Brullend wakker worden

Dit onderwerp sluit een beetje aan op mijn topic ‘huilend in bed staan’. Eva heeft er al 3 avonden een handje van om na een uur of twee slaap opeens keihard te gaan huilen. Dan droomt ze misschien? Ze wil dan alleen maar bij ons zitten, maar dat doen we niet. Na een paar minuten krijsen valt ze vanzelf weer in slaap. Soms wordt ze dan een uur later weer huilend wakker. Als we gaan kijken slaapt ze soms gewoon weer. Soms is ze wakker en dan ligt ze te huilen. Ik probeer dan even drinken te geven, wat ze nooit wil en Dentinox smeren mag ik al helemaal niet. Ik denk dat het tanden zijn, maar ze gaat gillen zodra ik met de Dentinox aan kom zetten en het erop smeren gaat dan dus niet. Huilen jullie baby’s soms ook zomaar in of tijdens de slaap en worden ze dan echt wakker? Laten jullie ze dan even huilen, of gaan jullie meteen kijken? Wat zou het buiten dromen of tanden kunnen zijn??? En mogen jullie wel rustig tanden poetsen en Dentinox smeren? Eva wil ook al geen tandjes meer poetsen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dit heeft Dani de laatste tijd ook regelmatig. Dan ineens begint hij heel zielig te huilen. Hij klinkt dan echt heel verdrietig. Dat is dan ook meestal 2 uur nadat hij naar bed is gebracht voor de nacht en ook 's nachts heeft hij dit weleens. Meestal wachten we ongeveer 5 minuten en dan slaapt hij vaak alweer. Van de week duurde het langer en klonk het zo zielig dat ik ben gaan kijken en toen stond meneer in zijn bedje (half slapend nog). Toen heb ik hem neergelegd en binnen een minuut sliep hij weer.
Dus ik zou zeker niet gelijk heen gaan. Ik denk dat ze dit nl gewoon in hun slaap doen of misschien half wakker worden. Als ze dan gelijk papa en mama zien worden ze volgens mij alleen maar meer wakker.
Mocht het langer duren of je hebt het idee dat het huiltje betekent dat er echt iets is dan er natuurlijk heen gaan. Maar ik zou niet te snel gaan.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Joey word de laatste dagen ook wel eens huilend wakker, maar 9 van de 10 keer is het zo weer over en slaapt hij al voor ik boven ben weer verder. Ik heb het idee dat hij wat meer te verwerken heeft nu hij de wereld ontdekt met kruipen en optrekken enzo. Misschien dat het bij Eva ook zo is doordat ze nu kan staan? Dan word de wereld ineens een stuk groter, en dat moet in de slaap allemaal verwerkt worden, waardoor ze misschien onrustiger slapen… Ik weet dit niet zeker hoor, maar lijkt me wel logisch, ten minste bij Joey.
Joey heeft nog steeds maar 2 tandjes, en poetsen gaat redelijk. Hij wil wel het liefst zelf de tandenborstel vasthouden, maar dan geef ik hem een andere. Hij moet er altidj hard om lachen als de borstel zo’n geluidje maakt als je over die twee tandjes gaat

Lilypie

Lilypie

Fijn, meteen al twee snelle reacties! Ik denk ook dat we even moeten wachten, want gisteren was ze vanzelf weer stil en toen hebben we haar de hele nacht niet meer gehoord. Ze huilt wel echt overstuur en ook heel hard, niet een beetje jengelend, maar echt brullen, zo van: waaaaaaaaaaah, waaaaaaaah. Maar als we naar boven lopen, houdt het vaak op en soms lijkt het inderdaad erger te worden als wij er zijn. Ze huilt ook vaak als je de kamer uit loopt. Dus maar even proberen en dan kijken wat ze doet. Zal wel iets met dromen/verwerken te maken hebben denk ik ook. Wel fijn om altijd herkenning te hebben hier! Ze ligt nu al 2 uur te slapen, ik ga eens kijken want ze was 1,5 uur na het opstaan alweer bek-af. Ja, baby zijn kost veel energie!

O ja wat betreft het tandenpoetsen. Dit wilde Dani ook ineens niet meer…ging of aan de borstel sabbelen of trok zijn gezicht weg. Ik deed het tandenpoetsen altijd zitten op de bank. Nu neem ik hem vaak in mijn armen en gaan we bijvoorbeeld even naar een andere plek lopen en dan ga ik staand (terwijl ik hem dus in mijn armen heb) zijn tandenpoetsen en dat gaat weer goed. Ik weet niet waarom, maar je kan het altijd proberen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Minke piept ook wel eens een beetje “in haar slaap”, maar slaapt dan altjd weer verder, ze lijkt dus ook niet wakker te worden. Het is niet echt huilen te noemen.Ik moet zeggen dat ik wel zou gaan kijken als ze heel hard huilt, maar dat is denk ik omdat ze dat nooit doet. En dan zou ik dus denken “er is nu echt wat”. maar als je weet van Eva dat ze vaak even huilt en weer gaat slapen, dan zou ik er ook zo min mogelijk aandacht aan schenken. Anders wordt het straks gewenning dat jij komt als ze even wakker wordt, dat is niet handig voor jou !
Wat tanden betreft, Minke ligt elke avond in de houdgreep want anders snoept ze alleen gauw de tandpasta eraf en mag ik daarna niets meer ( lees: mondje stijf dicht). Dus hoe zielig ik het ook vind, voor haar eigen bestwil dan maar even zo tot ze het weer normaal toelaat. Hopelijk over niet al te lange tijd…
groetjes!

Lilypie
Lilypie

Morgan huilt niet echt maar geeft meer een brul, behalve zoals vanacht als ze zich realiseerd dat haar speen uit bed gevallen is. Maar als ze me dan ziet ligt ze stil te wachten tot ik hem gevonden heb en slaapt ze meteen weer verder.

Ik ga niet meteen naar der toe als ze een brul geeft meer omdat ze of nog slaapt of omdat ze meteen weer weg is.

En tandenpoetsen gaat hier ook niet soepel meer. Boven gaat wel, maar onder duwt ze met haar tong de borstel weg. Ze kauwt wel op de borstel met der voortanden worden ze ook een soort van gepoetst.

Groetjes,

Michèle

Rainbow,
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik jouw dochter echt een beeldschone meid vindt. Valt me elke keer op. Wil ik toch even kwijt.
groetjes Carolien

@ Appelientje, wat ontzettend lief van je dat je dat zegt! Dank je! Ik ga ervan

Het rare is, dat Eva eerst niets gaf om tanden poetsen. Sterker nog, ze deed haar mondje zelf al open en liet het goed toe. Ik zong dan een liedje en ze vond het leuk. Nu dus niet meer. De houdgreep heb ik al geprobeerd, maar dan gaat ze helemaal brullen! Het zal hoop ik ook een fase zijn. Soms hoor ik 's nachts weleens een geluidje, zo van: ah. Maar daar blijft het dan bij. Dit is meer echt huilen. Ik ga vanavond eens testen wat er gebeurt als ik even niet ga kijken. Bedankt voor de tips! Mevrouw ligt, 2,5 uur na 2 uur te hebben geslapen, alweer op één oor. Ze is dood-op. Ze speelde in de keuken met een pollepel en een maatbeker en opeens begon ze te grienen van de slaap. Ze ging ook meteen liggen en wam, weg was ze. Trouwens, ik had bij een tijdschrift een probeerpakje string- en hipstermaandverbandjes gekregen. De verpakking vond ze al geweldig. Toen haalde ik de verbandjes eruit en ze werd wild enthousiast! Ze heeft er wel een kwartier mee gespeeld. Toen ik het stringverbandje op mijn neus plakte (goed dat niemand me zag haha) was het helemaal schateren! Ze zal er later vast een hekel aan krijgen, maar nu was het een superleuk speeltje!

Hmm daar heb je zeker geen foto’s van he Rainbow.

Groetjes,

Michèle

Ja,
Kunnen we gelijk zien of die mooie meid Eva op haar mama lijkt…

Hahahaha, heb je Hyves Appelientje? Daar heb ik al veel Ikkeben-mama’s op gevonden!

En nee Michele…geen foto’s nee! Woehahahahahaha, ben je gek!

Ja, dat eten is soms een probleem. Eva at altijd goed en nu eigenlijk ook nog, behalve dus de toetjes. Terwijl IK dat het lekkerste deel van de maaltijd vind! Sanne klinkt ook behoorlijk uitgekookt, haha. Ik heb nu zoiets van: ‘Wil je het niet’? Dan niet!’ Ik doe het dan weg. Maar soms ben ik wel bang dat ze dan te weinig heeft gegeten en gaat schreeuwen in bed. Ik geef dan toch gauw iets anders…De warme hap gaat hier altijd perfect, ze is dol op warm eten. Bij het cb zeiden ze wel dat ze 300cc per dag aan melkproducten moet hebben. Dat kan ook met melk, het hoeft niet per sé in de vorm van een toetje. Ik mocht ook fruit als toetje geven. Misschien eens kijken hoe dat gaat. Al krijgt ze dat 's middags ook al. Eva krijght nu pap + 120cc 's middags en dat is precies 300cc. In principe zou een toetje dan niet eens nodig zijn, maar ja, anders gaat ze gillen van de honger volgens mij en een toetje hoort er voor mijn gevoel wel bij! Kindjes zijn soms best moeilijk qua eten. Als ze 1 jaar is ga ik haar mee laten eten met de pot, ben benieuwd hoe dat gaat! Mevrouw is kieskeurig volgens mij!

Trouwens, gisteren werd ze even huilend wakker, maar daarna sleip ze meteen weer. Toen wij gingen slapen hoorde ik haar ook even huilen. Ben blijven liggen en daarna was het weer stil. Dat ging dus goed!

Ja, zal altijd probleem zijn kinderen en eten. Maar fruit vindt Sanne echt heerlijk dat is ook het enige wat echt op gaat. Ik ben inderdaad ook altijd bang dat ze te weinig krijgt. Vooral de groentehap moet ze toch echt hebben.
Wortels vindt ze wel lekker, maar ik kan moeilijk elke dag wortels geven. Maar je zou toch denken als ze echt honger hebben gillen ze wel, dat heb ik zelf wel, dan moet ik echt wat hebben. Ze lust ook haar groentehapjes wel, want ze spuugt het niet uit. Maar volgens mij is het geen zin in hebben. Ik heb nu acht zoiets van dan maar niet. Maar voelt nog niet echt goed. Wel kon ik mij er eerder (lees 2 week geleden) vreselijk druk om maken. Dat doe ik nu niet meer zo. ZUCHT was er maar een soort ondertiteling bij die kids.
groetjes Carolien

Volgens mij heeft morgan Ikke ben gelezen want het was brullen gister. En echt brullen onnegeerbaar. Ze was bekkaf en wilde niet eten dus half zeven naar bed. Brullen brullen brullen. Om 20.00 toch maar even uit bed getild en ze spuugd zo wat eten uit. Gewoon van het over de zeik zijn. Even meegenomen naar beneden want der slaapzak was vier en ze was nat van het huilen en kwijlen. Leek wel een hond die iets lekker ziet echt het liep in stralen der mond uit. Op de bank is ze op mijn borst gaan liggen en was ze bijna vertrokken. Schrok ze weer wakker en weer huilen dus een pcm gegeven voor der tanden. Lichte verhoging van 37.8 dus niks engs. Om half 9 weer in bed gelegd. Leek erop dat ze vertrokken was maar om 22.00 was het weer brullen. Zo lang je bij der bleef was het ooke, maar liep je weg brullen. Pappa is op een gegeven moment op der kamer gaan zitten en heeft er op schoot genomen. Daar is ze in slaap gevallen en heeft ie haar heel voorzichtig terug gelegd en toen heeft ze de nacht doorgeslapen, maar ze was natuurlijk nog in knorreland vanmorgen om 18.00. Vandaag moet ze naar het CB voor der prikjes en Mervin gaat meteen vragen of ze al een hogere dosis pcm mag want ze is bijna 1 en ik denk wel meer dan 10 kilo. Maar hopelijk was het eenmalig want dit was voor niemand leuk.

Groetjes,

Michèle

He wat vervelend dat Morgan een beetje overgaf door het druk maken. Eva had dat laatst ook een beetje, zo een mondje. Ook op de slaapzak, dus toen werd ze nog kwader omdat 'ie uitmoest. Mervin is wel geduldig zeg. Papa gaat hier ook rustig een half uur bij een jankende Eva zitten. Daar heb ik GEEN geduld voor hoor. Jij? Ik heb het snel gehad als ze blijft brullen zonder aanwijsbare reden. Gelukkig voel ze uiteindelijk dan toch in slaap, het schaap. Ik ben benieuwd hoe het bij het cb gaat met de prikken enzo. Eva was 9,2 kilo inmiddels en huilde alleen bij de laatste prik KEIHARD en voor iedereen hoorbaar! En ze moest propjes met haar handjes oppakken. Moet Morgan misschien ook laten zien, dat ze dat kan.

jeetje, zou dit dan sprong zijn. Ik hoop het zo.
Eigenlijk is er geen pijl op te trekken. Pap gaat zeer moeizaam. Inderdaad 5 schepjes en ze is er flauw van. Gisterochtend ging net meer dan de helft op. Fruithap, maak ik altijd zelf ongeveer 200 gram. gaat wel altijd op. Bied dan ook maar sap aan, gaat meestal 30 cc van naar binnen. broodje gaat ook meestal wel op maar die fles is een ramp. We geven nu eerst de fles en dan het broodje. gisteren dronk ze dus 120 cc en het broodje heeft ze dus ook opgegeten. Maar dit kan vandaag heel anders gaan. In de middag liga of rijstewafel of een lange vinger. meestal gaat halve liga koek wel op lange vionger niet is te hard denk ik. rijstewafel oook niet. sap ongeveer 80 cc, terwijl dit vorige week nog 150cc was. groentehap soms halve potje dan benik al heel tevreden. Maar gisteren dus 5 schepjes. toetje gaat nog wel maar ook niet van harte. Dan gaat gaat ze om 19 uur op bed. Meestal slaapt ze wel gelijk, maar gisteravond had ze wat problemen. ben niet heen gelopen, want dat was niet nodig. Eigenlijk slaapt heel goed in. De afgelopen 2 maand nooit meer iets vernomen vanaf dat ze naar bed gaat. Ze rolt ook niet in bed etc. Zoals ik hier soms lees van andere kindjes. Wel vind ik haar in de ochtend soms andersom in bed bovenop de dekens. Dan moet ik wel even lachen en zij ook.
Vanochtend om 7 uur heengelopen. Tijdens verschonen brullen, ik dacht die heeft honger logisch, want praktisch gisteravond niets gehad. Maar nee na 5 schepjes pap. Toen heb ik sap aangeboden, begon ze fanatiek uit te drinken. Dus ik dacht laat ik dan maar melk maken als je dan toch dorst hebt. Nee vond mevrouw geen goed idee. Heeft ze 80cc van gedronken, dan maar niet dacht ik. In de auto bij de creche nog even sap aangeboden, nee wou ze niet.
Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. En ik moet eerlijk zijn dat ik wel elke keer weer opzie tegen de groentehap geven. Terwijl ze altijd haar groentehap opat. Het is volgens mij ook niet dat ze het niet lust, maar gewoon geen zin. Als ik haar dan uit de kinderstoel haal en in de box zet om te spelen is ze ook tevreden.
Ik hoop zo dat dit de 8 maanden sprong is. Wel zie ik dat ze veel meer speelt. Voorheen moest ik haar toch altijd wel vermaken. En verlatingangst heeft ze volgens mij nu ook wel gehad. Ik kan sinds het weekend gewoon weer weglopen. Veel kiekeboespelletjes gedaan.

Wil, ik denk niet dat we ons erg druk moeten maken. Laten we onszelf niet gek maken. Gewoon aanbieden wat ze anders ook krijgen en anders maar niet. Bo zal zich vast ook niet laten verhongeren en verdorsten. Sanne is eigenlijk best wel tenger voor haar leeftijd. Ze zit ook onder de gemiddelden. Ik weet dat zegt niets. Maar toch, omdat ze nu zo slecht eet en drinkt. Ik had trouwens eergisteren weer een shirt aangedaan bij haar die ze eerder ook droeg en die zat echt wel wat strakker dus…

Groetjes Carolien

Wil,
Dat pyamapapje gaf ik ook elke keer als Sanne haar groentehap niet ging. Maar dat ging niet elke keer van harte. Nu doe ik het niet meer, want de laatste keren ging dit met veel verzet. Dan maar niet. Als je Bo een pyamapapje geeft stribbelt hij niet eerst tegen of gaat dat echt lekker?
Ik hou me gewoon aan de schema. Anders raakt ze van slag. Zal het de sprong zijn… Volgens mij krijgt ze ook tandjes bovenin. Maar dan zou je toch zeggen dat het met een lepeltje wel wil. En als het koud wordt lijkt mij dat ook lekkerder, maar dan wil ze nog niets. Voor de rest is ze wel vrolijk hoor. Bo dan?
Groetjes Carolien

Jeetje, dat wist ik niet van prematuren. Dat is lekker dan. Ik moet wel zeggen dat Sanne een flinke kop erop heeft zitten. Dat heeft ze echt niet van haar ouders hoor. Volgens mij moeder was ik wel redelijk makkelijk, maar ja dat is natuurlijk wel al een tijdje geleden. Mijn man is wat dat betreft meer een driftig mannetje geweest.

Ik zal vandaag eens een vriendin vragen, want die heeft een dochtertje van 18 december. Kijken of zij ook last heeft van de sprong. Dan ben ik ook weer wat meer gerust. Het is ook niet anders, we bieden genoeg aan. Ben in elk geval blij dat jij met hetzelfde zit, geeft wel steun. Beetje lullig gezegd, maar je begrijpt me wel.

Groetjes Carolien

Ik heb een paar weken gehad dat dylano met zijn warm eten zat te klooien (at het wel op met hoop gemopper) maar heb het toen vervroegd hij was te moe en in die tijd geen halve liga’s en ed. eerst je gewone eten fatsoenlijk eten dan tussendoortjes
Ben ik nu streng???

Werkte wel hahahaha.
En nu krijgt hij nog niet iedere dag liga ed.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie