Brood eten

We hebben net gepobeerd om brood te eten, maar dat lukte echt totaal niet. Het was een natte zeverpartij, maar het broodje wilde niet naar binnen glijden. Ik had een wat oudere boterham gepakt en er boter en smeerpate opgedaan. In heel kleine blokjes gesneden, korstje eraf. Toen proberen. Julia keek vies, maar deed wel haar mondje open. Ik legde het blokje erin en toen spuugde ze het weer uit. Dat ging zo meerdere keren, het broodje werd helemaal zompig. Ze kokhalsde ook behoorlijk en slikte de kleine brokjes ook niet door. Ik gaf het na twee blokjes op, want ze wilde het echt niet en het werd een knoeiboel. Natuurlijk proberen we elke dag gewoon een paar blokjes te eten, maar was het bij jullie in het begin ook zo’n klieder-natte-boel?

En nog iets: geven jullie elke dag een ander potje of meerdere dagen achter elkaar hetzelfde (met 7 maanden)? Ik geef steeds wat anders, ook met fruit, maar mijn vriend dacht dat we misschien beter een paar keer iets achter elkaar moesten gaan geven, om eventueel een allergie voor iets te ontdekken (aangezien ze vaak 's avonds na het eten onrustig wordt).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Brood hebben wij nog niet geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen. Ik weet alleen dat ze stukjes moeten leren eten en dat ze van nature het wurgreflex hebben. Daarom eten ze alleen maar vloeibaar en moeten ze echt leren slikken van niet vloeibare dingen.

Morgan eet ook elke dag wat anders. Met de 4 maanden potjes deden we wel 2 a 3 dagen hetzelfde. Maar reageerd ze overal zo onrustig op? Of alleen op sommige momenten maar want dan zou je ook op kunnen schrijven wat ze die dat gegeten heeft en zo kun je zien wanneer ze bij wat onrustig gaat reageren. En bij waar je het vermoeden hebt zou je het bewust kunnen geven en zo kijken hoe ze reageerd. Het zou misschien een oorzaak van haar slechte slapen kunnen zijn. Wij hebben op deze manier de intollerantie van varkensvlees en chocolade bij mijn broertje ontdekt. Daar is ie nu overheen gegroeid hoor hij wordt deze maand 21

Maar probeer dat eens. Oh ja weet wel dat bij sommige potjes dezelfde dingen zitten zoals rijst en of aardappel.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 31 Mar 2009 13:12:42

Bij ons ging het brood eten wel meteen goed. Ik was daar helemaal verbaasd over, want ik dacht hoe kan zo’n kleine nu brood eten. Ik ben trouwens wel begonnen met een boterham zonder boter en beleg. Maar dat ging zo goed dat ik de 2e dag meteen boter en beleg erop heb gedaan. Tim zat er meteen druk op te kauwen en sabbelen en met een kwartier is zijn boterham op.

Misschien dus een idee om het eens zonder beleg te proberen. Kijken of dat wel goed gaat. En inderdaad niet forceren, gewoon iedere dag proberen.

Wij hebben Tim ook altijd iedere dag andere groente gegeven en nooit meerdere dagen achter elkaar hetzelfde. Ik heb wel altijd de groente en fruithap zelfgemaakt en nooit heel erg fijn gemaakt. Misschien dat hij daardoor beter aan kauwen gewent is en het brood eten daardoor meteen goed ging.

Hoor in ieder geval vaker dat brood eten niet meteen goed gaat, dus niet druk maken en gewoon iedere dag proberen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

De stukjes brood even in opvolgmelk dopen wil nog weleens helpen. Ze moeten eraan wennen om zo’n droog brokje in hun mond te hebben en ze zijn nogal geneigd om dat dan uit te spugen.

Groetekes, Sje

Minke spuugde het brood ook uit de eerste paar dagen ( ik had er toen smeerkaas op gedaan). Als tip van het CB kreeg ik alleen wat dunne margarine en niet te vers brood ( dat plakt namelijk nog meer) en sindsdien gaat het prima. Ook gaf ik haar wel eens een korstje om op te sabbelen uit haar knuistje, dit vond ze meteen lekker. Misschien kan je dat proberen, dat ze de smaak vast wat leert kennen? succes!

En nog een tip: ook niet té oud brood, dat wordt hier ook uitgespuugd want té droog. Brood van één dag, hooguit twee dagen oud werkt hier het beste. En verder: blijven proberen! Die kokhalsreflex moeten ze ook gewoon kwijt zijn wil het lukken. Het komt vanzelf!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heeee fijne tips weer! Het brood van ons is vers, dat van Julia was een dag ‘oud’. Dat ligt ook gescheiden van dat van ons, ach germ, alsof zij alleen restjes krijgt! We blijven het gewoon proberen en misschien inderdaad wat zompig maken met melk (getsiederrie, dat lijkt me erg vies, maar goed!) en dan wat oudere boterhammetjes. De volhouder wint en als ik het zo hoor is het door die wurgreflex niet gek dat ze kokhalsde. Mijn neefje en nichtje aten het wel meteen zei mijn zus, maar ja, die sliepen allebei ook meteen door. Mijn zus is een mazzelpik wat dat betreft en de mama van Tim ook als het om eten en doorslapen gaat!

Tim is inderdaad een ontzettend makkelijke baby Rainbow, dus daar zijn we uiteraard erg blij mee. We willen graag in de toekomst een 2e en die kan nooit makkelijker zijn dan Tim.

Maar wie weet is bij ons de 2e weer heel moeilijk en hebben jullie het bij een 2e weer heel makkelijk (tenminste volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat jullie in te toekomst ook nog graag een 2e willen).

Moet wel even kwijt dat ik het ontzettend knap van je vind hoe sterk je blijft en met de hele situatie omgaat. Heb net in een andere topic over vannacht gelezen en ik hoop echt dat het nu beter gaat. En anders zoals je beloofd hebt echt actie gaan ondernemen he. Ik ben zelf altijd wel heel positief ingesteld, maar weet niet of ik het zo goed zou volhouden na zo weinig nachtrust…echt super.
En Julia blijft natuurlijk gewoon een lieverd, dus lekker van genieten. Voor je het weet slaapt ze ook lekker en eet ze alles.

Nogmaals sterkte!

Groetjes,
Sandra

Ik ben benieuwd hoe morgan het vind. Ik wil zelf natuurlijk eerst brood geven dus ze krijgt van het weekend en dan mogen ze het vanaf volgende week op de creche proberen

Groetjes,

Michèle

Ja, vind ik ook hoor Michelle. Eerst de ouders en dan pas op de creche.

Succes en ik hoop dat Morgan het lekker vind.

Groetjes,
Sandra

Nou ja dat stukje van het broodje bal vond ze wel wat en ik moet zeggen ze wil alles hebben wat wij eten nu dus ik denk dat het wel goed komt. Alleen hopen dat ze genoeg sabbelt en niet te veel last heeft van het wurgreflex

Groetjes,

Michèle

Oh ja ze had natuurlijk al een stukje in de voetbalkantine gehad.

Nou ben benieuwd, we horen het wel als ze haar eerste boterham op heeft

Groetjes,
Sandra

hier ging brood ook meteen goed met smeerworst en wat diksap tussen door hij maakte meteen kauwbewegingen en stak zijn handjes naar zijn bordje uit en mamma was te langzaam dus meneer pakte zelf maar een nieuw stukje en stopte het zo in zijn mond geen kots bewegingen gehad denk dat het ook hier weer heel verschillend per kindje is succes en idd vol blijven houden of gewoon er nog ff mee wachten

groetjes wendy

Gisteren hebben ze ook brood geprobeerd op het kdv, maar zonder succes. Ach, verder eet ze alles prima op en ik maak me dus geen zorgen verder. Het komt vanzelf!

En Sandra, wat lief dat je dat zegt. Ik word er van. Ik ben wel een positief ingesteld mens en ik probeer altijd wel overal het goede in te zien, maar soms is het heus wel moeilijk! Misschien is een tweede er wel eentje die uuuuuuren kan slapen, net als zijn/haar mama!

Ach zo denk ik ook hoor Rainbow. Morgan is makkelijk maar misschien dat de tweede een draak is. We zien het allemaal wel. Alleen hoop ik wel dat Juul lekker blijft slapen nu… Hier overigens nog steeds geen tanden dus er loopt er 1 achter van de drieling.

Groetjes,

Michèle

zo denken wij ook hoor rainboy dus we zitten ook hard te twijfelen over de 2de hihih
kan beter eerst moeilijk hebben dan eerst makkelijk
zeker als je na gaat dat je er dan 2 hebt

groetjes wendy

Ach het is het allemaal waard toch… Of gaan jullie nu van alles naar me gooien vanwege dit cliche

Groetjes,

Michèle

hahaha nee zou het niet in me hoofd halen

groetjes wendy

Zei zij breed lachend…

Groetjes,

Michèle

tuurlijk ikke wel van veilige afstand hihihi

groetjes wendy