Jammer dat ze zo duur zijn…



#7

Ook ik heb er een en gebruikte hem best vaak, maar gewoon niet te lang, zodat je niets overbelast. het lijkt me een goed teken als zelfs fysiotherapeuten ze verkopen!
groetjes


#8

Zelfs op mp vragen ze er nog veel voor … en het nadeel is (vind ik) dat je ze voor dat bedrag maar kort kan gebruiken…

Nu zie ik ze ook met tafeltje… is dat voordeel om erbij te hebben of juist niet?



#9

Wij hebben er ook eentje cadeau gekregen. Moet eerlijk zeggen dat ik deze zelf nooit zou kopen. Het is een leuk en hendig ding, maar je gebruikt hem veel te kort. (althans wij) en daarvoor is hij te duur. Wij hebben hem pas gebruikt toen onze dochter goed zelfstandig kon zitten, want je dwingt je kindje toch in een bepaalde houding en de nek wordt niet ondersteunt. Een wipper en dan een kinderstoeltje is ook prima.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers


#10

@bakmama,

Nou ja dwingen. Ze zijn als het ware genoodzaakt om recht te zitten, terwijl ze zelf nog niet kunnen aangeven wanneer ze deze stand moe zijn. En inderdaad dat nekje heeft geen ondersteuning, hetzelfde verhaal. Net zoiets dat als ze pas zitten je ook niet te lang met ze mag fietsen, mede vanwege die nekhouding. In een wipstoeltje kunnen ze relaxter zitten. Maar wij hebben hem ook in een korte tijd veelvuldig gebruikt.

En nee hoor ik kom niet uit brabant. Dat hendig was simpelweg een typfout hahaha… Ik kom uit Limburg.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers