Boze mama en chagerijnige baby

Allereerst nogmaals: gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Ik heb me dit jaar al een paar keer flink geërgerd aan Julia. Ze zit middenin een sprongetje en ze is eigenlijk niet te handelen. Gisteren hadden we visite en mevrouw heeft de hele avond liggen gillen. Mijn vriend en ik temden haar met de speen, maar die blies ze gewoon uit. Ze wilde niks. Niet slapen, niet bij opa en oma zitten, niet spelen…Ze was doodmoe en zag er helemaal afgemat uit. Dus legden we haar toch in bed, maar ik heb de muziekdoos wel 5x opgedraaid en wel 10x de speen in moeten doen. Om 00.00 uur barstte het vuurwerk los en daar sliep ze pontificaal doorheen. Vreemd eigenlijk, want ze wordt vaak al wakker van een hoest!

We lagen zelf rond 02.30 uur in bed. Ik met een vreselijke keelpijn. Om 05.30 uur begon Julia al te miemelen, we konden het rekken tot 07.30 uur met haar speen. Toen moest papa er uit, want mama had keelpijn en mocht nog slapen. Vanaf die tijd heeft ze eigenlijk constant liggen miemelen en huilen. Ze is zooooo chagerijnig! Er kan geen lachje af, ze kletst niet, ze brult alleen maar en ze wil voortdurend eten. Toen ze na een gil- en krijsbui wéér begon te brullen in bed, werd ik opeens heel kwaad. Ik trok haar geïrriteerd uit bed en zei hard: ‘Kom Julia, mama is het beu! Hup, blijf dan maar op!’ en ik nam haar kwaad mee naar beneden. Ze krijste weer toen we haar in de wagen legden om even een frisse neus te halen. Mijn vriend blijft altijd heel rustig als Julia zo vervelend is. Ik niet, ik ga me dan ergeren en mijn geduld raakt op. Dat had ik ook toen ze na haar geboorte zo enorm krijste. Ik kan daar niet tegen. Als ze huilt door honger of een vieze broek of om iets anders, prima, daar kan ik wel mee omgaan, maar ik merk dat ik soms opeens heel geïrriteerd raak als ze aan de gang blijft. Ik wil haar dan wel achter het behang plakken! Het komt doordat ik geen greep op haar heb en haar totaal niet begrijp op dit moment. Hopelijk is die sprong nu snel over, want ik herken mijn lieve meisje niet meer. Ze is een kleine draak op dit moment.

Zijn jullie ook weleens ‘boos’ als je kindje zo blijft jengelen en krijsen? Of ben ik gewoon ongedurig? En wat doen jullie als je kindje echt niet stil wil zijn en echt NIETS wil? Ik wil haar niet laten krijsen, dat vind ik zielig! Ik snap dat ze er zelf ook niets aan kan doen, maar toch…grrrr.

Julia wil ook constant drinken, maar als ik haar haar gang laat gaan, eet ze veel te veel. Ik verhoog de voeding nu maar naar 180cc (tot vorige week redde ze het makkelijk met 165cc) en straks misschien met een groentenhapje (de worteltjes staan in de kast!) of met Nutrix. Ze MOET opeens heel veel eten! Ik denk dat ze die voeding nodig heeft om haar sprongetje te kunnen maken. Ik herkende eerst niet dat bv Morgan opeens zoveel at, maar Julia heeft het nu ook. Niet normaal. Moeten we haar steeds voeden als ze erom vraagt en hoeveel moeten we dan geven…Ze moet ook niet overvoerd raken, want dan gaat ze spugen…

Wat een vragen allemaal weer. Maar op dit moment is het bij ons niet zo heel gezellig. Papa is doodmoe en ligt te slapen met Julia naast zich en ik ben eigenlijk ook best wel moe. Gelukkig is maandag alles weer normaal, misschien heeft Julia´s chagerijnige bui daar ook mee te maken, dat het allemaal te veel is voor haar…Pfffff. GRAAG jullie reacties, zodat 2009 de komende dagen iets happier wordt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Jan 2009 16:56:16

Hoe bozer de mama, hoe chagarijniger de kleine. Echt waar ! Die hummeltjes hebben sneller door hoe jij je voelt dan jij zelf. Bij borstvoeding voed je op vraag en dus dan in deze situatie meer. Of dat echt mag met flesvoeding weet ik niet, maar persoonlijk denk ik dat het misschien tijdelijk is dat ze meer honger heeft. Kan ook best dat ze meer honger heeft, maar minder vaak nodig heeft. Misschien heeft ze even een groeispurt ( of verbruikt ze meer energie door beweging ) en daardoor mee nodig. Vanaf 4 maanden zijn er al de eerste hapjes die je erbij mag gaan geven.

Een sprongetje en ook deze dagen zullen wellicht de oorzaak zijn. Maar ik zou persoonlijk proberen om te kijken aan welke voeding je kleine meid nu aan toe is als je het idee hebt dat ze behoefte heeft aan meer. Misschien gewoon meer, misschien meer maar minder vaak, maar misschien ook helemaal niet meer maar is het domweg een sprongetje, de drukke dagen, tandjes of iets onder de leden.

Succes met je behangstickertje, we kennen allemaal deze dagen en leuk zijn ze zeker niet. Ze drijven je zelfs tot wanhoop zo nu en dan maar dan nog help je jezelf en je kleine meid ermee om zo kalm en vooral begripvol mogelijk te zijn. Want juist in haar wereldje klopt er nu iets niet waar dit dan een gevolg van is en hoe vervelend ook, ook voor haar is dat niet leuk en al zeker niet als mama dan ook nog eens boos word. Maaaaaaaaar uiteraard snap ook ik hoe gefrustreerd je je als mama dan even kunt voelen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Oh zo begrijpelijk. Af en toe zit je compleet te knarsetanden van nijdigheid als ze zo’n bui hebben. 't Is waar, hoe nijdiger jij bent, hoe lastiger de hummel wordt. Janniek is sinds twee dagen weer een (b)engeltje, ze heeft 4 weken aan het chagereinen geweest, op een gegeven moment zit je er echt doorheen!
Hopelijk is ze nu wat langer rustig…

Heeeeeel veeeel sterkte, troost je, op het moment dat je denkt: ‘Dit trek ik niet meer’, slaan ze soms als een blad aan een boom om.

Groetjes,

jantje

Heel herkenbaar hoor! Ik ben ook wel eens één groot vraagteken en heb dan zoiets van: WAAROM??? Dan snap je 'm gewoon niet en je kan er niets mee. Eigenlijk zitten we dan onszelf het meest in de weg, want door die machteloosheid word je chagrijnig (ik wel tenminste). Je vindt het zielig om haar te laten krijsen, maar als toch niets helpt kan je haar beter af en toe maar laten. Even op adem komen, zodat je er weer tegenaan kan.

Je moet maar zo denken: een sprongetje is eigenlijk net zoals een vieze luier. Ze hebben er net zo goed last van en dat is reden om te huilen. Misschien dat je het dan iets beter kan hebben…alleen als je de luier verschoont is het klaar en dat kan met een sprongetje niet zo makkelijk jammer genoeg. Enne, dat huilen kost veel energie. Daardoor kan ze ook meer honger hebben.

Veel sterkte met de kleine meid!
Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Allereerst nogmaals: gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Ik heb me dit jaar al een paar keer flink geërgerd aan Julia. Ze zit middenin een sprongetje en ze is eigenlijk niet te handelen. Gisteren hadden we visite en mevrouw heeft de hele avond liggen gillen. Mijn vriend en ik temden haar met de speen, maar die blies ze gewoon uit. Ze wilde niks. Niet slapen, niet bij opa en oma zitten, niet spelen…Ze was doodmoe en zag er helemaal afgemat uit. Dus legden we haar toch in bed, maar ik heb de muziekdoos wel 5x opgedraaid en wel 10x de speen in moeten doen. Om 00.00 uur barstte het vuurwerk los en daar sliep ze pontificaal doorheen. Vreemd eigenlijk, want ze wordt vaak al wakker van een hoest!

We lagen zelf rond 02.30 uur in bed. Ik met een vreselijke keelpijn. Om 05.30 uur begon Julia al te miemelen, we konden het rekken tot 07.30 uur met haar speen. Toen moest papa er uit, want mama had keelpijn en mocht nog slapen. Vanaf die tijd heeft ze eigenlijk constant liggen miemelen en huilen. Ze is zooooo chagerijnig! Er kan geen lachje af, ze kletst niet, ze brult alleen maar en ze wil voortdurend eten. Toen ze na een gil- en krijsbui wéér begon te brullen in bed, werd ik opeens heel kwaad. Ik trok haar geïrriteerd uit bed en zei hard: ‘Kom Julia, mama is het beu! Hup, blijf dan maar op!’ en ik nam haar kwaad mee naar beneden. Ze krijste weer toen we haar in de wagen legden om even een frisse neus te halen. Mijn vriend blijft altijd heel rustig als Julia zo vervelend is. Ik niet, ik ga me dan ergeren en mijn geduld raakt op. Dat had ik ook toen ze na haar geboorte zo enorm krijste. Ik kan daar niet tegen. Als ze huilt door honger of een vieze broek of om iets anders, prima, daar kan ik wel mee omgaan, maar ik merk dat ik soms opeens heel geïrriteerd raak als ze aan de gang blijft. Ik wil haar dan wel achter het behang plakken! Het komt doordat ik geen greep op haar heb en haar totaal niet begrijp op dit moment. Hopelijk is die sprong nu snel over, want ik herken mijn lieve meisje niet meer. Ze is een kleine draak op dit moment.

Zijn jullie ook weleens ‘boos’ als je kindje zo blijft jengelen en krijsen? Of ben ik gewoon ongedurig? En wat doen jullie als je kindje echt niet stil wil zijn en echt NIETS wil? Ik wil haar niet laten krijsen, dat vind ik zielig! Ik snap dat ze er zelf ook niets aan kan doen, maar toch…grrrr.

Julia wil ook constant drinken, maar als ik haar haar gang laat gaan, eet ze veel te veel. Ik verhoog de voeding nu maar naar 180cc (tot vorige week redde ze het makkelijk met 165cc) en straks misschien met een groentenhapje (de worteltjes staan in de kast!) of met Nutrix. Ze MOET opeens heel veel eten! Ik denk dat ze die voeding nodig heeft om haar sprongetje te kunnen maken. Ik herkende eerst niet dat bv Morgan opeens zoveel at, maar Julia heeft het nu ook. Niet normaal. Moeten we haar steeds voeden als ze erom vraagt en hoeveel moeten we dan geven…Ze moet ook niet overvoerd raken, want dan gaat ze spugen…

Wat een vragen allemaal weer. Maar op dit moment is het bij ons niet zo heel gezellig. Papa is doodmoe en ligt te slapen met Julia naast zich en ik ben eigenlijk ook best wel moe. Gelukkig is maandag alles weer normaal, misschien heeft Julia´s chagerijnige bui daar ook mee te maken, dat het allemaal te veel is voor haar…Pfffff. GRAAG jullie reacties, zodat 2009 de komende dagen iets happier wordt!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Jan 2009 16:56:16

hoe onrustiger jij bent hoe onrustiger je kind

geef niet te veel voeding anders komt ze aan het spugen het lijkt datje dochter niet voldoende verzadigdt is door de voeding die ze nu krijgt

ik heb het met mijn beid ekids mee gemaakt bij de joingste heel erg probeer eens andere voeding?

dit hoef je niet in overleg te doen het cb hier zei destijds volg je eigen gevoel mijn oudste heet vaak van voeding veranderd met tussenpozen

Jippie juig jeee. Morgan heeft dit net achter de rug. Ze is nogal vlot met haar sprongen. En ik moet zeggen ik ben deze keer rustiger gebleven dan de vorige keren. Misschien vanwege het goed doorlezen van de bijbel, of omdat ik zoiets had van tja drukke dagen drukke baby. Maar ze was niet te genieten. En inderdaad het eten was niet aan te slepen. Op advies van het cb ( ja ja ja ik weet het, maar soms vertellen ze goede dingen ) zijn we met nutrix begonnen. Morgan is overmorgen 4 maanden, maar omdat het allemaal niet aan te slepen was nu maar begonnen al. 's morgen een fles met 2 scheppen en 's nachts en dat is goed. De dag komt ze rustiger door en de nacht ook. Want ze was ook onrustig door het honger hebben. Vergeet niet dat deze kou ook energie kost voor die kleintjes he.

Ook heeft Morgan vandaag worteltjes gekregen, maar dat had je misschien al gezien Hier trouwens ook een pappa die rustiger is dan mamma hoor. Maar nu ging het bij mij ook goed. Alleen ben ik nu even sjago maar das de tijd van de maand zeg maar. Arme pappa. Maar troost je Morgan was er met 2 dagen uit. En ja ik laat haar soms wel brullen, gewoon omdat dat de enige manier is om haar rustig te krijgen. Ze hebben natuurlijk ook veel indrukken gekregen de laatste dagen. Hier hebben we dan ook alles op alles. Kerst, oud en nieuw, sprongetje en een groeispurt… Maar ze is weer een blijere baby dan van de week. En wat Mriek zegt het is nodig alleen soms is het vervelend. Sterkte hoor. Enne vergeet niet, je hebt een maagd en dat zijn sterke karakters zeker meisjes

Groetjes,

Michèle

Pffff, fijn dat ik niet de enige mama ben die haar bengel wel eens achter het behang wil plakken. Dat wist ik wel, maar toch!

Julia was nadat ze 180cc had gekregen opeens weer de oude Julia, heel lief en volop lachen allemaal. Ze zat tegen mama te kletsen en mama kletste terug en toen, als een blad aan de boom, sloeg ze om: brullen! Niet te genieten! Toen hebben we haar als vanouds ingebakerd en in bed gelegd. Ze was not amused en krijste volop. We hebben de oude truc toegepast: de CD met STOFZUIGERGELUID aangezet en …bam, weg was ze. Bijna eng! Nu slaapt ze weer rustig.

Ik denk ook dat het een combi is van drukke dagen, het sprongetje en een groeispurt. Arm kind, ze kan het allemaal niet handelen hoor. Ik ben zelf normaal heel rustig, behalve dan met praten (blabla, ik klets 70 minuten in een uur haha), maar ik kan niet goed tegen gekrijs van babies. Zelfs papa begon zich nu te ergeren aan zijn groene draakje. Ze leek net de zeer veel huilende Julia van toen ze een week was, gek werden we toen. Met dit soort dagen ben ik zelf ook moe-er dan normaal, door een ander ritme en dan kan ik gewoon minder hebben. Gelukkig is het nu RUSTIG boven! Halleluja!

Ik probeer voortaan maar tot 10 te tellen en inderdaad maar even uit te blazen (ffffffft) en te denken: ‘Het is maar tijdelijk!’ Morgen bel ik denk ik voor de zekerheid naar het cb, of wij ook aan de Nutrix mogen. Ik heb wat allergieën en overleg daarom altijd even als ik iets in Julia (die waarschijnlijk ook allergisch van aard wordt) haar voeding verander. Ik heb heerlijke Nutrix met vanille gekocht gisteren, dat wordt een feest als ze dat mag eten!

Wat heerlijk dat Morgan al na twee dagen weer ‘normaal’ werd! Komt vast door die worteltjes. Dat smoeltje, helemaal oranje. Zelfs haar neusje is oranje, of is dat nog een rest van haar rode verkouden-clownsneusje van vorige week? Ik heb ook worteltjes en spercieboontjes…even checken bij het cb en dan gauw proberen als ze het mag hebben! Hopelijk keert de rust weer terug dan, want Julia maakt momenteel meer geluid dan een gillende keukenmeid!

Ik zou geen Nutrix met vanille geven als er allergieën spelen Rainbow, dan zou ik de gewone geven. Vanille is toch weer iets waar baby’s snel allergisch op kunnen reageren.

Groetjes!

Afgezien van de allergieen. Het is zoet en lekker en als ze daar aan gewend zijn dan is het hek van de dam. Dat heb ik al van meerdere moeders om me heen gehoord die het ook lekker dachten te maken voor hun kids. Al dat babyspul is toch al zoeter dan normaal. Zelfs de worteltjes want morgan wilde grif delen (lees met haar hand in de mond en dan in pappa’s of mamma’s mond). En nee dit was een wortel neus, ze wilde de lepel even van dichtbij bekijken, maar dat doet ze met zo’n vaart dan is ze dus oranje. Vandaag zo ie zo nog worteltjes en morgen misschien ook, anders morgen wat anders. We hebben twee keer groente en 2x fruit nog. Moet zeggen er is bar weinig aanbod in die kleine potjes, worteltjes, sperzieboontje, bruine bonen, appel + perzik en banaan met iets. Dus als deze op zijn gaat deze mamma zelf koken en blenderen. Ze zal toch aan de klontjes moeten wennen…

Groetjes,

Michèle

Rainbow, hoe kom je trouwens in vredesnaam aan een cd met stofzuiger geluid??? Ik weet dat het werken kan, Morgan viel toen ze zo slecht sliep nog ook alleen maar in slaap met dat soort geluiden. Zal wel met de baarmoeder te maken hebben of zo. Maar waar haal je zoiets??? En wie bedenkt zoiets.

Groetjes,

Michèle

Hi Michele,
Als je een mixer hebt kun je ook een mixer gebruiken dan heb je geen klontjes.
Wij hebben ook een blender maar daar mag je niks wat heet is in doen.
Tijdens mijn zwangerschap hebben wij elke dag in de ochtend en avond zijn muziekbeest op mijn buik gelegd en, afgespeeld. Het helpt wel hier, Boris wordt er rustig van en trekt zelf ook aan het touwtje

Gewijzigd door - lollies op 02 Jan 2009 09:23:43

Om even terug te komen op jullie reacties:

Die stofzuiger-CD is natuurlijk typisch Amerikaans! Mijn vriend komt daar regelmatig voor zijn werk, vandaar. Maar het werkt als een tierelier hier! Het bootst inderdaad het lawaai in de baarmoeder na (er staan ook baarmoedergeluiden op de CD) en daarvan worden babies weer rustig! Ze wanen zich weer in mama…Weken kon Julia zonder en ook zonder haar bakerdoek, maar nu is weer even baby en dus mag ze weer in haar doekje en luisteren naar de CD! Nederlanders zouden zoiets niet bedenken he, een stofzuigergeluid! Maar zolang het werkt…!

Ooooooo, ik had geen idee met die Nutrix Vanille. Goed dat jullie het zeggen! Ik ga dadelijk toch boodschappen doen en dan koop ik maar de gewone. Inderdaad, ik dacht Julia er een plezier mee te doen, maar ik wil niet dat ze aan zoet gewend raakt en al helemaal niet dat ze allergisch reageert! Bedankt voor de tip, als ik jullie toch niet had!

Ja ik heb een complete keukenmachine lollies, (hakken, kloppen, kneden, snijden) incl blender. Dus ik kan van alles bedenken om het klein te krijgen .

Eh ja inderdaad wie anders dan een amerikaan omdat te denken, maar ja als het helpt. en even baby baby zijn is deel van het springen he. Morgan vind het weer heerlijk om helemaal tegen me aan te kroelen. Moest ze daarvoor niks meer van weten. Ze was er ‘te groot’ voor. Ik vind dat wel weer even leuk hoor dat kroelen. Maar het huilen… Oh hou maar op. Ze had net terwijl ik haar moest verschonen (wortelbroek) een prikkelhuilbui. Nou dan is er geen land te bezeilen met haar. Maar ik had haar broek al uit en luier los. Zet ze me volle vaart haar hiel zo splatsh in haar luier… Laten we zeggen mamma was not amused… Dan ben ik echt wel even boos. Alles zit onder dus ik kan haar meteen andere kleren aan doen en dat wil ze dan echt niet. Dat wordt een strijd dan, Ik win hem wel maar toch. Maar het heeft zo’n 30 min aangehouden. Ondertussen heb ik haar wel stevig vastgehouden en gezegd dat ze het er maar uit moest gooien, toen hoorde ik op mijn schouder een zucht en brak de zon weer door. Daarna heeft ze zo’n 20 min naar haar mobiel liggen kijken en luisteren in de box en er tegen gepraat en toen begon ze te geeuwen. Einde van het liedje. Meissie ligt lekker te slapen nu en straks gaan we weer aan de worteltjes. Alleen heb ik nu wel een plasic schort gehaald (nee Mriek geen Ikea, zag er 1 bij prenatal, wel wat duurder maar eer ik weer in Delft ben…) Dus wij gaan straks weer kliederen

Enne Rainbow ik leer ook nog steeds elke dag hoor…

Groetjes,

Michèle

haha dus je bent de keukenprinses. Ik heb ook zo n ding maar ik gebruik hem eigenlijk niet zoveel.
Boris slaapt ook nog steeds, hij was deze morgen ook niet zo n zonnetje hoor aan het jengelen en mama hangen de hele tijd om 11 uur naar bed en nu slaapt ie nog. Ligt languit in zijn bedje. Het is zoooooo stil in huis.

Oh nee morgan is pas om half twee gegaan. Maar vanmorgen had ze al van half negen tot half tien in haar bed geslapen en van half elf tot 12 in haar wagen dus ze heeft er ook alweer een paar rukken opzitten. Echt ze slaapt veel op het moment. Ze kon toch wel slapen, maar nu is het niet aan te slepen. Zal de groeispurt en alles wel zijn.

Groetjes,

Michèle

Wist niet dat ze bij prenatal ook van die schorten hadden. Zal morgen eens kijken, moet dan ook ffies wat boodschapjes halen.

Vandaag verwendagje gehad in het kuuroord! Heerlijk! Viel bijna in slaap toen m’n masker een kwartiertje moest intrekken en ze me even alleen liet liggen. Zucht. Met van die vogelmuziekjes op de achtergrond en onder een warme deken helemaal alleen met mezelf. Niet meer gewend! Was wel moeilijk om weg te gaan, want net voordat ik wegging had Erik overgegeven. Hij is nog steeds heel erg verkouden (vooral veel hoesten nu) en had net enorm gehoest na z’n fruithap. Er kwam ook veel slijm bij kijken en toen plets…alles over zijn kleren en mama’s kleren. Zielig. Dan wil je toch het liefst bij 'm blijven, maar ja…het was al geboekt. Uiteindelijk ging het verder prima (met ons allebei, hihi), maar toch…blij dat ik 'm weer even heb kunnen knuffelen en net lekker zelf naar bed gebracht. Kijken wat morgen brengt, anders maar even wat van dat Luuf halen. Schijnt wel te werken.

Groetjes!

Ha ha ha wij gaan morgen shoppen. We gaan naar Rotterdam voor de verandering. Ja de verjaardag gaat toch niet door. Of gaat wel door, maar niet voor ons.

Maar goed jij hebt lekker genoten en ik ga morgen lekker me lol hebben. Pappa heeft er ook zin in. Altijd leuk voor die kleine shoppen. Enne ja moet je maar even kijken. Ze hebben ze in het roze en in het blauw en Morgan heeft natuurlijk …

Maar goed ik ga de jonge dame zo maar uit bed halen want ze ligt weer te slapen… en anders slaapt ze straks niet meer

Groetjes,

Michèle

Gezellig, daggie Rotterdam. En niet teveel geld uitgeven hè?

Hmm, denk dat ik dan maar de blauwe aanschaf. Of zal ik een keer het rollenpatroon doorbreken en lekker een roze kopen? Koop ik er gelijk een tutu en balletpakje bij, wie weet!

Kinderbijslag is binnen… enne ik koop nooit duur, ik kan met heel veel voor heel weinig thuis komen. Dat is een sport voor mij

Ha ha ha daar heb ik een discussie over gehad in de zeeman. Ik kocht voor morgan een spijkerbroek. Of ik wist dat voor jongens was vroeg een dame met een klein ventje bij zich. Dus ik kijk eraan en vraag waar dat staat. Nou ik stond aan de jongenskant. Ik zeg ja dat is nou het mooie van een dochter hebben. Ik kan wel een blauwe trui voor haar kopen, maar u trekt hem geen roze jurk aan. Ze keek heel beledigd maar ik heb haar niks terug laten zeggen ik ben met spijkerbroek en al naar de kassa gegaan. Echt waar bemoeid ze zich mee…

Maar ik denk dat het Erik heel leuk staat, zou alleen eerst even met pappa overleggen…

Groetjes,

Michèle

De zeeman, da s niks voor vrouwen hoor. haha
Hebben ze af en toe wel leuke dingen voor wienig,… ik heb daar leuke antislipkousen kunnen bemachtigen voor de grote voetjes van mijn zoontje.
Hier is de nee fase, wil aan alles zitten en peuteren met die kleine hebberige handjes en dan is baby Boris boos op mama, maar ja hij moet toch leren Nee is nee en dat bevalt hem niet altijd, dan is hij ook chagerijnig maar gaat al snel op naar het volgende item wat hij uiteraard ook niet mag hebben.