net de uitslag van het urine onderzoek, die was oke, nu de zwangerschapstest nog… heb m net gekocht. twijfel of ik nu test of morgenvroeg.
Brief binnen over de MRI
Fijn dat ze alles even goed gaan onderzoeken. is de mri voor je bekken?
Enne ik zou gelijk testen maar dat is iets wat je zelf moet beslissen.
Liefs Michelle
@Michelle: ja voor mijn bekken, en ook voor mijn ruggenmerg etc.
omdat ik altijd zo’n bedrukt gevoel heb als ik wakker wordt, twijfelde ik of het aan mijn longen lag of aan mijn ribben omdat dat er natuurlijk achter zit. de dokter had naar mijn longen geluisterd maar dat klonk verder helemaal goed. ze zei dat het klonk alsof het meer van buitenaf was (naar mijn verhaal luisterend) dus meer in mijn botten/spieren/zenuwen.
en dat kon ook uitstralen naar mijn bekken en benen/knieen noem maar op.
dus vandaar een MRI en dan checken ze gewoon alles na.
ik weet alleen niet wat een MRI scan is haha, ik vergat het te vragen. ik heb wel het ziekenhuis gebeld met de melding dat ik dit niet wilde laten gebeuren door een man. maar door een vrouw wegens prive redenen.
zei zo: door geloofsovertuiging neem ik aan?
(ja mijn achternaam is buitenlands zoals je weet) maar nee het heeft niets met geloofsovertuiging te maken, puur met een prive kwestie.
oh trouwens ik doe het toch morgenvroeg, omdat dat echt ochtend urine is (stond in de bijsluiter) en omdat als het zo is het nog niet lang is… heb ik liever de ochtend urine omdat er dan zeker geen misverstanden over kunnen bestaan.
denk ik… nouja ik doe het toch morgenvroeg. maar volgens mijn cyclus zou het nog iets te vroeg zijn om te testen dus of er een eerlijk antwoord uitkomt weet ik niet… dat is het lastige. vandaar dat ik twijfel wanneer ik het beste kan testen omdat heel mijn cyclus van de wap af is
Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Oct 2010 11:59:16
Een mri scan is dat je op een bed ligt die stukje voor stukje in een tunnel gaat. merk je verder niets van, ik heb het ook een keer gehad en viel bijna in slaap
Liefs Michelle
Ik vind het alleen een rotherrie. Vraag trouwens of je een cd-tje mee mag nemen dan kun je daar naar luisteren tijdens het onderzoek, mocht ik toen ook.
Groetjes,
Michèle
Inge, ik heb ook niet alles meer zo goed gevolgd als eerst…maar dat je toch een test hebt gekocht…wat spannend…Ik hou in de gaten hoe dit af gaat lopen!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Fijn dat je serieus genomen bent en nu onderzoeken krijgt. Succes daarmee alvast! En ik ben benieuwd naar de uitkomst van de test. Ik heb toen ik een paar weken overtijd was aan het eind van de middag getest en dat was gelijk overduidelijk hoor. Dus vanuit mijn ervaring is ochtendurine niet per se nodig voor een goed resultaat. Maar snap je besluit om tot morgen te wachten. Spannend hoor.
Groetjes,
M
oooh hell in zo’n tunnel! ik haat kleine ruimtes, hoelang moet je daaronder?
ik zocht dus wat op en krijg ook iets te zien over contrastvloeistof?? inspuiten?! EEN NAALD DUS!
ooh man… heb ik weer!
boehooee (blijf de humor houden inge…)
tja over die test…
@Mriek:hmm ik leg het even in het heel kort uit; ik weet niet of ik overtijd ben, omdat ik de pil door heb moeten slikken, ik weet niet of je dat verhaal gelezen had in mama’s hoekje over de pil vergeten,m maar daar had ik het in ieder geval ook uitgelegd…
even in’t kort: ben mijn pil 8 a 9 x vergeten in 1 maand tijd dus… dus… toen ben ik de pil gaan doorslikken, eigenlijk omdat ik geen maandverband oid in huis had en ik zo dom was dat ik niet wist dat ik dat in het tankstation kon kopen. omdat ik dus op een vrijdag de laatste pil had genomen, op zaterdag dus niks had geslikt, en nik zondag toch besloot de pil door te slikken omdat ik niks in huis had… nouja, toen is het dus misgelopen.
ik heb die pil dus nu nog steeds en ik kreeg in de “stopweek” een doorbraakbloeding. (van anderhalve week volg je het nog?) en toen ging het anderhalve week gewoon goed. en nu heb ik dus ineens bruine afscheiding en steken. dus vandaar dat de dokter dat aangaf van hee doe een test, want misschien was de pil (de 2e strip) uiteindelijk toch niet zo veilig als we dachten…
snapje ? dus ik weet niet of ik overtijd ben, en ik weet ook niet hoe het nu zit met mijn cyclus. of ik dus wel al kan testen of dat ik beter nog een week moet wachten.
ik zeg nog zo dat ik het in het kort uitleg en hoppaa er staat weer een heel bral verhaal
Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Oct 2010 13:13:05
Het is een bralverhaal, maar ik snap het wel hoor Wat een toestand. Ik zal morgenochtend in spanning achter de pc kruipen
Groetjes,
M
heh nou gelukkig maar
ik las het net zelf nog even over en ik dacht echt van: djeez inge… zeg dan niks hihi!
Inge bij mij hebben ze niets ingespoten hoor. Ligt er misschien aan waarvoor je er door moet.
Liefs Michelle
@Mriek: tja je kent me
@Michelle: bij sommige scans doen ze het inderdaad geen idee of het ook bij de mijne is… ik hoop het niet!
@Sannn: ja zoiezo bij CT-scans, maar er stond dus dat bij een MRI scan, ze soms contrast in moeten spuiten om bepaalde zenuwen en bloedbanen goed te zien.
maarja ik maak me waarschijnlijk druk om niks maar sluit het even nog niet uit.
@Sannn: ik denk dat ik banger ben voor naalden dan voor de dood.
moet je nagaan. hahaha.
ohnee ik maak me ook nog niet echt druk, dat komt pas als ik het zeker weet ik schrok alleen omdat ik geen idee had dat dat uberhoudt ook nog een mogelijkheid was.
Goed dat je geweest bent! Hield Rico zich een beetje rustig?
Ik heb nog nooit een mri scan gehad, lijkt me spannend hoor! Succes!
Over dat pilverhaal: Als ik het goed heb gelezen, gaat het om de vorige strip, niet om deze. Dan zou je dus in het geval dat je zwanger bent, dat al een aantal weken zijn. Dan zou de test ook later op de dag duidelijk zwanger uit moeten wijzen hoor. Ik zou iig niet nog een paar weken wachten, omdat door slikken van de pil schadelijk kan zijn voor een eventuele vrucht.
Ik hoop voor je dat de test negatief is, aangezien je er niet echt op zit te wachten…
Liefs!
@Liske: het kan EN om de vorige strip gaan EN om deze…
bij de vorige is er een ongelukje gebeurd toen het veilig moest
en bij deze kan het zijn dat de werking minder was omdat het bij de vorige pil mis ging en er een dag tussen zat en het dus niet echt ging zoals het moet gaan, dus dat je ook daadwerkelijk de pil doorslikt, en niet er een dag tussenlaat zitten.
dus ik weet het echt niet, ik heb zo’n vermoeden van niet, omdat ik de misselijkheid niet zo voel, vandaag niet gisteren wel, snapje. en dat zo om de dag. maar niet op die manier zoals met rico’s zwangerschap. en omdat ik heel heftig reageer op hormonen/medicatie…eigenlijk alles wat to much in je lijf is… twijfel ik daar heel erg over.
mocht het wel zo zijn, ik zou natuurlijk blij zijn maar het is het moment niet echt. maar het is niet zo dat er dan een probleem zou zijn.
snapje een beetje wat ik bedoel?
bedankt… die scan tja dat komt vast wel goed. ik ben benieuwd wanneer ik erheen moet. zenuwachtig ben ik wel, zeker omdat de pijn steeds irritanter wordt. (niet persee pijnlijker… maar het komt steeds vaker voor dat het op komt zetten)
Nou nou, wat een gedoe allemaal. Gaat het met Rico goed, begin jij.
Heel veel succes, en bedankt dat je de test op een vrijdag hebt gehaald, zo kan ik morgen vroeg ook gelijk inloggen.
@Inge, toch nog maar een test gehaald (zoals herhaaldelijk geopperd is in eerdere forums), spannend. Ik zal morgenvroeg meteen kijken. Hoelaat ga je hem ongeveer doen?
Bij een neuroloog zat ik meteen aan de hersenen te denken, maar idd de zenuwen/neuroontjes ed zitten overal door je lijft. Ik heb nog nooit een MRI gedaan, maar voor wat ik weet kun je gewoon blijven kletsen . Als je je ogen dichtdoet en er niet teveel bij nadenkt moet het wel meevallen, je rolt ernaar binnen en daarna er weer uit. Gewoon even lekker ontspannen liggen wegdromen, een foto maken van de binnenkant van je lichaam is geen operatie
.
Ik weet niet precies wat er zich allemaal met jouw en rico heeft afgespeeld, ben hier nog maar een paar maanden in de running. Maar ik wens je iniedergeval heelveel succes morgen en alvast met de MRI scan.
Trouwens wat als je zwanger bent? Is dan de MRI nog nodig? Zo als ik de topic vanmiddag even gelezen had vond ik zelf de klachten nogal extreem voor een beginnende zwangerschap, maar je weet het natuurlijk nooit. En extreme steken in je buik kan toch te maken hebben met een buitenbaarmoedelijk zwangerschap? Maar ook met heelveel andere dingen. en je blinde darm heb je daar al naar laten kijken?
Nou goed ik zal niet teveel dingen het forum opschieten, wordt het ook niet beter van .We houden je in de gaten
pff nou ik was me dus echt rot geschrokken…
ik deed die test. was allemaal prima verlopen. ik ga vervolgens een kop koffie drinken en rook een sigaret.
ik kom mijn slaapkamer weer in, liet de lamp gewoon uit maar het schemerde een beetje licht door de rolluiken ik kijk en er stonden 2 streepjes! 1 hele duidelijke (duh) en de ander wat lichtjes… dus ik schrik me wezenloos en zeg : SHIT!!
ik doe de lamp aan en de tranen zaten al in mijn ogen… bleek het de schaduw te zijn van het andere streepje…pfff!!!
was me dat even wat!
papa lachte zich suf en kwam echt niet meer bij. hij zo: we hadden een foto van je gezicht moeten maken, hahahha!!!"
nou ha ha ha!! ik was echt geschrokken…
enfin er is dus niets uitgekomen. dus we houden het maar op hormonale schommelingen van het getrouble met de vorige strip.
ik ril nog wat na op het moment… tjonge zeg… maargoed