Broodbeleg

Hallo allemaal,

Onze dochter is over het algemeen best een goed eter, maar wat betreft broodbeleg zeer eenkennig. Ze eet nu dus alleen nog maar smeerkaas en jam op de boterham. Nu heb ik al verschillende alternatieven geprobeerd, maar telkens als ik iets anders probeer spuugt ze het uit. Nu vroeg ik me af moet ik haar toch alternatieven blijven aanbieden en dan een paar dagen achter elkaar, of het gewoon bij die 2 variaties houden? Heb nu eigenlijk steeds maar 1 dag iets geprobeerd. vlees en kaas haalt ze er gewoon vanaf.

Oh ja wentelteefjes zijn wel favoriet, maar ei op de boterham weer niet.

groetjes Jeuly

haha herkenbaar! Mijn dochter word bijna 2, en die vind dat ze zelf wel keuze mag maken! met als gevolg, alle dagen bebogeen!! haha, dus nu smeer ik zonder iets te vragen, en dan is het ook wel goed!
Ik zou verschillende dingen aan blijven bieden, en dan komt het denk ik vanzelf wel! Zo ging het hier tenminste wel! Inmiddels eet ze ook gewoon stroop en pindakaas als ik dat er op smeer!

Sluit me aan bij @Manderijn.

Ons dochtertje van bijna 2,5 eet ook alleen smeerkaas, soms appelstroop en chocopasta. Ze neemt weleens een hapje van mij met iets anders er op. Zo lang ze lekker eet is het toch prima? ipv een plakje worst op brood kun je haar dat ook tussendoor aanbieden, vaak vinden ze dat lekker!

Lust ze al vanaf dat ze klein is alleen smeerkaas en jam of is dit iets van de laatste tijd. Als ze altijd wel vlees en kaas heeft gegeten, dan zou ik haar dat toch blijven geven. En als ze het dan niet eet jammer dan, maar geen alternatieven aanbieden. En beleg van brood afhalen dat sta ik echt niet toe. Als dat zou gebeuren, dan zou ik het brood meteen weghalen. Ze moeten wel weten dat dit niet kan en de consequenties hiervan ervaren.

Groetjes,
Sandra

Waarom zou je ze geen alternatief aanbieden @sandra ?? En als je weet dat ze het beleg van de boterham halen dan geef je ze toch wat anders? Ik zou er niet moeilijk over doen. Belangrijkste is dat ze hun boterhammetje op eten en dit lekker vinden. Dat plakje worst of kaas kunnen ze later op de dag ook uit het vuistje eten.

Sluit ik me weer aan bij Esther!
Ik wil niet moeilijk doen over/met eten.
Mijn dochter is een klein fijn meisje, en kan best iets extra’s gebruiken.
Ik ben zelf opgevoed met ‘eerst hartig, dan zoet’ vond dit zelf ook nooit leuk, dus daar zijn we hier makkelijk in.
Kijk, alleen maar ongezond eten, dat doen we niet.
Fruit en warm eten, eet ze prima, dus dan mag ze van mij best een boterham met lekkers. en meestal krijgt ze daarna een cracker met kaas, en dan zijn we er ook weer!

en smeerworst? kan ze er niet afhalen.
Rico heeft ook die nukken om alles van zn brood te pakken en dan het brood te laten liggen.
ik probeer hem te lokken met: dan krijg je daarna een kaasje.
machtsspelletje dus! meestal eet hijh het dan wel op, maar doet hij dat niet? krijgt hij ook geen kaasje

@manderijn … ons dochtertje eet heel graag fruit. Gisteren heeft ze tot mijn verbazing bijna 2 appels gegeten (vraagt er zelf om) en een banaantje. Dat ze dan tussen de middag chocopasta en smeerkaas eet op brood, prima. 's-middags nog bijna 1 hele krentenbol … avondeten is wat matig maar ze is een stevige meid, ziet er goed uit dus moeilijk doen over eten, is bij ons echt wel het laatste. Net wat jij zegt … wij eten gezond. Soms moet je een beetje creatief zijn om bv ook dat stukje kaas te geven of een plakje worst of dat beetje groente.

Ik ben het absoluut met Sandra eens.
Soms kiest Seth zelf, en soms kies ik wat hij op zijn brood krijgt.
Maar het beleg wordt er niet afgegeten (gewoon een hapje brood met beleg tegeleijk), en al zeker niet extra beleg.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Dit is iets waar ik als ik het zo lees niet eens niet zo streng in ben. Minke mag kiezen wat ze op brood eet, dit moet ze dan wel opeten. Zolang ze verder niet snoepen en goed fruit en groenten eten, vind ik zoet beleg geen probleem. Ik moet wel zeggen dat Minke ook vaak vraagt om worst of kaas dus dat de variatie er daardoor altijd is. Maar goed. Als je dochtertje verder prima eet, zou ik hier geen halszaak van maken.
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Zo gaat dat hier dus ook Linette.
Eten is 1(nou ja 2) van de gezellige momenten samen aan tafel, en dat hou ik graag zo! Bord leeg eten hoeft hier ook niet, vol is vol, en toetje slaan we niet over, zou ik zelf ook niet willen.
En inderdaad, als voor de rest de vitamientjes e.d wel binnen komen, vind ik zoet beleg geen probleem. Ik eet zelf ook het liefst lekker!

vraagje pindakaas gezond of ongezond broodbeleg? want mijn kids moeten altijd eerst iets gezonds op brood en ik dacht dat pindakaas daar bij hoorde maar nu is de twijfel erin geslopen

before you judge me, try hard to love me

ik ben hier zo te lezen ook heel makkelijk in. Mijn zoon eet sinds een paar dagen bijna geen brood meer. Vandaag wilde hij de kipfilet wel, het brood niet, nou prima dan alleen de kipfilet, ben allang blij dat hij dan iets eet. Ik geef geen koekje ofzo, maar bijv wel een kwarkje dan in plaats van de boterham.

Pindakaas mag dat sowieso al?? Ik dacht dat je daar voorzichtig mee moet zijn bij kindjes ivm pinda-allergie??

22-12-2009 colin geboren

quote:
Waarom zou je ze geen alternatief aanbieden @sandra ?? En als je weet dat ze het beleg van de boterham halen dan geef je ze toch wat anders? Ik zou er niet moeilijk over doen. Belangrijkste is dat ze hun boterhammetje op eten en dit lekker vinden. Dat plakje worst of kaas kunnen ze later op de dag ook uit het vuistje eten.

Zolang ik weet dat Tim iets lust ga ik hem geen alternatieven aanbieden als hij het niet eet. Dan is straks het einde zoek, want natuurlijk is jam veel lekkerder dan vleeswaren. Daarbij komt dat ik gewoon niet wil dat hij alleen maar zoetigheid eet. En als Tim beleg van zijn brood zou halen, dan zou ik dat niet toestaan. Eten is eten en daar wordt niet mee gespeeld. Tim mag kiezen wat hij op zijn brood wil. S’ochtends gezond, s’ middags zijn 1e boterham gezond en de 2e mag ongezond. Hij zal nooit iets ongezonds vragen op zijn 1e boterham, dus hij weet heel goed wat wel en niet mag. Hij weet dit ook en ik moet zeggen dat ik een hele makkelijke eter heb, die altijd zijn brood eet. Dus ja dat is wel heel erg fijn. Maar nogmaals iedereen doet dit anders en dat is ook prima.

Groetjes,
Sandra

mamavan colin ja mijn kids zijn al wat ouder, 3,7 en 10 maar ik dacht gooi de vraag effe hier neer , jullie hebben het er toch over

before you judge me, try hard to love me

Volgens mij is pindakaas toch niet hele ongezond? Nee, volgens mij is een broodje pindakaas zelfs nog hartig ook!

Ik zou pindakaas als ongezond beleg plaatsen… Bij de chocopasta en jam.

Noa eet eigenlijk altijd kippenwit, kaas of ham. Ik laat haar niet zelf kiezen, want dan is het altijd chocopasta. Soms geef ik haar wel gewoon twee boterhammen chocopasta, zonder eerst iets gezonds. Als ze al heel de week gezond eet, vind ik dat ze wel iets lekkers mag.
Mijn moeder zei trouwens dat ik vroeger niks anders wilde eten dan chocopasta. Uiteindelijk heeft de dokter toen gezegd dat ze mij dat gewoon altijd mocht geven, want anders at ik niks… Zolang ik gezond was, geen probleem. Ik kan me zelf nog herinneren dat ik in de basisschool altijd chocopasta mee had. En sinds de middelbare school heb ik nooit nog chocopasta gegeten…

Beleg van de boterham halen wordt hier ook wel eens gedaan, niet altijd. Ik moet zeggen dat ik hier ook niet zo streng in ben. Ze weet dat ze daarna de boterham toch nog moet opeten, zonder beleg dan.

@ Jeuly: Ik zou toch verschillende dingen blijven aanbieden. Ze zal het ooit wel eens willen eten hoor.

Tja ik wil even pindakaas verdedigen; in sommige merken zit veel suiker en zout! Maar d’r zijn andere (weet niet welke in NL) die dat veel minder hebben en dan zijn pinda’s (en dus ook pindakaas), heus zo slecht niet

@sophievdb … Pindakaas, Jam en Chocopasta ongezond ?? Nee hoor daar ben ik het niet mee eens.

In pindakaas zit veel vitamine E, erg gezond en er zijn pindakazen die minder vet bevatten. Jam > je kunt voor halvajam kiezen en de chocopasta’s van de bekende merken bevatten lang niet zoveel suiker. Ook daar zitten gezonde stoffen in.

Ik denk dat dit gezonder is als de koekjes met de zogenaamde transvetten, dat is pas ongezond. En deze zitten vaak in de kinderkoekjes.

Ham bevat ook kleurstoffen want dit is van origine niet roze! Bevat ook vet net als de 40+ kaas. Dan kun je je ook gaan afvragen of melk wel gezond is en varkensvlees?!

Het is fijn als kinderen gevarieerd beleg eten maar als ze nu in een fase zitten met een bepaalde voorkeur, wie zijn wij dan om te bepalen dat ze wat anders moeten eten? Ik eet ook het liefst alleen maar kaas.

pindakaas is een gezonde keuze, tenminste dievan de Calve. Is dus niet ongezond, maar zelfs veel gezonder dan vette vleeswaren zoals smeerleverworst e.d. Ik vind Jam van de Zonnatura ook niet ongezond. Zitten geen toegevoegde suikers in. Als je echt gezond wil doen kun je volgens mij alleen maar groenten op je brood doen.
En het moet ook een beetje leuk blijven, je kunt overal wel op gaan letten… Zolang je kind niet te dik is en zijn fruit en groenten binnenkrijgt, zou ik me er niet zo druk om maken. Ik eet ook iets op mijn brood dat ik lekker vind.

22-12-2009 colin geboren