Vanaf wanneer mag brood ook alweer?? 7 maanden toch??
Groetjes,
Michèle
hoi …
hier het schema van ons. Ons ventje is wel maandje jonger als jouw meisje.
8.00 200 cc melk + 4 schepjes bambix
11.00 fruit (vers)
12.30 melk 200 cc
16.00 melk 200cc
18.00 groente (paar hapjes nog maar…)
20.00 fles 200cc
en dan slapen!
's morgens slaapt hij van 10 - 11 uur. en smiddags van 13.45 tot 16.00 uur.
Brood moeten we nog mee beginnen … diksap vind hij hier wel lekker maar water ho maar! is het erg als je kindje geen water drinkt? de diksap is bijna water zo dun vermengd! Je kan ook soepstengel proberen ipv koekje. Dat schijnt ook goed te gaan… hier ook nog niet hoor
nou vandaag weer brood gerobeert , lekker smeerkaas en margarine erop gedaan
maar mevrouw word geowwn boos en verdrietig en spuugt het daarna gewoon uit ze vind het maar niks
mischien morgen in de melk dopen ?
hoe geven jullie de sapjes bv diksap in een tuitbeker of fles of iets anders ?
groetjes jessij
ik geef de diksap (niet elke dag) in een anti-lek beker. Kan hij zelf vasthouden.
ohoh… wat hebben die kleintjes toch een eigen wil he!! misschien wel een idee in de melk dopen? en anders dan maar week niet en dan opnieuw… zo hebben wij het met groente en fruit moeten doen…
haha jazeker en wij moeders maar van alles proberen
diksap in een anti lekbeker kijkt ze naar van nou wat moet ik daar nu mee
zelfs in de gewone fles waar ze anders haar melk uit krijgt kijkt ze van mmmm wat is dit voor raars
denk dat we geduldig door moeten doen tot dat ze denken mmmmmmmmmmm dit is toch wel lekker en beter dan dat melk gedoe
mij hebben ze wijs gemaakt dat ze alles wel 5x willen/moeten proeven voor je kan zeggen of het wel niet lekker is… hele andere smaak daar moeten ze aan wennen. Wanneer slaapt jou dochterje? of had je dat al ergens neergezet… (ben nog aan het ontzwangeren dus … warhoofd )
Wij geven de diksap ook in een anti lek tuit beker. Vandaag was Tim wel een boefje. Gaf hem de sap in de tuitbeker en hij dronk er niks van. Na een tijdje heb ik het in de beker gedaan waar hij altijd zijn melk in krijgt. En wat denk je…meneer drinkt de beker in een paar minuten helemaal leeg. Maar goed zijn 2e tandje is net doorgekomen, dus misschien heeft hij daar last van. Haha geef hem het voordeel van de twijfel
Groetjes,
Sandra
we hebben gisteren een nieuwe anti lek beker gekocht van nuby dus die gaan we vandaag proberen
de andere bekers en flessen heeft ze zoiets van ga lekker niet drinken raar spul is dit
wat kan je een kindje van 7mnd nog meer op brood geven ?
bij het cb zeggen ze smeerkaas, smeerworst maar is er niet meer wat al kan ?
mini bo ons dochtertje staat om 7 uur 730 op en dan gaat ze rondstreeks 930 1000 naar bed voor ong een uurtje
en tuusen de middag +/- 1230-1300 tot ze wakker word meestal is dat ong 1430 -1500 uur
en savonds gaat ze om1900 uur naar bed
en jouw zoontje?
groetjes jessij
hoi hoi…
wat je nog meer op brood kan doen: appelstroop. Dat schijnen ze erg lekker te vinden en is nog gezond ook…! Verder eigenlijk geen idee… alles wat plakt zoals pasta etc kan volgens mij maar … is gelijk ook een zoethebber dus zou daar nog even mee wachten persoonlijk.
Schema van mini-boy=
8.00 uit bed dan weer van 10-11 uur uurtje slapen. Dan van 13.30 tot 16.00 ongeveer weer slapen. En dan om 20.00 weer naar bed. Maar wordt steeds lastiger om hem op te houden dus… wordt steeds vroeger dat hij naar bed gaat … en hij wordt niet eerder wakker dus heeft het ws nodig…!
Je kan eigenlijk alles op brood doen, met uitzondering van honing voor het eerste jaar. Dat zit een stofje in dat schadelijk kan zijn voor die kleintjes. Ook pindakaas kan je beter niet doen ivm allergische reacties. En hagelslag zou wat lastig kunnen zijn, omdat dat kleine stukjes zijn. Verder mag alles (jam, chocopasta, appel- of perenstroop, smeerpaté, smeerkaas bv).
Groetjes!
Een lekkere lijst met reacties die waarschijnlijk al lang door anderen gepost zijn
quote:
wit brood is tegen woordig net zo gezond als bruin brood bruinbrood vult wat meer heb het nagevraagdhier eten ze aleen maar wit brood
Dan bedoel je wel bijvoorbeeld Blueband witbrood.
Wat eigenlijk wit gemaakt bruinbrood is.
In gewoon witbrood zitten geen of zeer weinig vezels,
en juist die zijn zo goed voor de darmen.
quote:
ik zou nog geen kortstjes geven gewoon hele kleine stukjes met smeerworst of smeerkaas dat lekker glijdten anders eerst in de melk soppen ofzo. zo ga ik het denk ik met rico doen over een paar maanden
Toch kunnen ze in eerste instantie heerlijk sabbelen op die korsten,
terwijl ze zich toch een beetje verslikken in de stukjes.
Trouwens, smeerworst of smeerkaas plakt meer dan dat het glijdt…
quote:
nou vandaag weer brood gerobeert , lekker smeerkaas en margarine erop gedaan maar mevrouw word geowwn boos en verdrietig en spuugt het daarna gewoon uit ze vind het maar niks mischien morgen in de melk dopen ? hoe geven jullie de sapjes bv diksap in een tuitbeker of fles of iets anders ?groetjes jessij
Nee, gewoon zo volhouden. Dat gesop wordt ze ook niet wijzer van.
Ze moet gewoon brood leren eten, en dat kan een poosje duren voordat ze door heeft hoe het moet.
Wat je ook op brood kunt doen is jam. Koop een halvajam of liever nog helemaal zonder toegevoegde suiker. (St Dalfour bijvoorbeeld, of een biologisch merk). Van Zonnature is er ook lekkere jam te koop.
Appelstroop doet het ook goed.
M.
quote:
Dennis is nu 8 maand en wij moeten ook met brood beginnen. Nou, hij heeft er nog niet veel zin in. We doen beetje boter erop, kleine stukjes maar hij begint te janken en verslikt zich vervolgens. Ga het gewoon dagelijks even proberen totdat ie snapt wat ie ermee moet doen.
Inderdaad, gewoon volhouden, op een gegeven moment heeft ie door dat het toch wel lekker is!
M.
7 maanden… we moeten er ook maar eens aan gaan geloven! Is het een idee om hem eraan te laten wennen tijdens het eten van koekje? dus ik bedoel brood(korst) ipv koekje geven? of moet ik het echt rond etenstijd doen? De eerste keren doet hij dat toch niet voldoende… enne… zo heeft hij gelijk iets lekker om te eten om 15.30 en weet ik dat hij in ieder geval trek heeft…
Ik zou het gewoon doen tijdens het koekjemoment. Ach, eigenlijk kan het altijd wel hoor. Zo voedzaam is een stukje korst niet en echt honger hoeft hij er ook niet voor te hebben. Ben benieuwd hoe Jurian erop reageert!
Groetjes!
als dat een zelfde verloop heeft als het andere eten … dan stel ik het liever nog paar jaar uit … zodat hij oud en wijs genoeg is…(hoop ik)