Buisjes+neusamandelen, UPDATE we zijn weer thuis

Vorige week plaatste ik een topic over mijn zoontje die a.s. dinsdag naar de KNO moet voor buisjes in zijn oren en neusamandelen verwijderen…

Hij had toen van tevoren een hartfilmpje gehad, ivm hartproblemen in de familie, en medicijnen die het hartritme zouden kunnen beïnvloeden.
De assistent liet toen zien dat er duidelijk wel een afwijking was. Maar ik hoefde me niet direct zorgen te maken, want dat mag schijnbaar bij kinderen.

Pff … ok?! Toch blijft het dan spannend om nog een week op de uitslag te moeten wachten!!
Maar inmiddels ben ik gebeld door de kinderarts, ze heeft overlegd met de kindercardioloog, het was inderdaad een a-typisch hartritme, maar dit is geen probleem voor de operatie, en verdere behandeling of controle is ook niet nodig voorlopig
Wel moet hij door de psychiater goed in de gaten gehouden worden ivm zijn medicijnen.

Daar kunnen we dus gelukkig gerust op zijn.

Pfff… nu de operatie nog!
manlief kan geen vrij krijgen, dus die kan niet mee
Mijn moeder gaat gelukkig wel mee. Dus hoef het niet helemaal alleen te doen.

Dochterlief gaat bij mijn broer en schoonzus logeren… ook dat vind ik spannend… ze heeft nog nooit ergens gelogeerd. Overdag slaapt ze wel zonder problemen bij mijn ouders, maar ergens anders wil ze overdag iig nooit slapen… dus hoe dat 'snachts zal gaan?

Ik zie iig enorm tegen a.s. dinsdag op… de vorige keer toen hij geopereerd werd raakte hij volledig in paniek toen hij onder narcose moest… en ook nu zei hij al bij het woord operatie: Ik ga echt niet slapen, vergeet het maar. Ik hou gewoon mn ogen open!

[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/qokj.jpg" width=“87” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]
[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/jLOJ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Gewijzigd door - Suzsje op 16 Nov 2010 10:59:46

Wat spannend; zoonlief een operatie en dochterlief uit logeren. Ik wil je alvast heel veel succes en sterkte wensen, wat naar dat je man geen vrij kan krijgen. Baalt 'ie zelf ook?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hmm nee eigenlijk was hij wel opgelucht. […]
Maar omdat hij zag dat ik het graag wilde heeft hij er wel echt z’n best voor gedaan hoor
Maar hij heeft geen vrije uren meer (onderwijs… is niet zo makkelijk buitenom vakanties extra vrij krijgen) en op zorgverlof kan hij het ook niet gooien, omdat ik niet werk op die dag…

[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/qokj.jpg" width=“87” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/qokjp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” />

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/jLOJ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/jLOJp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Gewijzigd door - Suzsje op 11 Nov 2010 17:00:39

Oké, duidelijk Fijn dat je moeder meegaat in ieder geval.

Groetjes,
M

heel veel sterkte
hij zal er wel een poosje uit zijn na de operatie
het is natuurlijk een heel gebeuren voor een kind
fijn dat je moeder mee kan zo sta je er niet alleen voor
en dat je meisje voor het eerst gaat logeren ook spannend hoor ik zou er ook zenuachtig voor zijn
meid heel veel sterkte ik hoop dat alles een beetje soepel verloopt
kusjes buikje 3

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Tja… we zullen zien.
Hij zegt nu dat hij echt niet thuis gaat blijven erna: “als mijn oortjes gemaakt zijn is het toch juist goed? dus ik ga gewoon weer naar school op woensdag”.

Ik ga er maar niet op in. We wachten het maar af.
In het boekje staat dat hij 3 dagen binnen moet blijven, en na een week weer naar school mag…
Maar als hij zich goed voelt?! Dan ga ik hem echt niet tegen zijn zin een week thuis houden hoor.

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Succes dinsdag

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Kan me goed voorstellen dat je erg tegen morgen op ziet. Ook heel vervelend dat je man geen vrij kan krijgen. Wel heel fijn dat het allemaal meevalt met de hartritmestoornissen en de operatie gewoon door kan gaan. Wel schattig dat je zoontje roept als mijn oortje gemaakt is kan ik toch woensdag weer naar school. Geeft in ieder geval aan hoe graag hij naar school gaat.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt!

Groetjes,
Sandra

hoe is het gegaan ?
en hoe gaat het nu met je ventje
ben erg benieuwd ?

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

@buikje3, we moeten nog morgen is de dag.

nog steeds erg spannend dus…

Oh meis spannend…

Hier moet meneer over half jaar weer (neus/keel en oor)… en krijg nu al brok in mijn keel. Jij morgen al!! Hopelijk is het snel gebeurd en … is hij er zo weer bovenop.

Jurian moest vorige keer ook alleen de oren en neus, hier knappen ze veel sneller vanop dan de keel. Dus heb goede hoop voor jullie…

Hoelaat moet je?

Zal aan jullie denken!!

Ps: misschien vragen of je als eerste mag aangezien het vorige keer zo’n drama was. Jurian mocht gelukkig ook als eerste maar vond het wel heel vervelend voor alle andere die nog moesten omdat Jurian huilend op de zaal kwam. Ouders en kinderen stonden met tranen in ogen te kijken… en ik dacht ach goss die moeten nog… Snap?

Ja we hebben inderdaad geregeld dat hij als eerste kan Dus mocht hij paniekerig terugkomen… is dat pech voor de andere kindjes/ouders. Maar toch wel fijn voor ons.

Toen hij de vorige keer geopereerd was (heel andere operatie trouwens hoor), was hij ook helemaal in paniek (vind je t gek… zenuwblokkade werkte niet ) Maar toen hebben ze ons even naar een andere kamer gebracht waar we alleen waren, zodat hij de andere kindjes niet mee zou nemen met huilen, en zelf meer kans kreeg om rustig te worden.
Dus misschien kan dat nu wel weer

Tja… verder is t gewoon afwachten. Me druk maken heeft toch geen zin. We zien wel hoe het loopt.

Nou dochterlief hebben we voor het eten weggebracht, zodat ze nog even kon wennen.
Toen we weggingen had ze al helemaal geen aandacht meer voor ons, was helemaal blij dat ze op de auto mocht van neefje. (die had ze zaterdag al gezien toen we daar op verjaardag waren, was toen boos dat ze er toen niet op mocht ivm drukte).

Kreeg net een smsje van mijn schoonzus dat ze heerlijk gegeten heeft, daarna gebadderd samen met neefje en toen heerlijk gaan slapen
Dat is dus iig super goed gegaan.

Gewijzigd door - Suzsje op 15 Nov 2010 20:23:48

Hopelijk slapen jullie goed vannacht, alvast veel sterkte en succes voor morgen!

Groetjes,
M

Suk6 en sterkte voor morgen.

Gr Patries

zo ja zwanger en een zeef men geheugen is erg slecht op het momentik wil je vandaag heel veel sterkte wensen
hopenlijk verloopt alles goed en rustig

Nou we zijn alweer thuis
Het is allemaal erg meegevallen!!!

De vorige keer raakte hij helemaal in paniek toen hij onder narcose moest. Dus nu hebben we niet verteld dat hij zou gaan slapen. Oma versprak zich nog wel in de auto, ze zei: “als je weer wakker wordt krijg je een cadeautje”, waarop hij heel rustig antwoordde, maar ik ga toch niet slapen hoor!
Gelukkig ging hij er niet op door
Toen hij op de operatie tafel ging liggen verteld dat hij even mocht puffen met een speciale ziekenhuispuf en dat vond hij best. Was heel snel in slaap, heel rustig!

Toen hij bijkwam bloedde het nog wel flink uit zn ene oortje, dat was even vervelend om te zien, maar hij was zelf nog te slaperig om het te beseffen. Huilde wel ontzettend zielig toen hij wakker werd, maar niet paniekerig ofzo, gewoon echt zielig.
Had wat pijn in zn keel, en het ‘zit niet lekker’ in zn oortjes. Maar voor de rest wilde hij alleen maar naar huis. Wilde niet spelen, geen ijsje, alleen maar naar huis.
Was verder rustig, en alles was goed, dus we mochten om 10uur al weg. Toen kreeg hij alweer wat meer praatjes
Is nog wel extreem rustig nu, en wil nog niet eten. Maar zit lekker te computeren. Komt wel goed met dat ventje

Ook met het logeren van zijn zusje is alles helemaal goed gegaan. Heeft lekker uitgeslapen tot 8 uur. En toen ik belde zat ze alweer lekker op de auto te spelen Die heeft ons helemaal niet gemist…

Wat fijn dat het zo is meegevallen: de operatie én het logeren!

Groetjes,
M

Oh ben heel blij voor jullie!! Wat fijn dat het achter de rug is … Nu nog even opknappen en meneer lekker thuis houden (als hij dat wil) …

Tja dat vind ik moeilijk.
Hij voelt zichzelf nu goed… en wil heel graag morgen weer naar school! Én smiddags nog met een vriendje spelen…
Hmm dat lijkt me sowieso te veel. Maar ja… ze wilden graag afspreken, en waren boos dat het gister niet meer kon. Dus ik had gezegd als je weer beter bent na de operatie kunnen jullie op een woensdagmiddag spelen.

Tja wat nu? tegen zijn zin binnen houden morgen?
…en overmorgen? Dan staat er een uitje gepland met de klas naar het museum… weer extra spanning en drukte dus.
Eigenlijk wilde ik hem die dagen dus gewoon thuis houden.
Maar als hij zich goed voelt…

Moeilijk hoor