Box eruit!

Gister een mijlpaal, vooral voor ons als ouders:

Na em 3 weken niet gebruikt te hebben, hebben we de box opgeruimd! Dacht dat ie nog wel even handig zou zijn, maar terugdenkend, konden we ons allebei niet meer herinneren wanneer we em voor t laatst gebruikt hadden. na wat gereken bleek het al bijna een maand te zijn.

Nu hebben we weer heerlijk veel ruimte in de kamer! geweldig! Hij gaat naar t grofvuil, t was een tweedehandsje en hij werd, zeker na het misbruik van Nora, behoorlijk gammel. Dat wil je toch niet met een schoon geweten doorverkopen of weggeven. Voor een eventuele tweede komt er dus een nieuwe box en nu houden we nog even wat ruimte op zolder over!

Hoewel ze al even een dreumes is, is de stap van de box weg ook wel weer een echt teken dat ze geen baby meer is. Blijft raar!

Wanneer hebben jullie de box weggedaan, zijn jullie het van plan? Het lijkt zo vroeg, namelijk, maar ja, als je em toc niet gebruikt staat ie alleen in de weg dacht ik…

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi Verjaardagspartner!
Bij ons is de box aleen paar weken weg! hij staat wel nog stand by (op zolder) mochten we hem erg missen. maar moet zeggen dat ik het alleen maar heel lekker vind dat hij weg is! Emma speelde liever op het kleed in de kamer. We hadden e hele zomervakantie (5 weken) geen box, niet gemist ook, eenmaal thuis gebruikten we hem dus automatisch niet meer.

Geniet van de ruimte! nu is er weer meer plek voor poppenwagens, loopauto’s, fietsjes etc

Groetjes

Bij ons staat ie nog maar hij wordt eigenlijk ook niet echt meer gebruikt. Misschien maar eens pijlen bij pappa wat hij er van denkt want dat scheelt bij ons ook weer ruimte.

Groetjes,

Michèle

Hier staat ie nog, ik gebruik hem als ik bv naar de wc ga, de was even gauw uit de machine haal, of de deur moet opendoen oid. Dan"parkeer"ik Minke er even in. Hoe doen jullie dat dan? Verder heb ik hem natuurlijk over een paar maandjes alweer nodig dus houden wij’m sowieso beneden
groetjes!

Lilypie
Lilypie

Hier gaat hij er morgenavond uit, gewoon vanege de ruimte. Ik weet dat Dylano een paar grote stukken voor zijn verjaardag krijgt en dan kan ik het echt gewoonweg niet kwijt.
Be nnu 2 dagen aan het proberen zonder box. Is wel weer ff wennen dat hij constant rondscharreld maar is niet anders

Als ik straks echt even iets moet doen waar ik hem niet bij zou kunnen gebruiken, ka nik hem eventueel even in zijn kinderstoel zetten. Ik kan hem vastzette ndus geen risico’s dat hij eruit klimt.
naar de wc en de deur opendoen gaat hij gewoon mee en de was doen wij ook samen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nou bij ons ging de box al weg voordat mijn zoontje een jaar was geworden.
Net voor zijn verjaardag ging hij lopen. HIj vond de box niet meer interressant en wilde meer op onderzoek uit in huis dus toen hebben we hem opgeruimd!

Ho,

Bij ons is ie ook al een hele tijd weg, Aaron heeft hem NOOIT leuk gevonden en zat er dagelijks hooguit 5 minuten in ofzo…echt belachelijk weinig.
Met het jaar was hij weg.

gr, danielle

OOOOOOOOHHWWW… ik dacht dat jullie em allemaal nog hadden staan, maar zo rond een jaar die box eruit is dus heel normaal?

Fijn toch… om normaal te zijn :smiley:

Liefs!

Ik had de box ook rond 1 jaar eruit gedaan. En wat was ik blij dat ie naar de zolder ging. Je houd een hele andere woonkamer die groter is aan over. Maar ja over ongeveer 5 maanden moet dat grote ding weer naar onder want de tweede komt eraan.Groetjes chantal

Chantal

quote:
OOOOOOOOHHWWW... ik dacht dat jullie em allemaal nog hadden staan, maar zo rond een jaar die box eruit is dus heel normaal?

Fijn toch… om normaal te zijn :smiley:

Liefs!

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/25/5io8.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/ZhIGp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Bedankt maar weer meiden… hier nl nog een box die er lekker staat en meneer is toch echt al 1 jaar geweest

Meneer zit er nog regelmatig in… ziet dit echt als zijn plekje. Weet dat mijn schoonzus hem tot het 2e jaar van haar dochter had staan… dus deze mama denkt er echt aan om hem in nieuwe huis (half december) ook weer neer te zetten. Vooral omdat het ZIJN plekje is en daar alles toch al vreemd en nieuw is…

Hier staat 'ie ook nog. Over de dag genomen zit Erik er gemiddeld zo’n uur in nog, maar vind het toch nog wel prettig. Inderdaad, als ik even iets moet doen dan parkeer ik hem daar. Kan ook in de kinderstoel, maar daarin kan Erik niet zo lekker spelen als in de box. Dus voorlopig staat 'ie hier nog wel eventjes denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi
Ik neem Emma ook mee met de was doen, en verder scharrelt ze lekker rond, alles veilig weggezet en klemmetjes op de kastdeurtjes.
En als ik naar de wc ga laat ik de deur open en zie en hoor ik alles wat ze doet, meestal komt ze gewoon mij achterna…

groetjes Gidget

Bij ons heeft Eva gisteren juist opeens weer zeker een half uur in de box zitten spelen. Ze vond het heerlijk en ik hoorde haar helemaal in haar eigen wereldje lachen. Ze is er normaal niet zo dol meer op, maar gisteren dus opeens weer wel! Wij laten 'm dus nog lekker staan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Anna heeft tot zeker 18/20 maanden nog in de box gezeten. Niet de hele dag natuurlijk, maar ze had zo haar eigen plekje. We hadden ook een tip van de buurvrouw gekregen dat door ze zo lang mogelijk in de box te laten ze goed alleen kunnen spelen.

Ik weet niet of het daardoor komt, maar Anna kan erg goed alleen spelen. Dus wij hebben Anna lang in de box gelaten. Misschien als Nora er niet was geweest/gekomen kon ze er nog langer in spelen.

Hier ook een moeder, die de box al een aantal weken veilig heeft opgeborgen! :blush:
Nayaro vond de box echt 1 groot drama, die moest er gewoon echt niks meer van hebben, omdat hij dan niet vooruit kon!
En ja, doordat het altijd zo’n gevecht was, deed ik hem er automatisch al niet meer in … Wat dus betekende, eruit met dat ding, huppakee op zolder!

Maar ik heb dan wel weer een speelhoekje gemaakt op de plek waar de box stond, daar staat nu bijv zijn speeltentje * maar die kan ik gwn opruimen om hem vervolgens weer uit de kast te halen * En een speelkleed met zijn speelgoedjes, zodat hij inderdaad wel zijn eigen plekje blijft hebben!
Schilt dat we gelijkvloerswonen, moet ik echt me handen ff vrij als hij wkkr is, dan gaat hij met speelgoedjes even in bed spelen! Doet hij prima, beter als de box!

Wijst zichzelf allemaal uit volgens mij!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Tim was iets jonger dan 13 maanden toen de box eruit ging. Hij heeft zich er altijd prima in vermaakt en heeft er echt veel in gespeeld. Maar op een gegeven moment vond hij het gewoon echt niet leuk meer. Hij wilde lopen etc en dat kan natuurlijjk niet in de box. En buiten de box kan hij zich zo goed vermaken alleen dat ik de box echt niet mis.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

@Mini-boy, bedoelde het niet rot, hoor! maar ik dacht dat het heel vroeg was en dat jullei wel zouden denken, wat sneu voor dat arme kind… Dat viel dus mee.

Je weet hoe ik denk: Ieder doet het op zn eigen manier en ieder kind heeft zijn of haar eigen behoeften, dus doen we het allemaal anders en daar is niets mis mee!

Zolang die kleine er blij mee is en het werkt, lekker laten staan! Wij gebruikten em gewoon niet meer, dus waarom dan laten staan? ja toch!

Moet zeggen dat het qua ruimte heerlijk is. Nora ziet de hele woonkamer als haar domein en speelruimte, zo ziet ie er dan ook regelmatig uit! Alles wordt van hot naar her gesjouwd en overal zijn leuk hoekjes om is lekker te gaan zitten spelen.

Liefs!

Onze box heeft hier tot Noa 15 maanden was in de kamer gestaan. Eigenlijk veel te lang, want Noa is nooit een kind geweest dat graag in de box wilde. Speelde liever op een kleed op de grond. Is op een gegeven moment een opslagplaats voor speelgoed geworden en een mogelijkheid die we Noa wilde bieden om zich te leren optrekken, om dit te stimuleren. Dit heeft ze echter haast nooit gedaan en toen dus besloten om de box naar zolder te brengen.

Gister er met pappa over gehad. Die zijn eerste reactie was hoezo. Dus hij had er nog niet over nagedacht. Nu hebben we besloten om eerst een speelgoedkist te kopen (bij Ikea hebben ze er 1 in onze meubelkeuze) en dan gaat ie weg. Anders kunnen we het speelgoed weer niet kwijt

Groetjes,

Michèle

Oh wat zijn velen van jullie ‘vroeg’ zeg! Hier is de box pas met 1 jaar en een maand of 9 de zolder op gegaan. Vond het toch altijd even handig om de meiden er in te zetten als ik iets moest doen. Al zaten ze de laatste maand er hooguit 5-10min per dag in.

Wat ik ook wel eens deed was de box verschuiven en die in de doorgang naar de eetkamer tussen de bank en een muur zetten, dan konden de meiden fijn in de woonkamer spelen en ik even mijn ding doen.
Maar toen we een pup kregen en hij hun voor had gedaan hoe je onder de box door kon kruipen was dat feest al snel ten einde.

Het scheeld indd veel plaats in de woonkamer, maar in ‘ruil’ voor de box staat er nu wel een hoop speelgoed (2 grote kisten vol en een keukentje van +/-1.20m)