Brullleeeee

Volgens mij zit Eva in een dikke vette sprong op dit moment. Ze was nooit dol op wassen en aan- en uitkleden, maar nu is het echt helemaal fout. Zodra ik haar op het waskussen leg, gaat ze keihard huilen. Niet jengelen, echt huilen met dikke tranen die dan haar nekje in lopen. Ze doet het sinds een dag of drie. Vooral
’s avonds als ze moe is en toch uitgekleed moet worden. Ze heeft er ook een handje van om zich continu om te willen draaien op het waskussen, want dan MOET mevrouw iets hebben wat achter haar ligt. Of ze trekt alle bildoekjes uit de doos. Als ik haar dan op haar rug draai wordt ze enorm boos! Dan kijkt ze me echt boos aan, zo van: stomme mama! En dan moet ik haar een keer of drie terugdraaien, met krijsen als gevolg. Ik probeer haar af te leiden met een speeltje, maar zodra ik haar arm pak, hoor ik al: eeeeeeeeeeee en dan moppert ze! Als het klaar is, is ze weer rustig. Ze kan na het huilen ook binnen een seconde lachen en andersom!

Naast dat huilen rommelt ze ook erg in bed. Niet op een vervelende manier, want als je haar alleen laat gaat ze lekker slapen. Maar soms leg ik haar in bed (nadat ze vier keer om is gerold en ik met moeite haar slaapzak aan heb gedaan) en dan grijpt ze weer achter zich om iets te pakken. Vanmiddag bleef ze maar spelen in bed en toen ik even met de was terug kwam, zat mevrouw gewoon te spelen. Ze keek ook echt zo achterom van: ja nou? Ik zei: Oh schatje, ben je niet moe? Ik dacht dat je zo moe was? en toen lachte ze. Ik ging toen weg en uiteindelijk sliep ze twee uur. Maar soms lijkt het alsof ze ons een beetje uitprobeert ofzo. Ze wil ook haar zin krijgen. Ze moppert dan als ik de autosleutel bijvoorbeeld af pak. Dan heeft ze dus pech, maar ik merk dat ze een beetje de baby-puberteit heeft ofzo!

Hebben jullie ook die jank- en gilbuien met aan- en uitkleden, dat gerommel met slapen (als ze eenmaal besluit te gaan slapen slaapt ze ook heel goed) en dat gemopper als ze hun zin niet krijgen? Is het een sprong? Ik blijf consequent en draai haar ook op een gegeven moment een beetje harder om hoor, ik ga er niet mee lopen soebatten. Aankleden is aankleden, slapen is slapen (en ok, even spelen dan, maar niet een half uur) en ik bepaal dat ze niet aan een snoer mag komen! Graag jullie reacties en wat je dan doet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan kan wel willen draaien, maar nooit op haar commode (!) wel op de bank en zo en dan vooral bij mamma. Maar echt gillen nee dat niet. Wel huilen met der mouwen van der pyjama als ze moe is maar meer dan dat ook niet. En ja een beetje klooien in bed doet ze ook, maar ook niet lang Alleen ik draai haar nooit terug. Ze slaapt op der buik en zij en rug dus ik laat haar liggen zoals ze ligt.

Maar klinkt wel als flinkt uitproberen, Morgan NEE is hier ook erg lachwekkend. Als ik haar 3 keer gewaarschuwd heb en ze doet nog vervelend dan zet ik haar in de box, is ze wel boos maar na 2 tellen gaat ze wel spelen. Ze weet dat mamma de baas is.

Groetjes,

Michèle

Erik zit hier ook in een sprong en het is precies hetzelfde verhaal. Op het aankleedkussen is het brullen met dikke, vette tranen. Hij wil overal heendraaien en zéker niet recht blijven liggen. Meewerken, ho maar. En idd, als ik hem recht leg is het direct weer proberen om te draaien en brullen als ik doorpak. Want dat doe ik ook, kom nou. Geen gemekker, het moet gebeuren. Pak ik 'm daarna op, dan is het binnen een paar seconden stil en vrolijk lachen naar de foto’s op het memobord. De boef…

Mopperen als hij z’n zin niet krijgt, is hier ook. Maar ook buiten sprongentijd, dat is toch een beetje leeftijd en karakter denk ik. En ook daarvoor geldt: jammer dan, wij zijn de baas. Dan wil 'ie ook wel gaan brullen, maar dan leiden we 'm af en is het zo weer stil.

Kortom: sprong in combi met leeftijd en temperament. En de tip: consequent zijn en doorpakken. Wij zijn de baas!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

hallo
hier hetzelfde probleem sinds 3dagen is roxeanne s avonds niet stil te krijgen
het begint net zoals bij jou als wij roxeanne willen uitkleden om onder de douche te gaan dan is het brulle geblazen
eenmaal uitgekleed is alles weer prima maar dan gaat ze onder de douche en dat gaat hooguit 5 min goed en dan is het misse boel terwijl ze eerder wel een kwartier onder de douche wou en als het aan haar lag ook wel langer
mij man kleed haar dan aan maar dat is 1 en al gebrul ik probeer haar dan wat af telijden met kiekeboe spelletjes dan lacht ze wel maar zodra het volgende kleding stuk aan gaat is het weer mis
al met al is ze dan aangekleed en is dan al heel moe maar heeft dan nog net fut genoeg om haar fles te drinken en slaapt dan zo goed als al in mij armen
maar als ik haar dan in bed leg gaat het mis schreeeeeuuuwwweee tot hoesten aan toe helemaal overstuur elke keer als ze bijna slaap denk ik snel in bed leggen maar helaas dan draait ze weer heen en weer en dat laat ik dan gewoon toe want roxeanne ligt wel eens vaker op haar zij maar dan is het weer brulle geblaze
dit duurt ongeveer anderhalf uur en dan slaapt ze eindelijk ze slaapt dan wel goed
eerder werd ze snacht ook 2 of 3 keer wakker maar dat doet ze nou al 3 dagen niet en slaap lekker tot smorgens half 8
ik dacht misschien dat ik de laatste fles moet laten vervallen maar heb eerlijk gezegd geen idee dus ik ben benieuwd wat voor tips iedereen geeft en dat ik er dan ook iets aan heb

je zou zeggen dat ze inmiddels gaat springen ja…maar ik herken het ook bij rico nu.
op het aankleedkussen is hij ook ZO druk hij wil alles hebben wat op zn commode ligt en uiteindelijk geef ik hem een schone luier (haha) maar dat is nu niet meer interesant, ik geef daarom nu zn haarborstel, die haartjes vind hij grappig om aan te voelen dus dan ligt ie wel stil.
maar ook rico wilde anders constant omdraaien en als hij dan een diaree luier heeft (zoals de laatste tijd) tja je raad het al dan zit ALLES onder en wordt ik chagerijnig vooral als het s’ochtends heel vroeg is of als hij al heel lang daarvoor aan het krijsen is geweest en mn humeur al low is…

Met het slapen herken ik ook meteen. slaapzakje aandoen is een drama hier, hij gaat met zn voeten in de lucht en gaat dan met zn benen omhoog en omlaag omhoog en omlaag om het matras te rammen enz enz enz. of idd achter hem kijken wat ie kan pakken, dan geef ik zn poohbeer maar snel dan wrijft hij ermee door zijn oogjes en kan ik snel zn armpjes in de mouwtjes doen en rits ik m dicht tot zn knietjes, hou die dan vast om de andere helft dicht te doen
het enigste advies wat ik je kan geven is: afleiding wat je overigens al doet. geef iets geks, een tandenborstel of een luier of een borstel. dat vinden de fascinerend en liggen ze wel even stil, en ik leg ook alles wat al op de commode lag op zn kastje die eronder staat zodat hij in ieder geval niet TE veel wordt afgeleid.
alleen zn billendoekjes bak ligt er dan en zn luiermandje (en dan wil ie ook dat billendoekjes ding hebben…pff, geel is blijkbaar een “ikkuh hebbuhhhhh” kleur

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ZOOOO herkenbaar! Ik hoop ook dat het een sprong is, Minke gaat nu al huilen als ik haar op haar aankleedkussen leg en inderdaad draaien, pff ik krijg soms haar luier amper om! Dus ja ook hier moet mama regelmatig tot 10 tellen en het gewoon weer opnieuw proberen. Ja mama is de baas maar om nou te zeggen dat Minke dat zomaar accepteert… . Het is elke dag weer proberen hier. Ik probeer maar gewoon zelf rustig te blijven en me er niet te veel van aan te trekken. Ik denk maar op de dagen dat ze zo kan brullen om niets : dit zal ook weer weer overgaan. het help wel dat ik weet dat jullie dit ook “door moeten maken”!

Lilypie
[img]http://bd.lilypie.com/v6xSp2.png" border=0>

ja precies daar ben ik het mee eens en idd, dat is een goede uitspraak: ook dit gaat weer voorbij"
probeer ik ook als motto erin te houden

Ha ha ha er komt een dag dat ze wel luisteren en nee accepteren, en dat duurt ongeveer tussen de 14en de 16 jaar en dan is nee weer niet acceptabel

Groetjes,

Michèle

ja ik snap het niet he, want ze zeggen ook wel is:
eerst leren we ze praten en lopen,
en dan moeten ze ineens hun mond houden en stilzitten

Heel herkenbaar allemaal hoor.
Ik wil je de hoop niet ontnemen hoor, maar ik vraag me af of alles te wijten is aan sprongen!!! Hahah!!
Jack was ook altijd wel huileriger tijdens sprongen, maar net als wat je zegt over die autosleutels: dat heeft gewoon met een pittig karakter te maken!! Jack doet dat ook, en zo ook met huissleutels, telefoons en afstandsbedieningen. Dat is gewoon uitproberen en dat heeft naar mijn idee niet veel met een sprong te maken, jammer he?
Dat onrustige tijdens het verschonen is wel springerig gedrag denk ik, maar ik ben dan toch ook wel een beetje streng hoor. Kom op, wie is de baas, mama toch zeker? Ik probeerde Jack dan ook wel af te leiden maar niet tot in den truere hoor. Hij moet gewoon aangekleed worden en dat mag hij niet leuk vinden maar das dan even een teleurstelling voor hem. Haha!
Succes meid!

Groetjes van Christa

FIJN zeg, dat jullie het gedrag van mijn kleine diva herkennen! Ik leid haaraf met bv een kam en dat werkt dan wel, maar maar even. Dan ziet ze iets wat ze weer leuker vindt en dan is het graaien geblazen. Verder is ze heel lief. Het is ook best een rustig kind, al weet ik niet of jullie haar ook zo zouden ‘kwalificeren’. Misschien vinden jullie haar juist erg druk, haha, maar ik ben zelf druk en dus weet ik niet goed wat ‘druk’ is. Ze wil wel alles ontdekken,
o-ve-ral aanzitten en ze draait dus veel. Maar ze kan ook heel rustig in de box spelen. Hmmm…moeilijk om haar karakter nu te omschrijven, want echt heel pittig is ze ook niet geloof ik. Ze liet laatst met zwemmen gewoon haar eendje afpakken! Ik denk dat het dus uitproberen is en gewoon mieren, samenhangend met de leeftijd/een sprong. En natuurlijk toch het feit dat ze diva is en gewoon een meisje dat wil hebben wat ze wil hebben! Maar ik geef toch mooi mijn sleutels niet meer af, want ze heeft mijn nette nieuwe hout bewerkte sleutelhanger van een Matroesjka (zo’n Russisch poppetje) gemold! Was maar 3,50 weliswaar, maar toch…ik was er blij mee en nu is 'ie niet meer te maken.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh dat wordt nog wat morgan en Eva bij elkaar. Al laat Morgna zig niks afpakken. Vorige week werd ze afgeleid met een poffertje door een dreumes want die wilde haar diksapfles, maar zodra ze het doorhad kreeg hij een tip van der. Ook pest zij altijd op de creche de kindjes door aan haren te trekken en spenen af te pakken. Dus geloof me rainbow ik heb echt een donder

Groetjes,

Michèle

hier idd het zelfde hoor. nog geen gehuil met aankleden of afdrogen ofzo maar wel naar alles wat maar een beetje binnen gezichtsveld ligt graaien.
kan met de sprong te maken hebben zeker in combi met het gehuil.
wij hebben op de comode een spiegel met plankjes erop, uhm hoe leg je dit uit, het is zeg maar een ondiepe kast met een spiegel erin en daar dan ook nog een plankje in het midden. tegenwoordig pakt ze zich vast aan dat plankje en gaat zichzelf en ons dan uitgebreid zitten bestuderen. nou echt niet dat je dan nog aan aankleden toekomt, maargoed ook hier consequent zijn en dus elke keer weer recht zetten (liggend wil ze al helemaal niet aangekleed worden, behalve d’r luier en een broekje maar d’r romper en een shirtje moeten zittend).

denk niet dat je meer kan doen dan je al doet, gewoon consequent blijven en laten merken wie de baas is. en dan zoals eerder al gezegd zal t vast wel weer een keer over gaan. dat hopen we dan in ieder geval

liefs,
Rinske

Kortom: sprong in combi met leeftijd en temperament. En de tip: consequent zijn en doorpakken. Wij zijn de baas!

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/tSE2p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
[/quote]

Grappig deze topic, want ik wilde een soort gelijk vraag op het forum zetten.
Zoals jullie misschien al uit andere topics hebben kunnen lezen is ook Dani een behoorlijk temperamentvol mannetje. Het is een super vrolijk mannetje en lacht heel veel, maar kan aan de andere kant ook echt heel boos worden. Oa met aankleden, maar ook als hem iets te lang duurt, zich verveet of als ik hem bijvoorbeeld in de box leg terwijl hij daar absoluut geen zin in heeft. Of hij begint hard te huilen met tranen en al of hij gaat hele boze kreten maken en zijn hele lijfje daarbij gebruiken. Maar ik twijfel heel erg wat te doen op zo’n moment.
Juliie geven al aan consequent zijn, maar hoe? Eerst zei ik steeds tegen Dani:
" Nee Dani, niet doen" ofzo, maar dit werkt eigenlijk niet echt heb ik het idee.
Wat ik nu probeer is als hij in een boze bui is en niet stil wil liggen, maar overal naar toe wil. Dat ik hem gewoon terug zet en dit gewoon blijf herhalen totdat meneer stil zit of ligt…is dat iets?

Af en toe kan ik me ook wel een beetje zorgen maken (doe ik anders nooit, haha ) om dat onrustige/driftige gedrag van hem. Dan denk ik weleens ojee hoe zal dat straks gaan en hoe moet ik hier op inspelen met de opvoeding. Hij moet op een gegeven moment doorkrijgen dat sommige dingen gewoon niet kunnen en wij de baas zijn. Nu kan je nog heel moeilijk met hem communiceren natuurlijk.
Ook hier zijn tips erg welkom!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Herkenbaar Saro (maar dat weet je volgens mij al, haha). Ik denk dat je het tot nu toe goed doet. Nee zeggen, maar gewoon negeren en doorpakken als dat geen effect heeft. Als ze ouder zijn, denk ik dat het heel belangrijk is om duidelijk en consequent te zijn.

Ik hoop dat als Erik eenmaal kan praten, hij z’n frustraties eruit kan gooien door het gewoon te zeggen en niet door zo’n driftbui te krijgen als 'ie nu wel eens krijgt… Maar ja, als het wel zo’n jochie wordt dat zich in een supermarkt krijsend op de grond stort dan denk ik toch dat het op doorpakken aankomt. Al twijfel ik ook wel eens aan m’n opvoedkundige talenten hoor, dat is volgens mij heel normaal…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ja dan begint ineens het opvoeden echt…en dat hebben we natuurlijk nog nooit gedaan (zoals zoveel dingen de eerste keer zijn met een baby). Ik vind het best lastig om nu goed te weten wat te doen. Probeer maar mijn gevoel te volgen (en advies van het forum ).
Gelukkig is Dani dus niet de enige! Had ik ook niet verwacht hoor, maar in mijn omgeving ken ik nog geen kindjes die zo’n eigen gebruiksaanwijzing hebben als ons mannetje. Een mooie uitdaging, haha.

En volgens mij is ook het toverwoord: Zelf rustig blijven! En als ik dat nou eens onder de knie krijg, dan moet het helemaal goedkomen. Mmm dat klinkt makkelijk…

Wat een mazzelaars zij jullie hoezo denken jullie zo’n pretjes is dit allemaal niet, nee is het ook niet want dylano doet dat ook allemaal heerlijkkkkkk maar niet heus maar die moet dus 2 keer per dag liefst 3 keer (derde keer doe ik dus niet gaat goed zo) van top tot teen ingesmeerd worden ben dus nog ff langer bezig als jullie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Waarvoor moet hij ingesmeerd worden Michelle? Kan me voorstellen dat je dan nog even wat langer bezig bent en 2-3 keer per dag…terwijl aan en uitkleden al zo’n pretje is…mmh niet altijd even makkelijk…

Ohh ik las het al bij een andere topic…ivm zijn eczeem…ben een beetje traag vandaag, haha

Voor zijn eczeem en droge huid saro maar moet wel zeggen nu het zo’n dramagedoe is dat ik voor zijn droge huid probeer te beperken tot 1 keer per dag, maar das alleen op de dagen dat hij niet in bad gaat. Hij gaat om de dag in bad en dat vindt hij heerlijk dus hij zit er eigenlijk langer in als mag, maar da moet ik zijn huid echt wel gelijk goed vet insmeren dan redt ik het niet met 1 keer

Liefs Michelle