@Jaantje,nou ik ben niet zo’n dokter loper dus die klachten die ik eerder noemde spelen al 2 jaar. ik heb daar al onderzoeken bij de internist voor gehad waar niets uitkwam, vandaar daar nu een MRI scan voor. dat stond los van de steken maar die zaten niet in mijn onderbuik maar in mn…dingetje zeg maar
dus die MRI scan was hoe dan ook nodig, maar mag volgens mij niet als je zwanger bent. maargoed daar hoef ik me niet meer druk over te maken he.
Brief binnen over de MRI
Maakte je jezelf nog eens onnodig aan het schrikken ook, gekkerd. Fijn dat je niet zwanger bent!
Groetjes,
M
haha ja ik schrok me echt kapot hoor, maargoed, niks aan het handje
die eerdere test die ik had gedaan was zoiezo te vroeg geweest zei de HA deze was om het zeker uit te sluiten, maar toch twijfelde ik of het nu over de 1ste of 2e strip ging.maargoed, over een jaartje zou ik er juist wel blij mee zijn geweest, dan hebben we wat meer centjes gespaard voor de uitzet, en hebben we sneller een woning. maar nu was het de tijd gewoon niet, niet qua geld en woning, alhoewel diep van binnen ik heel graag wel wil, maarja je moet doen wat het beste is verstandelijk en niet qua gevoel alleen toch?
ik laat jullie in ieder geval weten als ik de brief binnen heb wanneer ik naar t ziekenhuis moet
Ik kan het me voorstellen dat je kapot schrok ^^. Maar op dit moment goed nieuws dat het negatief is. Hoewel dan zit je nog een beetje in de onzekerheid waar het dan aan kan liggen, nu op naar de MRI en hopen dat er dan wat meer duidelijkheid komt.
ik heb de brief dus binnen,
het is op zondag 24 oktober om half 4.
van alle dagen dat ik kan was zondag de enigste dag dat ik NIET kan. dus dat moet ik laten veranderen. het moet zoiezo in het weekend maar ze maken wegens drukte overuren in het weekend en avonden…
enfin, er stond in dat het soms kan voorkomen dat je maar voor de helft in het apparaat moet, ik moet er dus helemaal onder dus als ik engtevrees had (claustrofobie) moest ik even bellen. dat wordt dus bellen.
ook krijg ik in mijn geval contrastvloeistof ingespoten (heb ik weer)
in mijn arm. dus gelukkig niet in mijn rug of lies!!
maargoed dat maakt het er niet minder leuk op natuurlijk.
ik bel maandag eventjes op en dan laat ik jullie ook weer weten wat er gezegt is qua die afspraak en engtevrees.
ohja vraag je voor degene die het weten…
er stond in dat ik een cd mocht meenemen wegens de herrie en dat ik een koptelefoon op kreeg.
maar hebben zij dan een cd speler ofzo? of bedoelen ze dat ik dan een mp3 moet meenemen want die heb ik niet…
Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Oct 2010 16:00:41
Oei, op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven. Ik wil je wel alvast heel veel sterkte wensen (ivm de vloeistof). De scan zelf, stelt eigenlijk niks voor. Ik heb ook wel eens een scan gehad voor de verwijderde schildklier, om te kijken of er nog restjes kankercellen aanwezig zouden zijn of malafide lymfeklieren. Ik kreeg een plaat echt heel erg dicht op mijn giegel (mijn wimpers raakten bijna de plaat). Als ik mijn ogen open had, keek ik gewoon scheel, dus ik deed ze maar dicht. Het leek wel uren te duren (was er geloof ik met 20 minuten vanaf hahaha), ik viel steeds bijna in slaap hihi! Mijn ervaringen zijn dus positief…

Zoals jij het verteld lijkt me dat ze een cd speler hebben, anders heb je aan hun koptelefoon ook niets
Balen dat je toch de vloeistof krijgt
Liefs Michelle
@Sannn: ja omdat ik iemand sprak die zei dat het een beetje branderig voelde bij haar, en dat ze het idee had dat ze moest plassen ineens. ik had zoiets van oh oke dat is nog wel te doen maar ik ben al huiverig voor bloedprikken. iets IN mij laten spuiten vind ik helemaal pijnlijk, dan is het niet alleen de naald maar ook die rotzooi die je voelt.
er stond ook over de bijwerkingen, dat vaak mensen last krijgen van misselijkheid, overgeven, diarree.
en sommige hoofdpijn. ik ben al overgevoelig voor medicatie, van paracetamol krijg ik lichte misselijkheid, bij ibuprofen zit ik een hele dag op de wc zowel omdat ik over moet geven en diarree krijg… ik ben gewoon heel huiverig voor bijwerkingen van goedjes, puur omdat ik gewoon nergens tegen kan lijkt wel…
@Michelle: ja nee haha zo klinkt het idd wel heel dom, maar die koptelefoon gebruiken ze om de herrie te dempen.
dus niet zo zeer als geluidskoptelefoon snapje? vandaar mn vraag, want zo stond het in de brief.
@Inge: neeeeee zo bedoelde ik het niet hahaha, gewoon sterkte omdat je aangeeft zo bang te zijn voor naalden! Ik weet echt niet hoe dat voelt hoor… lijkt me net als bloedprikken toch?

nou nee eerder als een inenting denk ik, ze spuiten namelijk iets in ipv iets eruit te halen.
en ik laat er liever wat uithalen dan erin spuiten. brr
Ik heb ook wel eens een MRI scan gemaakt en vond het helemaal niet eng. Het is idd een soort tunnel waar je inligt. Ik moest er helemaal in, maar het gebeurd ook wel eens dat je voor de helft in moet. Er werd muziek voor me gedraaid, dus die hoefde ik niet mee te nemen. Bij mijn duurde het iets van 40 minuten en ik kreeg ook een apparaatje mee. Als ik het echt niet meer trok dan kon ik daarop drukken en dan stopte ze. Maar ja het moet toch gebeuren, dus dat heb ik niet gedaan.
Contractvloeistof heb ik niet gehad, dus daar weet ik niks over.
Heel veel succes alvast!
Groetjes,
Sandra
Wil je alvast heel veel sterkte wensen inge en hoop voor je dat er wat uit komt en dat je je eindelijk dan wat beter gaat voelen.
Gr Patries
bedankt sandra het moet idd hoe dan ook maar als ik het niet trek, dan is dat al binnen 30 seconde geloof me
@Sannn: ja zover ik weet gaan ze de contrastvloeistof via infuus doen zodat het geleidelijk mijn lichaam inkomt, dan maken ze eerst vanaf mijn schouders scans, en geleidelijk naar beneden ofzoiets.
maar het schijnt toch anders te zijn een inenting of contrast inspuiten omdat met contrast je schijnbaar je hele lijf warm voelt worden en dat je dan moet plassen ofja je moet niet maar dat voelt dan zo oid.
en de misselijkheid komt bij maagpatienten voor en ook bij mensen die slecht tegen medicatie kunnen------->>> IT’S ME!! dat wordt dus waarschijnlijk een gezellige kots partij