Brood en melk vraagjes vanaf 1 jaar

Wat goed! Weer een stap gemaakt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat super dat het zo goed is gegaan. De vorige keer dat het niet goed ging was natuurlijk alweer een paar maanden geleden. Maar kan me voorstellen dat je daar dan toch weer aan terug denkt en een beetje angstig wordt. Gelukkig maar dat het nu wel goed gegaan is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

ja precies

maarre weet iemand een antwoord op mijn vraag wat betreft de yogodrink (zonder suiker uiteraard)
???

Hoi Isa,

Ja…ik heb het antwoord!
Ik weet het ook pas sinds kort van een riendin van mij die suikerpatient is.

Kinderen kunnen beter geen liht spullen eten/drinken omdat daar zoetstoffen in verwerkt zitten in plaats van suikers en die zoetstoffen zijn met aspartaam erin en dat is niet goed voor de darmen van een klein kind en daar kunnen ze chrronische darmklachten van krijgen!

Dat is wat ze zei!

Dus geen lihgt spul geven in verband met darmpjes.

Gr, Danielle

oke maar gewoon normaal mag wel dan? want hoor ook wel is dat gewone normale fristi niet gegeven mag worden?

hoi
volgens mij zit er in fristi gewoon veel suiker en is het daarom niet handig. Je hebt wel van Campin of frische vlag (weet t niet zeker) aardbeien melk, volgens mij is die wel ok. En het CB zei tegen mij dat ze ook wel een gls optimel (melk) per dag mogen, dus dat is ook een optie!

groetjes Gidget

Hoi hoi

Wat ik weet van de light producten is dat ze die wel mogen hebben, maar ivm met die aspartaam idd maar met mate. Dus je hoeft het niet helemaal te bannen .

Zoek maar eens op www.wikipedia.nl naar ‘aspartaam’… daar staat een heel verhaal over.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Artsenvereniging Jeugdgezondheidszorg meldde onlangs in het Algemeen Dagblad dat consultatie-artsen de laatste tijd geregeld ‘te lichte’ kinderen zien. Ouders zouden vanwege alle waarschuwingen tegen obesitas (overgewicht) hun kinderen eten geven met te weinig calorieën. Elise Buiting, voorzitter van de Artsenvereniging Jeugdgezondheidszorg, zegt dat deze kinderen te weinig vet binnenkrijgen en vaak light-producten eten. En dat is voor jonge kinderen niet aan te raden, zegt ze. ‘Onder 6 jaar hebben ze gewoon vet nodig.’

Wat ik begrepen heb van mijn dieetist is aspertaan voor een volwassenen al niet goed. Ze adviseert dan ook niet meer dan 3 glazen per dag max en das incl zoetjes die gebruikt worden en kinderen vana 4 jaar 1 glas max per dag. Kinderen onder de 4 jaar GEEN light geven. Apspertaan kan namelijk ook kwalijken bijwerkingen hebben zoals diaree en maagproblemen. Ze zei me letterlijk dat je ze beter een glas kon geven met gewone suiker dan aspertaan, want die suiker spelen en rennen ze er toch wel weer af. Ik ben ook geen voorstander van light voor kinderen.

Groetjes,

Michèle

is suikerloos dan direct aspartaam
want je hebt ook nog zoiets als suikerloos alleen fruitsuikers

net als appelsap enzo geef ik gewoon die zonder suiker, maar zitten alleen fruitsuikers in.
en ze krijgen buiten dat spul om toch ook genoeg vetten binnen?

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 21 Sep 2009 09:46:16

Even op de verpakking kijken Inge of het er inzit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

enne Lieke wat leuk dat je er weer bent!!

Merendeel waar Light op staat Inge bevat Aspertaam. Suikervrij is inderdaad wat anders weer. Maar inderdaad verpakkingen kijken,

Groetjes,

Michèle

inderdaad op die vruchten yogurt drank stond aspartaam.

quote:
enne Lieke wat leuk dat je er weer bent!!

dankje meis

no problem!

Wij zijn thuis helemaal geen voorstander van light producten. Het is inderdaad ongezond en bovendien niet lekker, als je mij vraagt!

Ik drink zelf ook vaak gewoon een glas water en Nora is er ook tevreden mee als ze smiddags een beker water krijgt. Geen troep, geen suiker en wel lekker tegen de dorst. Boter enzo ook niet light. Ik ben sowieso niet zo bang voor vetten. Kijk, patat enzo is wat anders, maar ik bak altijd met lekker veel olijfolie en eet mn producten het liefst zo dicht mogelijk bij de natuur zeg maar. Nora krijgt daarom ook veel vaker een extra stukje fruit, een soepstengel of rozijntjes smiddags in plaats van snoep ofzo. Niet omdat ik haar aan de lijn wil, helemaal niet, maar omdat ik wel wil weten wat we binnenkrijgen. Als er alleen maar E nummers bij de ingredienten staan, is het zo chemisch. Ik weet het niet. Ben er niet fanatiek in ofzo, maar het trekt me gewoon niet.

Waar ik wel fanatiek tegen ben, is kleurstoffen bij kinderen. Ik vind het sneu te zien dat ze helemaal opgefokt raken en vervolgens in een dip komen…

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik drink alleen fanta light omdat ik de normale versie niet lekker vind
de rest ook niks aan light hoor, ja toevallig dat mijn vriend die yoghurt drank meenam zonder suiker, maarja is een man en let niet op of het light is of niet haha.

Idd kleurstoffen GRR ook hekel aan!
en snoep?
ik ken ook eigenlijk niemand die een kind van 1 jaar (en een paar weken dan) snoep geeft jij wel?
rico krijgt niet eens rozijnen haha, nog nooit geprobeerd eigelijk.
hij krijgt altijd soepstengels nijntje koekjes van bolletje (vanaf 8 mnd en binnenkort de dreumeskoekjes variant) en liga.
ohja en een plak bob de bouwer worst, Mijn vriend had die meegenomen van de winkel, daar zit dan wel 40% minder vet in en meer ijzer. speciaal voor kinderen.
ik geef rico na zijn boterham een plak worst en als hij 1 koekje heeft gehad krijgt hij nog een plakje worst.
leker gezond en niks mis mee

Ja, ik kan wel mensen die kinderen van 1 snoep geven. Zo van; ze mogen nu alles eten, dus hup, nog een paar spekkies erin, of een lolly.

Iedereen moet het zelf weten, natuurlijk. Zijn goede vrienden die dat doen en hun kindje is erg rustig, maar ik zou het gewoon nooit doen. Ook niet als ze 4 is ofzo. Sommige kinderen reageren zo slecht op die kleurstoffen en de ouders zich maar afvragen waarom het kind zo druk / onhandelbaar is. Dat kind raakt zelf helemaal in de war omdat ie zo hyper is en de ouders worden vervolgens boos. Mij te veel gedoe en niet eerlijk naar je kind. Dan maar de zeurmoeder die rozijntjes geeft…! Of een snoeptomaatje. Voorlopig is Nora er dol op!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

jij bent geen zeurmoeder, een hele verstandige, net als mij hahaha (pff)
ik ben dat ook echt niet van plan, hij mag dat als hij 1 is natuurlijk wel, slagroomtaart en spekkies, maar daar blijft het dan ook bij.
en waarom je kind moedwillig die troep gaan geven als ze ergens anders ook blij mee zijn? is mijn mening dan.
ik ken zelfs iemand waarvan de zus al met 10 mnd kebab en friet enzo gaf aan dr kind! en hij vond dat heel normaal dat die zus dat gaf ik zei echt dat ik dat gewoon kindermishandeling vond, die kleine (ofja) woog al 13 kilo met 10 maanden nou sorry hoor ik vind dat niet normaal, krijg je ervan als je zo’n troep geeft.
arme schaap kan er niks aandoen en hun maar vol blijven stoppen. kan hier zo pissig om worden he tss…