Budgetvraag

Misschien een brutale vraag, maar…hoeveel geven jullie ongeveer uit aan kleding in een maand? Voor jezelf en je kind(eren) en eventueel je man? Haha, die van mij woont in broeken van 3 jaar oud, wel Replays, maar die koopt weinig voor zichzelf. Gelukkig eigenlijk, want dan houden Max, Eva en ik meer over!

Maar ik vind het tijd worden om toch een beetje een vast bedrag uit te gaan geven aan kleding, want ongemerkt slurpt er toch veel richting )on-line) kledingzaken en ik heb geen overzicht. Ik wil het bedrag vooraf ook pinnen en dan in een portemoneetje houden. Is heel erg moeilijk voor mij, maar ik moet het toch een beetje leren, dat ik niet alles kan kopen wat ik zou willen, haha. Ik heb eigenlijk geen idee wat een beetje gemiddeld is. Ik ben benieuwd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb geen kledingbudget, maar ik geef het vaak alleen uit als het echt nodig is. Als ik voor mezelf iets koop dan is het vaak wel bij de Esprit, daar slaag ik bijna altijd. Maar goed zo geef ik daar 200 eur uit en zo geef ik er maanden niks aan uit. Daan draagt de kleding van Tim en voor Tim koop ik alles zodra hij een maat groter nodig heeft en daarna pas weer als hij naar de volgende maat gaat. Ook voor mijn man alleen als hij nodig heeft, dus ja zou echt niet weten hoe veel. Maar hier wordt bij lange na niet iedere maand gewinkeld voor kleding.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

ik koop niet elke maand kleding, ik koop gewoon net voor de winter winterkleding voor rico en mezelf en mn vriend en als het weer beter weer wordt de zomerkleding zeg maar.
ik geef voor rico ongeveer 200 euro uit per half jaar, daar zitten schoenen bij. (en die kosten meestal ong 70 euro, ga geen schoenen van 20 euro kopen met zijn hele kiss verhaal die nog steeds nie over is) dan heeft hij ongeveer 4 shirts, 4 broeken en 1 paar schoenen. hij krijgt van opa, oma en oma ook kleertjes dus hij heeft genoeg dat wel
voor mezelf 70 euro, en voor mn vriend ook zoiets. per half jaar, ik koop 2 keer per jaar nieuwe schoenen en mijn vriend 1 keer per jaar (niet bij die 50 euro inbegrepen hoor, want dat verschilt, die 70 euro is puur voor nieuwe broeken.) meestal heb ik niet zoveel nodig omdat broeken van het jaar ervoor vaak ook nog gewoon hartstikke goed zijn.

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Jul 2011 22:59:14

Hier gaat er toch ook wel flink wat geld naar kleding, maar dan eigenlijk alleen voor de kinderen…
Voor Luka ben ik per maat misschien 40 euro per maand nu, en dan met name broeken want die gaan er zo doorheen hier!
Voor Jenthe wat meer, zo’n 60 euro per maand maar met name omdat ze zo hard groeit.
Voor mezelf ben ik misschien 30 euro kwijt en mijn man woont ook in broeken en zelfs T-shirts van 5 jaar oud! Die weigert iets nieuws te kopen als het nog niet stuk is…

@Marmama: hahaha herkenbaar, is dat man - “eigen” ??

Ligt er aan wat er nodig heb en zo. Geen vast budget maar wel een rem als ik denk zo is het weer even genoeg.

Groetjes,

Michèle

haha dat herken ik michele, ik heb ook niet echt een vast bedrag, het is een schatting wat ik in een half jaar koop, maar daar zitten ook sokken onderbroeken/boxers en hempjes bij.

@Inge: ik denk idd dat het mannen eigen is, mijn vader heeft alleen iets nieuws aan als mijn moeder het koopt en zo gaat het ook bij mijn schoonouders…

@Michelle: zo’n rem moet ik ook hebben! Helaas heb ik die nog niet kunnen vinden… En aangezien ik alles leuk vind, helemaal voor Jenthe is het soms nog weleens lastig. Maar mijn moeder kan er ook wat van! Ik ben nu al klaar voor de volgende maat, ik heb alles al!

Oe, als ik dat zo lees, ben ik wel heel erg. Ik dacht zelf aan 125,- voor mezelf en 100,- per kind. PER MAAND. En dat is dan een budget. Ik ben erg dol op winkelen en ik vind het al moeilijk om me een beetje aan een rem te houden. Ik wil echt niet weten wat ik uitgeef op een jaar… Het is veel, dat wel. Schoenen koop ik een stuk minder, daar doe ik soms meerdere seizoenen mee…Ik kom elke week in de stad en koop elke weer iets of zelfs meerdere dingen. Misschien kan ik het in fases soen, eerst dat budget wat ik in mijn hoofd heb en dan langzaam minderen?

haha en dan vind IK mezelf al koopverslaafd
ik vond serieus dat ik al veel uitgaf met mijn budget maargoed…het kan dus nog erger
maarre ja als je het geld ervoor hebt en je kunt het missen is er toch geen probleem?? is het wel een probleem dan zou ik minder dure kleren kopen, zodat de prijzen wat lager liggen, Ik weet dat je merkkleding leuk vind, maar die kun je ook goedkoper kopen (webshops b.v.) dan in een winkel van Duthler b.vl Ik vind name it echt heel gaaf, maar kan het niet betalen ze in een dure winkel te kopen, dus daarom betaal ik minder in een webshop snapje mn punt?

Niets! Mijn man koopt zelf zijn eigen kleding. Ik koop heel af en toe wat, maar krijg het meeste uit NL, ook voor Jada is het zo. Ik loop er echt niet als een slons bij hoor, vind het gewoon zonde om er zoveel geld aan uit te geven. Mijn man heeft wel veel pakken, die koopt ie lekker zelf, die zijn 150 a 200 euro per stuk! Maar wij hebben ook geen gezamelijke rekening! Hij betaald huur, en vaste laste, ik betaal nanny en school voor J. Ik betaal benzine voor mijn auto, maar reparaties aan beide betaald mijn man! Dus hier is het ieder voor zich!

Ik hou me heel simpel voor heeft ze het echt nodig en wat wil ik nog meer deze maand kan het maar een keer uitgeven hoe moeilijk dat soms ook is.

Groetjes,

Michèle

@Inge, zijn webshops dan altijd goedkoper? Ik zie vaak toch dezelfde prijzen en dan komen er nog verzendkosten bij? Waar koop jij Name it dan? dat vind ik namelijk ook stoer! Enne…DUTHLER? AAAAA, daar zul je mij nooit zien! dat is voor 60+ toch?

Ik woon in de Steps, maar ga ook graag naar Esprit, Mexx en een winkel waar ze o.a. Replay hebben. Voor Max ga ik nu vaker naar de Jola, daar kocht ik laatst een superstoer spencertje met een spijkerbroek met zo’n riempje aan de achterkant. heel gaaf. Voor Eva vind ik Jilly en Mitch ook leuk, van Shoeby, maar een set (rokje + jasje) was 60,- en dan zit ik maar aan één setje. Vond ik toch ook duur. Ik ga morgen de H&M uitspitten, hebben ze ook leuke dingen en de Zara kids, al moet ik daarvoor naar Tilburg.

Hahaha, ik zei tegen het mannetje: ‘Morgen kunnen we voor jou in de uitverkoop wel watr shirts kopen, die kun je dan volgend jaar ook nog aan!’ Hij vond het prima, haha. Hij draagt altijd spijkerbroeken met een blouse of stoere polo. We slagen goed bij Garcia, of EDC esprit. Pall Mall heeft hij ook, maar vaak wel in de sale. En met zijn nieuwe Pall Mall-jas doet hij 2-3 seizoenen. Wat ik zeg, fijn dat hij er niet zo veel om geeft, dan blijft er meer over! Hehehehe.

Ik probeer ook altijd te minderen, maar net als Bakmama lukt het niet. Ik zie ALTIJD dingen voor de kindjes. Heel vaak laat ik dure dingen wel hangen, maar als je alle kleinere bedragen optelt, schrik je toch. Wat 6x25,- is toch 150,-…We kunnen het wel ‘lijen’, maar soms vind ik mezelf gewoon SICK. Ik word ook onrustig als ik niet kan winkelen. Ik ben dan ziek óf ik word ziek! Hahaha!

Ik heb geen budget.
Pas als mijn roept dat ik moet stoppen weet ik dat mijn limiet bereikt is

Ik heb ook echt geen idee wat ik per maand uitgeef.
De ene keer meer dan de andere keer. Het voordeel van dit moment is dat ikn iet zelf ergens heen kan vanwege de pijn in mijn bekken.
Spaart echt bergen met geld uit haha.

oef, ik dacht dat ik veel uitgaf aan kleding, maar blijk baar niet echt.
Mijn man koopt ook bina nooit wat voor zich zelf, 1 keer per jaar ofzo, en dan voor nog geen 100 euro. Zelfde geld voor mij, maar dan voor ongeveer 150 per jaar. Ik ga dan 1 keer shoppen en haal veel in 1 keer. Maar ik heb zat in de kast en soms ga ik dus ook niet voor mezelf en dan sla ik een half jaar over ofzo.
Voor Bo haal ik ook vaak alles in 1 keer als hij in een nieuwe maat zit. Zoals de broeken van gisteren. Ik heb het even uitegrekend en het lange verhaal weg gehaald hier,
gemiddeld per maand incl schoenen en ondergoed haal ik voor onegeveer 65 - 70 per maand aan kleren voor bo. Hij heeft dan 7 nieuwe broeken, en ik denk ongeveer 10 t-shirtjes , 7 zwarte basis shirtjes, 6 long sleeve truitjes, 5 blousjes korte mouw en 2 lange mouw. 3 vesten en 2 jasjes. en een heleboel ondergoed.
oh ja, en nu voor de zomer ook nog 5 korte broeken en 6 mouwloze shirts.
al met al behoorlijk veel dus…kan best minder, maar wat ik al eens eerder aangaf, ik was maar 2 keer in de week, sosm 1 keer, en dan de hele dag door. dus hij heeft zoveel zodat ik niet elke dag hoeft te wassen en hij toch elke dag schone kleren aan heeft, want ook al is zijn broek bv niet vies aan het einde van de dag, de volgende dag krijgt hij wel een schone aan!!, Best idioot eigenlijk dat hij zoveel heeft want ik realisser mij nu dat hij met veel minder kan als ik gewoon vaker was, en ben dan ook goedkoper uit!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FwlKp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 29 Jul 2011 12:30:04

Gewijzigd door - woezel op 29 Jul 2011 12:33:36

Ik koop alleen voor manlief wat kleren (moet er goed uitzien op zijn werk) maar dat doen we dan aan begin van seizoen…

Verder heb ik veel van Bakmama (dat is mijn reddende engel ) … en lopen hier de kids dus elke dag in Thijs/Jorg kleding…

Zelf koop ik zelden iets … denk ach manlief doet het niet dus ik ook maar niet. Voel mezelf al snel schuldig als ik ga winkelen en kom met kleren voor mezelf thuis. Dus is het manlief en dan … tijd op!

Koop zelf dan weleens iets online, en dan bij de uitverkoop.

Het geld gaat toch al zo hard… knap dat jullie dat elke maand over hebben voor kleren

@rainbow; De duthler hier verkoopt veel kinderekleding, en ook Name-it!
Ik liep er anders ook nooit naar binnen, maar nu dus wel

Manderijn

Weet je, ik loop die dure winkels vaak niet eens in. Ik ben helemaal verzot op Moodstreet voor de jongens, maar ik weet dat dat knetterduur is en ik ga me dus bij voorbaat al niet verlekkeren .
Spijkerbroeken voor de kids haal ik vaak in de aanbieding bij de Duthler of Shoeby. Ik vind de Cars broeken mooi vallen bij mijn mannen zonder billen hahaha. Maar daar betaal je al snel 30 euro voor. Dus die haal ik echt alleen in de aanbieding. Voor de oudste moet voor de winter weer nieuwe kleding worden ingeslagen. Voor de jongste heb ik nog alles van de oudste wat goed is. Ik krijg ook heel vaak kleding van mijn collega en mijn buurvrouw en alles wat daar nog netje en goed van is, gebruik ik voor de jongens. Wat minder uitziende shirtjes die wat vaal zijn ofzo gebruik ik voor het KDV en de BSO.
Ik heb wel een schoenentik voor de jongens. S. heeft nu 4 paar schoenen, 1 paar zomersandalen en 1 paar teenslippertjes. In Italië hebben we voor beide heren hele mooie Adidasjes gekocht die je hier niet ziet, met een super voetenbed en samen voor maar 85 euro, dus dat vond ik echt meevallen.
Voor mezelf kan ik niet veel geld uitgeven. Ik heb veel kleding hoor, maar het hoeft voor mij niet duur te zijn. De Steps vind ik een geweldige winkel, de jurkjes wil ik allemaal wel hebben. Ik kan het alleen niet betalen om daar alles te halen.
Voor mijn vriend gaan we denk ik twee keer per jaar winkelen, dat vindt hij vaak genoeg. Een keer voor de zomer en een keer voor de winter. Per keer wordt er dan iets van 500 euro uitgegeven denk ik inclusief schoenen.

Weet je als je het geld hebt en van shoppen houdt, wat let je dan…lekker doen zou ik zeggen.

Gewijzigd door - Simzoe op 29 Jul 2011 14:20:55

@Rainbow: Duthler alleen ouwe vrouwe kleding? van welke planeet kom jij hahahahahaha nee hoor hihi daar kun je ook gewoon kleding voor kids kopen oa van name it, Esprit, ministars, Beware enzo. kijk maar is op hun site. haha sorry ik moet nu wel een beetje om je lachen hoor dan vind ik Miss etam nog meer ouwe vrouwen eerlijk gezegd…
Maar inderdaad webshops zijn vaak goedkoper omdat ze geen huur voor een winkel hoeven te betalen en alles in een opslag ligt of aan huis zelfs… En bij die winkel waar ik nu voor rico geshopt heb daar is alles veeeel goedkoper omdat zij ook geen kleding meten of uitgebreide vragen gaan beantwoorden over kleding. zij hebben niet alles in zicht en anders moeten ze personeel aannemen die dan dat werk voor hun doen en dat kost weer meer geld waardoor de prijs voor de kleding ook stijgt. snapje?

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2011 15:42:28

nou ik moet toegeven dat ik niet vaak de stad inga om te winkelen, want met buggy vind ik dat echt helemaal niks,maar ik ben wel een flinke gelegenheidmeenemer … zo hebben we hier bij het winkelcentrum een heel leuk winkeltje… en daar neem ik nogal eens wat mee, en zo ben ik ook zeer vaak te vinden op internet, dus hier loopt het soms ook wel in de papieren hoor !
de bezorger weet altijd precies waar hij moet zijn als hij een pakkie van de 'kleidingsites in zijn bus heb liggen… (schaam schaam want laats zat ik bij de apotheek…zegt hij 'ow hallo mevrouw van die en die straat huisnummer dat en dat … hahahaha)
ik denk ook wel 100 tot 200 per maand hoor, als ik lekker op dreef ben !!

Pippy is geboren 17.07.2009