hahaha, groente op je brood
Dan wordt hier helemaal niet meer gegeten! Want groenten, daar moeten we niet zoveel van hebben.
hahaha, groente op je brood
Dan wordt hier helemaal niet meer gegeten! Want groenten, daar moeten we niet zoveel van hebben.
Als je alles gezond gaat noemen waar één goede stof in zit, dan is alles bijna gezond. Omgekeerd hetzelfde, als je alles ongezond noemt waar één slechte stof in zit, is alles ongezond.
Jam zonder toegevoegde suiker zal ook niet 100 % goed zijn, want er zal dan wel een vervangende stof inzitten om de jam toch zoet te maken. Chocopasta zit boordevol suikers en vetten, niet alleen de goede vetten.
Ham met kleurstof, kan best zijn. Als je je kind niets met kleurstof wil geven, zal het niet te veel meer moeten eten denk ik. Op mijn pak ham staat uitdrukkelijk ‘zonder kleurstoffen’ en toch ziet het roze… In de kaas zitten dan weer wél kleurstoffen.
Trouwens, ik heb ook nooit gezegd dat je je kind die dingen niet moet geven hé. Noa eet veel kippenwit omdat ze het lekker vindt. Kaas, ham en chocopasta vindt ze ook lekker, dus krijgt ze die ook. Jam lust ze niet, dus ga ik haar ook niet dwingen om jam te eten, aangezien ik vind dat ze al voldoende afwisseling krijgt.
Uiteindelijk geeft iedereen toch wat hij zelf wil, op z’n eigen manier. En als je kind gezond is verder, geen probleem toch?
In pindakaas zit niet 1 goede stof, wel meerdere dus niet alleen vitamine E maar ook vitamine A, foliumzuur, calcium, magnesium, zink, ijzer, koper, selenium en vezels.
In jam zitten weinig toegevoegde suikers, al kun je hier ook weer een keuze in maken.
Een boterham met chocoladepasta is toch ook een verantwoorde keuze. Dit broodbeleg bevat namelijk veel lecithine, een stof die weer veel calcium, ijzer en proteïne heeft.
mij hoef je niet te overtuigen hoor. Noa eet namelijk chocopasta. Jam lust ze gewoon niet en pindakaas hebben we niet eens in België
Geen pindakaas in belgie?? Jee, nou dat is dan 1 van de dingen die ik niet zou willen missen als broodbeleg!
Luka heeft graag hagelslag of pindakaas op zijn brood, daarnaast proeft hij wel alles maar dit vind hij het lekkerst. Dus wij doen om de dag hartig en zoet.
Verder ben ik het wel eens met Sandra, met eten word niet gespeeld dus ook geen beleg van brood afhalen!
Verder krijgt hij vrijwel geen snoep en eet hij goed groente en fruit, dus wij maken er geen punt van.
Natuurlijk let ik wel op wat hij binnenkrijgt qua groenten en fruit, maar ik lees echt niet alle verpakkingen door om te zien van wat er hoeveel gram in zit…
Ik lees dit topic en denk als eerste: wat is in hemelsnaam KIPPENWIT??? Eva is heel makkelijk met brood eten. Zij houdt vooral van kaas en vlees en eet vrijwel altijd 30+ kaas en magere vleessoorten, zoals kipfilet, ham en casselerib (zag laatst wel dat daar SUIKER in zit, bizar, in casselerib!). Ze is ook gek op pindakaas, dat krijgt ze 1 a 2x per week en dan de iets minder vette. Ik vind pindakaas niet gezond, maar een beetje vet mag best af en toe. Chocopasta krihgt Eef nooit, dat vind ik voor haar echt nog té lekker zeg maar en dan gaat ze daar om zeuren. Jam vindt ze vies. Ze wil soms ‘haslag’, dat kent ze denk ik van het kdv, want dat eten wij hier eigenlijk nooit. Ik heb het wel en ze vroeg er laatst om. Heb ik genegeerd. Ik heb liever dat ze kaas en vlees eet. Ze eet altijd eerst haar vlees eraf, maar dan ook netjes het brood en dat vind ik goed. Soms eet ze ook een rolletje extra vlees uit het vuistje, na de boterham. Doe ik ook niet moeilijk over. Eten moet leuk zijn en soms is het al moeilijk genoeg om ze alles op te laten eten toch?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Haha, dat dacht ik ook Rainbow! Wat is kippenwit (neem je gewoon zelf het wit van een ei??)?
Seth heeft nog nooit pasta op, dat vindt ik wel ongezond.
Wel eet hij regelmatig pindakaas, daar zit inderdaad wel aardig vet in, maar wel veel gezonde vetten. EN kinderen van deze leeftijd hebben meer vetten nodig dan wij. Verder krijgt Seth ook gewoon kaas, vlees, appelstroop op zijn brood.
Liefs, Anne
Kippenwit noemen jullie gewoon kipfilet denk ik
Bij ons gebruiken we het woord ‘kippenwit’ als we het over boterhambeleg hebben. Het woord ‘kipfilet’ gebruiken we voor een stuk kip dat je in de pan moet bakken en bij je aardappelen en groenten eet
Hoi Jeuly,
Vleeswaren is hier ook geen favoriet, verdwijnt naast het bord. Tot groot genoegen van de poes Wil je dochtertje het ook niet hebben als ze het van jou mag proeven. Aaron wil altijd nog een stukje brood van papa en mama als hij klaar is en eet dan bijna alles. Zo leren ze het ook eten.
Maar met smeerkaas en jam is nix mis toch? Al eens een banaan op brood geprobeerd?
Groetjes,
Chirley
Hallo allemaal,
Waar een topic al niet toe kan leiden. Grappig die zijsporen / onderwerpen.
Maar in ieder geval blijf ik toch naast de smeerkaas af en toe eens wat anders aanbieden.
Pindakaas heb ik nog niet durven geven,je hoort zo vaak over allergische reacties.
Vandaag kreeg ze voor de eerste keer snijworst. Vond ze blijkbaar ook lekker, want ze at het helemaal op. Jaa van het brood halen… Maar tot mijn verrassing at ze daarna haar brood ook gewoon op zonder beleg. Tsja.
In ieder geval wederom bedankt voor jullie reacties.
Oohhh jeehhh geen pindakaas, dat kan ik me nu niets bij voorstellen! Verder gebruiken wij veel fruit op brood! Gesprakte banaan idd maar ook aardbei, mango etc! Dat vind J heerlijk! En verder maak ik mijn jam ook zelf! Met honing geen suiker, is ook een groot succes (mag je het dan eigenlijk wel jam noemen?!?!? ) Verder ben ik nog steeds van mening dat pindakaas echt niet slecht is. Vetten zijn goed voor kids, helemaal deze vetten, en ik ben niet zo bang voor vetten en suikers (ik ben banger voor suiker vervangers, zoals die vieze zoetstoffen etc) Vleesbeleg en kaas word hier niet heel veel gebruikt voornamelijk omdat de koeien (kaas en vlees) nogal wat antibiotica krijgen. Ik heb een biologisch boertje voor melk en ik krijg vlees van mijn schoonmoeder (kip) waar ik dan zelf kipfilet voor op brood op maak. Dat is echt heel eenvoudig en kun je makkelijk zelf maken Gewoon kipvlees in een blender, met eventueel kruiden, en zout en beetje peper (zou tis wel nodig) in een vorm (cake vorm hier) en dan in de oven op laag temp, 1 uur later haal ik het er uit, heerlijk!