Borstontsteking

Bleh, ik heb borstontsteking!

Gisterochtend liep ik met mn borst tegen de deurpost aan (moet nog steeds wennen aan de 2 cupmaten erbij…) en in de loop van de dag ging het steeds meer pijn doen, gisteravond ook koorts en hoofdpijn erbij. Verschrikkelijke nacht gehad, ijlen en alles en net toch maar de vk gebeld, die zei: direct huisarts bellen.

Mn borst is ook rood en pijnlijk. Huisartsenpost zei ook meteen borstontsteking, hoefde niet eens langs te komen. Mn man is nu medicatie aan het halen. Hoop dat het snel helpt.

Trouwens, de arts zei ook dat je al kraamvrouw direct moet bellen als je koorts hebt. Dus ook nog een aantal weken na de bevalling. je valt blijkbaar toch nog een een risicogroep. Ik wist het niet, misschien heeft iemand er nog iets aan, met alle netmoeders en bijnamoeders…

liefs

Ohhh Beterschap…
Ik vond het zelf erg veel pijn doen en baalde ongelooflijk!

Lilypie First Birthday tickers

Wat sneu voor je! Ik ken het niet, maar moet vast pijn doen Sterkte en ik hoop dat de medicatie snel gaat werken!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Auwie Heeeeeeel veel sterkte!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Oei meid, ik kan me nog herinneren hoe dat voelde…
Heb je ook al geprobeert om tijdens een lekkere warme douche weg te masseren? Dat moest ik doen, naast de medicijnen die ik kreeg.

Ik hoop dat het snel over is! Beterschap!

Wat vervelend voor je. Ik hoop dat het snel over is.

Hihi die cupmaten groter dat herken ik wel. Ik zal blij zijn als ik mijn eigen formaat weer terug heb

Groetjes,
Sandra

Ik heb het gelukkig zelf nooit gehad, maar wel vreselijke verhalen over gehoord, gelukkig was je er op tijd bij! Succes igg zal geen pretje zijn.

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Oh dat is balen zeg! Ik heb het bij Merel 3x in twee weken gehad. Wordt je echt niet vrolijk van… Het doet echt vreselijk veel pijn. Wat bij mij naast de antibiotica ook hielp was weerstandvitamines slikken en veel fruit eten. Beterschap! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Groetjes Natasja

aach lieverd verdorie wat een pijn! ik herken het denk ik wel ik zat er net tegenaan. moest ontstekingsremmers om het verdere te voorkomen.
wat een klote pijn is dat! veel beterschap!

beterschap zeg. Ik heb het zelf nooit gehad maar heb het wel bij een vriendin meegemaakt en dat was echt heftig. Hopelijk slaat de medicatie snel aan.

groetjes ramona

Jeetje meis wat naar…Heb geen ontsteking gehad maar vond de stuwing al verschrikkelijk…ook bij het afbouwen. Kon er niet van slapen. ( En je wordt wakker met natte plekke in je dekbed) Heb t onder de douche proberen weg te masseren toen.
Heel veel sterkte!! Hoop dat t snel over is!

Bedankt voor de beterschapswensen en de tips. Zal het onder de douche wegmasseren en de vitamines ook gaan proberen. Hier word ik namelijk niet echt vrolijk van. Nu zijn mn darmen ook in de war van de antibiotica en vannacht heeft onze lieve kleine dame me 3 uur slaap gegund… Denk dat zij ook last heeft (gehad?) van de AB.

Zo maar even naar buiten van de zon genieten met zn vieren en dan weer mn bedje in…

Weet je trouwens zeker dat Evi de borst wel helemaal leegdrinkt? Beste is om 1 borst helemaal en dan de ander als toetje aan te bieden per voeding. Twijfel je hierover dan kun je evt ook kolven na het voeden. En via je je verzekering heb je sowieso recht op vergoeding van een lactatiedeskundige die je hierbij kan helpen mocht het niet snel verbeteren. Borstontsteking komt nogal eens door een overschot aan melk Ik hoop dat het snel weer over is.

groetjes Ramona

Mijn huisarts gaf destijds trouwens aan dat het wel met een dag of drie over moet zijn anders moest ik terugkomen. Houdt het wel goed in de gaten en inderdaad, zorg ervoor dat je borsten goed leeg zijn. Als je gaat kolven, kijk dan wel uit dat je geen overproductie krijgt want dan ben je nog verder van huis.

Groetjes Natasja

Heey Liske, hoe is het nu? Gaat het al wat beter?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

He balen zeg! Had je voortijd ook al zoveel last van stuwing?
Lijkt me vreselijk pijnlijk, wat een andere mama ook al schreef ik vond stuwing al pijnlijk…laat staan een ontsteking. Beterschap, hoop dat de kuur snel aanslaat! (en dat je een wat betere nachtrust gegund wordt… !)

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 03 Apr 2011 22:27:22

ontsteking is weg! ben nu aan het voeden, dus kort bericht met 1 hand…

heb alle adviezen opgevolgd, vitamines, masseren onder de douche en een koud kompres. samen met de ab dus succesvol. heb inderdaad best veel productie, ook tov vorige keer. doe inderdaad steeds eerst 1 borst helemaal leeg laten drinken en dan evt de andere.

gaat goed komen!

bedankt en liefs

Hé wat fijn dat t over is!!
Ben blij voor je
zorgen voor een babytje is al lastig genieg zonder al die gekke kwaaltjes…

Trouwens, vannacht heeft Evi van 1 tot half 6 geslapen! Ik ook dus, heerlijk! Hoe 4,5 uur slaap achter elkaar dan ineens aanvoelt als een complete nacht! Hopen dat dit doorzet!

liefs

Ik weet wat je bedoeld Joost slaapt sinds een paar dagen van 22:00 tot 5:30!! Héérlijk!
Nu alleen nog die sprong uitzitten