ons dochtertje van 7 mnd mag beginnen met brood eten
maar wat is de beste manier om dat te gaan doen ?
heb net een broodkorstje geprobeert maar ze verslikte zich gelijks liep helemaal rood aan
en de melk kwam er uit pfffffff
en geven jullie ook al toetjes zo ja wat ?
was begonnen met danootje mijn eerste van opvolgmelk maar kan hem nergens meer kopen
en deze vind ze net super lekker iemand tips /
groeten jessij
Brood eten
Wij geven Erik nu ook brood, na eerst met broodkorstje in de weer te zijn geweest. Hij verslikte zich ook wel, maar dat is niet erg hoor. Hoort er een beetje bij. Nu geven we dus 1 broodje per dag, zonder korst en dan in kleine stukjes. Beetje boter en bv. smeerpate of perenstroop erop en dan lekker voeren. Tip: de kant met het beleg op de tong leggen, dan plakt het minder snel aan het gehemelte vast. Erik vindt het heerlijk, hij sabbelt de stukjes weg en het is binnen no-time op. Verslikt zich soms, maar verder niets ergs. Daarna krijgt hij nog een flesje opvolgmelk.
Toetjes geven we ook, eerst ook Danoontjes maar nu gewoon volle kwark of yoghurt met wat diksap of roosvicee erdoor. Ook dat vindt 'ie heerlijk!
Groetjes!
Wij zijn afgelopen donderdag bij het CB geweest en moeten hem brood gaan geven. Vrijdag dus meteen begonnen en dacht echt hoe gaat hij dat opeten. Maar het gaat eigenlijk ontzettend goed. Vrijdag een droge boterham gegeven zonder korst en met een kwartier had hij de boterham op. Hij zat er lekker van te sabbelen en te kauwen. Omdat het zo goed ging zijn we vanaf zaterdag al margarine en smeerworst of smeerkaas op zijn brood gaan doen. En ook dat gaat erg goed. Inderdaad kleine stukjes geven. Wij hadden als advies van het CB om het stukje brood in de wangzak te doen, zodat het niet aan het gehemelte gaat plakken. Maar ben het heel eigenwijs gewoon zo in zijn mond gaan doen. En toch eet hij het goed op. Als hij stopt met kauwen en sabbelen geef ik een nieuw stukje en als de boterham op is check ik of zijn mond leeg is. 1 keer zat er nog een klein stukje brood aan zijn gehemelte, maar verder was alles op. Na zijn boterham krijgt hij nog een fles melk.
Toetje hebben we pas een paar keer gegeven. Nog niet vaak, want ik vind het zoveel worden anders. Omdat hij 1 a 1,5 uur na zijn groente nog een fles krijgt en dan naar bed gaat. Dus daarom af en toen in het weekend en daarna drinkt hij alsnog zijn fles goed leeg. Wij hadden geloof ik toetjes gekocht van Nesle. Volgens het CB mogen we met 9 maanden beginnen met toetje en dan ook de fles na zijn avondeten weglaten.
Mriek,
Geef je volle of magere yoghurt? Als ze dat mogen hebben is dat natuurlijk goedkoper dan de babytoetjes.
Groetjes,
Sandra
Ik gaf gewoon meteen alles. Eerst in kleine blokjes zonder korstjes, maar dan zaten ze zo verlekkerd naar die korstjes te kijken dat ik ze die er dan maar meteen in stukjes bij gaf. Maar het verschilt per kindje want het is een hele stap om ineens wat vaster spul te moeten slikken.
Het CB zegt altijd “beginnen met broodkorstje geven om op te knabbelen”, maar eerlijk gezegd vind ik dat veel gevaarlijker dan gewoon beginnen met kleine blokjes zonder korstje. Als ze een flink stuk van zo’n korstje aftrekken zonder dat ze ooit brood gegeten hebben, is de kans naar mijn idee alleen maar groter dat het in het keeltje blijft steken.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 04 Feb 2009 13:46:51
idd ik gaf dus een broodkorstje zoals ze gister op het cb zeiden in de veronderstelling ze gaat er op sabbelen maar ik denk dat ze in 1 keer een groot stukje in de keel kreeg
dus mischien is het toch handiger om eeerst zonder korstjes te doen en dan kleine stukjes
watvoor brood geven jullie ons is aangeraden om bruin brood te geven ?
wat betreft de toetjes ze mogen toch geen producten gemaakt van koemelk onder het jaar klopt dit ?
groetjes jessij .
Dat verslikken heeft met het wurgreflex te maken geloof ik. Leren ze vanzelf weer af. Maar lijkt me wel lastig. Morgan is zo ver nog niet maar ik lees gretig mee…
Ja ja ja ik weet het Mriek ik spiek weer maar als ik he vergeet vraag ik het wel nog een keer hoor
Groetjes,
Michèle
@Jessij, hier eten ze niet anders van bruin brood. Ze weten niet beter of wit brood is:
- broodjes in het weekend
- brood voor tosti’s
Ze weten niet eens dat gewoon wit brood zo ook te eten is. En dat houden we lekker zo!
Groetekes, Sje
Inderdaad bruin brood, nog geen volkoren want dat is een stuk grover van structur en lastiger om weg te krijgen schijnbaar.
Wij geven een toetje, omdat Erik al geen laatste fles meer krijgt. Na de groente en het toetje gaat hij naar bed en dan pas de volgende ochtend weer pap. Wij geven inderdaad volle yoghurt/kwark, heb gehoord dat ze de vetten die daarin zitten goed kunnen gebruiken voor hun ontwikkeling. Koemelk vóór het eerste jaar is alleen slecht als ze een verhoogde kans op allergie hiervoor hebben.
Groetjes!
Toch is ook volkoren brood geen probleem.
Probeer maar!
Voor Hylke hebben we echt niet apart bruinbrood gekocht.
Hij ging meteen aan het volkoren.
OK, in eerste instantie natuurlijk zonder de zonnebloempitten enzo.
M.
Pure onzin dat witbrood i.v.m. allergie! Ik heb geen hoge pet op van het cb, maar ik durf te wedden dat er geeneen cb is wat adviseert om met wit brood te beginnen.
Groetekes, Sje
Heb ik ook nog nooit gehoord Michele. Lijkt me zelfs ongezond dat witte brood. Wat zitten daar nou voor voedingsstoffen in?
Enne Marsel, wij eten zelf ook lekker van het bruine brood hoor. Die kleine man wordt wel verwend, maar we kopen niet apart voor hem bruin brood… Maar ik snap wat je bedoelt, we zien wel even of en wanneer we aan de volkoren gaan, eerst dit nog maar even een tijdje volhouden en als dat goed blijft gaan…
Groetjes!
Hey wat leuk weer een leeftijdsgenoot voor Jurian (die is nl ook bijna 7 maanden)…
brr… starten met brood… wij zijn nog volop aan het introduceren met fruit en groente. Fruit gaat goed, groente matig! Maar er zit vooruitgang in!
Hoe is het schema verder van jullie meisje? Lijkt met ook beter dat je eerst brood probeer en dan melk na dan heb je minder kans op dat ze het weer uitspuugt. Wij eten zelf altijd volkoren maar had ook vernomen dat je beter bruin kon doen… maar dit is dus niet zo? Jurian heeft tot nu toe geen allergie gehad ergens van … dus kan ik dan volkoren nemen? SUPER!!
Hoi,
Hier een dame die de rest van d’r brood juist niet weg kreeg ook niet als het een dagje oud was. Dus een kortjes kind. Ging hier prima. Ze had ook wel eens wat stikneigingen. Maar dat ging uiteindelijk altijd goed.
Later zijn hebben we het zachte in de melk gedoopt en zo heeft ze dat leren eten. op de kortjes smeerde ik iets van smeerworst.
En altijd bruinbrood. Voorkomt problemen met de darmen.
zo zie je maar weer gelukkig zijn ze iet allemaal hetzelfde
groetjes
lon106
Ha ha ha nee dit keer was het ook niet het CB maar alle dames in mijn omgeving buiten het forum om zeg maar. Mijn twee schoonzussen, een kennis van mij, alles dames op de voetbal, Ze geven allemaal witbrood. Ik baalde al want wij eten nooit wit en ik vroeg me ook al hoe het met de ontlasting van de kids was dan. Maar gelukkig Morgan mag straks gewoon met ons meeeten
Wat zou ik zonder jullie moeten
Groetjes,
Michèle
wit brood is tegen woordig net zo gezond als bruin brood bruinbrood vult wat meer heb het nagevraagd
hier eten ze aleen maar wit brood
@ Lieke: Dan bedoel je zeker wit brood waar wel de vezels e.d. in zitten zoals in bruin brood? Ik zal geen reclame maken, maar weet je wat ik bedoel? Ik kan me niet voorstellen dat wit brood op zich net zo gezond zou zijn, daar is nl. helemaal niks aan toegevoegd.
Nou ja, hoe dan ook voel ik me beter bij bruin. Al is het alleen maar omdat wit brood zo stoppend werkt hier…
Groetjes!
hoi mini boy
ons meisje is bijna 7,5 mnd
en is alles dus aan het ontdekken qua eten , je vroeg naar ons schema
die is net sinds deze week zo
700 - 730 fles 180 +6
900-930 fruithap heel potje van 6mnd
1130-1200 proberen we nu sinds 2 dagen brood het is nog wel kokhalsen hoor ! maar doe nu heeeeele kleine stukjes en ze begint nu te kauwen
maar ze is booooooooooos . fles 180+6( bruin brood dus )
1430-1500 diksap en koekje maar dit gaat allebei nog niet zo
1700-1800 warm eten heel potje van 6mnd plus toetje
2130-2200 laatste fles 210+7 en 4 schepjes rijstebloem
en hoe is jullie schema?
groetjes jessij
Ja dat speciale witbrood zit hetzelfde in, maar gewoon witbrood dus niet. Daar zit inderdaad niks in en vult voor geen meter. Zelfs ik kan een heel vers wit op zeg maar en dat red ik niet met bruin.
Zwaarste brood is zuurdesem maar dat lust ik niet
Groetjes,
Michèle
ik zou nog geen kortstjes geven gewoon hele kleine stukjes met smeerworst of smeerkaas dat lekker glijdt
en anders eerst in de melk soppen ofzo. zo ga ik het denk ik met rico doen over een paar maanden