Bumbo


#1

Hoi Allemaal,

Weet niet ofdat deze vraag al eens eerder gesteld is.
Gister was ik bij een vriendin die een zoontje heeft van 7 maanden.
Zij heeft sinds een maand een bumbo voor de kleine man, ze is hier helemaal gek van. Je kan de kleintjes er al heel snel in laten zitten en dan ook nog midden op tafel.
Nu ben ik even het internet op geweest om te kijken of het idd zo’n geweldig stoeltje moet zijn… maar nu lees ik toch heel veel verschillende verhalen
zo zijn er kindjes die zich afzetten met de beentjes er dan uit kukkelen.
Zijn er hier mama’s die ervaring hebben met de bumbo? De stoeltjes zijn
50 euro …

Alvast bedankt!
Liefs Corine


#2

Mijn vriendin vond hem erg geslaagd. De kleine zat idd vaak op de tafel in zo’n ding. Ik vond hem niet zo. Onze meid wilde er niet in zitten.

Ze zijn idd erg duur. Je kan altijd op marktplaats kijken. Wie weet staat daar 1 op.

Succes


#3

Hoi hoi,

Ik heb een bumbo op advies van mijn zus. Mijn dochtertje vindt het erg leuk maar ik vind het toch een beetje eng voor het ruggetje. Ze zit er toch niet helemaal recht in (6,5 maand). Ze “hangt” een beetje naar links. Ik gebruik hem heel sporadisch eerlijk gezegd, gebruik eerder de wipper. Dat omkieperen is denk ik op een latere leeftijd want mijn dochtertje kan nog echt niet met de voetjes op de vloer.
groetjes,
Wendy


#4

De bumbo seat zou ik niet zo snel nemen, sterker nog: ik zou hem nooit nemen. Het is niet goed voor de heupjes en het ruggetje. Ze worden geforceerd om in een houding te gaan zitten waar ze zelfstandig nog niet in kunnen gaan zitten.

Wij gaven de hapjes in de wipstoel, deze zetten wij op de bank (onze bank wat daar breed genoeg voor) zodat we niet steeds hoefden te bukken met het eten geven. Of ik ging met mijn rug tegen de bank aanzitten en de wipstoel op de grond tussen mijn benen zeg maar.

Hoe oud is je kindje? Anders zou ik gewoon met de kinderstoel beginnen als je kindje daar aan toe is. Die goedkope van Ikea is ideaal om mee te beginnen. Een stevig niet al te groot zitje en met een verkleinertje van Ikea kunnen ze er al heel snel in. De onze zat er met vijf maanden (op advies van de fysio) al een paar keer per dag een paar minuten in met het eten geven.


#5

wij hebben hem ook, van de fysio gekregen… dus erg slecht zal het wel niet zijn. Phine is nu 9 maanden en kan sinds 2 weken zelf zitten, ze mag nu ook in de bumbo, maar moet eerlijk zeggen dat ik het geen toegevoegde waarde vind hebben.

Het enige waarvoor het makkelijk is, is dat ze niet om kan vallen, maar goed om daar nu 50 euro voor uit te geven. Je mag haar er toch pas inzetten als ze volledig zelfstandig rechtop kan zitten, eigenlijk te vergelijken met een fietsstoeltje. Phine zet ik op de grond met een voedingskussen erachter, als ze omvalt dan bezeert ze zich niet.

Ik zou hem zelf niet kopen. We hebben een Bloom-kinderstoel, die kun je wel al gebruiken wanneer je kindje niet goed kan zitten, door hem achterover te leggen. Duur maar zeker de moeite waard, mijn rug wordt gespaard omdat ik niet meer in de wipstoel fruit en groente hoef te geven.

Groetjes,
Anne-Marie